Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:16

dat zeg ikk niet ik zei dat dat op televisie was...daarom kan het wel anders zijn in het echt...maar het is en blijft dierenmishandeling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:17

dan heb jij je oordeel kunnen maken IRL........

en als jouw oordeel zielig en mishandeling is....... dan is dat terecht jouw oordeel.

Mensen oordelen naar de info die ze krijgen........ iets verder zoeken kan vaak geen kwaad.

Bijvoorbeeld Gaya..(overigens een hele beste organisatie hoor) maar die geeft behoorlijk wat verkeerde info...... info die wij in ons opnemen om daar onze waarheid uit te creeeren. En dat is niet altijd de absolute waarheid Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:18

emmelske schreef:
dat zeg ikk niet ik zei dat dat op televisie was...daarom kan het wel anders zijn in het echt...maar het is en blijft dierenmishandeling

vermaak ten koste van dieren is ALTIJD dierenmishandeling........

Ook het kuikentje met pasen

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:32

je snapt wel wat ik bedoel en ik ga hier nu niet verder meer over mee discuseren Knipoog

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:38

emmelske schreef:
je snapt wel wat ik bedoel en ik ga hier nu niet verder meer over mee discuseren Knipoog

Ik ook niet Knipoog

Ze vraagt wat wij ervan vinden, that's it Knipoog

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:52

Snap niet dat jij dit hier op bokt durft te zeggen, wat een lef zeg, hoe kun je dit nou ook maar enigzins goed vinden! Kortzichtig ben je....

Belachelijk, dit soort tradities moeten gewoon verboden worden en daar zet ik maar graag een handtekening voor!
en dat heb ik ook al vaak gedaan.

Het blijft gewoon een dierenkwelling, ook al zijn ze nog zo goed opgefokt en hebben ze een goed leven, tuurlijk word er goed op gepast, immers, wrakvee zou er niet voor in aanmerking komen, dat is te snel uitgerouleerd in het spel....BAH! Zal jouw paardje eens zo achterna zitten met speren....idee hoe dat voelt voor jou? of prik je daar ook graag in met je sporen?
Boos!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:56

Gadverdamme. Dat je überhaupt een onderwerp als dit durft aan te kaarten. De stieren worden dagenlang in het donker gehouden zonder te eten zodat ze verzwakt zijn tot en met. En als ze de ring in moeten zien ze eerst niks omdat ze uit het donker komen. Dit is gewoon dierenbeulerij. Ik walg van de mensen die vrijwillig geld betalen om zoiets te gaan bezichtigen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:11

Ik ga voor de 7 e keer geloof ik, mijn mening hier plaatsen.
Sorry, maar ik heb van de 'voorstanders"van t vechten hierop nog steeds geen ander antwoord gehad als: dat wij in Nederland de dieren net zo goed afbeulen.

Ik ben geen vegetarier, en als paardenhandelaar ben ik echt wel wat gewend.
Maar ik heb geen enkele slachter zien genieten van t leed van een dier.

Wat mij aan t stierenvechten zo irriteerd( zacht uitgedrukt) is :
hoe kunnen mensen gefassineerd kijken naar t kwellen van een dier?

Dit is schandalig.
Geen ander woord.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:17

een dier verwonden voor vermaak van mensen is zielig , schandalig en barbaars !!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:00

lienet schreef:
Snap niet dat jij dit hier op bokt durft te zeggen, wat een lef zeg, hoe kun je dit nou ook maar enigzins goed vinden! Kortzichtig ben je....
Belachelijk, dit soort tradities moeten gewoon verboden worden en daar zet ik maar graag een handtekening voor!
en dat heb ik ook al vaak gedaan.

Het blijft gewoon een dierenkwelling, ook al zijn ze nog zo goed opgefokt en hebben ze een goed leven, tuurlijk word er goed op gepast, immers, wrakvee zou er niet voor in aanmerking komen, dat is te snel uitgerouleerd in het spel....BAH! Zal jouw paardje eens zo achterna zitten met speren....idee hoe dat voelt voor jou? of prik je daar ook graag in met je sporen?
Boos!

Heb je dat tegen mij?

