Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
witenbruin schreef:@ achetrom,wat ontzettend fijn voor jullie
sureido schreef:Al is niets definitief: het RIVM rekent op verzoek nog de precieze effecten van deze ‘avondlockdown’ door. Het kabinet wil niet weer te weinig doen om de besmettingsgolf de kop in te drukken. De maatregelen van twee weken geleden haalden immers onvoldoende uit.
Dit lees ik op het Ad, maar ik kan al vertellen dat dit niets gaat uitmaken, behalve dan dat je de horeca wederom weer onnodig pakt.
Zebrastreep schreef:Eleeke schreef:pffff, nu zit ik er wel een beetje doorheen.
Onze zoon doet Havo en heeft een hekel aan school. Maar zijn hobby/sport houdt hem overeind. Hij danst en repeteert voor musicals ( speelt ook in musicals die het land door gaan ) . Dat doet hij een uur of 8 per week.
Als ze deze avond lockdown gaan invoeren , kan hij nog wel naar school maar niet meer dansen. Kind zit al zo slecht in zijn vel.
wel grappig :
Op z'n musical school zijn all kinderen gevaccineerd : die willen maar 1 ding, trainen en optreden
Op z'n school lopen heel veel ongevaccineerden rond.
Wel heel sneu voor je zoon , maar ik zie hier ergens wel een creatieve oplossing in althans ik had als idee als ik ooit in quarantaine kom om elke dag een andere gitaarsolo te leren.
Misschien voor je zoon een leuk idee dat hij dan dagelijks thuis een nieuw dansje gaat leren en misschien dan leuk om voor jullie als ouders op te voeren? Ze kunnen vanuit de musical club natuurlijk ook online elke keer wat organiseren dagelijks. Ik denk dat er daarmee wel heel wat te bedenken is om het toch nog leuk en zelfs uitdagend te maken ondanks deze tijden.
Ik denk vooral dat het belangrijk is om dagelijks een klein doel te hebben. Zo kan hij toch dansen elke dag en ik denk dat het zeker belangrijk is om te blijven dansen en zo te kunnen oefenen.
Soms een beetje creatief denken kom je best een heel eind mee
Douce schreef:Ik denk echt dat het eerder sluiten van winkels wel gaat helpen. Tenslotte is het veel fijner als we niet verspreid over de dag rustige momentjes kunnen zoeken.
Ofzo.
Dagahra schreef:Ik zie ook niet in waarin een avond lockdown gaat helpen
Roodvos schreef:Dagahra schreef:Ik zie ook niet in waarin een avond lockdown gaat helpen
Ik wel.
Als je de scholen open wil houden kan dat alleen als die ouders daarna niet hun asymptomatische/presymptomatische besmettelijke kinderen mee gaan slepen en ook zelf hun vers van hun kind opgepikte besmetting niet verder kunnen verspreiden. Door deze avondlockdown met alleen de supermarkten open bereik je dat.
Douce schreef:Want veel kinderen gaan na 7 uur 's avonds nog op pad?
CharleyT schreef:Kan me van de vorige avondklok herinneren dat het niet echt veel resultaat had, zeg maar weinig.
Roodvos schreef:Douce schreef:Want veel kinderen gaan na 7 uur 's avonds nog op pad?
Geen idee, ik ben zo gezegend geen kinderen te hebben.
Maar na schooltijd sporten, muziekschool, mee gaan winkelen. Daar denk ik dan aan. Dat kan dan (haast) niet meer, denk ik? Er vanuit gaande dat scholen tot ca 16 uur duren.CharleyT schreef:Kan me van de vorige avondklok herinneren dat het niet echt veel resultaat had, zeg maar weinig.
Is er ergens bekend gemaakt dan hoeveel dat hielp? Want volgens mij kon dat niet/nauwelijks becijferd worden omdat er gelijkertijd ook andere maatregelen waren. Ik ben gek op cijfertjes, dus als je daar nog iets van kan vinden?
En avondklok om 21 uur is natuurlijk iets anders dan een avondlockdown waarin je wel op straat mag zijn maar er na 17 uur nog nauwelijks iets te beleven valt. Althans, ik vind die hel verlichte supermarkt nou niet direct een toonbeeld van sfeer en gezelligheid.
Zebrastreep schreef:Ik maak mij nog niet zo druk om de nieuwe variant. De Braziliaanse waar toen zo'n mega groot gedoe om was hoor je nu ook niet zoveel meer van.
Er zijn natuurlijk ook best wat mensen in Afrika die niet eens een vliegticket kunnen betalen die mensen moeten eerst hier wel kunnen komen om het mee te nemen. Er wonen natuurlijk relatief gezien zeker best wat mensen uit andere landen in Afrika maar goed ik verwacht geen hordes mensen uit Afrika die door heel Europa reizen...
Maar dit is dus wel waar ik al maanden op hamerde hier gaan we boosteren en daar krijgen mensen niet eens een vaccinatie omdat bepaalde landen het niet kunnen betalen. Dus daar zijn een hoop onnodige fouten gemaakt. Dus een nieuwe variant uit een land waar amper gevaccineerd wordt was gewoon wel te voorspellen.
Josien_ schreef:Scholen zijn meestal uit tussen half 3 en 4, op woensdagmiddag basisscholen vaak eerder.
Zou om 17.00 horeca etc sluiten ook betekenen dat plekken als de sportschool/hockey/muziekles niet meer mag na 17.00 ?
Josien_ schreef:Zou om 17.00 horeca etc sluiten ook betekenen dat plekken als de sportschool/hockey/muziekles niet meer mag na 17.00 ?
Roodvos schreef:Dagahra schreef:Ik zie ook niet in waarin een avond lockdown gaat helpen
Ik wel.
Als je de scholen open wil houden kan dat alleen als die ouders daarna niet hun asymptomatische/presymptomatische besmettelijke kinderen mee gaan slepen en ook zelf hun vers van hun kind opgepikte besmetting niet verder kunnen verspreiden. Door deze avondlockdown met alleen de supermarkten open bereik je dat.