Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 22:00

CalipsoLover schreef:
Bowo schreef:
Je kunt het framenummer checken via https://fdr.rdw.nl/

Ik woon in België, zal even opzoeken of wij iets gelijkaardigs hebben.

Je kan ook bij de kringloopwinkel kijken. Die hier heeft een mooi assortiment fietsen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 23:25

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 00:18

Piekosjj schreef:
:wow: Ik kan me echt zo verbazen wat de hedendaagse technologie toelaat. Echt, hoe is degene die dit bedacht heeft er op gekomen? The sky is the limit :D

Precies mijn gedachte. Je moet er maar op komen. Bedankt voor je uitleg axel. Ik vind het reuze interessant, maar ook een beetje eng, dus nu hoop ik dat ik deze ingreep nooit hoef te ondergaan :D

axel_1997

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:22

Nou inderdaad. Ziekenhuizen zijn fantastisch als je ze nodig hebt. Maar verder moet je er toch zo lang mogelijk vandaan zien te blijven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:38

Ik heb fopspenen voor m'n baby en op de verpakking staat 'voor 2-6 maanden'. Zou ik die ook nog kunnen gebruiken als hij ouder dan 6 maanden is?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:58

Jawel hoor dat kan op zich wel als je baby ze goed blijft pakken. Echter is de mondholte van je baby na 6 maanden aanzienlijk groter dus dan past een volgende maat ook goed.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 11:23

Welke vegan eiwitpoeder is wel te vreten, zit niet vol onnodige toevoegingen en is nog een beetje betaalbaar?
Die van Upfront is mooi maar 33 euro voor 1kg vind ik wel heftig aangezien de gewone variant 23 is :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:13

Ik heb er een van noordcode sinds kort. Smaakt vooral naar kaneel. Organic Pure Plant Protein Vrij van soja ook en zoetstoffen en ook geen sucralose (kokosbloesem is de zoeting). Hij is alleen erg prijzig maar ja je zult het maar nodig hebben

Ik heb nieuwe koelkast en met het lezen van de gebruiksaanwijzing kom ik tot mijn grote verbazing dat de koelkast een sabbat stand heeft. Dit betekent dat als er iets mis is met de temperatuur of de stroom uitvalt er geen alarmen klinken. Waarom zou je dit willen?? Je wilt toch gewaarschuwd worden als er iets fout gaat met je koelkast?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:15

Misschien als je het al weet en helemaal gek wordt van het alarm? Oplossen zal ook wel even tijd kosten namelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:20

Serieus? Ik dacht dat dit algemene kennis was wat betreft religie.

Op de sabbat mogen Joodse mensen geen licht(knopjes) aan en uit doen. Het openen van de koelkast laat een lamp aan en uit gaan. Dat mag niet. Dus daarom deze speciale stand zodat ze toch de koelkast kunnen gebruiken.

Edit: de bron van deze gedachte is dat je geen scheppende activiteiten mag ondernemen. Vergelijkbaar met het niet mogen werken op zondag van de Christenen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 24-08-25 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:22

Alarm gaat ook als de stroom wegvalt. Maar ook bij temperatuur problemen. En waarom heet het dan sabbat stand?

Ik weet dat er ook geen knopjes ingedrukt mogen worden. Maar dat het zover gaat dat liever de inhoud van de koelvries combinatie verloren gaat dan even een waarschuwing dat er iets mis is. Het is puur het alarm dat ermee uitgeschakeld wordt niet het koelkast lampje. Nee dat verwacht ik niet :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-08-25 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:23

Oh WoW ik dacht wel heel erg de verkeerde kant op :Y)

Ik had hier ook oprecht nog nooit van gehoord, dus ik vermoed dat je ervan uit kan gaan dat dit niet onder algemene kennis van religie valt. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:29

Nee dat is geen algemene kennis voor een koelkast nee.
En heb ook nog nooit ene koelkast gehad die dat heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:40

Ik ook niet, deze heeft een boekwerk zo dik. Allemaal knopjes standen instellingen enz. Inclusief dus de sabbat stand. Waar nog een waarschuwing bijstaat dat je moet oppassen met het eten van voedsel omdst dus niet gegarandeerd kan worden dat het de juiste temperatuur heeft gehouden. Er zit ook wifi op. Dat is echt een heel nuttige functie :+ dan weet je op afstand dat je koelkast koud genoeg is of een probleem heeft terwijl je er niet bent. Die gaat dus ook echt niet ingeschakeld worden. :') Je ruikt vanzelf wel of het mis is (spreekt helaas inmiddels uit ervaring na een kapotte koelpomp, wat een gore rotstank is dat :r )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:48

Maar het bestaan van de Sabbat en de basale regels daarvan zijn ook geen algemene kennis? :o

Dan zat ik op een erg goede middelbare school denk ik. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:50

Die heb ik gehad. En ook al eens met toch wel verbijstering een serie gekeken waarin stellen met twee geloven werden gevolgd. Maar dat zelfs een koelkast geen melding mag maken van een probleem vind ik nogal bizar

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:14

MarlindeRooz schreef:
Serieus? Ik dacht dat dit algemene kennis was wat betreft religie.

Op de sabbat mogen Joodse mensen geen licht(knopjes) aan en uit doen. Het openen van de koelkast laat een lamp aan en uit gaan. Dat mag niet. Dus daarom deze speciale stand zodat ze toch de koelkast kunnen gebruiken.

Edit: de bron van deze gedachte is dat je geen scheppende activiteiten mag ondernemen. Vergelijkbaar met het niet mogen werken op zondag van de Christenen.

Dit wist ik ook niet, interessant!

Wel van de zondag en dat sommigen daarin ver gaan met dingen die dan niet mogen, maar over joden en hun gebruiken is het bij ons op school nooit gegaan.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:15

MarlindeRooz schreef:
Maar het bestaan van de Sabbat en de basale regels daarvan zijn ook geen algemene kennis? :o

Voor mij niet, nee! Wij kregen wel levensbeschouwing, maar daarbij ging het over algemene maatschappelijke zaken. Loverboys, armoede, drugsgebruik.

In het eerste jaar kregen we wel meer godsdienstles (het heette wel levensbeschouwing), maar dat was volgens mij meer omdat de persoon die dat gaf ook pastor was :+ Daar ging het over allerlei geloven, maar ook daar nooit iets gehad over sabbat.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:26

MarlindeRooz schreef:

Volgens mij zat ik op dezelfde middelbare school; hebben we wel eens over gepbt maar ik kan mij dit echt niet herinneren….

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:33

MarlindeRooz schreef:

Nee. Het bestaan van het Christendom en de basale regels zijn niet eens algemene kennis, bijna niemand weet wat Pasen, Hemelvaart en Pinksteren inhouden, alleen dat t een vrije dag is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:51

Bestaan er handigheidjes om kartonnen dozen (van pakketbezorgers enz) kleiner te maken zodat ze in de kliko kunnen?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:04

Telpeva schreef:
Bestaan er handigheidjes om kartonnen dozen (van pakketbezorgers enz) kleiner te maken zodat ze in de kliko kunnen?

Ik spring er meestal een paar keer op. :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:05

In stukjes snijden met een stanleymes :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:06

Ik vouw ze op of scheur ze in stukken.
Plat maken dus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:09

MarlindeRooz schreef:

Neen.