jonge moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: jonge moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:25

Ik geloof dat ze bedoelt dat het een feit is dat er bij zwangerschappen bij vrouwen ouder dan 35 jaar het syndroom van down eerder voorkomt.
En dat een open ruggetje daar niet bij hoort (meer kans op bij 35+) omdat dat eerder iets erfelijks is...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:30

Aangeboren afwijking kan ook iets erfelijks zijn Knipoog

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 09:03

Het syndroom van Down is geen erfelijke afwijking, maar de kans hierop neemt wel toe als je ouder bent dan 35 en dan zwanger wordt. Daarom worden er dan ook meer onderzoeken verricht.
Op erfelijke afwijkingen heb je op elke leeftijd kans.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:40

turbotinker schreef:
Wat is jou verhaal erachter dan lies?Of is dat een onbeschofte vraag.Wat is er bij jou gebeurt waardoor je (bij wijze van..)andere tienermoeders afraad jong moeder te worden..?
Kijk,misschien valt er wat van te leren,zie je Lachen
Ja ik had mijn kind ook liever over 4 jaar pas gekregen,zodat we meer tijd voor onszelf hadden e.d,maar ja,het zit er,en ik laat het niet weghalen om vervolgens nooit meer kinderen te kunnen krijgen....

jij was toch druk aan de klus voor een baby? heb je wel gezegd Knipoog

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:29

potterlover schreef:
Een meisje op mijn zus haar school is nu 14 en zwanger. En een vriendin van mijn vriendin was op haar elfde zwanger!

Dat meisje van veertien is trouwens hartstikke drugsverslaafd...

*verschrikkelijk voor dat kind... Huilen *

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:32

Cayusejuhh schreef:
turbotinker schreef:
Wat is jou verhaal erachter dan lies?Of is dat een onbeschofte vraag.Wat is er bij jou gebeurt waardoor je (bij wijze van..)andere tienermoeders afraad jong moeder te worden..?
Kijk,misschien valt er wat van te leren,zie je Lachen
Ja ik had mijn kind ook liever over 4 jaar pas gekregen,zodat we meer tijd voor onszelf hadden e.d,maar ja,het zit er,en ik laat het niet weghalen om vervolgens nooit meer kinderen te kunnen krijgen....

jij was toch druk aan de klus voor een baby? heb je wel gezegd Knipoog

Niet aan de klus nee,maar ben al wel 15 weekjes zwanger nu *trots* Pling
Het was een ogelukje eigenlijk,maar zie reden hierboven....Ik ben dolgelukkig met ons 'ongelukje'!!!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:20

Jij hebt toch ook in het GZ&M topic gepost? Toch? Want volgens mij heb ik daar al gelezen dat je zwanger bent. Of ben ik nu in de war met een ander? (Jij bleef overtijd en negatief testen en uiteindelijk heeft de arts een onderzoek gedaan waaruit bleek dat je zwanger bent.)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:11

ja,maar ik zie het verband niet?
Ik zei hierboven ook al dat ik zwanger ben,even lezen Lachen

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:20

Hoi Turbo tinker gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik was 19 toen ik mijn eerste kreeg dat is het beste wat me ooit( samen met haar zusje en broertje ) is overkomen.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:27

turbotinker schreef:

ja wij bedoelen nu eigelijk.. dat je eerst bij ons melde dat je graag een beebje wilde. en daar voor aan de klus WAS> na rare tijd van nega testen was je nu wel zwanger.

Knipoog

Dus doel bewust klussen zonder ongelukje bedoelen wij Knipoog

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:46

Ik las gister dat de jongste ouders ooit 8 & 9 waren is wel al een eeuw geleden ofzo ze kwamen uit China

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:00

n jaar of 10 geleden las ik in d story een verhaal over een meis je van 8 uit afrika erg triest en pas nog vorig jaar over een meisje van 15 heeft 3 kids nu en was nu 17 ofzo was op dr 14e zwanger van dr eerste ofzo en alle 3 vrij snel na elkaar althans volgens story of party iig een roddelblad uit 2005

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:02

Mijn moeder was 19 toen ze mij kreeg en ik ben nu 15.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:29

Cayusejuhh schreef:
turbotinker schreef:

ja wij bedoelen nu eigelijk.. dat je eerst bij ons melde dat je graag een beebje wilde. en daar voor aan de klus WAS> na rare tijd van nega testen was je nu wel zwanger.

