Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:_Mar3 schreef:Wat maakt dat je dat wilt weten? Ik ga dat soort zaken niet online zetten.
Omdat ik het werkelijk onzin vind, dat iemand leunt op de maatschappij, maar prima zichzelf kan onderhouden.
Iedereen heeft zijn huishouden, kun je ook op je vrije dagen doen. Daar zijn toeslagen niet voor.
Electra63 schreef:Wat opvalt is, dat sommigen die zelf gebruik maken van allerlei subsidies , regelingen of toeslagen, soms een ander zo weinig gunnen.
Veel mensen werken parttime om in aanmerking te komen voor toeslagen.
On Topic:
Ik ben vanmiddag terug gekomen uit Dusseldorf.
Ik vond de prijzen in de horeca zeer verschillend.
Ik heb een Latte Macchiatto met topping op voor € 8,50, maar ook 1 voor € 4,50.
In een Griekse bar een verse jus d'orange voor € 4,50 en in een hippe lunchroom € 6,50 voor een nep jus d'orange. Prijzen verschillen erg per zaak.
Wij gingen niet om te shoppen, we gingen voor een concert, maar ik heb nog wel voor chocolade voor Pasen gekeken, maar was duur, niet goedkoper dan bij ons.
Op de terugweg wilde ik nog tanken, ik kwam maar 1 benzinepomp tegen langs de weg, Shell.
Ik begon te tanken en toen zag ik de prijs: € 2,24 per liter Super 95.
Toen ben ik maar gestopt.
Ik had hier vrijdag nog voor € 1,89 E95 (geen Super) getankt en had nog een halve tank, genoeg om thuis te komen.
Ik had een heerlijk weekeind, maar heeft alleen geld gekost, ik heb nergens op kunnen besparen.![]()
Maar dat had ik ook niet verwacht, ik ben slecht in koopjes, afdingen, uitverkoop enz.
Weekeindjes weg, kosten altijd (veel) geld.
Kaitlyn schreef:Electra63 schreef:Wat opvalt is, dat sommigen die zelf gebruik maken van allerlei subsidies , regelingen of toeslagen, soms een ander zo weinig gunnen.
Veel mensen werken parttime om in aanmerking te komen voor toeslagen.
On Topic:
Ik ben vanmiddag terug gekomen uit Dusseldorf.
Ik vond de prijzen in de horeca zeer verschillend.
Ik heb een Latte Macchiatto met topping op voor € 8,50, maar ook 1 voor € 4,50.
In een Griekse bar een verse jus d'orange voor € 4,50 en in een hippe lunchroom € 6,50 voor een nep jus d'orange. Prijzen verschillen erg per zaak.
Wij gingen niet om te shoppen, we gingen voor een concert, maar ik heb nog wel voor chocolade voor Pasen gekeken, maar was duur, niet goedkoper dan bij ons.
Op de terugweg wilde ik nog tanken, ik kwam maar 1 benzinepomp tegen langs de weg, Shell.
Ik begon te tanken en toen zag ik de prijs: € 2,24 per liter Super 95.
Toen ben ik maar gestopt.
Ik had hier vrijdag nog voor € 1,89 E95 (geen Super) getankt en had nog een halve tank, genoeg om thuis te komen.
Ik had een heerlijk weekeind, maar heeft alleen geld gekost, ik heb nergens op kunnen besparen.![]()
Maar dat had ik ook niet verwacht, ik ben slecht in koopjes, afdingen, uitverkoop enz.
Weekeindjes weg, kosten altijd (veel) geld.
Binnenstad Düsseldorf is inderdaad niet goedkoop qua eten en drinken. Denk dat ook hier de meeste grote steden over het algemeen duurder zijn dan de plaatsen eromheen. Als je echt wil besparen dan kun je het beste voor frisdrank, alcohol, tabak, wasmiddel etc gaan.
Qua tanken: Dat moet dan op de snelweg zijn geweest? Hier was de E95 vanavond 1.649 namelijk.
Zondagavond was dat nog 1.589, maar zondagavond is standaard goedkoper tanken.
moonsparkle schreef:Even mijn mening met betrekking tot werk. Ik denk dat sommige ook parttime werken omdat ze fulltime misschien niet aankunnen. Iedereen is anders en heeft een andere belastbaarheid.
Ik ken mensen die fulltime werken en het weekend en de avonden vol plannen, maar ook mensen die parttime werken en daarnaast nog heel weinig energie overhebben. Neemt trouwens niet weg dat er ongetwijfeld ook mensen zijn die er bewust vanwege toeslagen voor kiezen.
moonsparkle schreef:Even mijn mening met betrekking tot werk. Ik denk dat sommige ook parttime werken omdat ze fulltime misschien niet aankunnen. Iedereen is anders en heeft een andere belastbaarheid.
Ik ken mensen die fulltime werken en het weekend en de avonden vol plannen, maar ook mensen die parttime werken en daarnaast nog heel weinig energie overhebben. Neemt trouwens niet weg dat er ongetwijfeld ook mensen zijn die er bewust vanwege toeslagen voor kiezen.
DuoPenotti schreef:Maar jij hebt geen Kids.
En in mijn jeugd werkte (mits gezond) beide 40 uur. Totdat er kinderen kwamen. Of vrijgezellen uiteraard alleen.
En na die 40 uur werd het huishouden, boodschappen (geen breng service) en hobby uitgevoerd.
De lastendruk is zeker hoger bij minder werken.
Kijk iedereen moet het zelf weten. Eigen keuze.
Maar is het om toeslagen te krijgen is het imo niet correct
Drukker nu. Zeker.
FOMO. Dat was vroeger zonder Social media niet zo'n ding.
Marije_jiplover schreef:Bij de KOR is het toch wel zo dat wanneer je er boven komt, je met terugwerkende kracht van je eigen kosten de BTW terug mag vragen?