Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:49

Ik vind het ook een vreemde zet. Nu blijft het toch altijd op de achtergrond sudderen? Want wat als moeder zich straks bedenkt en wel weer contact zoekt? Dan zit je weer in precies dezelfde situatie en dan is het mss nog wel gecompliceerder. Het kind is ouder, jullie relatie is verder. Dan kun je toch beter nu zwart op wit hebben of het wel of niet zijn kind is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:53

AfricanLady schreef:
Mischien had de ex eerder haar verantwoordelijkheid moeten nemen door hem op de hoogte moeten stellen van de zwangerschap en überhaupt de bevalling.
Hij rent hier niet voor weg.
Zodra de test haar te realistisch werd begon ze zelf wat terug te trekken ineens.

Hij wil prima zijn verantwoordelijkheid nemen maar vertrouwt haar voor geen meter en met recht.
Het is alleen jammer dat er een kind bij betrokken is.

En hij vroeg toen niet voor niks om een vaderschapstest als hij niet zeker was dat hij de vader zou zijn.
Want hij was niet de enige man toen in het beeld.
Dus erg betrouwbaar is die ex niet.
Dus haar als heilige en ik snap haar wel gaat bij mij niet zo op ze heeft kansen genoeg gehad.

Hoezo "ze heeft kansen genoeg gehad"? En het kind dan?
Die moet straks maar even opgroeien in de wetenschap dat jouw vriend waarschijnlijk de vader is, maar het niet zeker weten?
Ik vind dat nogal wat om zo'n beslissing voor een kind te maken. En nee, dat ligt niet alleen bij de moeder.
Niemand beschouwt de moeder als heilige, maar jouw vriend steekt wel z'n kop in het zand en doet alsof het er niet is.
Jouw vriend kon een vaderschapstest dmv DNA laten doen maar wilde dit zelf niet.
Besef wel dat je hiermee de toekomst van een kind danig veranderd en mogelijk ook heel moeilijk maakt, alleen omdat het je vriend zo beter uit komt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:59

Hij vertrouwt haar niet maar kan dat controleren door de test. Dat kost je hooguit 200 euro en dan heb je zekerheid. Maar hij kiest er zelf voor om in onzekerheid te blijven en het een open zenuw te laten. Hij houdt nu de deur open voor zijn ex, want ze kan hem ontblokken en weer contact zoeken zodra ze wil en dan weet hij nog steeds niet of het wel of niet zijn kind is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:01

Wat ook kan is dat zij bang is dat hij wel de vader is en nu bang is dat hij zich wel met het kind wil "bemoeien" en dat eventueel contact en zeggenschap af gaat dwingen
Ik zou hoe dan ook een test willen, niet dat het wel zijn kind is en hij dar over enkele jaren pas achter komt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:04

Wel makkelijk zo; probleem opgelost. Je vriend wilde pas over n paar maanden een test doen en nu is die vervelende ex het zat en heeft m geblokt. Scheelt weer n test en moeite.
Struisvogelpolitiek; als je het niet ziet, is t er spontaan niet meer.

Serieus, waarom doet hij niet gewoon nu een test ? Dan weet je, of je die ex en baby kunt negeren, of dat je vriend misschien iets van verantwoordelijkheidsgevoel kan gaan tonen.

Is t netjes van de ex, dat ze er na de geboorte pas iets van meldt ? Nee, zeker niet. En raar ook.

Maar kom op, zeg...

