Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:57

Blaasjesexceem -> heb je al een anti schimmelcreme geprobeerd? Gewoon bij de kruidvat te koop, eigen merk of canesten.

Ik had het een tijdje terug op mn handen en paar dagen smeren was het over.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:18

corinep schreef:
Blaasjesexceem -> heb je al een anti schimmelcreme geprobeerd? Gewoon bij de kruidvat te koop, eigen merk of canesten.

Ik had het een tijdje terug op mn handen en paar dagen smeren was het over.

Schimmel denk ik ook nog aan. Ik was toevallig bij de dierenarts met mijn cavia's en heb toen ook maar gevraagd of ze misschien iets van plekjes zag. Ze benoemde toen ook dat het heel goed van paarden kon komen. Mijn paarden hebben met name in de winter ook wel gekke plekjes / schimmel.

Ik heb overigens nog schimmel crème in de auto liggen kan het altijd even proberen op wat plekjes

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:22

Amandavd ai jeetje daar had ik niet bij stil gestaan, je hebt helemaal gelijk!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:35

Zebrastreep ben je toevallig gevaccineerd vlak na dat het begon? Een collega van mij heeft soort gelijke klachten na vaccinatie gekregen. Zij moest ook schandalig lang wachten op plek bij de dermatoloog en is uiteindelijk naar het buitenland gegaan om daar geholpen te worden, dan kon ze binnen een week terrecht ipv 3 maanden wachten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:01

Vanmorgen net voordat we wilden vertrekken, mail van school dat deze gesloten was Ivm een dreiging. 2 complete basisscholen dicht en de bso.

Super dat ze het serieus nemen. Maar grote kans dat het niks is en dat een grapjas bezig is.

Hier gelukkig niet veel aan de hand, maar wat een gedoe voor veel ouders ineens..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:11

Wat je ook eens kan proberen.

Naast de brandnetels groeit hondsdraft
Als je dat plukt en in kokend water laat trekken en dan op de plekken legt kan het helpen om minder te worden.
Dit helpt voor ontstekingen en schimmel en exceem goed.
Misschien niet bij iedereen maar je kan het proberen het heeft mij geholpen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:21

Schurft schijnt nogal te heersen momenteel dus dat kan het best zijn. Een oud stalgenootje had ooit ook soort gelijke klachten en heeft lopen aanmodderen met allerlei middeltjes van de huisarts. Uiteindelijk was ze het zo zat dat ze de plekjes heeft ingesmeerd met (verdunde) imaverol dat ze nog in haar kast had staan voor haar vorige paard . Na 3 dagen waren de plekken rustig, na ruim een week zo goed als over. Misschien kun je aan de huisarts vragen of zoiets kwaad kan?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:23

Naar de fysio geweest voor mijn rug, aangekaart dat ik de laatste tijd veel wakker ben geworden met kramp in mijn kuit. Voelt ze, knopen in mijn diepe kuitspier, heb er dry needling omgehad.

Man, wat doet dat zeer, en nu loop ik kreupel :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 10:25

Rytir schreef:
Schurft schijnt nogal te heersen momenteel dus dat kan het best zijn. Een oud stalgenootje had ooit ook soort gelijke klachten en heeft lopen aanmodderen met allerlei middeltjes van de huisarts. Uiteindelijk was ze het zo zat dat ze de plekjes heeft ingesmeerd met (verdunde) imaverol dat ze nog in haar kast had staan voor haar vorige paard . Na 3 dagen waren de plekken rustig, na ruim een week zo goed als over. Misschien kun je aan de huisarts vragen of zoiets kwaad kan?

Ja, alleen vooral in de grote studentensteden omdat iedereen bij elkaar in bed kruipt en er slechte hygiëne op nahoudt. Ik verwacht bij Zebrastreep eerder dat door het vele handen wassen de beschermende laag op de huid aangetast is en dat ze daardoor uitslag/eczeem krijgt. Zoals ze zelf ook zegt had ze inmiddels al heel veel mensen moeten besmetten gezien de periode dat ze er al mee rond loopt. Ik vind het persoonlijk dan ook een vernederende aanname van de werkgever en absoluut niet netjes hoe ze met haar omgaan. Er is helemaal geen grond om aan te nemen dat zij schurft heeft. Vind dit echt een gevalletje "hoe duw ik mijn werknemer in een hoekje".
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 03-06-22 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:25

Tova schreef:
Naar de fysio geweest voor mijn rug, aangekaart dat ik de laatste tijd veel wakker ben geworden met kramp in mijn kuit. Voelt ze, knopen in mijn diepe kuitspier, heb er dry needling omgehad.

