Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:43

Het is daar prachtig, dat ben ik met je eens, maar even googlen leverde meerdere overlastmeldingen op over speeltuinen in Rheden en Velp mbt hangjeugd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:45

Is dat op het kamp daar?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 19:45

Cayenne schreef:
Ik snap je associatie wel met "kamperswoning".
Ik vraag me af of je het huisje een kleurtje zou kunnen geven? Dan ziet het er misschien alweer wat anders uit qua uitstraling.

De buitenkant boeit mij niet zo. Behalve dat er veel meer groen moet zijn dus daar moet een tuin architect echt mee aan de gang. Maar binnen mis ik de verbinding naar buiten dus ergens moeten openslaande deuren komen in de woonkamer. De gordijnen en meubeltjes zeggen mij ook kampers maar daar kunnen zelf wel wat mee.

Wat het meeste een punt is is toch wel dat waar je ook kijkt zie je huizen dus niet het rust gevoel waar ik naar opzoek ben. En daar kan ik niks aan veranderen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 19:45

prompter schreef:
Het is daar prachtig, dat ben ik met je eens, maar even googlen leverde meerdere overlastmeldingen op over speeltuinen in Rheden en Velp mbt hangjeugd.

O zover heb ik dus nog niet gekeken, dankjewel :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:49

Het zou zonde zijn als je daar je geld aan uitgeeft en er dan pas achterkomt als je er al woont :\. Ik blijf duimen voor je voor de Noenes.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 20:01

Ik zou wel onderzoek doen hoor Heb ik ook bij de Noenes gedaan en ook bij huisje in gouda.

Ja de Noenes is toch wel een droom locatie voor mij. Als dat werkelijkheid zou worden ben ik op dat moment het gelukkigste mens ter wereld. Maar ik moet toch ook blijven kijken. Als het niks wordt dan wil ik niet spijt hebben van een huis wat geschikt zou zijn en ik met mijn domme verliefde (op dat noenes) harses zou hebben laten gaan omdat ik de Noenes wil afwachten. Noenes heeft ook echt een koppige verkoper. Die zijn tuin echt heel netjes bijhoud, iets zegt mij dat hij helemaal niet weg wil. Maarja ik blijf daar toch ook mee bezig. Zo lang ik niks anders heb blijft dat iig een optie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 20:12

Ik lees nu idd over het type overlast wat er gepleegd wordt juist bij deze woningen waar veel senioren wonen in die straat.
Tot woning binnendringen aan toe.
Maar ook brandstichting en vernieling. En stelselmatig, dus niet zo gezellig idd.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:16

Dat klinkt inderdaad allesbehalve fijn.. Ik hoop nog steeds voor je op Noenes!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:32

En als je op Streetview kijkt lijkt het ook alsof die in Rheden voorheen ook echt deel uitmaakte van het kampje op de hoek, dus dat had je goed gezien.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:38

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 21:45

Niet echt en ik ben geen Senior dus kom daar ook niet voor in aanmerking. Wel super dat je het deelt want ik loop zelf een beetje vast en ik wil toch wel graag mijn eigen stek nu.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 23:21

Die op een park staan die worden het allemaal niet en te ver bijeen station ook niet.
Die in Amersfoort had ik zelf gezien en op ermerzand ook maar helaas park kosten, park regelementen etc. En in Noordwolde is gewoon te ver van een station.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:35

En die eerste in Winkel.

Geen idee of er een station in de buurt is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 00:36

Totaal uit de omgeving, laat ik het zo zeggen. Ik wil er niet dood gevonden worden en ook geen station.

Voor mij moet er dus bos echt in de buurt zijn. Denk aan Utrechtse heuvelrug zoals Zeist/maarn/doorn/veenendaal. Of veluwe Ede/Renkum/ermelo/Harderwijk,nunspeet,t'harde, rand van Apeldoorn misschien ook Epe en putten dus niet binnenstad. Ook nijverdal/holten. Dan Brabant het gehele Kempen gebied denk ik en misschien een gedeelte rondom Bergen op Zoom maar dat moet ik even beter bekijken. Geen Zeeland, geen Groningen/Friesland en geen Noordholland.
Een station liefst binnen 5km of goede busverbinding met station.

Andere boeg is juist in de omgeving waar ik al zit met veel polder en goede ov verbinden met Utrecht en Veluwe. Waar ik zit is groene hart.

