Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:18

Ibbel schreef:
c_alsemgeest schreef:
Buiten het feit dat het handig is, en zeker via een digitaal medium vrij makkelijk te handhaven, gaan ze dit imo niet doen :')
want:
Officieel is de houder van het rijbewijs verantwoordelijk om zichzelf op de hoogte te houden van nieuwe/aangepaste verkeersregels.
En daar zullen ze zich altijd op beroepen.

En waarom zou je de service niet verlenen waardoor iemand zichzelf makkelijker op de hoogte kan houden? Je zult het altijd nog moeten lezen en toepassen, dus die eigen verantwoordelijkheid blijft.

Money money money...

Ibbel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:22

Tja, maak het rijbewijs 5 euro duurder en dan is dat ook opgelost.
Sowieso zou het handig zijn als de overheid érgens een overzichtelijke site heeft waar de regels staan plus wanneer ze (recent) zijn gewijzigd of ingegaan. Maar ook dat is er niet.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:05

Ibbel schreef:
Sowieso zou het handig zijn als de overheid érgens een overzichtelijke site heeft waar de regels staan plus wanneer ze (recent) zijn gewijzigd of ingegaan. Maar ook dat is er niet.

Ze hebben wel een site. Namelijk https://wetten.overheid.nl/zoeken .

Of deze overzichtelijk is... Tsja, dat is een dingetje. Maar zoveel wetgeving overzichtelijk bundelen lijkt mij ook een opgave.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 14:07

Ibbel schreef:

die is er... niet overzichtelijk :') Maar is er wel.

[edit] oh je was me voor zie ik :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:44

Ik vind sowieso dat het hele rijbewijs/cbr anders moet worden. Als je kijkt wat voor misstanden en achterstanden daar vandaan komen dat vraag je je af hoe het nog bestaat

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:35

Nou als ik dan kijk hoe België of de USA bijna hun rijbewijs (in onze ogen) op een presenteer blaadje krijgen.

Veel dingen die de gemiddelde Nederlander wel kan of weet tov de USA of België betreffende rij verrichtingen…

Maar goed mijn theorie haalde ik ook met zon halve dag cursus die inging op de vraag stel manier van het cbr, als de vraag zo gesteld word is het antwoord altijd …. Dit was in 2015, afgelopen jaar deed ik opnieuw examen bij het cbr, deze keer voor mijn taxi, de oefen vragen zakte ik iedere keer, toch haalde ik hem met maar 1 fout omdat ik de vraag manier nog steeds wist na 6 jaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:38

billy3105 schreef:
Nou als ik dan kijk hoe België of de USA bijna hun rijbewijs (in onze ogen) op een presenteer blaadje krijgen.

Veel dingen die de gemiddelde Nederlander wel kan of weet tov de USA of België betreffende rij verrichtingen…
Of hoe jongeren dat vroeger deden op de Antillen: lessen op het eiland waar ze woonden, afrijden op Saba. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:40

Er is toch ook een tijd geweest dat Nederlanders hun rijbewijs op de Antillen of ergens konden halen omdat het daar simpeler was. En hier meteen geldig.
Inclusief vrachtwagen rijbewijs.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 13-01-22 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:54

In Egypte oa, was heel gebruikelijk. Weekje vakantie, rijbewijs halen, en weer thuis direct inleveren voor NL exemplaar. Ik heb ooit eens 1x in de auto gezeten bij iemand die op zo'n manier haar rijbewijs had gehaald. Nóóóóóóit meer :+

Heb er wel een mooie uitdrukking aan overgehouden: "Never mind what comes behind" - oftewel, in je spiegeltje kijken, waarom zou je :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:03

Ibbel schreef:
In Egypte oa, was heel gebruikelijk. Weekje vakantie, rijbewijs halen, en weer thuis direct inleveren voor NL exemplaar. Ik heb ooit eens 1x in de auto gezeten bij iemand die op zo'n manier haar rijbewijs had gehaald. Nóóóóóóit meer :+

Heb er wel een mooie uitdrukking aan overgehouden: "Never mind what comes behind" - oftewel, in je spiegeltje kijken, waarom zou je :D

