[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 07:55

Ik lees ook mee . Zal weinig posten maar lach me nu al dood om alles.
Ik heb jaren geleden het waarom moet iedereen een kind krijgen topic gestart …
En nog steeds blij en kindvrij _/-\o_
Ondanks alle moederkloek die zei komt nog wel

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:29

Mars schreef:
Ik mag dan een kindvrije hork zijn maar ik heb de smaakpapillen van een 4-jarige :') Als er maar suiker in zit eet ik het, fondant, appeltaart, carrotcake, kom maar door :9

Weet je hoe blij je mij nog altijd kan maken in de Jamin... Snoepjes scheppen *\o/* Alleen zouden ze daar kinderen ook moeten verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:32

little_birdy schreef:
Ik lees ook mee . Zal weinig posten maar lach me nu al dood om alles.
Ik heb jaren geleden het waarom moet iedereen een kind krijgen topic gestart …
En nog steeds blij en kindvrij _/-\o_
Ondanks alle moederkloek die zei komt nog wel

Hey LB, leuk om jou ook hier weer tegen te komen!

Ik jouw topic hier ook al genoemd :j . Was toen ook erg leuk. We hebben zelfs nog een meeting bij mij thuis gehad.

Lekker mee lezen en kletsen hier *\o/*

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:40

smurffie schreef:
Ik hou niet zo van alcohol ^)

Ik hou niet zo van tattoos :P Zo heeft iedereen wel iets toch. Lekker belangrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:55

smurffie schreef:
Ik hou niet zo van alcohol ^)
Dan neem ik voor jou m’n gin&tonic thee mee. :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:09

Urbanus schreef:
Humor, Lonne. Humor.

Heeft iemand hier Animal Crossing btw?

Ja ik!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:11

Wat is animal crossing? Maak je dan van die onmogelijke kruisingen zoals een kikker met een kangoeroe?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:26

_San87_ schreef:
Wat is animal crossing? Maak je dan van die onmogelijke kruisingen zoals een kikker met een kangoeroe?

Nee maar dat zou wel veel toffer zijn ;(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:29

Gemiste kans daar bij Nintendo

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:40

Oh wat een leuk topic, mag ik ook meelezen?

36 en kinderloos. Ook partnerloos en ergens zeg ik nooit nooit, maar alleen al de gedachte dat ik een kind zou krijgen geeft zoveel stress al... Ik heb nog best regelmatig nachtmerries dat ik per ongeluk zwanger raak en ik word altijd in paniek wakker :=

Ik hou van m'n nichtjes, neefjes en ook een paar van de kinders van vrienden zijn leuk. Maar voor mijzelf, of kinders van vreemden, no way....

Wij gaan overigens altijd voor 'spot de chucky' in pretparken: het naarste poedersuiker kind dat er rond loopt. Bij drukke dagen wordt dat makkelijk een top 10 8-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:54

Urbanus schreef:
_San87_ schreef:

Nee maar dat zou wel veel toffer zijn ;(

Wat is het dan ;(?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:36

Dat is waar ook ja [***] !
Inclusief de gedachten van het bejaardenhuis in frankrijk met zelf ingekochte zorg hahaha

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:51

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:58

Relaxed schreef:
https://nos.nl/l/2415518

Wat vinden jullie hiervan? Ik had eigenlijk gedacht dat het redelijk gangbaar was..

Ja, ik ook. Zou het imo wel moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:58

Relaxed schreef:

Wat vinden jullie hiervan? Ik had eigenlijk gedacht dat het redelijk gangbaar was..
Heel dubbel. Ik snap inderdaad wel dat zo'n instelling geen gedoe wil met zwangere tieners, maar meiden dwingen, of in ieder geval zwaar onder druk zetten, om de pil te slikken vind ik te ver gaan. Ze zitten er niet voor niks, maar ze zijn nog steeds mensen - imo is een reeks goede gesprekken meer op z'n plek om een inschatting te maken van hoeveel "risico" ze lopen, maar een jonge meid die nog helemaal niet seksueel actief is, zoals in het stuk wordt genoemd met dat meisje van 14, dwingen tot anticonceptie vind ik echt not done. :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:59

