Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:18

xHaithi schreef:
janderegelaa schreef:
Omdat in Israël de orthodoxe joden en moslims niet vaccineren.

Daar ging het niet om. Er wordt nogal stellig beweerd dat die boosters enkel aangeraden worden aan oudere mensen en kwetsbaren, en dat klopt gewoon niet. Ten eerste heeft in Israël het merendeel van de dubbele prikkers nu al een booster gehad (dat zijn dus niet enkel ouderen of kwetsbaren) en daarbij vervalt nu ook nog eens de green pass voor iedereen die hem níet heeft, aka, je wordt gelijkgeschakeld met niet-gevaccineerden omdat je de booster niet hebt. Ik heb nog nergens iets gelezen over uitzonderingen namelijk.

Verder een interessante en recente bron deze: https://www.reuters.com/world/europe/am ... 021-10-04/
Maandag zou er meer bekend moeten zijn. Dan heeft EMA bekeken wat ze van die boosters vinden. Daar zullen waarschijnlijk nogal wat landen hun beslissingen op baseren.

Ik persoonlijk denk dat die prik op termijn wel degelijk verplicht wordt voor diegenen die een QR-code willen, of anders gesteld, om dus up to date te blijven met je vaccinatie. En ik betwijfel of dat bij slechts één booster zal blijven, maar bon. Dat is speculatie.

Even verder speculeren: ik denk niet dat je daar zo bang voor hoeft te zijn. De qr-code wordt door beleidsmakers algemeen gezien als een tijdelijk middel om de vaccinatiegraad te optimaliseren. Handhaving op langere termijn is, verwacht ik, alleen aan de orde in geval van nood, als door bijv. een nieuwe variant het aantal besmettingen en opnames ineens weer explosief stijgt. Dan zal het misschien worden ingezet om een nieuwe lockdown te voorkomen. Maar anders niet.

Persoonlijk zie ik het niet zo somber in, ik denk niet dat dat gaat gebeuren, en ik denk dan ook dat het halen van een 3e of 4e vaccin eigen keuze wordt, net als de griepprik.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:42

janderegelaa schreef:
loriene schreef:
Reken er maar op dat de 3de en 4 de prik er echt wel komt.
We zullen het zien over een tijdje.
Weet nu al dat heel veel mensen die niet gaan halen.

Iedereen die ik ken gaat hem halen. Ik ook.

Echt hè, waarom zou je de eerste twee wel halen en vervolgens niet? Tenzij het tzt zo is dat vaccineren risicogroepen voldoende is uiteraard.

IHN

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:25

vooropgesteld dat ik absoluut tegen het qr code gedoe ben en de manier waarop idd mensen worden buiten gesloten... de smoesjes komen me wel de strot uit. Ik kon ook echt geen mondkapje op wegens ptss, viel flauw. Dacht toen:wil ik zo bang zijn? En heb therapie genomen waardoor ik nu van die angst af ben.
Als je zo bang bent om iets in je mond of neus te krijgen, lijkt therapie me niet verkeerd. En mss willen ze bij de testcentra je onder begeleiding ook zelf laten swappen, want neem aan dat het geen probleem is als je het zelf doet aangezien je ook je tanden poetst en eet.
Er zijn volgens mij altijd mogelijkheden. En ik heb soms het idee dat dit soort aandoeningen nu wordt gebruikt om de onrechtvaardigheid van het beleid uit te drukken... zeg dat dan gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:07

IHN schreef:
vooropgesteld dat ik absoluut tegen het qr code gedoe ben en de manier waarop idd mensen worden buiten gesloten... de smoesjes komen me wel de strot uit. Ik kon ook echt geen mondkapje op wegens ptss, viel flauw. Dacht toen:wil ik zo bang zijn? En heb therapie genomen waardoor ik nu van die angst af ben.
Als je zo bang bent om iets in je mond of neus te krijgen, lijkt therapie me niet verkeerd. En mss willen ze bij de testcentra je onder begeleiding ook zelf laten swappen, want neem aan dat het geen probleem is als je het zelf doet aangezien je ook je tanden poetst en eet.
Er zijn volgens mij altijd mogelijkheden. En ik heb soms het idee dat dit soort aandoeningen nu wordt gebruikt om de onrechtvaardigheid van het beleid uit te drukken... zeg dat dan gewoon.

