Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irene85

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:13

Wat knap van je dat je ondaks alles toch andere dingen weet te waarderen, bijvoorbeeld douchen. dingen die wij gewoon doen. Wat een verhaal zeg.
Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd! En hopelijk kun je zo af en toe je pony blijven bezoeken!!

btw :Ik wil ook wel eme doen met het cadeau.

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:52

Imaginary schreef:
Weer even een beetje bijgelezen.
Wat ben jij sterk Yellowfish ! Wat een ontzettend mooie pruik ook,
zo wil ik mijn haar ook haha !
Mooie foto's met je paardje. Je hebt het zo zwaar meid, maar je doet
alsof het allemaal wel meevalt. Ik denk dat je het diep van binnen
wel enorm zwaar hebt, maar ik vind het goed dat je het zo positief
benadert ! Heel veel sterkte morgen weer en de komende weken
natuurlijk.. Ik hoop dat de epilepsie vooral weg blijft !

Aangezien het blijkbaar op sommige mensen verkeerd over kan komen
hier even verheldering Yellowfish. Ik bedoel juist dat ik je zo sterk vind dat je
het van de positieve kant bekijkt. Niet alsof het wel meevalt, misschien verkeerd
gekozen woorden, maar het is moeilijk om goede woorden te kiezen voor zoiets
ergs. Ik vind het jammer dat mensen het anders opvatten, Splash heb je ook even gepmd.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:44

Vreselijk Yellowfish!
We blijven duimen!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:55

Die pruik staat je erg goed Yellowfish, mss een idee voor je kapsel als het allemaal weer lekker kan groeien. Dat het zonder haar koud is aan je hoofd geloof ik direct. Een kennis van me droeg daarom een soort hoofddoekachtig iets. Leek haast op een tulband. Zij had een hersentumor en moest daaraan geopereerd worden. Het is verbazingwekkend trouwens hoe snel haar weer teruggroeit als het eenmaal de kans krijgt.

En dat bij je pony was! Dat moet heerlijk zijn geweest voor jullie allebei. Heb je inmiddels iemand gevonden die voor haar/hem zorgt?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:12

Ik vind dit topic nu pas, schrok behoorlijk :/

Yellowfish: heel veel beterschap. Heb een hoop bewondering voor de manier waarop je met die rotziekte omgaat als ik het topic zo lees. Sterkte ermee meis!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:27

wauw wat een sterke meid ben jij, ongelooflijk
ik heb enkele pagina's terug je foto's gezien, wauw wat een mooie pruik! je bent echt een hele knappe meid, en nog eens een geweldig innerlijk.
ook ik steek een kaarsje voor je op.
alle sterkte en goede energie vanaf deze kant van de pc ...

leannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:47

Jeetje lees dit nu pas Ach gut

Wens je echt super veel sterkte toe!! Lachen

Die pruik staat je in ieder geval leuk, maar ook kaal ziet het er niet slecht uit vind ik Lachen

Super veel sterkte met de chemo's!!

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:00

Ik lees dit ook nu pas, wat vreselijk voor je dat je dit moet meemaken. Ik heb best wel bewondering voor je sterke houding, ik denk niet dat ik zo sterk zou kunnen zijn in jouw plaats.
Ik hoop dat je mag herstellen, en dat het allemaal niet te zwaar voor je wordt.

Veel sterkte!!!
ps: die pruik staat je super

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:24

Weer een update van mijn kant! Lachen

Waar ik in mijn vorige berichtje nog meldde dat het verdere protocol gewoon doorliep bleek dat toch iets anders te lopen. Vorige week dinsdag heb ik voor het laatst een chemo gehad, dit was een chemo die in mijn merg werd ingespoten, onder narcose allemaal gelukkig, en toen zijn ook gelijk weer 2 puncties gedaan. De uitslagen van deze puncties waren erg goed, mijn zenuwstelsel is nogsteeds schoon ondanks dat er 4 chemo's uit de behandeling zijn gehaald; een hele opluchting kan ik jullie vertellen Lachen Na de puncties mocht ik weer naar huis en toen moest ik vrijdag weer naar het AMC, zoals ik vertelde zouden we dan met het nieuwe blok beginnen.