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:06

Als hij haar niet vertrouwt neem dan je verantwoordelijkheid en doe een test!! Zo weet je het zeker. Je vriend kan zeker nog wel vruchtbaar zijn geweest in die periode, hij steekt hem er zelf in, zoek dan ook uit of dat kind van jou is of niet. Dat hij haar niet vertrouwt is geen excuus om geen test te doen en zekerheid uit te sluiten, ook voor jezelf. Tevens vind ik dat de moeder hier niet in te verwijten is, wie weet wou ze jullie relatie niet in de weg zitten, wist ze niet dat ze zwanger was tot het moment daar was, was ze bang etc etc. Ik krijg ook niet het idee dat ze uit is op geld, en zo ja; hier heeft ze al het recht op. Je hebt namelijk SAMEN een kind, dus bent ook SAMEN financieel verantwoordelijk voor het kind. Dus dat zij eventueel allimentatie zou willen, nu of in de toekomst, is in mijn ogen meer als logisch. Aan je vriend de vraag of hij liever allimentatie geeft zonder een test te hebben gedaan of een test doet en zeker weet dat het om zijn kind gaat waar hij allimentatie aan kwijt is. Ik acht de kans heel groot dat het wel om zijn kind gaat en moeder dus niet vreemd is gegaan tijdens hun relatie. Nogmaals is er 1 manier om hier achter te komen; neem je verantwoordelijkheid en DOE die test ipv alles op de moeder af te schuiven en haar in twijfel te stellen. Hier heb je geen recht op als je zelf geen zekerheid wilt hebben d.m.v een test. Ik begrijp de moeder hierin heel goed. Zijn zaakje daaronder werd ook gebruikt toen hun onveilig bezig waren in de periode waarin de bevruchting plaats heeft gevonden, is het dan zo moeilijk om dat zaakje even bij de lurven te pakken en voor zekerheid te gaan? Ipv alles maar afschuiven en beoordelend zijn naar de moeder? Sorry TS ik snap dat dit een rare situatie is maar testen is het enigste wat hierin antwoord bied. En dat is nou net wat je vriend niet wil, vind ik heel apart. Je wilt toch weten hoe het er voor staat en wat je kan verwachten?

Dit is geen aanval op jou maar een grote irritatie factor t.o.v je vriend. Sorry maar als dit de potentiële vader van mijn kind zou zijn in zo'n situatie dan was ik heel snel vertrokken en had ik dus inderdaad ook geblokkeerd. Of je wilt zekerheid of je wilt het niet, of je wilt het kind of je wilt het niet. Niet? Prima dan houd het op. Ben daar misschien heel hard in maar dit is niet hoe je met zo'n situatie omgaat in mijn ogen.

Citaat:
Hij wil prima zijn verantwoordelijkheid nemen maar vertrouwt haar voor geen meter en met recht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:15

capopjekop schreef:
Hij vertrouwt haar niet maar kan dat controleren door de test. Dat kost je hooguit 200 euro en dan heb je zekerheid. Maar hij kiest er zelf voor om in onzekerheid te blijven en het een open zenuw te laten. Hij houdt nu de deur open voor zijn ex, want ze kan hem ontblokken en weer contact zoeken zodra ze wil en dan weet hij nog steeds niet of het wel of niet zijn kind is.

Nou idd, maar bovenal: stel dat ie niet de vader van het kind is, dan weet ie dat voor 200 euro zeker en is hij voor altijd van haar af.
Blijkbaar wil hij dat toch ook niet.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:15

Kun je als man eigenlijk zo'n test eisen, dus zonder medewerking van de moeder?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:19

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-03-21 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:19

Kristy1998x schreef:
Als hij haar niet vertrouwt neem dan je verantwoordelijkheid en doe een test!! Zo weet je het zeker. Je vriend kan zeker nog wel vruchtbaar zijn geweest in die periode, hij steekt hem er zelf in, zoek dan ook uit of dat kind van jou is of niet. Dat hij haar niet vertrouwt is geen excuus om geen test te doen en zekerheid uit te sluiten, ook voor jezelf. Tevens vind ik dat de moeder hier niet in te verwijten is, wie weet wou ze jullie relatie niet in de weg zitten, wist ze niet dat ze zwanger was tot het moment daar was, was ze bang etc etc. Ik krijg ook niet het idee dat ze uit is op geld, en zo ja; hier heeft ze al het recht op. Je hebt namelijk SAMEN een kind, dus bent ook SAMEN financieel verantwoordelijk voor het kind. Dus dat zij eventueel allimentatie zou willen, nu of in de toekomst, is in mijn ogen meer als logisch. Aan je vriend de vraag of hij liever allimentatie geeft zonder een test te hebben gedaan of een test doet en zeker weet dat het om zijn kind gaat waar hij allimentatie aan kwijt is. Ik acht de kans heel groot dat het wel om zijn kind gaat en moeder dus niet vreemd is gegaan tijdens hun relatie. Nogmaals is er 1 manier om hier achter te komen; neem je verantwoordelijkheid en DOE die test ipv alles op de moeder af te schuiven en haar in twijfel te stellen. Hier heb je geen recht op als je zelf geen zekerheid wilt hebben d.m.v een test. Ik begrijp de moeder hierin heel goed. Zijn zaakje daaronder werd ook gebruikt toen hun onveilig bezig waren in de periode waarin de bevruchting plaats heeft gevonden, is het dan zo moeilijk om dat zaakje even bij de lurven te pakken en voor zekerheid te gaan? Ipv alles maar afschuiven en beoordelend zijn naar de moeder? Sorry TS ik snap dat dit een rare situatie is maar testen is het enigste wat hierin antwoord bied. En dat is nou net wat je vriend niet wil, vind ik heel apart. Je wilt toch weten hoe het er voor staat en wat je kan verwachten?

