Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik mag hopen dat ze ondertussen een beetje hebben bedacht hoe ze het moeten gaan doen, mocht het weer 'uit de hand' lopen... maar ik twijfel eraan...
Winged schreef:Cer schreef:Ik mag hopen dat ze ondertussen een beetje hebben bedacht hoe ze het moeten gaan doen, mocht het weer 'uit de hand' lopen... maar ik twijfel eraan...
Dit inderdaad. Ik kan prima voor mijzelf zorgen en mijn verantwoordelijkheden nemen (afstand, testen, no problemo), maar ik zie de bui al hangen dat de boel weer op slot moet en iedereen dan weer vol de hakken in het zand steken.
Ik hoop dat de boel inmiddels zo ver gemuteerd is dat het nu gewoon een griepje is. Dus dat de zwakkeren wel een prik halen (misschien al in de griepprik-cocktail mikken?) en dat het voor de rest 'it is what it is' is.
rien10 schreef:Maar als jij niet met anderen in contact komt, dan is niet testen geen probleem
bigone schreef:Wanneer je het draadje gelezen had zie je ook dat hij pleit voor gratis thuistesten en dat zou zeker moeten.
oomens schreef:rien10 schreef:Maar als jij niet met anderen in contact komt, dan is niet testen geen probleem
Was het maar zo'n feest. Juist aan de onderkant van de samenleving heb je mensen die én een kleine beurs hebben, én veel risico lopen, én vaak ook nog eens de taal niet machtig zijn (bijvoorbeeld gastarbeiders die met velen in een busje naar de kassen/slachthuizen worden vervoerd en met zijn allen op elkaar gepakt wonen).
DuoPenotti schreef:https://www.ad.nl/gezond/speciale-klini ... ~a04dc3b2/
ik zeg al steeds de klachten van long-covid lijken zo enorm veel op die van Pfeiffer.
En ergens lijkt er ook iets te triggeren daarin.
Ook mensen in wiens lichaam het Epstein-Barr virus opnieuw ‘tot leven wordt gewekt’, zijn extra kwetsbaar.
Ik heb steeds het gevoel, het is gewoon hetzelfde.
Iets doet het bij een klein aantal mensen hetzelfde, mensen die na Pfeiffer niet opknappen, mensen die na corona niet opknappen.
Ik hoop toch zo op een doorbraak nu...of erkenning voor de mensen die dan maar de stempel ME/CVS kregen bij gebrek aan beter.
DuoPenotti schreef:ja idd, soms hoop ik dat....
die muur ken ik helaas ook.
En omdat je dan met koorts op maar bent gaan werken omdat je zo enorm bikkelhard bent voor jezelf.
Vind uwv dat je dat wel kan blijven doen tot de 67 of zo, terwijl je zo'n enorme roofbouw hebt gedaan dat heel je lijf naar de klote is.
Ik hoop zo, wellicht tegen beter weten in...dat er nu wel meer begrip gaat komen.
Of nog beter een (gedeeltelijke) genezing...voor long covid maar ook ME/CVS
rien10 schreef:purny schreef:Ze hadden eerder moeten beginnen aan de plannen.
Nu zijn ze wederom te laat en liggen er geen plannen klaar.
"Ze" en "De plannen" vind ik een beetje vaag.
Wie zij "ze" (kabinet, artsen, zorgverleners?) en wat zij "de plannen".
Wel plannen maken is niet goed want dan gaat iedereen gillen Wij willen geen beperkingen Whaaaah, geen mondkapjes.
Geen plannen (of althans voor jou geen zichtbare plannen) maken is ook niet goed want Ze maken De Plannen niet.
Het wordt vanzelf een keer herfst en dan zien we wel wat er gaat gebeuren.
Citaat:Het kabinet wil de samenleving zo lang mogelijk openhouden bij een nieuwe opleving van het coronavirus. Daarvoor wordt een zogenoemde basisparaatheid voor vaccineren, monitoren en testen en traceren ingesteld, schrijft minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
IMANDRA schreef:Het probleem en dus de reden voor die maatregelen zijn juist de mensen die niet hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Als iedereen zou doen wat jij doet, waren er minder snel maatregelen nodig
Shadow0 schreef:IMANDRA schreef:Het probleem en dus de reden voor die maatregelen zijn juist de mensen die niet hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Als iedereen zou doen wat jij doet, waren er minder snel maatregelen nodig
Dit is niet waar. Bij een besmettelijke ziekte heb je juist gezamelijke actie nodig, en is ieder voor zich een stuk minder effectief. Het is een keuze van het ministerie van VWS om eigenlijk niets meer te willen, geen voorbereidingen te treffen, geen plan te willen hebben. Dat ligt NIET aan de individuele mensen want als individu heb je helemaal niet genoeg mogelijkheden om een besmettelijk virus zinvol tegen te houden.
Dit is juist een van de belangrijke redenen dat volksgezondheid in de grondwet staat en we er een heel ministerie voor hebben... omdat we dat samen veel beter kunnen regelen dan ieder voor zich, als we dat zouden doen.
(Oh, en qua 'eigen verantwoordelijkheid' - een boel mensen in risicogroepen die jonger zijn dan 60 zouden graag zelf hun verantwoordelijkheid voor hun gezondheid nemen en een extra booster / herhaalprik willen maar die mogen niet eens. En die vaccins worden straks gewoon weggegooid. Verspilling ten top.)
IMANDRA schreef:Ik zei daarom ook 'minder snel' en had het ook specifiek over aankomende periode (met daarbij de aanname dat het niet meer zo erg wordt als voorheen en het overgrote merendeel een dagje ziek is of enkel wat snottert).
Citaat:Ik ben het met je eens dat als de situatie daarnaar is -bijv. als het virus te veel de overhand krijgt- de overheid wel meer moet sturen en meer moet helpen. En dat ze goed voorbereid moeten zijn om dat ala minute in te zetten als we een grenswaarde bereiken.
Citaat:Maar ik hoop ook dat je het met me eens bent dat, in ieder geval in de beginstadia van zo'n oplaaiing van besmettingen het een flink verschil zou maken als iedereen zijn verantwoordelijkheid zou nemen en dat een grote groep dat nu gewoon niet doet en niet gaat doen.