Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:55

Ik heb bij geen enkele locatie problemen gehad met plannen van een bezichtiging. Konden overal in de avond terecht, heel fijn was dat!

Lekker zonder alcohol doen, jullie feest!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:46

Dank voor jullie uitgebreide antwoorden.

Waarschijnlijk word het inderdaad zonder alcohol omdat we daar ons het beste bij voelen

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:36

Van Dubbelfris heb je tegenwoordig Bubbelfris! Je kunt het drinken als champagne in een champagneglas voor het feestelijke effect, maar lekker alcoholvrij!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 10:15

jojoleinee schreef:
Van Dubbelfris heb je tegenwoordig Bubbelfris! Je kunt het drinken als champagne in een champagneglas voor het feestelijke effect, maar lekker alcoholvrij!

Goede tip!!

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:45

Nardxash vooral doen wat jullie willen, het is jullie feestje!

Wij hebben besloten geen prosecco toost te doen. Vinden het beide niet lekker dus dan gewoon met een willekeurig ander drankje.

Hanneke137 wat fijn dat de proefdrukken veel belovend zijn. En gelukkig heeft de juwelier eindelijk contact opgenomen!

ontherun, nog prima. Vooral nu heel veel zin. Maar ik gok echt dat dit heeel langzaam wat gaat veranderen.

Vandaag mijn jurk gepast en hij zat echt als gegoten! *\o/* Dus die is nu mee. Moeders heeft uitleg gehad over hoe ik het beste naar de wc kan. Dus dat is ook fijn.
Verder spraken we gisteren met een collega van mijn vriend. Die wilt graag de bruiloft filmen en een mooi filmpje ervan maken voor ons. Dus met hem wat wensen besproken. Hij heeft zelf geen ervaring dus wel grenzen aangegeven dat vooral de gasten rustig alles moeten kunnen zien. Zondag nog een keer zitten met de locatie en dan het draaiboek denk/ hoop ik finaliseren.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:04

Tucktuck, nog maar iets meer dan een week voor jou!! Zijn jullie er helemaal klaar voor?
Wat fijn dat je jurk als gegoten zat!! En hoe is je afspraak met de locatie gegaan?

Ik heb inmiddels mijn grove opzet voor het draaiboek af, zaterdag afspraak met het bedrijf dat de taart voor ons gaat maken, en de MUAH een mailtje gestuurd om een afspraak te maken. Nog 4 maanden, maar over 2 maanden ook verhuizen dus ik wil alles wat geregeld kan worden in de komende 2 maanden af hebben :):)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:17

Ooeee goed bezig November108!

Wij hebben gisteren ook taarten geproefd! We hebben over 3 weken waarschijnlijk nog een afspraak bij een andere bakker. Gisteren is ook mijn sluier binnen gekomen. Ik twijfelde nog of ik die wilde gebruiken, maar ik denk het wel!

Genieten jullie ook zo van alle voorbereidingen?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:28

jojoleinee leuk he die taarten proeven :D! Dit vind ik echt van die leuke voorbereidingen, net als trouwringen, afspraak fotograaf etc. etc.

Ik geniet er zeker van, maar heb ook wel wat stress moet ik zeggen hoor. Moeten naar mijn idee nog heel veel beslissen en regelen, maar als ik het opschrijf valt het best mee. Maar het zorgt wel voor wat onrust in mijn hoofd :+. Maar daarbij ook alle to do's voor de verhuizing én ik start 1 maart met een nieuwe baan, dus ik maak het mezelf ook zo moeilijk allemaal hahaha.

Verder merk ik dat ik wat moeite heb met loslaten van meningen. Mijn schoonmoeder blijft mopperen over de pastel kleurige kleding die ik van mijn vrouwelijke daggasten vraag, en ik merk dat ik mijn grens ga bereiken met hoeveel opmerkingen hierover ik aan kan én vriendelijk kan blijven antwoorden. Ook heeft ze nu een paar keer benadrukt dat de jurken van Koonings bij MAFS op tv zo slecht zijn vermaakt en dat het er niet uit ziet, dat ik me gewoon slecht ga voelen over mijn pasafspraak die over 2 weken is. Is voor mij echt een domper op de feestvreugde ook al die opmerkingen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:24

Wat naar dat je zulke opmerkingen krijgt zeg, zeker van je schoonmoeder.. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het vol is in je hoofd als je ook nog moet verhuizen en ook nog begint met een nieuwe baan!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:31

