Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:26

Kon dat al niet?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:13

In BE niet bij mijn weten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:30

Lastig met zo'n boek en pen. Het kan los geschud zijn in de doos en daardoor gescheurd. Ik had het zelf anders verpakt. Boeken verpak ik sws in kaftpapier en daarna in een doos zodat de hoeken niet beschadigen en de pen in een ziplock zakje. Ik stop nooit iets los in een doos. Stel dat deze verregend oid dan is het artikel ook vies/defect.

Ok snap daarom wel dat vinted dit zegt al is het wel balen, geen product retour en geen geld. Jammer dat je niet eerst een geschil met de koper zelf kunt proberen op te lossen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:09

Maar als Vinted de koper gelijk geeft, ben je als verkoper dus je geld en het verkochte product kwijt? Dan denk ik er nog maar eens over na of ik wel via Vinted wil verkopen, ik wilde er eigenlijk drie dekjes op zetten binnenkort. Net als die kopersbescherming van Marktplaats. Hardstikke leuk voor de koper, maar als verkoper loop je groot risico.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 07:36

Texas02 schreef:
Maar als Vinted de koper gelijk geeft, ben je als verkoper dus je geld en het verkochte product kwijt? Dan denk ik er nog maar eens over na of ik wel via Vinted wil verkopen, ik wilde er eigenlijk drie dekjes op zetten binnenkort. Net als die kopersbescherming van Marktplaats. Hardstikke leuk voor de koper, maar als verkoper loop je groot risico.

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat de koper een probleem had. Gewoon eerlijk zijn over je product en goed verzenden, dan gaat het in 9 van de 10 gevallen gewoon goed.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:50

Dekjes gaan niet snel stuk met verzenden en zijn ook niet spannend als merkartikel, dus dat kan prima via Vinted als je beschrijving klopt met de staat van het dekje.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:28

Marjo schreef:
Texas02 schreef:

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat de koper een probleem had. Gewoon eerlijk zijn over je product en goed verzenden, dan gaat het in 9 van de 10 gevallen gewoon goed.

Dit dus.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Ik had een shirtje gekocht op Vinted. Staat werd omschreven als heel goed. Geen vlekken of andere 'bemerkingen' benoemd.
Haal ik vandaag het pakje op; midden op het voorpand van het witte shirt een stuk of 5 kleine oranje vlekken.
Het is dan ook de eerste keer dat ik een probleem moet melden. Ik verwacht dat het er met de was niet uitgaat en ik heb er dus niets aan. Gelukkig krijg ik mijn geld terug.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:24

Ik heb een keer een armband verkocht die zeker te weten goed was. Ik maak altijd foto's als ik iets inpak en had dat deze keer ook gedaan.
De koper had na ontvangst een klacht met foto's bij Vinted gemeld dat de armband gebroken was.
De doos waar het in zat was helemaal niet kapot of beschadigd en ik denk dat ze het zelf gebroken heeft. Maar ook zij werd door Vinted in het gelijk gesteld.
Ik heb de armband terug laten komen. Ik voelde mij enorm teleurgesteld.
Het pakket is toen naar mij terug gestuurd en ik heb het pakket nooit afgehaald bij het servicepunt.
Ik heb aangegeven aan Vinted dat het pakket niet op het afhaalpunt lag en heb na een maand mijn geld alsnog ontvangen van Vinted.
Ook de koper heeft het geld terug gekregen.
Dus zij blij en ik blij dat ik toch mijn geld heb ontvangen.
Niet helemaal netjes van mij maar ik voelde mij echt bedrogen door de koper.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Ja, verhalen waar de koper de verkoper bedriegt lees je vaker als je het op Google opzoekt. Daarom vind ik het maar een risico om op deze manier te verkopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:25

Texas02 schreef:

Volgens vinted heb je een korte tijd om iets op jouw kosten terug te laten sturen. Is mij ook al eens gebeurd. Wanneer ik nu iets verstuur en ze klagen dan, afhankelijk van het bedrag helemaal niet meer in discussie. Vinted is zeer slecht in oplossingen. Dekbed kun je gewoon verkopen maar zorg voor duidelijke foto’s van alle kanten . En heel goed verpakken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:13

Texas02 schreef:
Ja, verhalen waar de koper de verkoper bedriegt lees je vaker als je het op Google opzoekt. Daarom vind ik het maar een risico om op deze manier te verkopen.

Alles is een risico. Maar ik ben inmiddels ruim anderhalf jaar lid en ik heb het dus nog geen één keer meegemaakt. Ik heb goedkope pakketjes verstuurd, maar ook dure bundels.