Nou, voor we aan dit nieuwe blok zouden beginnen zou er uiteraard eerst bloed worden afgenomen en nog worden gecontroleerd, het moet namelijk aan bepaalde waarden voldoen anders mag het protocol niet doorgaan; jullie voelen hem al aankomen, mijn waarden waren nog veel te laag, dus het protocol moest worden uitgesteld. Ook was mijn HB opnieuw veel te laag dus ik moest vrijdag evengoed de hele dag in het ziekenhuis blijven voor een transfusie, maar daar ga je je alleen maar beter van voelen (hoewel dat bij mij twee dagen duurt) dus daar kon ik niet mee zitten. Afgesproken werd in het ziekenhuis dat ik maandag hier bij de huisartsenpost bloed zou laten prikken en dat ze dan zouden kijken of mijn bloedwaarden wel goed genoeg zouden zijn. Dat hebben we vanmorgen gedaan en we hebben nu net van het ziekenhuis gehoord dat mijn waarden inderdaad goed genoeg zijn dus morgen kunnen we beginnen!

Het is erg dubbel, ik heb een goed weekend gehad waarin ik lekker weer even naar mijn pony ben geweest en waarin ik wel moe ben geweest maar toch ook heel duidelijk heb gevoeld dat mijn lichaam herstelt als ik geen chemo krijg.. maar tegelijkertijd baal je dat de behandeling niet voortgezet kon worden, want je weet dat de chemo's toch moeten komen en nouja, dan maar het liefst zo snel mogelijk wat mij betreft!

Het doet me opnieuw goed om zoveel leuke berichtjes te lezen, ik ben zelf ook nogsteeds erg blij met mijn pruik! Van een buurvrouw die in het verleden ook kanker heeft gehad heb ik nog 2 pruiken erbij gekregen, heel andere als mijn eigen maar 1 ervan staat toch ook wel erg gaaf, zal eens kijken of ik daar vandeweek nog een foto'tje van kan maken Lachen

Ik voel me goed, eigenlijk voel ik me vaker goed dan niet goed, en dan bedoel ik vooral op emotioneel vlak. Natuurlijk zit ik er af en toe even goed door, maar er zijn zoveel mooie momenten, ondanks dat ik zo ziek ben, en juist naar die momenten kijk ik.. mijn behandeling gaat zowiezo twee jaar duren, en niemand heeft er iets aan als ik me twee jaar afsluit en twee jaar 'zielig ga liggen zijn'. Ik denk, of nee, ik weet zeker dat een positieve instelling een deel van je genezing is, dus dat deel wil ik er graag alvast bijhebben Haha!

Iemand stelde trouwens een vraag over school. Het heeft de afgelopen weken inderdaad op een laag pitje gestaan, maar ik ben er alweer mee begonnen hoor Haha! ik zit in mijn examenjaar van de Havo en ik wil evengoed gaan proberen mijn diploma te halen. School werkt geweldig mee, er is vanalles voor me geregeld, en ook wat betreft de examens is er een hoop mogelijk; er zijn extra tijdvakken enzovoorts.. de examens kunnen indien nodig zelfs in het ziekenhuis gemaakt worden.. ik sta er nu heel goed voor en ga gewoon rustig zo door, mocht het niet gaan dan niet maar ik kan het altijd proberen toch? zo schrijf ik me ook gewoon in voor een vervolgopleiding, uiteraard wel in overleg met deze opleiding want er moet wel een speciale regeling getroffen kunnen worden, maar vanuit het AMC worden we ook begeleid door een lerares en die vertelde verhalen van kinderen met hetzelfde als mij en wat daarbij gelukt is.. nou.. ik ga niet stilzitten Haha!

In mijn vorige bericht staat trouwens iets dat niet helemaal klopt lees ik nu, daar staat dat ik nu een blok inga van 4 dagen chemo - 3 dagen rust enzovoorts en zo 4 dagen lang, dat klopt, maar daar staat dat ik dagelijks naar het ziekenhuis moet, dan een uur chemo inlopen en dan 2 uur nacontrole en dan weer naar huis; dat klopt niet, ik hoef alleen naar het ziekenhuis voor een 'shotje' en mag dan direct weer naar huis.. alleen maar korter dus, het wordt zelfs op de poli gedaan Clown ! Wel krijg ik zowiezo ook die 4 dagen lang 4 tabletten per dag erbij. Zwaar gaat het zeker worden, maar het is fijn dat ik gewoon thuis kan zijn en niet 4 weken lang, of zelfs maar telkens die 4 dagen in het ziekenhuis hoef te zijn Lachen

Nou, morgen om 11 uur moet ik weer in het AMC zijn en dan begint het tweede blok. Ik krijg morgen een chemo die in een uur inloopt, maar waarna ik nog 6 tot 8 uur moet naspoelen met vocht omdat er risico op een blaasbloeding is. Hier krijg je wel ook preventieve medicijnen tegen en er is strenge nacontrole. Ik moet dan ook weer een nachtje blijven.. Woensdag beginnen we met de 4 dagen 'shotjes', als het meezit ben ik dus woensdagmiddag weer lekker thuis Lachen !