Dat soort opmerkingen zijn niet leuk november! Snap dat het een domper is terwijl het leuk zou moeten zijn.
Ik geloof dat de familie van mijn vriend van de baljurken is, ik heb, ehhh, het tegenovergestelde met een mermaid _O-

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:35

Ik zou nog even onze planning delen:

De dag:
Afbeelding

Mijn planning ochtend:
Afbeelding

De planningen zijn nog niet definitief, maar in grote lijnen is dit het wel denk ik. Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik ze graag natuurlijk! :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:40

November108 schreef:
jojoleinee leuk he die taarten proeven :D! Dit vind ik echt van die leuke voorbereidingen, net als trouwringen, afspraak fotograaf etc. etc.

Ik geniet er zeker van, maar heb ook wel wat stress moet ik zeggen hoor. Moeten naar mijn idee nog heel veel beslissen en regelen, maar als ik het opschrijf valt het best mee. Maar het zorgt wel voor wat onrust in mijn hoofd :+. Maar daarbij ook alle to do's voor de verhuizing én ik start 1 maart met een nieuwe baan, dus ik maak het mezelf ook zo moeilijk allemaal hahaha.

Verder merk ik dat ik wat moeite heb met loslaten van meningen. Mijn schoonmoeder blijft mopperen over de pastel kleurige kleding die ik van mijn vrouwelijke daggasten vraag, en ik merk dat ik mijn grens ga bereiken met hoeveel opmerkingen hierover ik aan kan én vriendelijk kan blijven antwoorden. Ook heeft ze nu een paar keer benadrukt dat de jurken van Koonings bij MAFS op tv zo slecht zijn vermaakt en dat het er niet uit ziet, dat ik me gewoon slecht ga voelen over mijn pasafspraak die over 2 weken is. Is voor mij echt een domper op de feestvreugde ook al die opmerkingen.

Dat is wel heel vervelend! Ik herken het wel hoor. Mensen vinden zo snel iets van dingen en zeggen gewoon zonder na te denken wat zij ergens van vinden. Ik vind het heel lastig om mijn eigen keuzes te maken daardoor. Maar van de week bij MAFS zei 1 van de vriendinnen van een bruid het heel mooi: er zijn maar 2 dagen in het leven dat het echt om jou draait. Dat is tijdens je bruiloft en tijdens je begrafenis. Dus maak ook de keuzes die jij wil en focus je vooral op de positieve reacties! Zij hoeven jouw jurk niet te dragen en ik weet zeker dat jij de jurk hebt gekozen die voor jou fantastisch is! Jij moet je er goed in voelen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:01

Snap dat het stress geeft zulke opmerkingen, Koonings heeft ook veel goede reviews dus het komt vast goed! Iedereen heeft altijd overal z’n eigen zegje over klaar. ‘Waarom trouw je überhaupt?’ kreeg ik onlangs nog toen ik zei dat wij samen naar Amerika gaan om te trouwen. Want je trouwt dus blijkbaar om het feest voor anderen te geven volgens die collega.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:16

Zo leuk, al jullie voorbereidingen en dat het al zo definitief word! Ik vind het echt zo stom nu dat ik nog anderhalf jaar moet wachten :') Wil al zo graag verder met voorbereidingen -O- :')

Van het weekend voorbeelden gezocht van een kleurenpalet dat ik heel mooi vind. Ik ben niet zo van de standaard pastelkleuren en aangezien we midden in de zomer trouwen vind ik zomerse kleuren heel mooi passend. Ik hou zelf ook enorm van wat fellere en zomerse kleuren, pastel is mijn ding niet. Iemand die zelf ook voor wat zomerse kleuren gaat in het thema? En hoe heb je dit verwerkt in de dresscode?

November, wat vervelend dat ze van die opmerkingen geeft. Ik snap niet zo goed waarom iedereen altijd de behoefte zo voelt om zijn eigen mening over bruiloften door te duwen. Heel irritant. :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:20

Ik twijfel erg of ik een dresscode wil voor het trouwfeest. Aan de ene kant vind ik het mooi de uniformiteit, aan de andere kant vind ik ook dat mensen zich prettig moeten voelen in hun outfit en niet per se nieuwe items moeten kopen voor een feest.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:44

November inderdaad nog iets meer dan een week hier. Langzaam aan beginnen er wat zenuwen te ontstaan. Het tijdschema en draaiboek zijn nu rond. De afspraak zondag ging ook erg goed op locatie. Fijn wat puntjes nog kunnen bespreken en dat moet helemaal goed gaan lopen.

