Femke_Tweety schreef:Moeite met het veranderen van de tijdsgeest?
Juist niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Huertecilla schreef:Ik heb het Digitaal EU Covid19 Certificaat met alle gegevens en QR code op mijn mobiel én op papier afgedrukt omdat ik lang niet altijd de mobiel mee heb.
De QR code is toch maar kort geldig?
MyWishMax schreef:Ik baal nogal. Al die tijd voorzichtig gedaan, behalve de noodzakelijke dingen. Voornamelijk medische dingen, daardoor heb ik ook hulp in huis. En die is nu positief getest... Expres nog niet naar stad, terras, restaurant enzovoorts om het te ontwijken. Hulp is gevaccineerd, maar wel verkoudheidsklachten. Niet wezen testen toen, nu pas vanwege vakantie en dus wel positief.
Nu even navragen of ik moet testen, zou al op dag 6 zitten morgen en niet binnen 1,5 meter maar wel uren in dezelfde ruimte.
Dat is dus het hele probleem met zogenaamd bange mensen. Ik ben niet bang, ik zoek het alleen niet op, maar ik ben wel afhankelijk van anderen.
MyWishMax schreef:Ik baal nogal. Al die tijd voorzichtig gedaan, behalve de noodzakelijke dingen. Voornamelijk medische dingen, daardoor heb ik ook hulp in huis. En die is nu positief getest... Expres nog niet naar stad, terras, restaurant enzovoorts om het te ontwijken. Hulp is gevaccineerd, maar wel verkoudheidsklachten. Niet wezen testen toen, nu pas vanwege vakantie en dus wel positief.
Nu even navragen of ik moet testen, zou al op dag 6 zitten morgen en niet binnen 1,5 meter maar wel uren in dezelfde ruimte.
Dat is dus het hele probleem met zogenaamd bange mensen. Ik ben niet bang, ik zoek het alleen niet op, maar ik ben wel afhankelijk van anderen.
Huertecilla schreef:Suzanne F. schreef:De QR code is toch maar kort geldig?
Dat hoor ik wel meer maar dat zou niet moeten. Ik weet niet wat de verwarring veroorzaakt. De QR code op het certificaat is gewoon uitleesbaar.
Shadow0 schreef:ingedebruijn schreef:Misschien hoeven de richtlijnen ook niet meer zo zwart wit te zijn in deze tijd? Als je minder klachten hebt, ben je ook minder besmettelijk.
Dit is feitelijk onjuist.Citaat:Zie er dus geen kwaad in om die mensen verplicht op te hokken.
Blijkbaar niet, want alle kennis die we ooit op hebben gedaan over besmettelijke ziektes, en waarom het echt vrijwel altijd vele malen gunstiger is om ze te stoppen dan door te laten gaan, kunnen bij het grofvuil. (En voor wat? Voor een keertje woonboulevard?)
Maar goed... laten we vooral de omstandigheden kweken waarin wel-schadelijke mutaties echt de maximale overlevingksans krijgen. What could possibly go wrong.
Anna79 schreef:Ik heb meerdere keren horen zeggen, ook door een man van het OMT dat vaccineren juist mutaties in de hand werkt... Logisch ook, het virus probeert het (door vaccin geprikkelde)immuunsysteem te omzeilen lijkt mij.
Zebrastreep schreef:Anna79 schreef:Ik heb meerdere keren horen zeggen, ook door een man van het OMT dat vaccineren juist mutaties in de hand werkt... Logisch ook, het virus probeert het (door vaccin geprikkelde)immuunsysteem te omzeilen lijkt mij.
Dat is niet waar , juist andersom. Anders zou beteken dat bijvoorbeeld mazzelen nu vreselijk hadden moeten muteren omdat iedereen daar tegenwoordig tegen gevaccineerd is.
Huertecilla schreef:Neonlight schreef:Ik heb helemaal geen bewijs.![]()
Wel een papiertje gekregen bij de eerste enting en een zelfde bij de 2de enting waarop ook de eerste op staat, maar op dat papier staat ook dat het geen bewijs is.
Dat begrijp ik niet goed.
Kan je geen EU formulier met QR downloaden? Zou via de in NL verantwoordelijke gezondheidsdienst moeten kunnen.
Ik heb het Digitaal EU Covid19 Certificaat met alle gegevens en QR code op mijn mobiel én op papier afgedrukt omdat ik lang niet altijd de mobiel mee heb.
Citaat:Let op: uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vaccinatie, maar een bevestiging van uw vaccinatie. U kunt het niet als juridisch document gebruiken of er enige rechten aan ontlenen, zoals reizen of toelating tot locaties of evenementen.
Anna79 schreef:Ik heb meerdere keren horen zeggen, ook door een man van het OMT dat vaccineren juist mutaties in de hand werkt...
Anna79 schreef:Ik heb meerdere keren horen zeggen, ook door een man van het OMT dat vaccineren juist mutaties in de hand werkt... Logisch ook, het virus probeert het (door vaccin geprikkelde)immuunsysteem te omzeilen lijkt mij.
MoniqueT schreef:Suzanne F. schreef:De QR code is toch maar kort geldig?
Hier in Spanje krijg je een QR-code op een PDF, niet in een app. En dit is de code voor internationale reizen, wij kennen hier geen aparte code voor evenementen, restaurants etc.
Zonder einddatum.
Voorbeeld:
[ [url=m/OiGzde.jpg]Afbeelding[/url] ]
MoniqueT schreef:Hier in Spanje krijg je een QR-code op een PDF, niet in een app. En dit is de code voor internationale reizen, wij kennen hier geen aparte code voor evenementen, restaurants etc.
Zonder einddatum.
Neonlight schreef:Een papieren vaccinatiebewijs met QR code moet ik ook inderdaad aanvragen. Maar ik reageerde op het feit dat mensen omdraaiden in de testlocatie als ze het vaccinatiebewijs in handen hadden. Dat kon hier niet omdat er geen vaccinatiebewijzen gegeven werden, enkel registratiekaarten.
Maar ik vermoed dat het landelijk zo is en de registratiekaart met vaccinatiebewijs verwisseld wordt.