Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:18

Met die quote van Misja hierboven ben ik het zeker eens.

Maar zoals anderen het hier zeiden, klonk het verdacht veel anders...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:29

Ach weet je, het zal best 'anders' zijn de liefde voor een kind als voor een dier. Moederliefde is immers iets instinctiefs.
Alhoewel.......misschien dat 'wij' onze moederliefde op onze dieren projecteren?

Ik baal er in ieder geval wel van dat liefde voor een dier of verdriet om een dier dikwijls als onbelangrijk wordt afgedaan.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:41

Weet je wat het rare is, toen ik was bevallen kwamen er een partij hormonen vrij die mij heel erg veranderden. Inderdaad instinctief zorg je voor je kind, zonder dat iemand je dat ooit geleerd heeft. Je vind niets vies van je kind en er komt een oer gevoel los.
Dit is iets wat je echt niet kan uitleggen aan iemand die geen kinderen heeft gehad.
Mijn liefde voor mijn dieren gaat heel erg ver, maar sinds ik Joepie heb, weet ik dat dit een ander soort liefde is. Dit kan je absoluut niet vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:44

ja, beginenen we weer
Kinder liefde is alles Gaaaap

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:46

RK, nu doe jij precies datgene wat je zo vreselijk vindt aan anderen. Mobick vertelt haar ervaring en doet daarbij totaal geen afbreuk aan het gevoel wat anderen voor hun dieren hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:50

Wel er word wel weer gezegt dat je het niet kunt vergelijken op dusdanige manier, dat kinderliefde toch weer hoger staat.
Tenminste zo lees ik het..

Mijn liefde voor mijn dieren is net zo diep als ik dat ooit voor een kind zou hebben.
Dit omdat mijn moedergevoelens in een dier stop
En om diverse andere redenen die moeders niet willen snappen.

Nogmaals, voor mij is het nemen van geen kinderen, een niet zomaar gemaakte keuze, daar is heel wat aan vooraf gegaan
Daarom word je liefde voor dieren heel anders als de mensen die kinderen hebben/willen
Maar dat blijkt niet waar te zijn...want die liefde voor kinderen is zo anders, zoveel meer
Kom op zeg!! Ga dat idd maar tegen andere moeders zeggen, die geloven dat wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-04 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:51

Jij kunt het vergelijken, zij niet. Prima toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:52

Justy schreef:
Jij kunt het vergelijken, zij niet. Prima toch?

ja prima
Als er dan niet steeds zo geschreven word dat je van kinderen nog steeds meer kunt houden.

eennuh, hoe zat dat dan ook weer met aangenomen kinderen
Daar heb je geen hormonen bij gehad
Staan die dan op hetzelfde nivo dan dieren bij de moeders?

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:54

RK stiefkinderen of geadopteerde kinderen zijn ook je eigen kinderen en daar is je liefde ook intens voor! ik heb twee stiefkinderen en dat zijn net je eigen kinderen.

ik heb een hele dag aan dit topic zitten denken en ik bedacht me ineens iets!
sommige mensen beweren dat de liefde voor kinderen hetzelfde staat als de liefde voor dieren, mooi, ben jij 24 uur per dag bezig met je dieren? moet jij ze smorgens en savonds badderen, lopen ze 24 uur te mauwen aan je hoofd voor aandacht en zoja, stel je eens voor dat je kat of je paard 24 uur per dag rond je hangt, waar je zit of staat bij je is, ga je boodschappen doen dna is het erbij, ga je in bad dan is het erbij, snap je me een beetje! ik weet ook wel dat je dit niet doet met een dier maar zo is het wel met een kind, als je dit elke dag opnieuw jaren aan een stuk doorstaat dan weet je pas wat liefde voor een kind is

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:16

Isabelle, ik denk dat de bewust kinderlozen er helemaal geen behoefte aan hebben om te weten hoe de liefde voor een kind voelt. Voor hen is de keuze al gemaakt.

Je kan dus blijven proberen ze te overtuigen van jouw gevoel, en ze het idee geven dat ze kost wat kost moeten weten hoe geweldig het is om een kind te hebben...maar hoe meer je pusht, hoe meer de kont tegen de kribbe gegooid zal worden.
Hierdoor gaan mensen juist expres wat hardere uitspraken doen, omdat ze anders niet tot je kunnen doordringen...waardoor er onnodig over en weer gekwetst wordt.