Dit is geen aanval op jou maar een grote irritatie factor t.o.v je vriend. Sorry maar als dit de potentiële vader van mijn kind zou zijn in zo'n situatie dan was ik heel snel vertrokken en had ik dus inderdaad ook geblokkeerd. Of je wilt zekerheid of je wilt het niet, of je wilt het kind of je wilt het niet. Niet? Prima dan houd het op. Ben daar misschien heel hard in maar dit is niet hoe je met zo'n situatie omgaat in mijn ogen.

Citaat:

Wat een aannames (zie dikgedrukte). Of ben jij toevallig de moeder in dit verhaal?

Ik kan er ook wel wat noemen, met ook de "wie weet" en de "mitsen en maren" erbij. Wie weet is de moeder er achter gekomen dat een andere man de biologische vader is en sluit ze daarom deze kant helemaal buiten. Misschien is er ooit een drug in haar drankje gedaan en is ze verkracht zonder het ooit te beseffen. Of misschien is dit een achterkleindochter van Maria. Of is ze het gekonkel van de vriend van TS spuugzat.

Ik ken de dame in kwestie niet. Ken Ts niet. Ken haar vriend niet. En het verhaal over de vriend krijgen we van TS, dus gekleurd. En het verhaal over de ex komt via de vriend via de TS, dus dubbelop gekleurd.

TS, ik snap niet dat je vriend twijfelt en dan achterover gaat zitten wachten tot een volgende zet. Als hij twijfelt, dan doe je die test. Komt uit die test dat het kind van hem is, zal er nagedacht moeten worden over volgende stappen. Komt er uit die test dat het niet zijn kind is, dan is hij 200 euro en wellicht ook een boel stress lichter. Ik snap echt niet dat hij dat niet doet omdat hij die moeder niet vertrouwt. Als ie het niet voor het kindje doet, dan toch minimaal voor jezelf en zelfs evt voor jou?
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 03-03-21 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:20

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:31

AfricanLady schreef:

Des te meer reden om onafhankelijk uit te laten zoeken wat de waarheid is. Testen dus.
Er ontaard nu een soort discussie wie er wel of niet het meeste fout zit zij of hij, maar dat is allemaal maar betrekkelijk relevant.
Het belang dat voorop gesteld moet worden is de baby.
Is het voor het kind beter om de situatie in het ongewisse te laten? of is duidelijkheid beter?
Mij lijkt het antwoord heel eenvoudig.
En ts, ik begrijp dat als je hem leuk vindt, het niet eenvoudig is om er een punt achter te zetten. Maar realiseer je dat als hij een kind, mogelijk van hemzelf!! in de steek laat, dat hij jou ook heel gemakkelijk in de steek kan laten als het er een keer op aan komt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:37

Ik snap volkomen dat ts en haar vriend haar niet vertrouwen. Zou ik ook niet doen. En dat zij fout zit is natuurlijk een waarheid als een koe. Alleen de ellende is dat door geen test te doen je de deur altijd op een kier houd. Dat kleintje hangt dan als een zwaard van damocles altijd boven jullie hoofd.. Das echt niet fijn hoor, altijd een stemmetje in je achterhoofd die erop wacht dat zij weer langs komt en de soap weer begint. Ik denk dat mensen die hier aandringen op een test ook denken aan jouw zielerust TS. Als je het weet kan je het afsluiten namelijk. Hoe dan ook, ofwel hij gaat betalen en het kind komt in jullie leven of jullie zeggen de hele affaire echt (!!)vaarwel.

Maar goed, het staat nu op pauze en het is wachten tot ze weer langs komt. Neem mijn advies en grijp dan die kans om een test te laten doen. Begin desnoods met het klaarzetten van de 200 euro voor zo'n test. Zet het apart op een spaarrekening desnoods zodat je dan direct kan doorpakken!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:38

Precies, hij had niet zo eigenwijs moeten zijn en laten testen. Juist als zij zo onbetrouwbaar zou zijn.
Dan komt er uit dat het zijn kind niet is en waren jullie nu van de soap af.

of... was ze zo onbetrouwbaar niet en wil hij daarom niet testen.