Doet me denken aan mijn oude manege instructeur tijdens springlessen als iemand achter om keek of de balk viel. ‘ wat achter je gebeurd gebeurd ook zonder je kijkt. Het is al geschiedenis voor je t doorhebt ‘ :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:21

Breken babygiraffen hun nek weleens bij de bevalling? :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:23

_Karlijn schreef:

ik zal het es navragen, een kennis van me is giraffen verzorgster in een dierentuin

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:23

Morrie schreef:
_Karlijn schreef:

ik zal het es navragen, een kennis van me is giraffen verzorgster in een dierentuin

_/-\o_

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:03

Als je met een paard aan de hand gaat wandelen/hardlopen in het bos, loop je dan volgens de regels op de wandelpaden of op de ruiterpaden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:08

Ruiterpad.
Je mag met een paard (aan de hand, onder het zadel, voor de kar) niet op een wandel-/fietspad komen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:43

Blijheid schreef:
Blijheid schreef:
Kan je niet een (paar) nachtje(s) logeren en de boel even overnemen? Dus koken, overdag wat leuks doen met de kinderen etc zodat zij even echt vrij kan zijn en iets voor zichzelf doen of een extra dutje?

Dat moeten beide partijen wel prettig vinden natuurlijk :)

Ik zie dat hier een reactie is verwijderd omdat iemand een nieuw topic heeft geopend, dus dit slaat nu nergens meer op :+

Oww sorry, je was snel! Ja, ik dacht, ik kan beter een nieuw topic openen :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:51

Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik had sinds woensdagavond ineens een soort sluimerende buikpijn (onderbuik) met soms steken.. en vannacht werd het zo erg dat ik er niet meer van kon slapen en ook nauwelijks nog kon lopen..

Nadat ik wat had gegeten werd het weer wat minder. Pijnstillers hielpen niks.

Ik kan dus normaal eten en naar het toilet, ook niet misselijk of iets.. ook niet ongesteld (dat word ik niet door anticonceptie).

Wil ook niet de HA bellen omdat ze het al druk genoeg hebben.. en meestal zeggen ze toch neem maar een paracetamol en doe rustig aan..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:52

Zit het rechtsonderin?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:55

fleurtjeuh schreef:
Zit het rechtsonderin?

Nee, de hele onderbuik en soms straalt het war uit naar boven. Het doet ook extra pijn als ik voorover buig of opgekruld ga liggen (dus staan of uitgerekt liggen is beter)

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:06

Fearn schreef:
Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik had sinds woensdagavond ineens een soort sluimerende buikpijn (onderbuik) met soms steken.. en vannacht werd het zo erg dat ik er niet meer van kon slapen en ook nauwelijks nog kon lopen..

Nadat ik wat had gegeten werd het weer wat minder. Pijnstillers hielpen niks.

Ik kan dus normaal eten en naar het toilet, ook niet misselijk of iets.. ook niet ongesteld (dat word ik niet door anticonceptie).

Wil ook niet de HA bellen omdat ze het al druk genoeg hebben.. en meestal zeggen ze toch neem maar een paracetamol en doe rustig aan..

Hè, wat naar, beterschap!
Ik zou toch wel even met de HA bellen, zeker omdat het net voor het weekend is. Dan kun je even overleggen wat goed is om te doen.

Sowieso goed om makkelijk verteerbaar/gezonde voeding te eten en extra te drinken denk ik

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:26

We hadden het hier laatst over kwijtgeraakte sokken in de was hè.... weet iemand dan toevallig ook waar een kussensloop blijft? :\

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:27

In het dekbedovertrek

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:28

Niet :n In de hoeslakens ook niet :n In de andere twee kussenslopen ook niet :n Onderweg naar beneden ook niet :n In de wasmachine ook niet :n In de droogtrommel ook niet :n.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:33

Bij de sokken en de dekseltjes van tupperware doosjes….. verdwenen dus in het zwarte gat, bij mijn vaatdoekjes

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:34

Lalidan schreef:
Niet :n In de hoeslakens ook niet :n In de andere twee kussenslopen ook niet :n Onderweg naar beneden ook niet :n In de wasmachine ook niet :n In de droogtrommel ook niet :n.

Gebruik jij drie kussenslopen? Ligt het niet nog ergens bij je bed of in de wasmand? Gewoon niet mee gewassen bedoel ik daar mee...