Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:15

_l_amanda_l_ schreef:
Jeetje, ik wordt hier wel pittig op m'n typefouten afgekeurd vandaag. :Y)
39 cent inderdaad, ik zal het er niet meer over hebben. :')

Heel flauw om nu 'ik wordt' te corrigeren naar 'ik word' he? ;-)

Maar weer ontopic: ik kocht een fijne winterjas voor dochterlief op vinted voor 1/4 van de nieuwprijs. Meteen verzonden en ligt al bij het pakketpunt! Zo fijn, zo kan het dus ook.

Keizerinnnn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:09

Vinted is ook wel fijn! Maar ook daar rare gesprekken. Iemand bood minder dan de helft dus ik reageer met nee sorry en juiste prijs... toen was ik agressief :=

Maar positieve, heb vorige week woe een kask cap nieuw met kaartjes gekocht, kreeg een andere maat liner erbij die voor mij passend is voor meer dan de helft van orginele prijs. En kon het op zaterdag al ophalen en kwam vanuit Frankrijk *\%/*

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:44

Vorige week een jurkje gekocht via marktplaats op eigen risico in een maatje kleiner. Normaal pas ik die maat wel van dit merk, maar deze viel echt klein uit. Dus helaas... ik baal, want het is een prachtige jurk! En ik heb verder ook niets tegen de verkoper gezegd, want ik nam zelf de gok.

Mocht de voorspelde voedselcrisis gaan uitkomen, dan pas ik hem wellicht wel.. :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:47

Ik vind het zo irritant als mensen de advertentie niet goed lezen. Ik verkoop iets met bieden vanaf 85 euro. Dan vragen mensen wat ik er minimaal voor wil hebben. 85 euro dus, of iets wat hoger is dan het laatste bod. Daarna brengen ze nooit meer een bod uit. In mijn vorige advertentie had ik een FAQ geplaatst :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 22:23

Ik heb mijn auto sinds vanmiddag te koop.

Prijs is hetzelfde dan zijn leeftijdsgenoten en km.

Stuurt iemand. "1500 en ik kom hem nu halen"

Terug gestuurd... "Voor 1500 euro ik ook!!"

Viel niet in goede aarde.
Jammer als je de helft biedt van de vraagprijs. :') mij niet bellen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:37

maralyn schreef:

Ik vraag dan altijd of ze de voor of de achterkant willen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:44

Caira schreef:
maralyn schreef:

Ik vraag dan altijd of ze de voor of de achterkant willen

Das ook wel een leuke.

Nu één die dichter in de buurt kwam, maar toen ik zijn profiel deed openen dacht ik "naaah doe maar niet"

Dus netjes geantwoord dat mijn auto voor die prijs niet weg gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:39

Zo geld terug van een verkoper via MP die dacht geld te verdienen zonder iets te leveren.
In dit geval heeft de bank een handje geholpen met terugbetalen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:15

Ik had laatst voor de eerste keer iets verkocht via Vinted. Die gene had de vraagprijs geboden, dus gelijk gekocht en al een verzendlabel aangemaakt zonder enig contact. Volgens dochter die daar meer ervaring mee had, kon dit. Oke. Dus ik de verzendlabel uitgeprint, jas ( daar ging het om) ingepakt, weggebracht , allemaal netjes op dezelfde dag. En dan krijg je de beoordeling: 4 sterren en als commentaar oke. Het ging om een nieuwe jas, met kaartje er nog aan, netjes weggehangen in de kast.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:53

Kreeg een berichtje met vraagprijs voor 4 artikelen. Ik stuur terug 7,50 is goed.

Als ik niet goed weet wat ik kan vragen zet ik al lager in. Blijkbaar te laag dit keer, want koper kocht het voor de vraagprijs per stuk.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:38

Misty12 schreef:
Ik had laatst voor de eerste keer iets verkocht via Vinted. Die gene had de vraagprijs geboden, dus gelijk gekocht en al een verzendlabel aangemaakt zonder enig contact. Volgens dochter die daar meer ervaring mee had, kon dit. Oke. Dus ik de verzendlabel uitgeprint, jas ( daar ging het om) ingepakt, weggebracht , allemaal netjes op dezelfde dag. En dan krijg je de beoordeling: 4 sterren en als commentaar oke. Het ging om een nieuwe jas, met kaartje er nog aan, netjes weggehangen in de kast.

Het is net hoe je het leest, maar mensen kunnen dit ook positief bedoelen en altijd maar een 4 geven. Niet iedereen geeft altijd een 5.