Nu blijf je in de soap hangen, jij moet van verhalen er maar op vertrouwen dat zij echt zo onbetrouwbaar is, maar is dat wel? Jij hoort verhalen van je ex, ze zijn uiteraard niet voor niets uit elkaar dus zal hij een gekleurde mening hebben.
Het kan ook zijn dat ze nu het contact heeft gebroken omdat ze zo boos is dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Boos is dat hij in twijfel neemt of het zijn kind wel is, haar wegzet als onbetrouwbaar.

Ik zou deze relatie voor nu stop zetten.
Hij komt maar terug als hij klaar is met kleutertje spelen. En dan kun je nog kijken of het toekomst heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:39

Roosch schreef:
Als ze hem eerder verteld had over de zwangerschap was de baby er ook nog steeds geweest. Het is niet als.. Dan..

Als hij jou zwanger maakt en jullie gaan iets later uit elkaar wil jij ook dat ie dit goed doet.

Inderdaad, struisvogelpolitiek..

Als ze het hem eerder had verteld had hij haar wellicht nog kunnen motiveren het weg te laten halen.

Hoe duur kost 'n vaderschapstest nu helemaal? Bovendien, als blijkt dat zij gelogen heeft, dan zijn die kosten sowieso voor haar.

Kristy1998x

@Rocamor, als ik de moeder in dit verhaal was had dit topic al 21 pagina's te lang geduurd en was het al lang klaar geweest vanaf mijn kant. Godzijdank hebben mijn partner en ik bewust gekozen voor een kind en zijn wij gelukkig samenwonend en nemen wij beiden verantwoordelijkheid op het gebied van dit soort dingen.

Waar het mij om gaat is dat er wel aannames gemaakt worden naar de moeder maar niet naar de vader? Hun mogen moeder bekritiseren op het feit dat de zwangerschap is achtergehouden? In mijn ogen hebben ze hier het recht niet op, het zal vast een reden hebben gehad waarom moeder de zwangerschap heeft achter gehouden. Je mag dit zien als aannames maar dit hele verhaal is gebaseerd op aannames. Nogmaals is er maar 1 manier om achter de waarheid te komen: TESTEN! En laat dat nou net hetgene zijn wat de potentiële vader niet wil. Ik vind dus niet dat hij het recht heeft de moeder te bekritiseren/dingen te verwijten als hem zelf ook genoeg te verwijten valt op het gebied van verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 03-03-21 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

AfricanLady schreef:
Mischien had de ex eerder haar verantwoordelijkheid moeten nemen door hem op de hoogte moeten stellen van de zwangerschap en überhaupt de bevalling.
Hij rent hier niet voor weg.
Zodra de test haar te realistisch werd begon ze zelf wat terug te trekken ineens.

En hij vroeg toen niet voor niks om een vaderschapstest als hij niet zeker was dat hij de vader zou zijn.
Want hij was niet de enige man toen in het beeld.
Dus erg betrouwbaar is die ex niet.
Dus haar als heilige en ik snap haar wel gaat bij mij niet zo op ze heeft kansen genoeg gehad.

En juist hierom zou hij moeten blijven doorzetten lijkt me?!

Hij neemt nu dus helemaal niet zijn verantwoordelijkheid. Gewoon niet. Als hij dat zou doen zij hij proberen op alle mogelijke manieren erachter te komen met bewijs; als in een test... dat hij de vader is of niet. Zodat het voor hem 100% duidelijk is of dat wel of niet het geval is. Zolang hij dat niet weet, en er niet mee doorgaat om erachter te komen hoe de vork in de steel zit, is het gewoon niet meer of minder als struisvogelpolitiek. Juist als je zo iemand niet vertrouwt, wil je toch gewoon 100% zeker weten hoe het nu in elkaar steekt, en dat kan alleen dmv een test, dat moge duidelijk zijn. Dus er kan wel omheen gedraaid blijven worden, maar er zal toch echt een test moeten komen als je gewoon duidelijkheid wilt en verantwoording wilt nemen.

