Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:52

chanicha schreef:
Dat wij, ivm de aanrijtijd, over moesten stappen naar een nieuwe huisarts |(
Ik zit al bijna 60 jaar bij deze praktijk en ik vind het echt erg, kon lezen en schrijven met haar :n

Kun je überhaupt een nieuwe huisarts vinden in de buurt die nog patiënten aanneemt dan?
Je wilt niet weten hoeveel mensen een huisarts houden na een verhuizing, omdat de huisartsen in de buurt geen plek hebben.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:00

Ineke2, jaa gelijk!
Er was toevallig een nieuw gezondheidscentrum geopend hier op 3 minuten afstand dus dat is wel fijn maar onze hele familie zat bij mijn ‘oude’ huisarts dus als ik de naam van mijn zus noemde wist ze gelijk wie dat was.
Ik vind het gewoon moeilijk ^)
Laatst bijgewerkt door chanicha op 13-12-24 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:09

Morgen is er een slipjacht hier in de buurt en ze houden net bij ons pauze en gaan daarna zigzaggend over de weilanden. Super gaaf om eens te zien natuurlijk!
Alleen hebben wij net 2 pension paarden staan en die kunnen nog lomp zijn. Ben een beetje bang dat die de pan uit flippen, ze komen namelijk direct langs de paddock := de eigenaren komen gelukkig maar die houden ook geen druk paard vast.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:12

Waar is hier? Ik wil nog steeds een slipjacht fotograferen...alleen wordt het prutweer morgen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:13

chanicha schreef:
Ineke2, jaa gelijk!
Er was toevallig een nieuw zorgcentrum geopend hier op 3 minuten afstand dus dat is wel fijn maar onze hele familie zat bij mijn ‘oude’ huisarts dus als ik de naam van mijn zus noemde wist ze gelijk wie dat was.

O dat is eigenlijk wel een beetje pech voor jou in dit geval.
Ik vond het ook heel lastig toen mijn eerste huisarts met pensioen ging. Die wist exact wie je was en kende zijn patiënten. Wist wanneer het serieus was etc..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:16

Nyaleti schreef:
Morgen is er een slipjacht hier in de buurt en ze houden net bij ons pauze en gaan daarna zigzaggend over de weilanden. Super gaaf om eens te zien natuurlijk!
Alleen hebben wij net 2 pension paarden staan en die kunnen nog lomp zijn. Ben een beetje bang dat die de pan uit flippen, ze komen namelijk direct langs de paddock := de eigenaren komen gelukkig maar die houden ook geen druk paard vast.

fijn dat het iig nog gemeld is.
Enkele jaren terug, net na het inslapen van mijn oude paard die de groep stabiel en rustig hield, zijn ze hier langs gekomen en continue en idd zigzaggend over de velden naast ons.
Wat inderdaad resulteerde in paarden door de draad.

Excuses zijn er nooit gekomen, wel een boze kerel aan de poort of ik die gene was die een negatief bericht onder een artikel had achtergelaten. Dus toen wisten ze me wel te vinden, vooraf niet.
Stelletje zielige kak stumperds....

Misschien kun je je paarden met wat lekkers in de hand afleiden?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:20

Ineke2 schreef:
chanicha schreef:
Ineke2, jaa gelijk!
Er was toevallig een nieuw zorgcentrum geopend hier op 3 minuten afstand dus dat is wel fijn maar onze hele familie zat bij mijn ‘oude’ huisarts dus als ik de naam van mijn zus noemde wist ze gelijk wie dat was.

O dat is eigenlijk wel een beetje pech voor jou in dit geval.
Ik vond het ook heel lastig toen mijn eerste huisarts met pensioen ging. Die wist exact wie je was en kende zijn patiënten. Wist wanneer het serieus was etc..

Jaa ik vind het ook vreselijk maar het is banketstaaf als er iets voorvalt en de dokter komt niet 8)7
Het moest gewoon niet mogen :n

Ik moet wel eerlijk zeggen dat wij drie jaar geleden verhuisd zijn naar Stichtse Vecht.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:24

Sterkte Melanie!

Ineke, ik heb dat met het alleen zijn met kerst dus precies de andere kant op. Ik vond het altijd heerlijk om met kerst bestellingen rond te brengen, en bij mensen binnen te loeren die wel aan hun sociale verplichtingen moesten voldoen :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:34

DuoPenotti schreef:
Nyaleti schreef:

fijn dat het iig nog gemeld is.
Enkele jaren terug, net na het inslapen van mijn oude paard die de groep stabiel en rustig hield, zijn ze hier langs gekomen en continue en idd zigzaggend over de velden naast ons.
Wat inderdaad resulteerde in paarden door de draad.