Knipoog

Dus doel bewust klussen zonder ongelukje bedoelen wij Knipoog

Ah zo.
Wij hebben niet doelbewust geklust.
Wel zouden we vroeg aan kinderen beginnen,maar ik was nog niet gestopt met de pil.
Dat wouden we pas doen als we volgende zomer in ons nieuwe huis wonen.
In die zin was het wel een ongelukje,maar uiteraard waren we er erg blij mee omdat we al jong ouders wilden worden.Ook omdat ik al een miskraam heb gehad en mij gezegt was dat ik verminderde kans had om kinderen te kunnen krijgen.
Dus ons ongelukje is een gelukje!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:24

Ddees schreef:
Ja, is een kinderdagverblijf niet ook hulp van buitenaf? Dit wordt gewoon gerespecteerd. Weet je wat ik veel erger vind? Dat er ouders zijn die hun kinderen 5 dagen per week "dumpen" op een kinderdagverblijf!!!Dit zijn doorgaans oudere ouders die hun carriëre niet willen opgeven maar toch ook wel een kind erbij nemen. En ik bedoel echt ERBIJ nemen, want als je je kind 5 dagen naar een dagopvang brengt heb je niet bewust gekozen voor kinderen!!!

Hier wil ik toch even op reageren jah ...

Ik 'dump' mijn kind (is zondag 1 jaar geworden) ook 4 dagen per week op het kDV als vanaf haar 3de maand en vanaf 1 nov. voor 5 dagen!!! want dan is mijn ouderschapsverlof afgelopen.

ik ben ook een oudere moeder ... ik was 37 jaar toen ze geboren werd ... ik heb haar er ook idd ERBIJ genomen toen bleek dat ik zwanger was dwars door de pil!! En ik ben 'volwassen' om te weten dat ik geen foutjes gemaakt heb.

Ik kan ook thuis zitten hoor .... en dan voor mij, de kleine en de andere kinderen mijn hand ophouden, maar als alleenstaande moeder van 4 meiden van 18, 17, (volgende week) 12 en net 1 jaar blijf ik liever werken als je het niet erg vind ...
want 2 kinderen op het MBO en een derde met een eigen pony en wedstrijden en dan een kleintje erbij KOST NU EENMAAL HEEL VEEL GELD!

En als je goed kan rekening was ik ook 19 en 20 toen de oudste 2 geboren waren Knipoog En toen zat ik dus wel netjes thuis moeder de huisvrouw te spelen, maar ik geloof niet dat ik toen ik thuis was gelukkiger was dan nu

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 12:56

Maar vind je niet dat je heel veel mist van je kinderen. Als ik twee dagen ben gaan werken en ik hoor van mijn schoonmoeder wat de kinderen allemaal hebben gedaan, dan geniet ik des te meer van de andere 5 dagen die ik samen met mijn kinderen doorbreng. Als je maar twee dagen kunt genieten van je kinderen, lijkt me dat je heel veel mist. Z'n eerste stapjes, enz.

Ook voor oudere kinderen vind ik het geen ideale situatie, waar is de moeder als de kinderen thuis komen van school met hun verhalen, hun problemen en blije berichtjes.

Ik vind dat natuurlijk ieder voor zich moet bepalen wat je moet doen, maar zelf zou ik hier echt niet voor kiezen. Daarnaast vind ik de kosten van een kinderdagverblijf zo hoog, dat ik ongeveer een half maandsalaris kwijt ben aan de opvang. Dan spaar ik liever dat geld en ben bij mijn kinderen.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:17

Ddees ... Tuurlijk vind ik het jammer niet wat meer thuis te zijn, maar dan de bijstand in terecht te komen vind ik geen optie. De oudere kinderen zijn overdag druk met school, bijbaantjes en trainingen ... we treffen elkaar dus eigelijk rond het zelfde tijdstip aan Haha!

Daarnaast moet ik erbij zeggen, dat mijn wergever netjes zijn wettelijk deel betaald, de belasting doet dat ook dus van de rekening van 953.- voor 4 dagen opvang is mijn eigen bijdrage 135.- per maand. Niet echt een bedrag dat te vergelijken is met de bijstanduitkering, dat zou me meer kosten dus .

En dan nog ... IK heb 12 jaar bij de kids thuis gezeten en ik was gewoon diep ongelukkig.
Nu werk ik wel, en ja had graag wat minder gewerkt, maar dat kan dus nu niet .... maar ik ben ook een stuk vrolijker doordat ik regelmatig nieuwe prikkels heb, ik heb een duidelijker structuur in mijn leven (kan niet anders ... agenda is vol!) Dus de kinderen ook.

Ik zie en ervaar graag meer dan alleen maar thuis zitten, je gespreksstof wordt ook wat beperkter als je niets anders meer hebt naast de kinderen.
Ik vind namelijk het ook prettig om me naast het hebben van kinderen me te blijven ontwikkelen, het zij door werk het zij door een studie. Beide komt op hetzelfde neer eigelijk.

Maar het ging mij meer om, dat ik mijn kindje niet dump, maar noodgedwongen 4 a 5 dagen wegbreng. En dat ik die opmerking van jou, die ik gequote had, een beetje hokjes plaatsen vond.
Want als ik ooit de mogelijkheid zou hebben, wil ik wel minder werken ...