Als je hiermee op mij doelt: nee, het is geen smoesje. Zelf swappen gaat ook niet goed.
Tandarts gaat min of meer nu na 5 jaar, maar nog steeds niet altijd.
Ik weet niet hoe jij eet, maar eten of mijn tandenborstel stop ik niet zo diep in mijn mond.
Therapie heb ik al 3 jaar lang geprobeerd en ik ben er alleen maar slechter van geworden.
Er zijn mogelijkheden ja, een speekseltest bijvoorbeeld, maar niet als ik iedere keer bij klachten €90 moet betalen. Dat kan ik niet.
En ja, ik sta zeker wel achter testen en vaccineren. Ik heb ook 2 vaccinaties gehad uiteindelijk, maar ik mag me blijkbaar geen zorgen maken over een derde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:11

Ja hoor, daar mag je je zorgen om maken.
Het heeft alleen geen nut want is totaal niet aan de orde, zeker niet voor jouw leeftijd.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:19

ok, ik had gemist dat je al geent was... dan is er toch helemaal geen probleem?
Ik herken dat trouwens wel, zorgen maken om wat komt. (ik heb ook ptss, en hangt daar volgens mij mee samen), maar t heeft geen zin. En daarbij.. als je 2 gehad hebt, dan kan een 3e toch ook?
3 jaar therapie is niet veel trouwens, hoor. Ik heb 20 jaar therapie gehad voor ik weer wat mens was, en loop dus regelmatig nog tegen dingen aan die ik dan ook maar aanpak.

Maar goed.. je maakt je zorgen nu om iets wat nog nieteens is.... ik zou zeggen. Geniet vooral nu van alkes wat je graag doet en ook kan. u met de qr code... komt tijd komt raad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:53

IHN schreef:
Ik herken dat trouwens wel, zorgen maken om wat komt. (ik heb ook ptss, en hangt daar volgens mij mee samen), maar t heeft geen zin. En daarbij.. als je 2 gehad hebt, dan kan een 3e toch ook?
3 jaar therapie is niet veel trouwens, hoor. Ik heb 20 jaar therapie gehad voor ik weer wat mens was, en loop dus regelmatig nog tegen dingen aan die ik dan ook maar aanpak.

Maar goed.. je maakt je zorgen nu om iets wat nog nieteens is.... ik zou zeggen. Geniet vooral nu van alkes wat je graag doet en ook kan. u met de qr code... komt tijd komt raad

Bij nummer 2 kwam bovenop de eerdere allergische klachten ook nog benauwdheid. De derde mag ik echt niet.
3 jaar is misschien niet veel, maar ik ben in die 3 jaar alleen maar slechter geworden en ik ga dat niet meer doen. Het werkt veel beter om te studeren en om er op mijn eigen manier mee om te gaan. Ik kom nu tenminste weer buiten in het donker en ga met het ov.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:52

Lief, je bent een enorm probleem aan het maken van iets wat geen probleem is.

En dit bedoel ik niet verkeerd. Ik heb ook PTSS, ik ken het effect van een trigger, ik heb ervaring met anxiety.
Al die dingen snap ik. Maar voor nu ben je gevaccineerd, en kun je dus gewoon overal komen :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:10

[***] schreef:
IHN schreef:

Bij nummer 2 kwam bovenop de eerdere allergische klachten ook nog benauwdheid. De derde mag ik echt niet.
3 jaar is misschien niet veel, maar ik ben in die 3 jaar alleen maar slechter geworden en ik ga dat niet meer doen. Het werkt veel beter om te studeren en om er op mijn eigen manier mee om te gaan. Ik kom nu tenminste weer buiten in het donker en ga met het ov.

Ik heb eerder het idee dat je OCD's aan het ontwikkelen bent. Niet heel vreemd bij PTSS overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:46

janderegelaa schreef:
Ik heb eerder het idee dat je OCD's aan het ontwikkelen bent. Niet heel vreemd bij PTSS overigens.

Iedereen in dit topic weet het beter dan de mensen die mij hebben onderzocht :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:50

Begin er dan ook niet steeds over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:52

Nou inderdaad.

