Het leed dat solliciteren heet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:14

Ligt het aan mij of doet een bedrijf iets wat niet zo standaard is

Ik had vorige week een meeloopdag bij een potentieel bedrijf. Vorige week vrijdag werd me de baan aangeboden, maar hij zou een contractvoorstel sturen via de mail.

Ik had eigenlijk verwacht dat we het salaris mondeling zouden bespreken. Nu zijn we een week verder en krijg ik het voorstel aankomende dinsdag. En dan moet ik weer reageren en eer je dan alles rond hebt ben je ook weer weken verder.

Wil gewoon weten of we eruit gaan komen en nu ben ik bang dat ik straks 1,5 week gewacht heb en hij minimumloon biedt ofzo :')

Joltsje

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:52

Is niet perse gek of zo hoor.
Sommige bedrijven doen 100 dingen tegelijk en dan schuift dit wat op. Niet netjes, maar ook niet iets om je zorgen over te maken.

Wat je zegt is wel waar natuurlijk, 1,5 week wachten op een voorstel. Je maakt je helemaal lekker en dan valt t straks erg tegen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:53

Wat ik zou doen: Wacht dinsdag af, maar vraag dan vervolgens om een mondelinge afspraak, wat de uitkomst ook is.(Omdat dit al is afgestemd)
In het vervolg: neem zelf het initiatief in het gesprek om afspraken te maken over de procedure.
Ik ga voor je duimen.

Prairy

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Ik heb 8 december weer een sollicitatiegesprek, voor een functie bij een oude opdrachtgever (in dienst dit keer).