IK ben ook niet het soort moeder dat het kind naar het KDV brengt in de vakanties terwijl ik thuis ben, omdat ik er toch voor moet betalen of het wel lekker makkelijk is om mijn handen vrij te hebben. Nee als ik vrij ben, is zij gewoon bij mij (dus ook op bv woensdagmiddag, dan ben ik wel vrij, maar moet ik toch betalen omdat ze geen dagdelen rekenen maar hele dagen) Haha!

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 13:41

Ik zie inderdaad ook in dat er mensen zijn die geen of weinig keuze hebben.

Ik doelde meer op mensen die inderdaad ook de kinderen in hun vakantie naar een kdv brengen, daar kan ik geen respect voor opbrengen!

Voor jou situatie wel, misschien zou ik hetzelfde doen in die situatie.
Ik wens je in ieder geval veel plezier en succes met je kinderen en je baan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:09

Mijn zus heeft 3 kids, te snel achter elkaar gekregen. Zowel zus als zwager hebben beide een bijna fulltime baan. Mijn zus raakt overspannen omdat haar kinderen altijd ziek zijn door hun zwakke gestel. Dus op het moment dat mijn zus een dag vrij heeft gaan de kids wel naar het kdv, omdat mijn zus dan in alle rust het hele huis kan schoonmaken etc. De kids vinden het kdv echt heel erg leuk, dus die doe je er een plezier mee (kdv zit op loopafstand van hun huis, dus ze zijn in bekende omgeving).
Nu heeft ze een au pair dus die helpt mee in het huishouden zodat mijn zus meer rust heeft. maar die kids blijven naar kdv gaan, ook omdat ze het echt heel leuk vinden. Ze hebben veel vriendjes daar en spelen veel buiten Lachen

de kids zijn nu 1,3 en 5 (dus die gaat al naar de basisschool). Dat zijn dus veel kids in een korte tijd Clown
(was ook zeker niet de bedoeling geweest, maar ja mijn zus is gewoon te slordig geweest met de pil)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:41

ik vind ook dat je je kind niet 5 dagen per week moet "dumpen" .. neem dan geen kinderen..

veder wens ik alle zwangeren hier een voorspoedige zwangerschap toe Lachen Wees er maar voorzichitg mee, het is iets heel moois en waardevols!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:42

wat als de kinderen het juist geweldig vinden daar? is het dan niet eerder egoistisch om je kind thuis te houden terwijl hij graag heen wil?

Debo, jij hebt maar 1 kind: mijn zus 3 onder de 6 jaar. Dat brengt natuurlijk veel meer met zich mee qua tijd die je overhoudt voor het huis Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:44

ik vind gewoon dat een kind op moet groeien thuis in een gezin, bij hun moeder..... niet tussen 20 anderen kinderen en een paar juffen. Als moeder mis je zo verschrikkelijk veel als je er zelf niet bent voor je kind.
Kinderen gaan rond een jaar of 2 naar de PSZ dan hebben ze pas een leeftijd om leuk met andere kinderen om te gaan .. ik vind dat je dan pas een stapje van je kind af moet doen..

edit: als je geen tijd hebt voor 3 kinderern moet je er niet zoveel nemen.... beter 1 kind die alle aandacht krijgt als 3 die gedumpt worden..

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:02

Nou pas met 2 jaar Verward

Die van mij staat echt al vanaf een maandje of 8 voor de deur te joelen en te wippen om naar binnen te mogen hoor Haha! heeft geen oog voor leidsters maar voor die andere 6 kindjes Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:03

Debo: De laatste was ook niet gepland, maar was wel welkom. Kinderen lijden er echt vreselijk onder hoor dat ze gedumpt worden. Poeh Nagelbijten / Gniffelen Ze gaan met een lach de deur uit en komen vol verhalen weer thuis. Ze genieten enorm daar! Ja vreselijk hebben hun het Clown

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:05

ja onze voorkeur gaat er ook naar uit dat ik als moeder thuis ben bij mijn kinderen, dat is voor hun fijn en daarnaast zijn deze jaren dat ze zo klein zijn zo voorbij en die kan je niet meer over doen.
Ik heb dan ook wel het geluk dat wij het financieel kunenn bekostigen dat maar 1 van ons hoeft te werken, maar zou het anderzijds ook vreselijk vinden als ik van de oppas moet vernemen dat ze hun eerste woordje hebben gezegd of stapje hebebn gedaan.

Ik begin express pas met het inrijden van mijn 2 e paardje als hij ruim 4 is omdat dan beide kinderen naar de basisschool gaan en ik zo niemand te kort doe.

gaat toch ook niks boven uit school komen en mama is thuis.......... Haha!