Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:13

Ax gaat 2x per jaar naar de trimsalon, verder borstel ik hem af en toe als hij echt heel erg verhaart.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:18

#SNUFFELSANTA week 39 zondag schreef:
Heeft jouw hond(en)veel vacht onderhoud nodig? En zo ja: welke producten gebruik jij graag?

Ja, ik borstel hem 1x per week gewoon met een borstel voor mensenhaar, verder doen we vrij weinig aan de vacht want hij gaat om de 2 maanden naar de trimsalon die hem bij houd.
Krijgen altijd veel complimenten van haar over zijn mooie vacht :o :')

Verder doe ik zalmolie over zijn brokken voor de glans. Sky verhaart wel echt als een gek. Hij komt niet boven maar toch vind ik in mijn handdoeken nog zijn haar _O-

Flux

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:27

Ves verhaard twee keer per jaar als een debiel en dan wordt ze gewassen en doet ze een rondje onder de blazer. Verder verhaart ze normale hoeveelheden en doe ik er eigenlijk niks aan. Low-maintenance, just how I like it haha :))

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:36

Heeft jouw hond(en)veel vacht onderhoud nodig? En zo ja: welke producten gebruik jij graag?

Leslie gaat 1x per 2 a 3 weken in bad en droog ik met waterblazer daardoor nooit last van losse haren etc en altijd vacht in topconditie

Amigo gaat minimaal 1x in de 2 weken in bad en dan stretch ik de vacht uit, of als ik lui ben dan vlot met de blazer en borstel en kam ik hem erna uit.
Als ik naar wedstrijd ga dan gaat hij 1 tot 2x in de week in bad

Welke producten ik allemaal gebruik zal ik allemaal maar niet benoemen dat zijn er nogal wat

Maar de basis is voor wekelijks onderhoud
-Adok Cosmetica (shampoo, conditioner en vachtspray)
-waterblazer
-staande föhn
-trimtafel
-bad
-slicker borstel
-poedel kam
-heiniger tondeuse
-nagelknipper

Zal vast wat vergeten
Ben ongeveer met amigo uur per week bezig en met Leslie halfuur

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 23:40

Nuttige vraag dit wel kom ik zelf achter. Al is het maar door te ontdekken dat er voor honden ook soap bars bestaan. Hoeveel mensen een waterblazer gebruiken etc.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 06:46

Zeker een nuttige vraag, die soap bars zijn in verhouding ook echt heel betaalbaar zag ik. Als je een hond hebt die vaak moet worden gewassen is dat heel fijn :j

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 11:07

Citaat:
#SNUFFELSANTA week 39 woensdag schreef:
Is jouw hond een apporteer-koning of kijkt 'ie je alleen maar aan met “haal het zelf maar?"

Nova is een echte apporteer-queen, als je er eenmaal aan begint, komt er geen einde, haha.

Luna haalt de bal 3 keer, en heeft dan zoiets van, "Zeg, ik haal die bal, en jij gooit hem weer weg.. Nu mag je het lekker zelf doen."
Ze vindt het leuker wanneer je iets vasthoudt en ze lekker met je kan ravotten.

Citaat:

Luna haart enorm, die borstelen we momenteel wel meerdere keren per week.
Wassen gebeurt denk ik 1x in de 2 á 3 maand, ligt er ook een beetje aan hoeveel sloten er zijn bezocht en welke weilanden er allemaal besnuffelt en doorgerold zijn, haha.

Nova haart ook wel, maar heeft geen ondervacht, en is natuurlijk een stuk kleiner, dus die is zo klaar.

Voor het wassen heb ik nu een shampoo bar van Greenfields.
Fijne shampoo bar wel, maar ik wil de volgende keer toch een andere testen, deze 'slijt' toch best wel heel snel.
De 60 wasbeurten is denk ik ook gebasseerd op een klein hondje. :+

Waterblazer lijkt me ook ideaal, toen wel eens naar gekeken, maar eigenlijk geen idee wat een goede is, haha.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 08:36

#SNUFFELSANTA WEEK 40 Woensdag schreef:
Heeft jouw hond bepaalde rituelen? Bijvoorbeeld bij het eten, slapen of voor het wandelen?

Als meneer vind dat het tijd is voor z'n maaltijd dan krijg ik een voerbak in m'n gesmeten. Letterlijk.
Als hij wil wandelen wordt er een bal in m'n gezicht gedrukt.
Als we thuiskomen moet en zal hij eerst de tuin checken op indringers. Daarna kan je pas rustig liggen.
WC bezoeken moeten altijd onder streng toezicht. En als ik in bad ga ligt ie ook altijd naast dat bad. Want stel je voor dat ik ineens weg ren :')

En als m'n pa binnenkomt op bezoek dan moet je je gedragen als een blender zonder deksel want papa is tha bomb 8-) *\o/* en hij moet en zal achter m'n pa z'n oren likken. Dat deed Aedan m'n vorige hond ook en ik weet niet waarom... Zal wel lekker ruiken bij m'n pa denk ik.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:15

Heeft jouw hond bepaalde rituelen? Bijvoorbeeld bij het eten, slapen of voor het wandelen?