Mensen zeggen altijd. Lekker! Masseren door een fysio... :j

Euwmmm nee... -O- welkom op de martelbank :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:28

Dat ik wat voor mijn vader wil gaan halen voor vaderdag alleen ik weet nu al dat mijn andere zussen dat niet leuk gaan vinden

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:29

Ik heb geen zin om uit bed te gaan en mn spullen in te pakken voor een weekendje Schiermonnikoog.
Maar ik moet het wel doen.

En ik vind het ook lastig dat mijn vriend thuis blijft en ik dus alleen weg ga. T is wel naar mn ouders dus ik ben niet alleen, maar ik ben toch graag met hem

@fotolijstje
Boeiend? T is jouw cadeau voor je vader.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:34

maralyn schreef:
Tova schreef:

Mensen zeggen altijd. Lekker! Masseren door een fysio... :j

Euwmmm nee... -O- welkom op de martelbank :')

Ik vind de massage van een fysio nog best fijn.

Dry needling niet. Maar het helpt wel goed :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:48

tirzasarah10 schreef:
Zebrastreep ben je toevallig gevaccineerd vlak na dat het begon? Een collega van mij heeft soort gelijke klachten na vaccinatie gekregen. Zij moest ook schandalig lang wachten op plek bij de dermatoloog en is uiteindelijk naar het buitenland gegaan om daar geholpen te worden, dan kon ze binnen een week terrecht ipv 3 maanden wachten.

.

Nee. Eerste vaccinatie was januari 2021 en dit begon ik gok ook in januari Booster heb ik in februari dit jaar gehad en daarna nog corona. Maar toen had de plekjes volgens mij al wel al ga ik nu wat twijfelen :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:00

Draag je vaak handschoenen op je werk? Ik kon dus niet tegen die combinatie goed handen wassen (zeep) en daarna handschoenen aan. Kreeg uiteindelijk echt blaasjes.

Gelukkig had ik werk waar het op andere afdelingen niet hoefde en kon ik mijn handen even rustig gunnen ipv 4 keer per dag nieuwe handschoenen aan en dat voor een uur tot anderhalf uur achter elkaar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:05

Marocje schreef:
Draag je vaak handschoenen op je werk? Ik kon dus niet tegen die combinatie goed handen wassen (zeep) en daarna handschoenen aan. Kreeg uiteindelijk echt blaasjes.

Gelukkig had ik werk waar het op andere afdelingen niet hoefde en kon ik mijn handen even rustig gunnen ipv 4 keer per dag nieuwe handschoenen aan en dat voor een uur tot anderhalf uur achter elkaar.

Ja maar tussendoor doe ik ze uit maar als ik iemand help met naar de wc gaan doen ik ze aan. Zijn een aantal cliënten die gewoon niks geven om hygiëne of daar gewoon geen weet van hebben als ik die meeneem houden ze vaak mijn hand vast voor steun maar dan heb ik ook wel handschoenen aan omdat je nooit weet of er zomaar ergens ontlasting wegkomt :')

Volgens de huisarts kon ik ook mijn werk zo niet voortzetten..... dat zou wel echt een flinke domper zijn!

Bloedtest is net afgenomen ( wat een feest was dat ik val al bijna flauw als ze simpelweg om mijn gegevens vragen lol :') ) die vrouw vertelde ook een verhaal dat se ooit iets had waar collega's heel overdreven over deden dus ze wist hoe het voelde.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:57

Appeltje_1 schreef:
Ik ben er gewoon helemaal klaar mee.
Ik wil zo graag in iemand armen liggen en heel hard huilen.

