Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Justy schreef:Jij kunt het vergelijken, zij niet. Prima toch?
Justy schreef:Maar volgens jou moeten mensen die geen kinderen willen constant maar het idee hebben dat ze iets missen? Heb je er weleens bij stil gestaan dat die mensen helemaal niet vinden dat ze iets missen?
Citaat:RK stiefkinderen of geadopteerde kinderen zijn ook je eigen kinderen en daar is je liefde ook intens voor! ik heb twee stiefkinderen en dat zijn net je eigen kinderen
Citaat:ik weet ook wel dat je dit niet doet met een dier maar zo is het wel met een kind
isabelle schreef:remy ik geef ze niet aan dat ze kids moeten nemen, mensen moeten dat allemaal zelf weten, ik geef alleen maar het verschil aan tussen de liefde voor het kind en de liefde voor het dier, althans dat probeerde ik!
kinderen nemen is ieder voor zich
isabelle schreef:remy ik geef ze niet aan dat ze kids moeten nemen, mensen moeten dat allemaal zelf weten, ik geef alleen maar het verschil aan tussen de liefde voor het kind en de liefde voor het dier, althans dat probeerde ik!
kinderen nemen is ieder voor zich
isabelle schreef:mensen die geen kinderen hebben althans ze niet willen missen helemaal niks want ze hebben het niet en wat je niet hebt of gehad hebt kun je ook niet missen, ik probeerde alleen de liefde voor dieren en kinderen uit te leggen
Remy schreef:Isabelle, ik denk dat de bewust kinderlozen er helemaal geen behoefte aan hebben om te weten hoe de liefde voor een kind voelt. Voor hen is de keuze al gemaakt.
Je kan dus blijven proberen ze te overtuigen van jouw gevoel, en ze het idee geven dat ze kost wat kost moeten weten hoe geweldig het is om een kind te hebben...maar hoe meer je pusht, hoe meer de kont tegen de kribbe gegooid zal worden.
Hierdoor gaan mensen juist expres wat hardere uitspraken doen, omdat ze anders niet tot je kunnen doordringen...waardoor er onnodig over en weer gekwetst wordt.
Andere mensen hoeven toch niet zonodig ervan overtuigd te worden hoe geweldig het kan zijn? Dat weet jij voor jezelf toch al?
runningkawa schreef:ja, beginenen we weer
Kinder liefde is alles
isabelle schreef:mensen die geen kinderen hebben althans ze niet willen missen helemaal niks want ze hebben het niet en wat je niet hebt of gehad hebt kun je ook niet missen, ik probeerde alleen de liefde voor dieren en kinderen uit te leggen