Nee, hier geen rituelen. We go with the flow!!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:22

Nee, niets. :P

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:44

Konstantine schreef:

Ja genoeg :')

Zodra het tijd is om naar bed te gaan gaat DJ halverwege de huiskamer liggen en zodra de eerste lamp uit is zit hij al boven.

Wat het ritueel van het wandelen betreft dj blijf nooit zitten om zijn halsband om te doen maar gaar liggen al vanaf pup af aan dat hij dit doet.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 11:19

VillaNeusjes schreef:

Sky is een slechte eter, wat wel helpt soms is dan eerst een rondje wandelen en daarna pas eten geven.
Ook loopt hij standaard na het eten naar de achterdeur omdat hij naar buiten wilt :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 11:53

Wij hadden post deze week *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ik gok dat hier al een hint in zit :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:13

Ik probeer vanaf volgende week weer echt actiever te zijn hier, net een mega drukke week achter de rug qua verhuizen van alle paarden en het settelen, sorry Santa..

Ga vannacht de nacht weer in dus hoop weer bij te kunnen reageren dan :j.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:51

SNUFFELSANTA week 39 zondag schreef:

Nee eigenlijk niet. Ik was hem af en toe (1x/2 maanden?). Kam wekelijks zn broek goed uit en blaas hem met de waterblazer uit wanneer hij nat/vies terug komt van wandeling/training.

Die wasbars klinken wel heel interessant trouwens! Ik heb ze nog nooit gezien voor honden maar vind het voor mij zelf prima werken en minder afval is een mooie bijkomstigheid!

@luna; wat leuk een kaartje van je Santa! Ik denk ook dat hier misschien al een hint verstopt zit.

SNUFFELSANTA WEEK 40 Woensdag schreef:

Hmm weinig geloof ik. Er zit bij ons weinig tot geen regelmaat in wandelen/voeren etc waardoor het moeilijker wordt om rituelen te maken haha.
Hij gaat wel klokslag kwart voor 5 voor de tussendeur liggen met z’n kop schuin om te wachten op mijn vriend. Ik kan het niet linken aan m’n eigen ‘gedrag’ qua koken, wel of niet al gewandeld en dergelijke. Hij merkt het gewoon

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:36

Citaat:

Na iedere wandeling gaat Ravi zitten om zijn riem af te kunnen doen. Als ik daarna het commando vrij geef rent hij naar de keuken en daar krijgt hij eten of anders wat lekkers :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:35

Citaat:
Heeft jouw hond bepaalde rituelen? Bijvoorbeeld bij het eten, slapen of voor het wandelen

Hm niet echt denk ik. Hoewel, ze gaat mee naar mijn werk en daar heb ik 's morgens een soort van vaste volgorde met dingen doen (inklokken, deuren open, koffie pakken etc) en als ik daar iets van omdraai of niet doe kijkt ze me wel aan van " >;) ". Want ze loopt uiteraard overal mee naartoe. Iedere taak vereist minimaal 1 Bailey. :))

Oh en we hadden vandaag post! Dus voor onze Santa, de route werkt. :D
Afbeelding
Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:46

Vooral veel gewoontes.
Energiebom in de ochtend tot ze gaan wandelen. Daarna ongeduldig een half uur wachten voor ze hun vlees krijgen. (tussen de medicatie voor Nuts zijn hart en eten moet een uur tijd zitten)
In de avond kunnen ze klokkijken en stipt 8 uur moet er gegeten worden, daarna is het tijd voor een avond plas in de tuin. Na de tuin vertrekt Nuts vast naar bed. :+
Altijd wij zelf op bed gaan krijgen ze nog een snackje. Blue rent met het tandenpoetsen alvast naar de slaapkamer. Waar je vervolgens op moet passen niet in een plas met kwijl te gaan staan. :')

Verder draait Blue altijd uit enthousiasme meerdere rondjes voor je vanuit de keuken z’n bak met vlees bij hem neer kan zetten.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:57

Citaat:
Heeft jouw hond bepaalde rituelen? Bijvoorbeeld bij het eten, slapen of voor het wandelen

Zhena heeft een gekke gewoonte dat als ze op haar zij slaapt ze haar voorpoten helemaal om elkaar heen vouwt.