Tango_steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:09

Afbeelding
zielig he, hier boven pakt de stier het paard, dat gebeurt ook vaak. en daaronder de stier met het zwaard nog in zn rug

Stierenvechten is dierenmishandeling. De stier wordt twintig minuten lang gemarteld en sterft een gruwelijke dood. De martelingen beginnen al een dag voor hij de arena ingaat. De volgende vormen van mishandeling (waarvan een deel illegaal) komen voor:
Afbeelding
de stier krijgt zeer zout water te drinken, waardoor diarree hem verzwakt;
de horens worden tot op de zenuw afgevijld om de coördinatie te bemoeilijken (zeer pijnlijk!)
de ogen worden ingesmeerd met prikkende glycerine
de stier krijgt drugs ingespoten om rustig te worden
is hij al te rustig, dan krijgt hij elektrische schokken op de testikels toegediend
de stier wordt hard op de nieren geslagen (met zandzakken, omdat die geen littekens achterlaten)
De uren voor het gevecht brengt de stier door in een hok met een schuine bodem. Hij is van nature geneigd om te blijven opkrabbelen tot hij horizontaal staat, maar in dit hok lukt dat nooit. De stier raakt daardoor voor het gevecht al uitgeput. Als het gevecht aangebroken is, wordt de stier vanuit het donkere hok plotseling in de zonovergoten arena met schreeuwend publiek losgelaten. Op dat moment is het dier al totaal ontredderd. Het heeft geen idee wat hem te wachten staat...

Dan wordt hij aangevallen door een ruiter die met een lans zijn schouder- en nekspieren doorboort. De lans gaat een eind de stierennek in, tot aan een dwarsstangetje. De ruiter gaat vanaf het paard met zijn volle gewicht op de lans hangen, en draait deze rond in de stierennek, om zoveel mogelijk spierweefsel te beschadigen.

Even later komen de 'banderilleros', mannen die versierde stokken met vlijmscherpe stalen weerhaken in zijn rug steken. De stier lijdt bij dit alles vreselijke pijn, en verliest veel bloed.

Pas dan doet de stierenvechter, de torero, zijn intrede. Hij treitert de stier een tijd door hem te misleiden met zijn cape. De banderilla's hangen nog steeds in de rug van de stier. Bij elke beweging dringen ze dieper in het vlees.

Aan het eind van de strijd is het de bedoeling dat de stier door het zwaard van de matador in het hart wordt getroffen, maar dat lukt vaak niet. In veel gevallen worden de longen geraakt in plaats van het hart. De stier voert dan een lange doodsstrijd, waarbij hij langzaam stikt in zijn eigen bloed. Als de stier door zijn poten is gezakt, worden zijn ruggenmergszenuwen met een dolk doorgesneden.

Een stier die nog niet helemaal dood is, wordt op dit moment pas definitief afgemaakt. Hij is dan slechts 4 of 5 jaar oud geworden. Op een middag of avond stierenvechten worden er 6 stieren gedood. De gedode stieren worden afgevoerd en geslacht.

Bij een stierengevecht worden niet alleen stieren, maar ook paarden misbruikt. Afbeelding
Afbeelding
Ze lopen vaak verschrikkelijke verwondingen op. De eerste aanval op de stier wordt gedaan door een ruiter te paard. Het paard heeft alleen een gewatteerde deken als bescherming tegen de scherpe horens van de stier. Regelmatig worden er paarden op de horens genomen. De buik van het paard kan daarbij ernstig verwond raken.

Een paard is van nature bang voor stieren en zal er alles aan doen om de stier te ontlopen. Daarom worden de ogen van het paard afgedekt, zodat het niet kan zien waar de stier zich bevindt. Het paard ruikt echter wel dat de stier vlakbij is, en is dan ook doodsbang. Het moet echter gehoorzamen aan de teugels. Ook komt het voor dat de oren worden dichtgestopt, zodat het paard de stier ook niet kan horen. Als een paard gewond raakt, krijst het afschuwelijk. Om dat te voorkomen, worden bij de paarden in een stierengevecht de stembanden doorgesneden. Het paard kan dan geen geluid maken. Het publiek wil het gekrijs namelijk liever niet horen.

Het komt regelmatig voor dat een paard met een opengereten buik zonder verdoving wordt dichtgenaaid om meteen weer ingezet te kunnen worden bij het volgende gevecht.

arme stier!! en zie je dat t paard een blinddoek om heeft!

nou sorry hoor maar t is gewoon belachelijk als je dit niet zielig vind!!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:17

klaasjuhhh schreef:
Heb je dat tegen mij?

nee klaas volgens mij niet

mar die foto's echt Boos! Boos! Extreme duivel Stoom uit je oren niet best kunnen we er met z'n allen niet voor zorgen dat dit stopt?
Laatst bijgewerkt door EmmaK op 24-12-04 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:18

Als er bij die 1e foto's van de topicmaker Tong uitsteken een link moet ipv de foto zelf, omdat het zielig is, moet dat hier dan niet? Verward

Vreselijk!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:05

Je kunt hier wat aan doen. Lid worden van Stichting Comité Anti-Stierenvechten. Ben ik zelf ook.
Als je die foto's hierboven ziet, dan moet je toch overgeven. Echt erg zoiets. Als je dit geen dierenmishandeling vindt dan ben je niet goed wijs voor mijn gevoel.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:09