Een virtuele knuffel vanuit hier! :knuffel: :knuffel:

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:24

Ov staking in friesland..
Rara wie daar straks een bus moet pakken om bij de boot naar Schiermonnikoog te komen?
En wiens rit niet via Groningen kan want die aansluitingen kloppen niet..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:43

Leuk synchroon verkouden zijn met je man, vooral 's nachts. Lekker hoesten en niezen en elkaar wakker houden...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:59

fjordjes schreef:
Leuk synchroon verkouden zijn met je man, vooral 's nachts. Lekker hoesten en niezen en elkaar wakker houden...

Wel gezelliger dan alleen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:09

Mijn man werkt elke maandag over, omdat hij zich heeft opgeworpen als diegene die het transport uit de USA regelt.
Nu is dit transport een keer vanavond, aangezien het maandag pinksterren is.
Hij heeft aangegeven dat hij vanavond vroeg naar huis komt en dit transport een keer door zijn collega's laat doen.

Nou belt die mafklapper in eens op om aan te geven dat hij zich toch heeft laten overhalen.
Ik heb hier dus een schijthekel aan, het is niet zo maar een avond waarop hij werkt, hij is dan echt pas na 1 uur thuis. Ik heb dus al vlees uit de vriezer etc, waar ik nu niks aan heb, want in mijn eentje eet ik dus niet zoveel.

en ondertussen zegt zijn leidinggevende dat dit transport niet onder verantwoordelijkheid nemen valt en dat mijn man dat wel wat meer mag doen.
WTF, hoezo is dit geen verantwoordelijkheid nemen dan? Hij werkt keihard en draait elke maandag een dubbele dienst vanwege dat stomme transport. hij heeft in de maand mei vanwege dat transport 40 overuren verzameld.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:11

xPabloBokt schreef:
Rytir schreef:

Ja, alleen vooral in de grote studentensteden omdat iedereen bij elkaar in bed kruipt en er slechte hygiëne op nahoudt. Ik verwacht bij Zebrastreep eerder dat door het vele handen wassen de beschermende laag op de huid aangetast is en dat ze daardoor uitslag/eczeem krijgt. Zoals ze zelf ook zegt had ze inmiddels al heel veel mensen moeten besmetten gezien de periode dat ze er al mee rond loopt. Ik vind het persoonlijk dan ook een vernederende aanname van de werkgever en absoluut niet netjes hoe ze met haar omgaan. Er is helemaal geen grond om aan te nemen dat zij schurft heeft. Vind dit echt een gevalletje "hoe duw ik mijn werknemer in een hoekje".

Nah m’n zusje heeft het ook gehad. Ook zorg beroep maar niemand anders heeft het van haar gekregen. De medicatie hielp alleen wel en dat was toch wel prettig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:18

Ik ben geen student meer nee :+ heb ook nooit op kamers gewoond omdat ik dat op de een of andere manier al de kriebels van krijg.

Ander bed ook niet geslapen dus volgens de arts kon het niet.

Ik twijfel alleen met de booster of het daarvan gekomen is maar ik kan het echt niet meer goed herinneren helaas. Ik vindt nog wel foto's van begin februari.

Maar ja ik voel mij er inderdaad wel wat door gepiekeerd. Ik heb gelukkig nog een werkgever en daar ga ik gewoon werken want nog steeds is het vastgesteld als allergie / eczeem. Ik kan daar ook meer uren draaien als het nodig is.

Bij die persoon waar ik thuis werk is is het nadeel dat die persoon heel bang is voor eigenlijk alle ziektes omdat elke ziekte het einde kan zijn bij wijze van. Ik kan de angst goed begrijpen maar wat ik niet begrijp is dat het na maanden opeens een probleem is dat slaat gewoon nergens op. Dan had die persoon het allang moeten hebben.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:26

Ik heb nog steeds zenuwpijn van het er uit laten halen van mijn implanon. Echt heel vervelend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:23

Iemand advies hoe ik een oude stront eigenwijze drentenaar naar de huisarts krijg.

Gaat niet goed met mijn oom (broer van mijn moeder) verward en veel hoofdpijn klachten dat hij zelfs niet durft auto te rijden. Met dat hij hetzelfde begin te doen voor dat oma overleed (zijn moeder) uitdelen van geld/spullen.

Met dat de moestuin zijn lust en leven is en nog helemaal niks heeft staan.