Excuses zijn er nooit gekomen, wel een boze kerel aan de poort of ik die gene was die een negatief bericht onder een artikel had achtergelaten. Dus toen wisten ze me wel te vinden, vooraf niet.
Stelletje zielige kak stumperds....

Misschien kun je je paarden met wat lekkers in de hand afleiden?

Oh wauw.. Zeker als je een kudde ziet staan, dan laat je dat toch even weten?! Zeer ongepast om dan achteraf wel aan te kloppen.

Hier weten wij het ook alleen maar omdat ze over onze weilanden gaan en dus toestemming moesten vragen.
Ik vroeg via de mail hoelaat ze kwamen zodat ik dan bij de paarden kan gaan staan. Die persoon reageerde dat ze graag contact wilde zodat zij ook rekening kunnen houden met de paarden. Super, dacht ik.
Puntje bij paaltje komen ze nu letterlijk langs de paddock af..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:40

Niobe schreef:
Ik vind die reclame over reuma zo stom.
Het is voor degene met reuma echt super vervelend om dingen af te moeten zeggen. Maar die reclame doet denken dat het heel normaal is dat je vrienden daardoor afhaken. Nee, dat zijn gewoon poedersuiker.

Zou ik daarom al jaren geen vrienden hebben. :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:43

Nyaleti
En als je geen toestemming geeft bij jullie weilanden, komen ze dan alsnog direct naast de paddock?

Hier was de reden blijkbaar dat veel mensen tegen slipjacht zijn dus laten ze het maar niet weten.
Goshie, hoe kan dat toch met zulke mentaliteit dat mensen tegen zijn :?

Ik vond (ja vond) het prachtig, maar was nu druk bezig de paarden schadevrij richting stal te krijgen.
Ik had ze liever vooraf op stal gezet en langs de weg staan kijken....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 11:48

Ik ben echt zoooo brak.
Alsof ik de hele nacht heb lopen feesten...

fiets schijtsuikerbieten.
Via de kraanmachinist te horen gekregen welke planner verantwoordelijk was voor dit achterlijke schijtplanning

En die heb ik vanmorgen km 8 uur direct gebeld.
En die heeft ook op een duidelijk nette toon te horen gekregen dat je niet nachts om 3 uur gaat bieten laden.
Ook in duitsland gelden daarvoor regels.
Ze mogen zo blij zijn dat de politie van papenburg te lui was om te komen.

Zelfs poppy heeft een schijthumeur vandaag _O- normaal als ik met hooi kom, komt ze aandacht halen.
Nu op 2 meter afstand en oren in der nek....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:25

Niobe schreef:
Het is voor degene met reuma echt super vervelend om dingen af te moeten zeggen. Maar die reclame doet denken dat het heel normaal is dat je vrienden daardoor afhaken. Nee, dat zijn gewoon poedersuiker.

Ik vind het aldoor een beetje klinken als een symptoom van reuma is al je vrienden verliest, het klinkt nogal heftig inderdaad

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:30

dat er in mijn toogoodtogo pakket alleen maar groente en vega voedsel zat :(
Ik hoopte op chips, chocola, broodjes en gebak :')

nou ja, de kippen hebben een feestje vandaag

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:42

_San87_ schreef:
Telpeva schreef:
Mogen die daar uberhaubt rijden? Link zeg, voor alle deelnemers.

Ja, strontirritant en inderdaad link.

Sowieso ben ik van mening dat wanneer je geen auto mag rijden, je ook niet in zo'n ding zou mogen zitten :o .

Een brommobiel is geen gehandicaptenvoertuig waar je je zonder rijbewijs mee mag vervoeren, dan zit je eerder in de richting van een scootmobiel of een Canta (formaat scootmobiel met een gesloten cabine/dak). Die zijn max 110cm breed, mogen ook op de stoep en op fietspaden rijden, en die mogen niet op autowegen of snelwegen.
Iemand in een brommobiel heeft nog wel een geldig rijbewijs.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 12:57

DuoPenotti schreef:
Nyaleti
En als je geen toestemming geeft bij jullie weilanden, komen ze dan alsnog direct naast de paddock?

Hier was de reden blijkbaar dat veel mensen tegen slipjacht zijn dus laten ze het maar niet weten.
Goshie, hoe kan dat toch met zulke mentaliteit dat mensen tegen zijn :?

Ik vond (ja vond) het prachtig, maar was nu druk bezig de paarden schadevrij richting stal te krijgen.
Ik had ze liever vooraf op stal gezet en langs de weg staan kijken....