Ik ken ook iemand die in haar pubertijd op jongere leeftijd verplicht de prikpil kreeg in zo'n instelling. Maar die had de gewoonte om weg te lopen en dan wist niemand waar ze heen ging. Ze ging niet naar foute vriendjes ofzo maar dat wisten ze niet. Geloof ook dat ze dat niet zomaar doen als er geen aanleiding voor is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:00

Ik vind het wel prima. Ze zitten er niet voor niets. En zo'n meisje kan dan nog wel niet seksueel actief zijn, vaak zijn het wel meiden die snel over te halen zijn door de verkeerde typjes.
De pil vind ik overigens een slecht plan, op verlof en ze slikken het niet meer.
Een staafje of prikpil lijkt mij handiger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:02

Mkango schreef:
Relaxed schreef:

Heel dubbel. Ik snap inderdaad wel dat zo'n instelling geen gedoe wil met zwangere tieners, maar meiden dwingen, of in ieder geval zwaar onder druk zetten, om de pil te slikken vind ik te ver gaan. Ze zitten er niet voor niks, maar ze zijn nog steeds mensen - imo is een reeks goede gesprekken meer op z'n plek om een inschatting te maken van hoeveel "risico" ze lopen, maar een jonge meid die nog helemaal niet seksueel actief is, zoals in het stuk wordt genoemd met dat meisje van 14, dwingen tot anticonceptie vind ik echt not done. :n

Ik heb daar niet zo'n moeite mee. Wanneer jij geestelijk zo ziek bent dat je in een gesloten inrichting opgenomen moet worden, dan moet je gewoon absoluut geen kinderen moeten kunnen krijgen. Voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van ongeborenen.

Wel denk ik inderdaad dat het beter is dat in goede gesprekken overeen te komen. Maar ik vind wel dat anticonceptie verplicht gesteld mag worden. Bij bepaalde medische behandelingen mag je ook geen kinderen krijgen, dus waarom bij deze medische behandeling niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:03

Zo zie ik het idd ook san, onderdeel van de behandeling.. :j

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:07

Omdat kinderen in de gesloten jeugdzorg (want daar hebben jullie het over neem ik aan) meestal geen behandeling krijgen omdat er geen plek is. Die worden in de jeugdgevangenis opgesloten tot er plek is of ze 18 zijn.
Er is doorgaans geen sprake van behandeling dus dan gaat het argument van medische behandeling niet op.

Dat deze meisjes sowieso niet zwanger moeten worden in deze situatie lijkt me buiten kijf staan, maar gedwongen anticonceptie voor kinderen die sowieso niet 'buiten' komen vindt ik vreemd. Binnen zou er voldoende toezicht moeten zijn om dat te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door meintje op 03-02-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:09

meintje schreef:
Omdat kinderen in de gesloten jeugdzorg (want daar hebben jullie het over neem ik aan) meestal geen behandeling krijgen omdat er geen plek is. Die worden in de jeugdgevangenis opgesloten tot er plek is of ze 18 zijn.
Er is doorgaans geen sprake van behandeling dus dan gaat het argument van medische behandeling niet op.

In het artikel gaat het over jeugdzorg, ik ga er dan van uit dat er een behandeling gestart is, anders is er toch geen sprake van zorg.

In een jeugdgevangenis wil je trouwens ook geen zwangerschappen, lijkt mij :=.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:12

meintje schreef:

Dat deze meisjes sowieso niet zwanger moeten worden in deze situatie lijkt me buiten kijf staan, maar gedwongen anticonceptie voor kinderen die sowieso niet 'buiten' komen vindt ik vreemd. Binnen zou er voldoende toezicht moeten zijn om dat te voorkomen.

Dat is niet helemaal waar. Er zijn ook crisishuizen waar ze tijdelijk zitten om te stabiliseren. Daar krijgen ze vaak andere/meer/nieuwe medicatie en 24/7 begeleiding.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:13

Nee, dat heb ik inderdaad nog aangevuld. Maar jeugdzorg is helaas geen garantie voor behandeling. Veel te weinig plekken, maar ook de kinderen die niet behandeld worden vallen onder jeugdzorg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:14

Je leest vaak genoeg verhalen van tieners die weggelopen zijn uit een instelling, dat is geen gevangenis.

Dat een tiener hulp krijgt is mooi. Maar een niet verwekt kind mag de ellende ook bespaard blijven. Die moet als het ware ook hulp krijgen. Hulp om niet gemaakt te worden.