Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
corinep schreef:Blaasjesexceem -> heb je al een anti schimmelcreme geprobeerd? Gewoon bij de kruidvat te koop, eigen merk of canesten.
Ik had het een tijdje terug op mn handen en paar dagen smeren was het over.
Rytir schreef:Schurft schijnt nogal te heersen momenteel dus dat kan het best zijn. Een oud stalgenootje had ooit ook soort gelijke klachten en heeft lopen aanmodderen met allerlei middeltjes van de huisarts. Uiteindelijk was ze het zo zat dat ze de plekjes heeft ingesmeerd met (verdunde) imaverol dat ze nog in haar kast had staan voor haar vorige paard . Na 3 dagen waren de plekken rustig, na ruim een week zo goed als over. Misschien kun je aan de huisarts vragen of zoiets kwaad kan?
Tova schreef:Naar de fysio geweest voor mijn rug, aangekaart dat ik de laatste tijd veel wakker ben geworden met kramp in mijn kuit. Voelt ze, knopen in mijn diepe kuitspier, heb er dry needling omgehad.
Man, wat doet dat zeer, en nu loop ik kreupel
maralyn schreef:Tova schreef:Naar de fysio geweest voor mijn rug, aangekaart dat ik de laatste tijd veel wakker ben geworden met kramp in mijn kuit. Voelt ze, knopen in mijn diepe kuitspier, heb er dry needling omgehad.
Man, wat doet dat zeer, en nu loop ik kreupel
Mensen zeggen altijd. Lekker! Masseren door een fysio...![]()
Euwmmm nee...welkom op de martelbank
tirzasarah10 schreef:Zebrastreep ben je toevallig gevaccineerd vlak na dat het begon? Een collega van mij heeft soort gelijke klachten na vaccinatie gekregen. Zij moest ook schandalig lang wachten op plek bij de dermatoloog en is uiteindelijk naar het buitenland gegaan om daar geholpen te worden, dan kon ze binnen een week terrecht ipv 3 maanden wachten.
Marocje schreef:Draag je vaak handschoenen op je werk? Ik kon dus niet tegen die combinatie goed handen wassen (zeep) en daarna handschoenen aan. Kreeg uiteindelijk echt blaasjes.
Gelukkig had ik werk waar het op andere afdelingen niet hoefde en kon ik mijn handen even rustig gunnen ipv 4 keer per dag nieuwe handschoenen aan en dat voor een uur tot anderhalf uur achter elkaar.
xPabloBokt schreef:Rytir schreef:Schurft schijnt nogal te heersen momenteel dus dat kan het best zijn. Een oud stalgenootje had ooit ook soort gelijke klachten en heeft lopen aanmodderen met allerlei middeltjes van de huisarts. Uiteindelijk was ze het zo zat dat ze de plekjes heeft ingesmeerd met (verdunde) imaverol dat ze nog in haar kast had staan voor haar vorige paard . Na 3 dagen waren de plekken rustig, na ruim een week zo goed als over. Misschien kun je aan de huisarts vragen of zoiets kwaad kan?
Ja, alleen vooral in de grote studentensteden omdat iedereen bij elkaar in bed kruipt en er slechte hygiëne op nahoudt. Ik verwacht bij Zebrastreep eerder dat door het vele handen wassen de beschermende laag op de huid aangetast is en dat ze daardoor uitslag/eczeem krijgt. Zoals ze zelf ook zegt had ze inmiddels al heel veel mensen moeten besmetten gezien de periode dat ze er al mee rond loopt. Ik vind het persoonlijk dan ook een vernederende aanname van de werkgever en absoluut niet netjes hoe ze met haar omgaan. Er is helemaal geen grond om aan te nemen dat zij schurft heeft. Vind dit echt een gevalletje "hoe duw ik mijn werknemer in een hoekje".