Vervelend dat je schoonmoeder zo blijft mopperen. Lijkt mij erg lastig! Hoewel iedereen natuurlijk vaak zegt dat je het moet doen zoals jij wilt, is het toch wel lastig als anderen dan zo hun mening uitten. Succes met alles, trouwen, verhuizen en een nieuwe baan. Mijn hemel wat een geregel!

Denise_Storm, mooi draaiboek!

Nessie, ook jammer van die opmerkingen.

Haha Esmee_RS ik snap je helemaal. Opzich bepaalde dingen kan je denk ik wel al mee beginnen.

Wij hebben expres geen dresscode genomen. Juist omdat er wat mensen om ons heen zijn die niet heel veel te besteden hebben. En ik wil ze niet dwingen om iets te kopen wat ze zelf nooit meer zullen aantrekken. Dus vooral aangegeven hier geen wit of creme en verder lekker doen waar je je goed in voelt. En dat levert wel leuke plaatjes op.

Ik zit nu echt constant te denken of ik niks vergeet. Maar volgens mij heb ik alles wel bedacht en uitgezet. Dus het moet goed gaan.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:51

Ik heb er zelf geen probleem mee om een dresscode qua kleuren of stijl mee te geven, ben ook niet anders gewend met bruiloften waar ik tot nu toe ben geweest. Voor ons voelt dit goed dus er komt een dresscode voor de uniformiteit (in ieder geval voor de daggasten).

Ik zit nu aan zoiets te denken. :)

Afbeelding
Afbeelding

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:57

Dan is het toch helemaal goed Esmee_RS!

Ik vind het er ook wel echt heel leuk en vrolijk uitzien!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:31

Jaaa hele leuke kleuren Esmee!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:47

Dank jullie wel voor jullie steunende woorden dames. Voelt toch goed om even de frustratie te kunnen delen met mensen die het begrijpen :knuffel:... Ik heb mezelf ook voorgenomen dat dit echt de dag van mijn vriend en mij moet zijn, en dat we ook gewoon keuzes maken die WIJ mooi vinden. Hebben allebei al sinds het begin dat we pastelkleuren dus echt super mooi vinden, dus ga het ook niet loslaten omdat iemand dan 1 dag iets aan moet wat diegene anders niet zou dragen. Voor avondgasten geef ik het wel mee maar laat ik het veel meer los, maar met onze daggasten maken we natuurlijk ook foto's. Ik heb overigens echt het brede spectrum aan pastelkleuren doorgestuurd, dus nog zat keuze imo...

Nessie, dat is ook zo'n domme opmerking he, waarom je uberhaupt zou trouwen. Ik vind dat ook veel mensen reageren met dat ze het helemaal leuk voor ons vinden, maar dat ze zelf niet per se hoeven trouwen. Dan denk ik ook altijd, wat moet ik met zo'n reactie :').

Tucktuck, fijn dat alle puntjes nu op de i staan! Logisch dat je alles na aan het lopen bent in je hoofd, het is nu echt bijna zo ver. Maar het klinkt alsof je alles goed voor elkaar hebt!

Esmee, super vrolijk jouw kleurschema ook!

Qua draaiboek, ik heb m kort uitgetypt maar het is dus nog niet definitief hoor:
07.30 Bruid opstaan
8.15 Aankomst klaarmaak-gasten bruid
8.30 Start haar en makeup
9.15 Aankomst klaarmaak-gasten bruidegom
9.30 Start fotograaf
10.30 First look
10.45 Fotoshoot en reistijd en kleine lunch to go
14.00 Aankomst gasten
14.15 Aankomst bruidspaar
14.30 Start ceremonie
15.30 Prosecco + start receptie
15.45 Receptie officieel start met bar open, foto's maken met bruidsgasten
17.30 Aan tafel, ruimte voor speeches tussen de gangen door
19.55 Bruidspaar van tafel, even terugtrekken
20.00 ontvangst avondgasten
20.30 onze entree en toast, kort mensen langs?
21.00 1e dans en muziek harder en feestuh
22.00 Vertrek fotograaf?
00.30 ons vertrek
01.00 einde feestje

We hebben extra tijd voor de fotoshoot omdat we samen foto's maken op een nader te bepalen locatie (we willen waarschijnlijk in de Uiterwaarden maar die staan nog blank dus kunnen niet gaan kijken hahaha) en daarna op stal met mijn paard erbij. Ik zit nog even te stoeien wanneer ik een first look moment ga doen met mijn vader, en wij willen niet dat onze gasten ons zien voor wij aankomen dus de gasten moeten dan in de ontvangstruimte zijn. Daarom denk ik dat we hun aankomst 13.45-14.00 moeten doen en wij 14.15 op de trouwlocatie.