Tango-Steef:
Ik denk dat je het niet beter had kunnen verwoorden!!
Als je al twijfelt of stierenvechten zielig is dan weet je het nu wel Boos! Boos!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:22

mensen die plezier hebben in het martelen van een dier hebben ze niet allemaal op een rijtje , ik snap niet dat je als mens kan genieten van stierenvechten !

en die negatieve woorden over gaia hierboven heb ik het ook wel even moeilijk mee , gaia is inderdaad soms zeer extreem maar dit moeten ze gewoon zijn om iets gedaan te krijgen ! hiermee bedoel ik gaia vraagt dikwijls heel veel om uiteindelijk een kleine toegeving van de regering te krijgen om het leed van dieren te verzachten ! wat een geluk dat er organisaties zoals gaia zijn want anders deden de mensen helemaal wat ze wilden met dieren ! ik ben lid van gaia en ik vind dat ze al heel goede dingen gedaan hebben !

en even terug naar het topic ! STIERENVECHTEN IS SCHANDALIG !!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:23

ik denk dat wel iedereen het verschil moet zien tussen spaans stierenvechten en portugees stierenvechten...

deze foto's zijn van spaans stierenvechten,en heeft niets te maken met portugees stierenvechten!!

in portugal worden de stieren niet voorgeprikt,en blijven ze in de arena leven,dus geen zwaard tussen de schouderbladen,alleen worden de meeste alsnog geslacht NA het gevecht,maar dan gewoon in het slachthuis,soms worden ze dekstier,zoals lusitana schreef!!!

ik denk wel dat wat Lusitana zegt waarheid is,alleen ik blijf bij mijn standpunt dat er geen dieren opzettelijk pijn gedaan moeten worden voor entertaining,en daarnaast dat ik betwijfel of de ruiters alleen kunnen rijden met een stier erbij,zoja,waarom moet je dan in de stier prikken,en rijden ze niet gewoon om de stier heen,zonder hem pijn te doen...

dus niet over spaans stierenvechten beginnen,daar gaat het niet over in dit topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:26

De helft hier praat over dingen waar ze geen verstand van hebben..
We hebben het hier over PORTUGEES stierenvechten, lees nou eerst maar eens wat door voordat je meteen je mening geeft...

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:41

portugees of spaans !! het doet er niet toe , een dier hoef je niet met spiezen te doorboren , dat is gewoon dierenmishandeling !

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:23

klaasjuhhh schreef:
Heb je dat tegen mij?

Nee klaasje, tegen diegene die dit opgestart heeft!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:10

Tango-steef, hoe durf je daar mee aan te komen (die foto´s). Dat is Spaans stierenvechten en heeft niks te maken met Portugees, waarbij het paard een opleiding krijgt tot Hoge school dressuur en leert werken met een stier, en de stier kappen op de hoorns heeft zodat het het paard niet kna verwonden.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 24-12-04 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:13

Laat je vooral maar opnaaien door anti.stierenvechters sites en DB ipv je voor te laten lichten door mensen die er meer kijk op hebben, zoals TS (en ikzelf). Niemand zal ontkennen dat de stier best een beetje zielig is voor een kwartier. Maar die gruwel verhalen hebben niks met Portugees stierenvechten te maken.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:25

Nee lusitana, al het stierenvechten is zielig! Dat de mensen dat voor hun lol doen is toch niet normaal? Boos! Zij hebben er plezier van, maar zien ze dan niet dat dat beest helemaal over de rooie raakt alleen door die k*t mensen die dat doen? Ik snap het niet!
En Lusitana, vind jij het niet erg dat dat gebeurt? Vind JIJ het niet zielig dat die beesten voor de lol van die mensen helemaal gek worden en daarna nog eens lekker bekogelt wordt met van die speren? IK vind het juist goed dat die sites van ANTI STIERVECHTEN bestaan! Wou jij dan dat blijft bestAAn?

Snap dit echt niet... Boos!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:38

Die anti stierenvechters sites laten alleen Spaanse stierengevechten zien en jullie worden zo dus niet goed voorgelicht en dat blijkt, anders was je niet zo boos. Lees je dan niet wat TS zegt, zij was ook tegen, maar nu heeft ze zelf gezien hoe het is en nu is ze van mening veranderd. En wat hebben jullie eigenlijk te maken met stierenvechten? Je mag best een mening hebben, maar baseer die wel op feiten, niet op eigen fantasieën , of die van een ander.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:48

Dat doe ik ook niet, maar het is gewoon zo Knipoog