Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:09

Hier ook 1 wc in de berging.
Ja boven is fijner uiteraard.
Maar in oudere huizen niet ongewoon dat beneden een douche en een aparte wc zijn. En boven niets.
Ons huis is uit 63 heb het idee dat rond die tijd boven een wc net wat in begon te raken. Helaas hier dus nog niet.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 15-01-24 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:10

De hele straat heeft badkamers beneden hier, in wat vroeger het kolenhok was als ik het me goed herinner. :')
Nu moet ik zeggen dat mijn huis vroeger ook gezinnen van 10 plus had. En het is klein dus echt knap

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 10:11

Nou ja die woning met de wc ergens in een aanbouw is het niet geworden. De meest kansrijke reactie nu is met een wc waar je vanaf de gang naartoe kunt.

Wel met de keuken zo ver mogelijk bij de woonkamer vandaan :P En vermoedelijk kom ik niet eens in aanmerking. Maar dat weten we dan over 15 uur.

Siers83

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:36

Ik heb een jaren ‘30 woning en de badkamer met enige wc in huis, zit achter de keuken. Je komt door de achterdeur binnen en dan gelijk links zit de badkamer, je loopt dan door de keuken naar de woonkamer. Mijn huis was vroeger een winkel en dat zie je ook. Woonkamer is een groot vierkant met de trap achter de woonkamer ipv in de gang bij de voordeur. Keuken en badkamer zijn er later aangebouwd

Zijn een hoop rare huizen hoor!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:09

Hier ook een jaren 30 woning. Met in de bijkeuken de wc. En de kast ernaast was idd de douche. Wij hebben nu sinds 3 jaar een badkamer (met extra wc) boven.
En ons huurhuis had de badkamer boven. En de wc idd ook achter de keuken. Dat was eerder ook losstaand van het huis. Nog uit de tijd dat je een ton had, die geleegd werd. Dat is daarna een aanbouw geworden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:39

Koper schreef:
Nou ja die woning met de wc ergens in een aanbouw is het niet geworden. De meest kansrijke reactie nu is met een wc waar je vanaf de gang naartoe kunt.

Wel met de keuken zo ver mogelijk bij de woonkamer vandaan :P En vermoedelijk kom ik niet eens in aanmerking. Maar dat weten we dan over 15 uur.

Jammer. We duimen voor de volgende koper.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 11:49

Weet je wat het is Pien. Als alleenstaande kom je eigenlijk niet in aanmerking voor een woning met 2 slaapkamers als die in Leeuwarden staat. Zoals bij deze dus is. Ook al is die tweede slaapkamer piepklein (mijn wasrek zou er in passen met de kattenbakken, en dan misschien nog een tafeltje bij het raam zodat Maj daar een uitzichtpostje heeft), en ook al mag je als stel, wat hopelijk in één kamer slaapt, wel een woning met twee slaapkamers huren.

Plus dat ik 'm pas na een minuut of 10 zag, en er dus mogelijk al best wat mensen eerder reageerden.

Maar morgen om 00:07 uur zal ik in elk geval weten op welke plaats ik ben geëindigd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:56

Eerlijk gezegd vind ik het een hoop gedoe. Er komt zoveel bij kijken. Leeuwarden lijkt me toch geen Amsterdam en zelfs daar lukt het niet. Pfffffff

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 12:01

Er is best nog wel vraag daar, en dat snap ik ook wel. Eigenlijk wil ik niet in Leeuwarden wonen. Maar ik wil érgens wonen, en dan vind ik het prima om dat in Leeuwarden te doen totdat ik kan verhuizen naar een dorp waar ik echt naartoe wil. Die inschrijfduur groeit dan vanzelf wel. En deze heeft een raampje in de badkamer. Ik heb echt een hekel aan die badkamers zonder daglicht. Op de plattegrond heb ik 'm ook al ingericht met mijn spulletjes :') En als het dan toch Leeuwarden wordt dan graag deze wijk :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:03

Koper schreef:
Oh ja, dat laatste is inderdaad wel een slimme. Dat je vanaf buiten zo de douche in kunt. In welke streek is dat?

Wij wonen op de Veluwe, maar ik vermoed dat je het op deze manier wel vaker aantreft in Nederland.

Ik duim heel hard voor je, wat vreselijk elke keer die spanning

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 12:09

Ja spannend is het zeker! Maar ik ga mij er nu niet meer elke minuut druk om maken. Wat ik heb kunnen doen heb ik gedaan. En nu is het verder afwachten :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:22

pien_2010 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een hoop gedoe. Er komt zoveel bij kijken. Leeuwarden lijkt me toch geen Amsterdam en zelfs daar lukt het niet. Pfffffff

Qua huren mssn niet, maar qua wonen soms wel. Er is meer criminaliteit in Leeuwarden dan in Amsterdam. En veel heel veel drugsgerelateerd helaas. Veel heel veel echte achterstandswijken. Ik kom daar vanwege mijn werk wel veel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 12:24

Ja nu ga ik het steeds positiever inzien jeetje :P :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:38

Koper schreef:

Sorry, dat was niet de bedoeling. Er zijn ook echt wel leuke plekken/wijken in Leeuwarden. De gemeente doet ook wel z'n best om de achterstandswijken aan te pakken. Dat gaat alleen niet van de ene op de andere dag.