Liefs,
Yellowfish

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:45

Fijn dat je zoveel thuis zit meis! Lekker met iedereen om je heen waar je van houdt! Ziekenhuizen zullen je ondertussen al wel de neus uitkomen of niet? Nouja, nog maar een keer heeeeel veel sterkte, en succes met de nieuwe kuur! Kusje

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:47

Hoi hoi!
Wat klink je toch heerlijk positief OK dan!
Helemaal super hoor!!!
Geweldig dat je lekker met school door kunt gaan en in principe gewoon je diploma kunt halen!

Sterkte! We denken aan je.

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:50

Fijn weer van je te horen Yellowfish Lachen!
Zet 'm op!!!

Liefs, Charlie.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:56

Romaan je klinkt inderdaad helemaal sterk !
ik ben het met je eens dat dat alleen maar in je voordeel kan werken hoor !

heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte met het komende blok en als het eerst maar weer woensdagmiddag is dan Knipoog

wat krijg je voor je hb ? cosmofer ? dat heb ik ook gehad en daar voel je je idd lekkerder van Knipoog

succes meis !

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:02

Ja, ik ga het nog een keer zeggen: Ik heb écht bewondering voor je OK dan! Super!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:07

Heel veel sterkte de komende dagen weer en ik hoop dat het gauw woensdag middag is! Lachen

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:13

So wat ben jij moedig zeg... dat vind ik echt heel erg knap.
Heel veel sterkte verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:20

Ik volg je topic en berichten al een tijdje, maar weet gewoon nooit wat ik moet zeggen.

T is mooi dat je zoveel mogelijk gewoon doorgaat met je leven, dus probeert je Havo-diploma te halen, vervolgopleiding enzo. Dat vind ik echt kranig van je. Dat je daar ook energie in wilt en kan steken.

Meid, ik heb maar een paar woorden : Succes en ga ervoor!

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:39

Ik zie dit topic nu pas ...
Allereerst wil ik zeggen heel veel sterkte Ach gut
En ik vind het super dat je zo gewoon mogelijk met je leven probeert door te gaan, echt super Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:41

Fijn weer wat van je te horen Yellowfish. En ook goed om te lezen dat je je emotioneel gezien nu vaker beter dan slecht voelt. Wat je zelf al typte; dat is inderdaad heel belangrijk!

Ook fijn om te horen hoe en wat betreft school. Ik ga dan ook enorm voor je duimen dat je je examen haalt!

Sterkte meiske Kusje

Nanouschka_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:42

ik vind het ook super dat je zo dapper bent en doorzet met school OK dan!
het getuigd van onwijs veel lef!!! en ik vind het ook super dat ze in het ziekenhuis en op school zo behulpzaam zijn!

Perdy zal wel blij geweest zijn toen je even langskwam Knipoog

sterkte in ieder geval met de volgende serie behandelingen!!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:45

Yellowfish, wat ben je positief ingesteld, echt super van je!
Ik wens je veel sterkte!

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:49

heel veel sterkte!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:49

Ik lees nog steeds al je updates mee en ben blij dat je er zo positief onder blijft. Zoals je zelf zegt is dat toch een belangrijk onderdeel van het genezingsproces en ik weet zeker dat dit echt zo is! Blijf zo positief als je nu bent.

Knap trouwens ook dat je school weer hebt opgepakt. Welke vervolgopleiding wil je hierna gaan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:04

Jemine, wat kan jij positief en sterk blijven in de positie waarin jij nu verkeerd. Ik heb dan ook heel veel bewondering voor zoiemand als jij!
Ook heel knap dat je weer met school aan de gang gaat, en gewoon voor je diploma gaat!

Meid, heel veel sterkte en je kunt het!

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:06

Fairie schreef:
Fijn weer wat van je te horen Yellowfish. En ook goed om te lezen dat je je emotioneel gezien nu vaker beter dan slecht voelt. Wat je zelf al typte; dat is inderdaad heel belangrijk!

Ook fijn om te horen hoe en wat betreft school. Ik ga dan ook enorm voor je duimen dat je je examen haalt!

Sterkte meiske Kusje

Hier kan ik alleen nog maar bij zeggen dat ik het nog steeds zo super vind dat je het van de positieve kant bekijkt
en ook ik geloof erin dat positieve energie een groot deel van je genezing is.

*Mijn kaartje komt er aan Lachen !