En we moeten echt wat gaan bedenken qua trouwvervoer. Wij geven niet zo veel om een bijzondere auto en we hoeven er totaal niet mee op de foto, maar om nou de hele dag rond te karren in een taxi is ook zo wat :o?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:58

Wat leuk om te lezen over alle taartenproeverijen, jurken kopen en passen, dagplanningen en ringen. <3
Ik word heel blij van alle voorbereidingen, hopende dat bij iedereen de stress zoveel mogelijk beperkt blijft.

Ah November, wat rot. :(:)
Mensen hebben soms geen idee wat hun opmerkingen met anderen doen.
Of ze weten het wel maar het interesseert ze niets, dat vind ik misschien nog veel kwalijker.
Goed dat je op je strepen staat, als dat op je eigen trouwdag al niet kan...

Esmee, wat een vrolijke kleuren!
En daarmee is er altijd wel iets te vinden.

Wij gaan denk ik wel voor een dresscode maar ik weet niet of we ook voor een bepaalde kleur gaan.
Vrienden van ons hadden destijds 'A touch op pink'. Dat was heel leuk om te zien hoe iedereen daar weer een eigen draai aan gaf: van roze veters tot compleet roze jurken.

Ik heb alvast een topic aangemaakt voor de bruiden in 2025. :)
[LZP] Trouwen in 2025

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:04

Ongeveer zo wordt onze planning
Afbeelding

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:07

November108 schreef:
Ik heb mezelf ook voorgenomen dat dit echt de dag van mijn vriend en mij moet zijn, en dat we ook gewoon keuzes maken die WIJ mooi vinden. Hebben allebei al sinds het begin dat we pastelkleuren dus echt super mooi vinden, dus ga het ook niet loslaten omdat iemand dan 1 dag iets aan moet wat diegene anders niet zou dragen. Voor avondgasten geef ik het wel mee maar laat ik het veel meer los, maar met onze daggasten maken we natuurlijk ook foto's. Ik heb overigens echt het brede spectrum aan pastelkleuren doorgestuurd, dus nog zat keuze imo...

Gelijk heb je hoor!

Wij hebben geen trouwvervoer nodig maar anders had het sowieso een Porsche geweest. Ik had het liefst een Lamborghini Countach uit '89 gehad maar die dingen zijn praktisch onvindbaar :+
Misschien is gewoon een nette (witte) Mercedes C-Klasse iets? Of een Audi A5 ofzoiets?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:11

Wij hebben ook geen trouwvervoer geregeld. Er is bij ons ook niet echt een moment om mooi aan te komen met de auto en dat de gasten ons zien. Dus wij kiezen ervoor om met onze ouders te rijden.

Wel heeft mijn schoonvader een hele oude Peugeot. Zij hebben er met hun bruiloft foto's mee gemaakt, mijn schoonzusje heeft dat 2 jaar geleden ook gedaan. Dus nu willen we wel kijken of we er foto's mee kunnen maken. Maar hij is te krap om er met mijn jurk in te stappen.

Als ik kan zal ik even kijken of ik mijn draaiboek kan delen. Maar hij is dik. Mocht iemand echt interesse hebben stuur even een PB met je mail. Dan wil ik hem best mailen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:55

Wij hebben ook geen ‘echte’ trouwauto gehuurd. Ik heb net mijn droomauto, die is veel te gaaf :') En daarbij willen we niet zo’n optocht als we aankomen, iedereen mag bij ons al plaatsnemen en dan mij pas zien, ‘down the isle’. We worden allebei ongemakkelijk van zo’n aankomst.

Dat het alleen om jou als bruidspaar draait is helemaal waar! En dat moet je ook echt in gedachten houden. Hoe moeilijk het soms ook is met alle (ongepaste) opmerkingen die gemaakt worden.