Andere mensen hoeven toch niet zonodig ervan overtuigd te worden hoe geweldig het kan zijn? Dat weet jij voor jezelf toch al?

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:18

remy ik geef ze niet aan dat ze kids moeten nemen, mensen moeten dat allemaal zelf weten, ik geef alleen maar het verschil aan tussen de liefde voor het kind en de liefde voor het dier, althans dat probeerde ik!
kinderen nemen is ieder voor zich

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:19

Maar volgens jou moeten mensen die geen kinderen willen constant maar het idee hebben dat ze iets missen? Heb je er weleens bij stil gestaan dat die mensen helemaal niet vinden dat ze iets missen?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:20

Isabella, jij verwoord precies waarom ik dus geen kinderen wil hebben!!!!
Moet er niet aan denken!!!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:23

Justy schreef:
Maar volgens jou moeten mensen die geen kinderen willen constant maar het idee hebben dat ze iets missen? Heb je er weleens bij stil gestaan dat die mensen helemaal niet vinden dat ze iets missen?

mensen die geen kinderen hebben althans ze niet willen missen helemaal niks want ze hebben het niet en wat je niet hebt of gehad hebt kun je ook niet missen, ik probeerde alleen de liefde voor dieren en kinderen uit te leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:24

Citaat:
RK stiefkinderen of geadopteerde kinderen zijn ook je eigen kinderen en daar is je liefde ook intens voor! ik heb twee stiefkinderen en dat zijn net je eigen kinderen

Dus idem als onze liefde voor dieren
Niks zelf gebaard, niks zelf gedragen, niks hormonen die ineens vrij komen

Intense liefde, net als bij ons de intense liefde voor dieren
Mag jij mij het verschil uitleggen, lijkt me knap als je het kunt

En nee mijn dieren zijn te weinig bij me (nog)
Daarom ook verhuisd. Om wel zoveel mogelijk bij ze te zijn en hoop binnenkort mijn paarden ook bij me te hebben als te stal af is.
Zodat ik meer tijd aan hun kan besteden, zonder daarbij de honden alleen thuis hoef te laten.
Dus dat beide soorten dier extra aandacht heeft.

En nee, niet de heledag, want ik moet werken, maar kinderen zitten ook op school, dus die heb je ook niet de hele dag.

En zijn ze ziek, ja dan ga ik ook snachts kijken en slaap ik niet.
Helaas is niet verantwoord om thuis te blijven van werk, wat bij kinderen wel mag in deze maatschappij, voor mij erg krom, want ik wil ook bij mijn zieke dier zijn. Alleen kan ik dan op ontslag wachten.

En ja de honden zeuren ook aan je kop, ze willen naar buiten een aai of wat ook. Heel regelmatig en terecht. Geef ik dat niet, springen ze op schoot, of blaffen tegen me om aandacht op te eisen.
Ben ik te lang weggeweest, is er 1 standaard ziek, dus dat probeer je echt wel te mijden.

En als ik douche laat ik de deur op een kiertje staan en zitten ze steeds bij de deur

Citaat:
ik weet ook wel dat je dit niet doet met een dier maar zo is het wel met een kind

jij dus niet, ik dus wel en daar zit dat verschil tussen moeders en niet moeders en hun dier
Begrijp je het zo misschien een beetje??

En er is eens een onderzoek geweest naar hoeveel uur ouders gemiddels aan hun kinderen besteden, ik weet de tijd niet meer uit mijn hoofd, het enige wat ik wel onthouden was dat ik daar met mijn beestjes ver boven zat

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:25

isabelle schreef:
remy ik geef ze niet aan dat ze kids moeten nemen, mensen moeten dat allemaal zelf weten, ik geef alleen maar het verschil aan tussen de liefde voor het kind en de liefde voor het dier, althans dat probeerde ik!

Dat er verschil is tussen de liefde voor een kind of voor een dier, waarom zou ze dat interesseren? Voor hen zijn die dieren het dierbaarste dat ze hebben, en in hun gevoel is dat misschien de zuiverste liefde die ze kunnen voelen.

