Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:06

ik vraag me af wie er zich nog lekker op zijn gemak over straad loopt in a'dam bijvoorbeeld.
Ik voel me niet erg op mijn gemak als ik in mijn buurt op straat loop.
In deze buurt worden erg veeel meisje verkracht of gewoon mensen in elkaar geslagen door buitenlanders.maar owee als je wat terug doet want dan staad de hele fam voor je deur.
Ik heb niks tegen mensen die ge emigeerd zijn naar nederland en goed in geburgerd zijn goed nederlands praten en zich ook zo gedragen.

maja dit heeft niets meer met teo van goch te maken natuurlijk.
Het was toevalig een maorkaan die hem vermoord heeft eentje die het niet eens was blijkbaar met zijn menings uiting..en dat vind echt niet kunnen.
Hij kent dus blijkbaar de nederlandse wet niet.

ik vind dat je hier vrij voor je mening moet kunnen uitkomen zonder meteen bedrijgt te worden door mensen die het er niet mee eens zijn of zelf je vermoorden alleen maar om een mening die je zelf vind.

Je kan het niet iedereen naar zijn zin maken.

(rip theo van goch)

parouscha

runningkawa schreef:
Het komt er simpelweg op neer dat je je kop moet houden in Nl
Ben je het er niet mee eens, word je gewoon omgeknald

En sorry, ik krijg hierdoor ook geen betere gedachten over de buitenlanders in Nl

De laatste tijd is de ene na de andere in het nieuws
Aanpakken die lui, een klein vergrijp en terug naar eigen land
Dan houden we in Nl tenminste nog plek en politie over om ons eigen tuig aan te pakken

Je gaat er gewoon zo over denken.
Over de buitenlanders, dat gebeurt gewoon.
En waarom zou je je eigen mening niet mogen geven.
Omdat ik het misschien wat minder net formuleer ?
Het komt gewoon op 't zelfde neer

neres

Quote schreef:
Tis me toch echt niemeer normaal!!
Is de dader nou gepakt? Schijnheilig Sorry kom net uit school.

ja is gepakt

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:07

Waar gaat dit heen? Verdrietig vind het op deze manier best wel eng worden...

Eerst Pim, nu Theo Scheve mond het getal 911 duikt inderdaad weer op.

Toch krijg ik het idee dat de moslim extremisten de boel over willen nemen, het zal niet dit jaar zijn, niet volgend jaar, maar ik denk toch echt dat wij in de loop der jaren in de onderdrukking zullen komen...

Niet alle moslims zijn slecht, en ik wil ze echt niet over 1 kam scheren. Maar als je bedenkt dat de gemiddelde moslim minstens 4 kinderen heeft en de gemiddelde nederlander 2 kinderen heeft zal het een kwestie van jaren zijn dat de helft van de 'nederlanders' een 'niet-nederlandse' afkomst heeft....

En het grootste probleem is de altijd maar ontoereikbare tolerantie van ons...

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:07

joostvangestel schreef:
"De politie weet nog niet waarom Theo van Gogh vermoord is".

Trekken we allemaal te snelle conclusies?

Dank je...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:08

Het moet niet gekker worden op de wereld...........het is altijd de ver van je bedshow geweest, iedereen wist natuurlijk dat in diverse landen dit de "normaalste" zaak van de wereld dat er mensen doodgeschoten werden voor hun mening.

Maar het is nu dichtbij gekomen.

Heel erg dat deze markante persoonlijkheid is overleden door een loslopende gek die niet kon begrijpen dat hij van Gogh zijn provocerende uitspraken niet persoonlijk moest opvatten.

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:08

joostvangestel schreef:
"De politie weet nog niet waarom Theo van Gogh vermoord is".

Trekken we allemaal te snelle conclusies?

ja ik denk dat we snel conclusies treken maar wel de conclusie die het meest voor de hand liggende!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:10

Iemand zegt iets over 911 dagen verschil.
Een vriendin van mij zei:
911 alarmnummer
112 alarmnummer

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:11

Waar is al het respect voor de mede mens heen?