Boskoop is leuk en dan vooral Snijdelwijk, Maar ook oudewater, woerden,

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:39

Als je bos wil en nog redelijke prijzen dan kun je ook meer denken richting drenthe en Overijssel. Bijvoorbeeld omgeving Ommen of Hardenberg. Daar is bos en een goeie treinverbinding. In Emmen heb je dat ook. Meerdere bossen en goeie ov verbindingen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 09:53

Emmen ken ik niet zo goed maar neem ik al mee in mijn zoek gebied en de plaatsjes eromheeen
Ook omgeving Deventer.
Ik heb lang niet alles genoemd maar overal waar het bosrijk is en niet te ver van een station komt in aanmerking ook als ik de plaats niet ken. Ook Hilversum bijvoorbeeld dat ken ik wel daar heb je ook groot bosgebied omheen en daar vallen de prijzen ook nog enigzins mee buiten verwachting om. Maar uitzonderingen zijn heel zeeland, Noord holland, Groningen en Friesland al zijn er omgevingen in Friesland die ik wel mooi vind en waar soms toevallig iets komt en dat bekijk ik dan ook. O ja Limburg heb ik moeite mee daar heb je plaatsen met een station en heide gebiedjes en toch trekt het me niet genoeg omdat de reistijd naar Den Haag bijv echt te lang is en daarvoor valt dat ook af. Maar toch onderzoek in daar soms ook een huis die ik voorbij zie komen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 10:24

Ik zal nog even vermelden

Ik zoek dus wel een huisje met een tuin. De tuin is zowaar belangrijker dan het huis.
Ik kan hier ook bij de zegerplas iets kopen met een mini tuintje en waar ik bij de buren op hun bord kan kijken. Maar de rede van het tiny huis/chalet idee is juist dat er rust en ruimte omheen zit.

Maar ook een leuk rijtjes huis aan de rand van een bos of klein vrijstaand huisje is prima. Ik kan ook weer wat zelf ben nu al even van de chemo af. En als er budget is om de badkamer en de keuken te laten doen of als dat prima is dan kan ik de rest op electra enzo na wel veel zelf dus hoeft niet meer helemaal instap klaar. Wel liever een wat kleinere woning. 100m2 heb ik echt niet nodig en vind ik ook onzinnig met woningnood om in mijn eentje dat te hebben. Maar 50m2 minimaal vind ik toch wel lekker. Huisje op noenes met 55m2 is perfect qua maten. Huisje in Boskoop had 69m2 en dat was ook fijn zonder te groot te voelen. Ik denk dat 80m2ook prima voelt maar groter dus liever niet. En liever 2 functionele slaapkamers dan 4 rare kamers daarbinnen.

Ik zie gek genoeg wel regelmatig woningen van 125m2 of meer of iets minder en soms denk ik misschien moet ik dat dan maar loslaten en die ruimte maar zien als loze ruimte.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:28

Als je in omgeving Emmen of Hardenberg/ommen wonen komt ga ik wel met je mee wandelen :))

Ik woon ook in die omgeving!

Opzich heb je hier best veel huizen met tuinen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 10:39

Als ik wat heb gevonden laat ik het wel weten uiteraard. Reactie over tuinen was omdat ik ook via pb regelmatig reacties krijg soms over projecten met tiny huisjes. En vaak staan die huisjes heel dicht op elkaar en hebben ze een gemeenschappelijke tuin. Waar je dan natuurlijk je hondjes niet de ruimte kunt bieden. Daar ontgaat mij de rust en de ruimte die ik zoek.

Bij de noenes zit 500m2 grond dat is echt lekker. Maar dat hoeft dus niet persee. Wel graag een lekker groen tuintje van onszelf (mij en de hondjes dus)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:46

https://www.doetinchem.nl/kwekerij
Daar staat nu 1 bouwkavel te koop, daar mag je ook een tiny house op zetten volgens mij. Je zit daar tussen de Kruisbergse bossen en het Montferland in, misschien is dat wat? Doetinchem heeft 2 stations :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 10:59

Interressant is die wel dus daar ga ik induiken

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 14:54

Echt in de kop van Noordholland in het west friese Andijk staat een huisje wat echt een leuk huisje is.
Maar geen bos. En geen losloop plekken voor de hond. Wel veel polder en water. Maar het bos is toch waar ik voor wil gaan.

Maar voor anderen misschien wel leuk. Ook de prijs is leuk
https://www.funda.nl/detail/43950836?ut ... ting-modal

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 14:57

Ik zou daar geen bos voor over hebben. Een echt huis, geen gedoe met regels of het wel of niet mag. Dan maar geen bos dicjtbij

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 15:06

Meer dan alleen geen bos he. Ook geen wandelgebied voor de honden en veel open dus veel wind.

Een echt huis kan ik hier ook kopen daarvoor hoef ik niet naar de andere kant van het land. Maar wellicht zien anderen er meer in dan ik. Het huisje zelf is wel echt heel leuk.