Waarom is het nodig om daar een verschil tussen aan te wijzen en er een waardeoordeel over uit te spreken? Het topic ging over wel of niet bewust kindvrij zijn, dat er mensen zijn die als argument hebben dat dieren die plaats in hun leven innemen is toch een prima argument...

Ik geloof best, dat als je geen kinderen hebt, dat een dier dan die plaats kan innemen... Of het wel of niet dezelfde soort liefde is, is toch helemaal niet relevant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:25

isabelle schreef:

Voor jou is er verschil
Wil het nu eens begrijpen dat dat nooit voor iedereen is

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:26

isabelle schreef:
mensen die geen kinderen hebben althans ze niet willen missen helemaal niks want ze hebben het niet en wat je niet hebt of gehad hebt kun je ook niet missen, ik probeerde alleen de liefde voor dieren en kinderen uit te leggen

Voor jou is er verschil, logisch, want jij heb zowel kids als dieren. Voor iemand die bewust kinderloos is, is er geen verschil, simpelweg omdat diegene dat helemaal niet kan meten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:06

Remy schreef:
Isabelle, ik denk dat de bewust kinderlozen er helemaal geen behoefte aan hebben om te weten hoe de liefde voor een kind voelt. Voor hen is de keuze al gemaakt.

Je kan dus blijven proberen ze te overtuigen van jouw gevoel, en ze het idee geven dat ze kost wat kost moeten weten hoe geweldig het is om een kind te hebben...maar hoe meer je pusht, hoe meer de kont tegen de kribbe gegooid zal worden.
Hierdoor gaan mensen juist expres wat hardere uitspraken doen, omdat ze anders niet tot je kunnen doordringen...waardoor er onnodig over en weer gekwetst wordt.

Andere mensen hoeven toch niet zonodig ervan overtuigd te worden hoe geweldig het kan zijn? Dat weet jij voor jezelf toch al?

OK dan!

De hele discussie omtrent het vergelijken van liefde en zorg voor dieren en kinderen, is ontstaan omdat een paar mensen een opmerking/voorbeeld van Arwenlune niet goed begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:09

runningkawa schreef:
ja, beginenen we weer
Kinder liefde is alles Gaaaap

Bah wat kinderachtig! Mobick verwoord precies wat ik bedoel.
Ze verteld simpelweg haar ervaring, een ervaring die jij niet hebt en niet wil hebben. Ook daar zegt ze verder niks over.

Overigens gaat mijn lefde voor mijn hondjes ook diep, ook onze redelijk grote tuin is afgezet met ingegraven gaas om aanrijden te voorkomen!
En die ruimte gaat ten koste van de ruimte voor de kids!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:09

isabelle schreef:

Dan kan ik je nu vertellen dat deze kindvrije persoon daar niet in geinteresseerd is.

Van al die moeders is er trouwens nog niet 1 geweest die wil weten wat de gedachte is achter de keuze, wat de aanleiding is om niet aan kinderen te beginnen. Misschien was men iets te druk met overtuigen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:13

Je mag niks vragen aan een kindervrije dan moeten ze zich nl verdedigen. Ik hoor hier alleen dat ze kinderen niks vinden, of dat er niks ergers in de wereld is dan kinderen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:14

Ja dat was flauw!

Maar vertellen jullie eens waarom jullie geen kinderen willen. Ben er best benieuwd naar eigenlijk

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:20

Vind ze eigenlijk gewoon niet interessant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:22

Het was een inkoppertj, flauw inkoppertje, dat wel Haha!.

Van mij staat het al ergens tussendoor, maar ik wil de verantwoordelijkheid niet nemen om een waardevolle burger aan de maatschappij af te leveren, zeg maar. Bovendien heb ik van dichtbij meegemaakt wat het betekent om je kind te verliezen en dat wil ik zelf niet meemaken, dat kan ik nooit aan (en het kwam me niet zo uit natuurlijk Misselijk ).
Behalve die rationele redenen, heb ik ook geen kinderwens van binnen, ik wil geen kind dragen, geen kind baren en er waarschijnlijk ook niet voor zorgen. Ik heb dus van binnenuit geen behoefte aan kinderen en daar kan ik niks aan doen.

Kinderen vinden mij vaak wel leuk, dat is t bizarre.