Ik wens je vooral een hele fijne woning in een fijne omgeving toe. En het liefst binnen niet al te lange tijd. Eentje die je je thuis kan laten worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:42

Ik heb jarenlang met plezier in een zogenaamde probleemwijk gewoond. Het gaat vooral om je directe buren en netwerk. Overal zijn leuke mensen :) .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 12:50

jeetje77 schreef:
Koper schreef:

Sorry, dat was niet de bedoeling. Er zijn ook echt wel leuke plekken/wijken in Leeuwarden. De gemeente doet ook wel z'n best om de achterstandswijken aan te pakken. Dat gaat alleen niet van de ene op de andere dag.

Ik wens je vooral een hele fijne woning in een fijne omgeving toe. En het liefst binnen niet al te lange tijd. Eentje die je je thuis kan laten worden.

Dank je wel <3 Ik ben ook niet snel bang :) Drie jaar geleden woonde ik in een soort antikraaktoestand met Poolse en Roemeense arbeidsmigranten en dat was best gezellig. Ze hadden lekkere barbecues :9 En één van mijn beste vriendinnen heb ik daar ook leren kennen, zij woonde daar naast mij.

Maar ik heb natuurlijk ook buren gehad (elders) die minder leuk waren. Twee ervan (elk in hun eigen woning) kwamen net uit een inrichting en gingen bij mij op de galerij weer de maatschappij in. Wat niet heel goed lukte := En ik heb een bovenbuurman gehad die rond 5 uur 's ochtends knetterstoned thuiskwam en dan voor de hele buurt zijn stereo aanzette.
Maar ook daar had ik ook heel leuke buren waar ik ook nu, jaren later, af en toe nog contact mee heb :)

Als ik weet dat het voor een paar jaar is dan is het ook te overzien. Dan is er alvast een soort einde. Maar moet natuurlijk eerst zien dat ik 'm krijg :')

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:44

In mijn huis kom je de voordeur binnen dan rechts zit gelijk de wc , dan links loop je de keuken binnen gelijk door de woonkamer waar rechts om de hoek de deur naar de badkamer zit . Met een wenteltrap naast de deur van de badkamer naar boven waar drie slaapkamers zijn .

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:06

Koper schreef:
Er is best nog wel vraag daar, en dat snap ik ook wel. Eigenlijk wil ik niet in Leeuwarden wonen. Maar ik wil érgens wonen, en dan vind ik het prima om dat in Leeuwarden te doen totdat ik kan verhuizen naar een dorp waar ik echt naartoe wil. Die inschrijfduur groeit dan vanzelf wel. En deze heeft een raampje in de badkamer. Ik heb echt een hekel aan die badkamers zonder daglicht. Op de plattegrond heb ik 'm ook al ingericht met mijn spulletjes :') En als het dan toch Leeuwarden wordt dan graag deze wijk :)

Even een kritische vraag: als je een woning accepteert, ben je je inschrijfduur dan niet kwijt? Zo werkt het in ieder geval hier in de regio bij sommige wachtlijsten...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:26

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 14:43

Tink89 schreef:
Koper schreef:

Even een kritische vraag: als je een woning accepteert, ben je je inschrijfduur dan niet kwijt? Zo werkt het in ieder geval hier in de regio bij sommige wachtlijsten...

Ja. Maar ik ben bij 4 van die woningbouwsites ingeschreven. En bij de andere 3 loopt de inschrijfduur gewoon door. En je kunt je dan natuurlijk ook opnieuw weer inschrijven.

Yvonne: ja, heb ik.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:42

Hier in de regio gaat alles via een overkoepelende site en begin je op nul zodra je bij een van de deelnemende cooperaties een woning accepteert. Bij meerdere cooperaties inschrijven heeft dus weinig toegevoegde waarde.
Nou verdien ik waarschijnlijk voor 95% van de woningen ook ruim teveel, maar goed, ik kan de jaren maar opgebouwd hebben mocht ik het ooit nodig hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 15:45

Hier wel Dorus. Twee zijn Frieslandbreed (en zijn inderdaad een soort samenwerking tussen verschillende organisaties, maar die zijn dus ondergebracht in twee verschillende woningbouwsites) en de twee andere zijn voor een gemeente. Die dus alleen in die gemeente woningaanbod hebben. De ene meestal tussen 0 en 2, de andere meestal tussen 3 en 10.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:51

Ik heb ook 75% van mijn inschrijftijd behouden toen ik mij opnieuw inschreef. Super fijn want idd, je weet maar nooit.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:36

Over gekke badkamers...hiervoor huurde ik particulier een mini-aanbouwwoning. Formaat tiny-house. Daar had ik een douchecabine in de slaapkamer, daarnaast de wasbak. Hartstikke handig. Je rolt je bed uit, zet 3 passen, en kunt je tanden poetsen. Of je rolt zo vanuit de douche je bed in :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 09:06

Kan er zo niet tegen als die sites het niet doen. Woonfriesland ligt er alwéér uit. Laatst ook al een halve dag |o