Nah m'n pa is eigenaar van die lap grond. Die ziet het probleem niet en ik moet me niet aanstellen :+
Maar dat ze het pad direct langs de paddock pakken, kwamen ze vanochtend mee. Maar die man is het nu aan het uitlopen en zie daar de paarden staan dus zo dichtbij zullen ze er wel rekening mee houden.

Wat is het probleem met een slipjacht? Een echte vossenjacht, ja vreselijk. Maar zo achter een geurspoor aan is weinig mis mee lijkt me?

Zebrastreep schreef:
Niobe schreef:

Ik vind het aldoor een beetje klinken als een symptoom van reuma is al je vrienden verliest, het klinkt nogal heftig inderdaad

Het is voor veel mensen wel de realiteit. Leuk van je vrienden? Nee. Maar wel een logisch vervolg en ik hoor het overal gebeuren.
Hadden ze een betere reclame kunnen verzinnen? Vast wel maar deze maakt voor mij (als iemand met reuma) wel een pijnlijke indruk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:12

Hoe sommige mensen komen solliciteren... onbeschoft zijn, negatief en dit ook in houding uitstralen, gewoon duidelijk er bij voorbaat al geen zin aan hebben. En omgang met de cliënten was ik ook niet zo over te spreken. Voelde niet goed vanuit mij.

Wat ik dan nog erger vind is dat het vaak mensen zijn die al lang in dit werkveld zitten, en al wat ouder zijn.

Vond het echt jammer had deze persoon graag een kans Willen geven maar dit klikte gewoon echt niet. Persoon gaf ook wel aan hier niet echt zin aan te hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:14

Telpeva schreef:
Een brommobiel is geen gehandicaptenvoertuig waar je je zonder rijbewijs mee mag vervoeren, dan zit je eerder in de richting van een scootmobiel of een Canta (formaat scootmobiel met een gesloten cabine/dak). Die zijn max 110cm breed, mogen ook op de stoep en op fietspaden rijden, en die mogen niet op autowegen of snelwegen.
Iemand in een brommobiel heeft nog wel een geldig rijbewijs.

Voor een Ligier of een Aixam heb je een bromfietsrijbewijs nodig. Dat is niet hetzelfde als een autorijbewijs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:28

Maar waar moeten ze dan rijden? Op het fietspad mag je niet komen, en soms heb je geen andere keuze dan een 80 weg. Ik heb een hele tijd een canta gehad als enige vervoer,sneller kon ik niet aan, daarmee mag je zowel op het fietspad en op de weg. Maar reed ik op het fietspad had ik vaak te maken met agressieve fietsers die een keer zelfs hun paraplu kapot sloegen op de motorkap omdat ik "moest oprotten" naar de weg. Maar reed ik op de 80 weg werd ik soms bewust van de weg gedrukt omdat ik "moest oprotten" naar het fietspad

Ja het is misschien irritant maar met een beetje geduld wordt het verkeer zoveel fijner en veiliger, er kalm achter blijven of inhalen als het verantwoord kan

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:49

Dat ik het gevoel heb dat ik ziek aan het worden ben, maar veel heb wat ik moet en wil doen, maar dat niks echt lukt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:13

Wederom toe aan weekend :Z

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:14

Ik heb vandaag al meerdere paper cuts en ik ben eigenwijs en trek geen handschoen aan...dan krijg je dat...dus ik erger mij aan mijzelf. :+

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:51

Mijn “topcollega”….. pfffft weinig lerend vermogen zeg maar….

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:24

Omdat jullie al mijn gezeur lezen:
Hele fijne sollicitatie gehad bij het bedrijf waar ik ook graag terecht wil en komende week een meeloopdag *\o/*

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:43

_San87_ schreef:
45 km wagentjes op autowegen (waar je 80-100 mag). Ga. Weg.

Wij hebben soms van die deel scooters op de A2 of de A10 rijden :')
Heb het nu 3 x mee gemaakt, bij 2 stonden er al Politie bij en bij de 3e was er wel al politie voor gebeld/geseind.

Google stuurt ze de snelweg op (Toeristen)

Nog steeds jeuk in het gezicht, maar het is wel nog in de ogen/wenkbrauwen en voorhoofd.
Dus nog steeds braaf pilletjes slikken en smeren met hormoonzalf..*Zucht.

En de hele dag eigenlijk nergens last van gehad (rug) maar na helpen met auto banden oppompen,
rondje Intratuin en rondje tuin vond mijn rug het meer dan genoeg.. en het enige wat ik nu nog moet doen is straks koken voor vanavond.