Ik heb jaren geleden het waarom moet iedereen een kind krijgen topic gestart …
En nog steeds blij en kindvrij

Ondanks alle moederkloek die zei komt nog wel
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Ik mag dan een kindvrije hork zijn maar ik heb de smaakpapillen van een 4-jarigeAls er maar suiker in zit eet ik het, fondant, appeltaart, carrotcake, kom maar door
little_birdy schreef:Ik lees ook mee . Zal weinig posten maar lach me nu al dood om alles.
Ik heb jaren geleden het waarom moet iedereen een kind krijgen topic gestart …
En nog steeds blij en kindvrij![]()
Ondanks alle moederkloek die zei komt nog wel
_San87_ schreef:Wat is het dan?
Relaxed schreef:https://nos.nl/l/2415518
Wat vinden jullie hiervan? Ik had eigenlijk gedacht dat het redelijk gangbaar was..
Relaxed schreef:Heel dubbel. Ik snap inderdaad wel dat zo'n instelling geen gedoe wil met zwangere tieners, maar meiden dwingen, of in ieder geval zwaar onder druk zetten, om de pil te slikken vind ik te ver gaan. Ze zitten er niet voor niks, maar ze zijn nog steeds mensen - imo is een reeks goede gesprekken meer op z'n plek om een inschatting te maken van hoeveel "risico" ze lopen, maar een jonge meid die nog helemaal niet seksueel actief is, zoals in het stuk wordt genoemd met dat meisje van 14, dwingen tot anticonceptie vind ik echt not done.https://nos.nl/l/2415518
Wat vinden jullie hiervan? Ik had eigenlijk gedacht dat het redelijk gangbaar was..
Mkango schreef:Relaxed schreef:Heel dubbel. Ik snap inderdaad wel dat zo'n instelling geen gedoe wil met zwangere tieners, maar meiden dwingen, of in ieder geval zwaar onder druk zetten, om de pil te slikken vind ik te ver gaan. Ze zitten er niet voor niks, maar ze zijn nog steeds mensen - imo is een reeks goede gesprekken meer op z'n plek om een inschatting te maken van hoeveel "risico" ze lopen, maar een jonge meid die nog helemaal niet seksueel actief is, zoals in het stuk wordt genoemd met dat meisje van 14, dwingen tot anticonceptie vind ik echt not done.https://nos.nl/l/2415518
meintje schreef:Omdat kinderen in de gesloten jeugdzorg (want daar hebben jullie het over neem ik aan) meestal geen behandeling krijgen omdat er geen plek is. Die worden in de jeugdgevangenis opgesloten tot er plek is of ze 18 zijn.
Er is doorgaans geen sprake van behandeling dus dan gaat het argument van medische behandeling niet op.
meintje schreef:Omdat kinderen in de gesloten jeugdzorg (want daar hebben jullie het over neem ik aan) meestal geen behandeling krijgen omdat er geen plek is. Die worden in de jeugdgevangenis opgesloten tot er plek is of ze 18 zijn.
Er is doorgaans geen sprake van behandeling dus dan gaat het argument van medische behandeling niet op.
Dat deze meisjes sowieso niet zwanger moeten worden in deze situatie lijkt me buiten kijf staan, maar gedwongen anticonceptie voor kinderen die sowieso niet 'buiten' komen vindt ik vreemd. Binnen zou er voldoende toezicht moeten zijn om dat te voorkomen.