Poekkie schreef:germie schreef:Misschien ben ik te naief, maar je kunt in mijn ogen beter eerst nu na dat gesprek kijken of het echt is opgelost. Ik krijg steeds meer het idee dat de vriend het gewoon een saai etentje vond en dat het dus vaker saai was. Maar dat niemand hem er op aangesproken heeft. Dat hij nu excuses moet gaan aanbieden, terwijl die uitval van dat broertje normaal gevonden wordt en hij mogelijk nooit geweten heeft dat iemand zich stoorde aan die telefoon. En als die vriend gewoon al sorry gezegd heeft, dan zou het daarmee afgedaan moeten zijn. En dan is het aan de rest om het minder saai te laten worden een volgende keer.
Dat is geen optie want ouders laten hem (begrijpelijk) niet meer binnen totdat er excuses zijn aangeboden.
Ooit zoiets gehad omdat ik op zondag was gaan paardrijden en dat vonden de ouders van mijn toenmalige vriend niet goed. Als ik wel zou blijven paardrijden op zondag was ik niet meer welkom. Ik ben op die zondag zo het huis uitgelopen en heb er nooit meer een stap binnen gezet. Dus dat is ook een optie. Ik was totaal niet fout met rijden op zondag. Ok, is wel anders dan een telefoon, maar die telefoon is niet het enige volgens mij als ik alles zo lees.
Als die vriend excuses moet aanbieden, dan in mijn ogen zeker ook dat broertje. Hoeft die dat niet te doen, dan zou ik dat als vriend ook absoluut niet doen. Dan maar niet meer binnen komen. Het zijn dan sowieso al geen gemeende excuses volgens mij. Ik krijg meer en meer het idee dat die vriend echt niet direct de asociale hork is met de telefoon. Maar dat het al eerder begonnen is en van kwaad tot erger gegaan.