Waarom mag niemand zijn mening uiten zonder vermoord te worden?

Triest. Heb hier echt GEEN woorden voor. De maatschappij is kapot.
Wat ik me wel afvraag is: Wie is is de volgende?...
Als je je mening geeneens mag uiten. Dan kan ik de volgende ook wel zijn? Of mijn moeder of wie dan ook. Vind dit echt erg en niet om dat het waarsch. ee buitenlander was, Maar omdat we in een vrij land leven. En daar is niks van te merken.

neres

nano schreef:
ja ik denk dat we snel conclusies treken maar wel de conclusie die het meest voor de hand liggende!

Ja, een te snelle conclusie...
maar zoals gezegd op tv.. als jij een moord gaat plegen en je schrijft nog even mooi een briefje van tevoren.. dan is het met voorbedachte raden. Als dat dan een omstreden persoon is worden conclusies nog veel sneller getrokken.. maar het wijst allemaal naar wat iedereen al zegt.
Dus niet echt gek dat men hier van uit gaat.

jeanie

Het is inderdaad een zwarte dag voor het vrije woord.................. Verdrietig

De maatschappij is aan het verharden en helaas zie ik het hier in dit topic ook terug Verdrietig

Theo Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:12

Malibu schreef:
Waar gaat dit heen? Verdrietig vind het op deze manier best wel eng worden...

Eerst Pim, nu Theo Scheve mond het getal 911 duikt inderdaad weer op.

Toch krijg ik het idee dat de moslim extremisten de boel over willen nemen, het zal niet dit jaar zijn, niet volgend jaar, maar ik denk toch echt dat wij in de loop der jaren in de onderdrukking zullen komen...

Niet alle moslims zijn slecht, en ik wil ze echt niet over 1 kam scheren. Maar als je bedenkt dat de gemiddelde moslim minstens 4 kinderen heeft en de gemiddelde nederlander 2 kinderen heeft zal het een kwestie van jaren zijn dat de helft van de 'nederlanders' een 'niet-nederlandse' afkomst heeft....

En het grootste probleem is de altijd maar ontoereikbare tolerantie van ons...

Zo denk ik er ook over
In de hele wereld is het immers op die manier aan de gang

En wij Nederlanders zijn idd van die softies die alles toe laten
Er word ff geschreeuwd en dat is het dan weer
Wanneer worden er hier eens straffen op maat gegeven?
Aanpakken met alle rotzooi trappers Nederlanders en medelanders, maar wel voor een goeie, ipv zo softie

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:12

Ze hebben NB een tent over het lijk geplaatst, hij ligt nog steeds op straat dus.....bizar.

Het blijft een moord vanwege het feit dat iemand er niet mee eens is dat er mensen zijn die openlijk en soms ook zeer kwetsend verkondigen hoe ze over bepaalde zaken denken.

Maar we leven in een land waarin dit mogelijk moet zijn...vrijheid van meningsuiting!

Diegenen die tot ziets in staat zijn, zijn bezeten en gehersenspoeld......!

Ik word hier zooo vreselijk woedend over................
Ben benieuwd wat er op die brief staat...dat verduidelijkt heel veel en ik hoop dat ook zo snel mogelijk te weten, waarom geven ze dat niet direct door? Belachelijk.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:14

nano schreef:

Diezelfde conclusie werd ook bij Pim Fortuyn getrokken. Men dacht dat Pim wel door iemand van een etnische minderheid vermoord zou zijn. Niks was minder waar. Hij werd zelfs niet vermoord vanwege zijn scherpe uitspraken op dat gebied, het was meer een ventje dat last had van "madammen met een bontjas".

Zelfs al is de dader van een etnische minderheid met de Islamitische geloofsovertuiging, dan kan het nog zijn dat de moord een domme roofmoord oid kan zijn.

Ik heb er problemen mee dat gehele religies hier door het slijk genomen worden. Ik wens ook niet aansprakelijk gesteld te worden voor de Christelijke Daden van President Bush (die hij schijnbaar allemaal in de naam van God doet).