Dus met een dekje zou ik me echt niet zoveel zorgen maken. Je krijgt ook altijd de mogelijkheid om het pakketje terug te laten sturen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:01

Ik heb een keer 2 shirtjes gekocht op Vinted en ik kreeg een doos met laarzen. De verkoper was ook helemaal over de toeren want zij zei dat deze niet van haar waren, ook niet op Vinted stonden.
Vinted heeft ons toen beiden terugbetaald. Is bij het pakketpost verkeerd gegaan. Veel pakketpunten zeggen als je komt: kom je brengen of halen? Oh alleen brengen? Leg maar neer.
En als dan die QR code die je erbij hebt gelegd net verschuift door een ander pakket wat erbij komt of bovenop wordt gelegd, dan komt het verkeerde label op jouw doos. Sommige pakketpunten zijn daar heel slordig in.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:18

Ik verkoop geen dure meuk. Als iemand mij oplicht ben ik een product kwijt dar ik andere gratis bij de kringloop had ingeleverd. Dat maakt voor mij t risico niet zo groot. Enige rotte is dan m'n tijd en frustratie. Maar dat overleef ik wel.

Als t gebeurd bij die paar dure dingen wel enorm zuur. Zo jammer dat er nog zulke mensen zijn. Rotte appels. Gelukkig zijn de meeste wel gewoon oké.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Er zitten inderdaad oplichters, kopers die misbruik maken ervan zodat ze en product en geld uiteindelijk hebben. Maar het is denk ik ook beter om daar niet aan te denken en het los te laten, wil je leuk blijven verkopen. Anders ben je er snel klaar mee denk ik. Het is natuurlijk super rot als het je overkomt en ik denk dat dat ook zijn impact achterlaat, maar gelukkig gebeurd het wel echt maar heel weinig. *al vind ik wel dat vinted heel slecht is voor verkopers in zo'n situaties dus. Het is ook niet echt tegen te gaan helaas, net zoals dat dit op marktplaats ook gebeurd.

Ik zit ondertussen al ruim 4 jaar op vinted, met nu 248 verkopen en mijn man met zijn account ook al zolang met nog meer verkopen en we hebben zoiets nog nooit meegemaakt (gelukkig). Ook al vaker dingen verkocht van bv iets hogere bedragen (100+ bv). As we speak heb ik weer een bundel voor 140e aan boeken die de deur uit gaan bv. Dat durf ik wel aan gewoon :j. Ik maak wel met hogere bedragen altijd foto's tijdens het inpakken en van de doos en stuur dit ook naar de koper.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Ik heb 936 reviews en voor heel veel geld al verkocht, keren dat ik een klacht had zijn op 1 hand te tellen. En dan was het eigenlijk meestal mijn schuld.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Hier 417 reviews, al voor ettelijke duizenden euro' s verkocht door de jaren en ik kan me maar 3 werkopen herinneren met klacht (1 keer pakket kwijt met heel gewild item dus dat was gewoon zonde, 1 keer gezeur over gebruikte staat bij vintage item en 1 keer klacht over vlekken bij 12 euro jurk - gewoon terugbetaald, ik moet zo niet aan mijn geld komen)

ik heb wel al teleurstellende aankopen gedaan, zelfs een paar schoenen maat 36 wat als maat 38 werd geadverteerd, verkoper wou niet opdraaien voor retour!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:54

Hier 1600 reviews en ik denk dat het tussen de 5 /10 keer niet goed is gegaan.
Dus ik ben er echt heel blij mee

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

Hier ruim 800 reviews en sinds registratie voor meer dan 10.000 euro verkocht zegt vinted...hoe dan vraag ik me dan altijd af.... := Wat ik verkoop is 99% kleding en spul van die kleine en zeker 90% tussen 4 en 20 euro per item.... maargoed ook ik heb slechtere ervaringen met aankopen dan met verkopen. Moet wel nog gruwelijk veel online zetten...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Ik schrik ook elke keer weer van die totale verkoopsom :') Heeft er wel voor gezorgd dat ik minder kinderkleding koop, haha.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:12

Wow, aan zulke bedragen kom ik nog niet, hoor. Ik probeer nu wel elke dag iets te koop te zetten. Waarom voelt het als veel werk om iets erop te zetten en te versturen, terwijl het zo eenvoudig is? Ik heb het idee dat ik gewoon niet zo gestructureerd werk of zo...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Helemaal nieuw topic gemist.
Ik ben nog steeds actief op Vinted. Deze week wat Nintendo en weer kinderkleding erop gezet. Moet nog wel meer erop doen. Zit te denken om kast te legen en dan alleen een tijd een bepaalde maat erop te zetten om meer overzicht te krijgen.
Verkoop loopt wel lekker door qua kinderkleding.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:01

Pantykous schreef:
Ik schrik ook elke keer weer van die totale verkoopsom :') Heeft er wel voor gezorgd dat ik minder kinderkleding koop, haha.

Ik heb wel gemerkt dat het systeem niet 100% correct is. Kopen die geannuleerd of geretourneerd worden blijven in dat verkocht totaal staan.. Zie ook in je verkochte items in je profiel (die zakken dan naar onder en krijgen een groen balkje).

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:14

Dat heb ik zeer zelden. Dus dat is op het totaalbedrag verwaarloosbaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:08

Ik ben echt te lui om uitgebreid kleding op Vinted te zetten. Ik breng het meestal naar de kringloop. Maar inderdaad geef ik dan best wat geld weg.
Ik knip zelf alle labels uit kleding dus dan is het moeilijk aan te tonen of te achterhalen welke maat het was. Ik heb geen zin in meetlinten en dat soort dingen.