Het is niet leuk natuurlijk, maar ook niet teveel gewicht aan hangen.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:56

ik verkoop een pony. erger me echt letterlijk dood aan mensen die erop reageren en constant in de "jullie" vorm blijven vragen stellen..... er is geen jullie, er is enkel een ik. 8)7 |o

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:10

Oh ja. Ik ben een vrouw alleen. Maar wordt op MP 9 vd 10 keer aangesproken met mijnheer en jullie. Maar verder ook hoor, Laatst nog bij de dierenarts, jullie bestelde medicatie staat klaar. Kom ik binnen met "wij komen de medicijnen halen" helaas geen reactie. Kennelijk gaan mensen met een partner er automatisch van uit dat je altijd met meerdere bent. Heel irritant.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:21

pillow schreef:
Oh ja. Ik ben een vrouw alleen. Maar wordt op MP 9 vd 10 keer aangesproken met mijnheer en jullie. Maar verder ook hoor, Laatst nog bij de dierenarts, jullie bestelde medicatie staat klaar. Kom ik binnen met "wij komen de medicijnen halen" helaas geen reactie. Kennelijk gaan mensen met een partner er automatisch van uit dat je altijd met meerdere bent. Heel irritant.

Koninklijk meervoud? :+ eisen dat ze je dan ook met koninklijke hoogheid aanspreken

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:26

Ooh herkenbaar, ik doe dat ook wel. Een beetje het je/u gevoel wegwerken (soms voelt "je" net niet goed ofzo, en u weer teveel van t goedd) door jullie neer te zetten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:29

Ik had vandaag een vlotte deal.

Ik had een totaal vergeten voorwerp uit een kerstpakket in de kelder staan. Nooit gebruikt, in de originele verpakking.

Het huis moet leeg, dus vanmorgen foto's gemaakt en op Marktplaats gezet. Binnen 15 minuten verkocht voor de vraagprijs!
Is ook al betaald en onderweg naar de koper.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:40

Kan het nog steeds niet helemaal geloven,Maar heb net via marktplaats een elektrische fiets gekocht :D
Een Sparta m7b, Morgen komt de verkoper hem brengen *\o/*

Hoop alleen dat ik er op pas, Ben maar 150cm namelijk, Maar het is een 48inch frame dus hopelijk is dat klein genoeg :=

Kan niet wachten tot morgen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 08:18

Morganlefay schreef:
Zo geld terug van een verkoper via MP die dacht geld te verdienen zonder iets te leveren.
In dit geval heeft de bank een handje geholpen met terugbetalen.

Hoe heb je dat gedaan? De bank werkt namelijk meestal niet mee. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 08:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met regelmaat zeg "wij zijn thuis" als iemand iets wil komen ophalen. Ook een beetje om verkeerd volk af te schrikken. Ik hoop dat weten/denken dat er meerdere mensen in huis zijn, slechte bedoelingen afschrikt. Eerder een keer gehad dat iemand heel dwingend probeerde om de prijs te halveren.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:03

pillow schreef:

Precies.. zelfs als ik dan reageer in de ik vorm , presteren mensen het nog steeds om te blijven reageren in de jullie vorm. :j

Ik vind het geen probleem als mensen mij in eerste instantie met u aanspreken en dit gaande weg jij/je wordt. Ik heb altijd geleerd onbekende eerst met u aan te spreken
, je merkt snel genoeg of dat jij/je wordt aan de reactie.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:09

Ik schrijf ook weleens in eerste instantie "jullie" maar dan bedoel ik meestal een familie en niet zozeer een partner. Als het gaat om speelgoed bijvoorbeeld. Het is voor mij ook een bepaalde vorm van beleefdheid om anderen niet buiten te sluiten. Ook als iemand als marktplaatsnaam een bedrijf heeft, schrijf ik 'jullie', omdat ik dan een medewerker van een bedrijf aanspreek. Ik ben er dan niet zo mee bezig of het 1 of meerdere personen is. Ik snap ook wel van een dierenarts dat ze 'jullie' zeggen, omdat ze dan denken in 'een familie of huishouden'. Dan sluit je niemand buiten. En ze kunnen nu eenmaal niet van iedereen het goed hebben.

Als het echt gaat om 1 op 1 contact, dan ga ik wel over op jij of u. Bij de meeste marktplaatscontacten dus :-)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:12

Oh apart? Ik schrijf altijd naar 1 persoon, dus dit is u of je.

Tenzij het heel duidelijk is dat het om meerdere personen gaat, maar dat is eigelijk nooit. (Ja, een groeps chat, maar dat is wat anders).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:42

Als iemand zich voorstelt met dhr of mw xxx zeg ik U en als er meteen een voornaam wordt gebruikt is het je.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:52

Uit beleefdheid reageerde ik eens met 'u' als aanspreking.
Kreeg ik na enkele berichten als reactie terug:Ik verkoop niet meer aan jou want ik vind je te hautain.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:29

Marocje schreef:
Oh apart? Ik schrijf altijd naar 1 persoon, dus dit is u of je.

Tenzij het heel duidelijk is dat het om meerdere personen gaat, maar dat is eigelijk nooit. (Ja, een groeps chat, maar dat is wat anders).

Op marktplaats schrijf ik over het algemeen ook in enkelvoud. Maar ik kan me best situaties voorstellen dat je U of jullie zegt of schrijft, ook al weet je niet zeker of er meerdere personen zijn. Zoals de dierenarts die hier genoemd werd :-)