xHaithi schreef:janderegelaa schreef:Omdat in Israël de orthodoxe joden en moslims niet vaccineren.
Daar ging het niet om. Er wordt nogal stellig beweerd dat die boosters enkel aangeraden worden aan oudere mensen en kwetsbaren, en dat klopt gewoon niet. Ten eerste heeft in Israël het merendeel van de dubbele prikkers nu al een booster gehad (dat zijn dus niet enkel ouderen of kwetsbaren) en daarbij vervalt nu ook nog eens de green pass voor iedereen die hem níet heeft, aka, je wordt gelijkgeschakeld met niet-gevaccineerden omdat je de booster niet hebt. Ik heb nog nergens iets gelezen over uitzonderingen namelijk.
Verder een interessante en recente bron deze: https://www.reuters.com/world/europe/am ... 021-10-04/
Maandag zou er meer bekend moeten zijn. Dan heeft EMA bekeken wat ze van die boosters vinden. Daar zullen waarschijnlijk nogal wat landen hun beslissingen op baseren.
Ik persoonlijk denk dat die prik op termijn wel degelijk verplicht wordt voor diegenen die een QR-code willen, of anders gesteld, om dus up to date te blijven met je vaccinatie. En ik betwijfel of dat bij slechts één booster zal blijven, maar bon. Dat is speculatie.
Even verder speculeren: ik denk niet dat je daar zo bang voor hoeft te zijn. De qr-code wordt door beleidsmakers algemeen gezien als een tijdelijk middel om de vaccinatiegraad te optimaliseren. Handhaving op langere termijn is, verwacht ik, alleen aan de orde in geval van nood, als door bijv. een nieuwe variant het aantal besmettingen en opnames ineens weer explosief stijgt. Dan zal het misschien worden ingezet om een nieuwe lockdown te voorkomen. Maar anders niet.
Persoonlijk zie ik het niet zo somber in, ik denk niet dat dat gaat gebeuren, en ik denk dan ook dat het halen van een 3e of 4e vaccin eigen keuze wordt, net als de griepprik.