Denk erom dat er weinig moslims zijn die zich kunnen spiegelen aan het gedrag van één maniak, zelfs als dat gedrag religieuze motivaties kent.

PS: de dader moet hard gestraft worden. Ik stel geen softiegedrag voor. Maak alleen geen onschuldigen slachtoffer van de dood van Theo. Ook zij hebben een vrij mening in Nederland.
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 02-11-04 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:14

Ze zijn bang dat als ze meteen vrij geven wat op die brief staat, de hel los breekt.
Dus het zal wel iest "leuks"zijn.
Er zijn niet voor niets zoveel agenten aan het bekijken hoe de mensen op straat reageren.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:15

Menno schreef:
Lijkt mij niet dat ze met een agenda zitten te wachten tot het weer 911 dagen verder is. Toevallig komt dit getal wel iedere keer terug...

Welke voorbeelden heb je nog meer?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:15

parouscha schreef:
Weet ik , maar Pim was er wel mee bezig om dus de buitenlanders naar hun eigen land te verplaatsen!

Nederland was vol was zijn uitspraak altijd

Hoe verzin je het.
Pim was niet bezig om buitenlanders naar hun eigen land te verplaatsen maar de grenzen dicht te doen voor economische vluchtelingen.
(wat inmiddels dus ook zonder hem gebeurd).
Voor onze "eigen buitenlanders" wilde hij de situatie juist beter maken.

Zo komen de fabels dus weer in de wereld.

Anoniem

Citaat:
Diezelfde conclusie werd ook bij Pim Fortuyn getrokken. Men dacht dat Pim wel door iemand van een etnische minderheid vermoord zou zijn. Niks was minder waar. Hij werd zelfs niet vermoord vanwege zijn scherpe uitspraken op dat gebied, het was meer een ventje dat last had van "madammen met een bontjas".

Echter dat laatste word hier in Nl nooit als rede opgegeven
Er word steeds gezegt dat het kwam dat hij bang was in wat Pim allemaal zei

Janneke_

Ik hoorde het net, idd een zwarte dag voor de vrije meningsuiting..
Theo Van Gogh zou as. donderdag bij ons op de universiteit komen, om een film te presenteren, daarna zou er een debat ed. zijn..
de maatschappij is aan het verharden Scheve mond

DiantaM

Ach, wilders was net op tv, hij is doodsbang.. jeetje, de grondwet gaat hier ook niet meer op 'vrijheid van meningsuiting' is volledig verdwenen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:16

runningkawa schreef:
Ze zijn bang dat als ze meteen vrij geven wat op die brief staat, de hel los breekt.
Dus het zal wel iest "leuks"zijn.
Er zijn niet voor niets zoveel agenten aan het bekijken hoe de mensen op straat reageren.

Dat weet ik wel zeker dat de hel losbreekt dan, maar misschien moeten ze dat maar eens laten gebeuren..

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:17

Vreselijk... Ben het niet altijd met Theo eens maar volgde hem wel altijd en heb ook veel films van hem gezien... een zeer veelzijdige en gedreven regisseur...

Jammer, blijkbaar mag je geen mening hebben en moet je tegenwoordig niet alleen als politicus maar ook als kunstenaar/filmregisseur al op je tellen passen, voordat je het weet wordt je door een of andere extremist naar de andere wereld geholpen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 15:17

joostvangestel schreef:
Zelfs al is de dader van een etnische minderheid met de Islamitische geloofsovertuiging, dan kan het nog zijn dat de moord een domme roofmoord oid kan zijn.

Een roofmoord is het zeker niet. Je gaat niet met een geweer, mes en een briefje op pad om iemand te moorden.
Er wordt trouwens in de tweede kamer nergens anders over gesproken als dat hij vermoord is voor zijn mening, ik denk dat die mensen wel beter uitkijken en niet zomaar iets verzinnen.
Voor de rest ben ik het met je eens.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:18

de vraag is of het een Nederlandse Marokkaan is of een Marokkaanse Nederlander.....

Beide nationaliteiten dus

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:18

nou eigelijk wil ik niet weten wat er gebeurt als de hell los barst..