Polly heeft vooral slechte gewoontes }:0 als ze een opdracht krijgt bouwt ze zoveel spanning op dat ze daarna keihard gaat rennen of Zhena gaat pakken. Beide is lastig, want Zhena vind het natuurlijk helemaal niet leuk als erg zo'n onbenullig ding bovenop je vliegt en tijdens wandeling wil ik natuurlijk niet dat ze random wegrent. Dus als ze aan de kant moet zitten om dat er een auto of fietser aankomt en ik zie dat ze spanning opbouwt, lijn ik haar altijd even aan omdat als ze eenmaal mag gaan er geen recall meer opzit voor onbepaalde tijd.
Daarnaast vind Polly dat jouw plek haar plek is, dus als ik er aan denk om ergens te gaan zitten zorgt Polly ervoor dat zij er eerder zit.
O ja, en speeltjes en botjes wil ze graag begraven.
Andere honden mogen haar niet besnuffelen, maar ze mag zelf wel ongegeneerd aan andere honden snuffelen.
Als ik dit zo lees is Polly best wel een hypocriet, onopgevoed, ongeleid projeciel :+ Maar ze is wel heel lief hoor :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 22:18

Sastaic schreef:
Citaat:

Wanneer we wakker worden even in de tuin plasje doen, daarna kleden we ons aan dan wandelen vervolgens eten.

Na het werk wandelen dan snack

Voor we gaan slapen wandelen en dan snack

Dit weten ze

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 23:24

Zijn kong moet altijd mee op wandeling, hij blijft er stug naar staren en wil niet de deur uit zonder :') hij mag een hond 2 deuren verder absoluut niet maar weet dat hij van mij niet naar de hond mag reageren. Dus als die hond als een gek staat te blaffen voor zijn raam rent Ax snurkend en springend vol gas vooruit langs het huis _O-

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 23:43

De snuffel Santa vragen die jullie nog tegoed hadden van mij :

Nee beide kortharig en beide weinig tot geen onderhoud nodig. Ze groomen elkaar ook heel lief elke ochtend als ritueel.
Aloy, de Beagle is alleen gek op modder en door water crossen, dus die gaat vaker in bad dan Moira :o
Qua prodcuten doen we niks bijzonders, vaak de goedkope honden shampoos

Is jouw hond een apporteer-koning of kijkt 'ie je alleen maar aan met “haal het zelf maar?"
Aloy is dol op stokken en balletjes apporteren, Moira apporteert niets :D

Aloy danst altijd wanneer ik met de brokken aankom, uit enthousiasme doet ze dan een paar pirouettes.
Voor Moira maakt vriendlief altijd de bank op voor het slapen gaan, die stapelt de kussens in een soort nest, waar ze zich dan helemaal in nestelt <3

Aloy slaapt bij ons in bed, die draait eerst wel 100x rond inclusief graven, voordat ze zich met een zucht opkrult tegen je aan :+
In de ochtend hebben ze als ritueel dat ze elkaar even heerlijk groomen, is vaste prik bij het wakker worden.

Verder geen hele gekke rituelen denk ik.

De weekvragen zo naast elkaar leggen en dan zie ik dat onze dames best wel heel erg verschillend zijn, grappig is dat :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 01:50

Citaat:

Jeppe & Dieke zijn beide kortharig. 2x per jaar haren ze wel flink en vooral dieke met haar witte haren... die vind je overal!
Dieke is wel gevoelig voor allergieën. dus met haar huid zijn we soms wel druk.
Dieke vind in bad echt vreselijk, jeppe vind het wel prima als het maar warm is.

Citaat:

Dieke is een echte waakhond met een flinke blaf. Jeppe doet nu graag mee :D en vind zichzelf dan heel stoer.
Jeppe heeft het snel koud en wil snachts onder de dekens liggen. Hij maakt mij dan wakker door met zijn neus tegen mijn schouder te duwen om dit duidelijk te maken en dan moet ik de dekens optillen.

Dieke kan erg goed achteruit lopen op commando!
Jeppe luistert vooral als hem dat zelf goed uitkomt.
Wel krijgt hij 2x daags medicatie en weet hij precies dat hij een kabeljauwmuntje na de tijd krijgt, dus na de vieze medicatie rent die naar de kast waar de koekjes liggen.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:52

Citaat:

Onze Noa heeft geen rituelen. Haar beste vriend, onze kat Ed; die heeft wel rituelen. Die moet 's ochtends als eerste z'n eten & altijd maar dan ook altijd wanneer Noa haar waterbak gevuld is moet Ed er als eerste in gaan graven waardoor altijd alles weer onder het water ligt -O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 11:46

Citaat:

Geen echte rituelen hier, ze gaan gewoon mee met onze kronkels.