Onderhand weten we het wel dat je geen mondkapje kan dragen, geen testen kan verdragen en geen vaccin kan verdragen.

Heel vervelend maar daar kan niemand hier iets aan doen. Je hebt voor nu gewoon je QR omdat je wel 2x een prik hebt gehad. Mocht dat in de toekomst veranderen zie je het dan wel weer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:53

[***] schreef:
janderegelaa schreef:

Je trekt wel steeds het hele topic naar je toe :? Terwijl er voor jou nog niet eens een probleem is. Dan krijg je zulke reacties.

En er lopen geen hordes mensen in NL die vanwege een psychiatrische aandoening geen mondkapje kunnen dragen of niet kunnen testen, dat zijn echt de uitzonderingen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 06-10-21 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:53

Ik reageerde weer omdat er weer iemand kwam vertellen dat het allemaal maar een smoesje is. En ja, dan raak ik geïrriteerd en dan probeer ik het nog maar eens uit te leggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:56

Aan wie ben je verantwoording schuldig?
Had net mijn bericht aangepast, maar mensen zoals jij zijn echt uitzondering, er zijn maar weinig mensen die vanwege een psychiatrische aandoening beperkt zijn in het dragen van een mondkapje of de test niet kunnen ondergaan. Dus veelal zullen het ook smoesjes zijn.
Er zegt toch niemand dat JIJ smoesjes vertelt? En wat dan nog, je hoeft het alleen aan jezelf te verantwoorden. Lijkt mij dat het zoveel energie kost steeds je hele verhaal op te rakelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:03

[***] schreef:
Ik reageerde weer omdat er weer iemand kwam vertellen dat het allemaal maar een smoesje is. En ja, dan raak ik geïrriteerd en dan probeer ik het nog maar eens uit te leggen.

Er werd niet gezegd dat het een smoes is, misschien probeerde die persoon wel met je mee te denken. Dus stop met gepikeerd zijn en laat de Corona topics achter je, je hebt je QR dus klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:04

Ik trek het me inderdaad heel erg aan omdat ik hier bijna dagelijks tegenaan loop, ik zal proberen het niet zo persoonlijk op te vatten.
Ik word er gewoon ontzettend verdrietig van dat er zo weinig begrip voor is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:12

[***] schreef:

Als je alleen een milde allergische reactie hebt gehad (jeuk, huiduitslag, lichte benauwdheid) en je hebt geen behandeling nodig gehad mag je gewoon weer gevaccineerd worden.

Alleen als je een anafylactische reactie hebt gehad (dan krijg je oa een shot adrenaline toegediend) wordt afgeraden nog een x laten vaccineren bij een normale priklokatie.

Je kan je dan wel laten vaccineren bij het Polikliniek Allergologie van het UMCG, zij geven het vaccin langzamer en dan komt er eigenlijk nooit meer een ernstige reactie.
https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Afdelingen/ ... accin.aspx
Laatst bijgewerkt door Brainless op 06-10-21 17:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:13

Maar mensen kunnen het niet aan je aflezen he? En aangezien 99% gewoon een rotsmoes verzint kun je het mensen niet eens kwalijk nemen ze denken ja hoor weer een rotsmoes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:16

Spenk schreef:
Maar mensen kunnen het niet aan je aflezen he? En aangezien 99% gewoon een rotsmoes verzint kun je het mensen niet eens kwalijk nemen ze denken ja hoor weer een rotsmoes.

Is het zo raar dan dat ik er zo op reageer als ik zeer regelmatig word uitgescholden?
Of zoals de reactie boven je, weer iemand die het allemaal beter weet dan de ggd en huisarts?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:28

word je uitgescholden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:30

Ja, vrijwel iedere keer als ik met het ov moet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:16

helaas zijn er veel aso's op de wereld

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:23

Maar heb je een ernstige afweerstoornis Susanne?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:27

Als mensen het niet meer over een individueel geval willen hebben, dan moeten ze ook geen reacties plaatsen die toch wel een beetje vragen om een antwoord.....denk ik dan. Beetje flauw om dan te zeggen dat iemand het topic naar zich toe trekt.