Dat zij dat dan nu wel moeilijker maakt door iedereen te blokkeren: Geen idee overigens hoe hij het nu precies zou moeten aanpakken, als ze. ook officiële instanties blokt. Dan zal hij denk ik al een advocaat moeten gaan inschakelen. Of blijven proberen in normaal contact te komen met haar. Aangezien ze in eerste instantie zelf naar hem toe kwam, moet er toch vast een manier zijn om dat contact weer beter te krijgen. Miscommunicaties en niet leuk communiceren met elkaar is al snel gedaan in situaties als deze, maar er moet vast een manier zijn om dat gebroken contact weer op te kunnen pakken, tenzij zij echt heel erg kinderachtig is en zich zo blijft gedragen - of hij misschien ook niet heel leuk heeft gedaan en jou dat niet verteld want het verhaal wordt natuurlijk ook maar van 1 kant verteld nu terwijl er meestal toch echt 2 schuld zijn. Er ligt vaak wat meer nuance in zo'n situatie als deze, dus er zal voor haar in haar oogpunt ook wel het eea zijn gebeurd/gezegd geworden waarom ze het gevoel heeft dit zo te moeten doen. Key is nu echt proberen die communicatie goed te krijgen, al is het alleen voor tijdelijk nu om die test te kunnen doen. Dat moet toch echt gewoon een prioriteit blijven voor je vriend lijkt me... Zo kun je het er toch niet gewoon maar bij laten denk ik dan. Dan staat ze na de geboorte wel weer 'op de stoep' met een baby en dan begint alles van voor af aan, alleen dan is het kindje er al. Toch handiger als je gewoon nu zsm duidelijkheid krijgt - vooral ook voor de toekomst en omgang van het kind zelf met haar/zijn eventuele vader.

En dat laatste stukje...
Genoeg kansen gehad. Mijn god. Het gaat hier niet om een collectie dvd's waar ruzie over is in een echtscheiding over wie wat krijgt en waarbij je dan maar zoiets hebt van 'ok, het is goed geweest nu'. Het kind verdient de kans om 2 ouders te kennen, mocht hij de vader zijn > waar je dus Alleen achterkomt dmv een test. De eventuele ouders, dus jouw vriend included, moeten gewoon NU verantwoording voor dit kind die hier nu al de dupe van is - en ja dat betekent dat beide partijen zich een beetje over het gedrag van de ander heen moeten zetten en moeite moeten gaan doen om opnieuw te leren communiceren. Ik hoop echt van Harte dat dit nog gaat gebeuren... En mocht uit de test blijken dat hij dan niet de vader is, ben je er idd 'vanaf' en kun je het achter je laten. Maar tot je dat niet zeker weet kun je gewoon niet uitsluiten dat hij de vader niet is, en heb je niks aan 'genoeg kansen gehad' of 'de ex is niet te vertrouwen en heeft ook anderen gehad dus het zal vast niet van hem zijn'.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-03-21 09:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:46

elnienjo schreef:
Roosch schreef:
Als ze hem eerder verteld had over de zwangerschap was de baby er ook nog steeds geweest. Het is niet als.. Dan..

Als hij jou zwanger maakt en jullie gaan iets later uit elkaar wil jij ook dat ie dit goed doet.

Inderdaad, struisvogelpolitiek..

Als ze het hem eerder had verteld had hij haar wellicht nog kunnen motiveren het weg te laten halen.

Hoe duur kost 'n vaderschapstest nu helemaal? Bovendien, als blijkt dat zij gelogen heeft, dan zijn die kosten sowieso voor haar.

Dat is nou eenmaal niet gebeurd.
Die kleine is er. En als ie de vader niet is, dan is het toch zo opgelost? Testje en hij heeft er niks meer mee te maken.

Motiveren weg te halen, ik vind het wel een aparte keuze van je woordgebruik trouwens. Het is er nou eenmaal en het zou zijn kind kunnen zijn. En dat zegt iemand met een hekel aan kinderen en geen kinderwens.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:51

Roosch schreef:
Die kleine is er. En als ie de vader niet is, dan is het toch zo opgelost? Testje en hij heeft er niks meer mee te maken.

Motiveren weg te halen, ik vind het wel een aparte keuze van je woordgebruik trouwens. Het is er nou eenmaal en het zou zijn kind kunnen zijn. En dat zegt iemand met een hekel aan kinderen en geen kinderwens.

Hoezo is dat een rare keuze? Als je bijtijds op de hoogte wordt gesteld van 't ongelukje, kun je op haar in beginnen praten en hopen dat ze een andere keus maakt dan het op de wereld zetten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:53

elnienjo schreef:
Roosch schreef:

Hoezo is dat een rare keuze? Als je bijtijds op de hoogte wordt gesteld van 't ongelukje, kun je op haar in beginnen praten en hopen dat ze een andere keus maakt dan het op de wereld zetten.

Ik denk dat Roosch gewoon bedoeld dat het een beetje overbodig is om daar nu over te praten lijkt me, want wat het is allemaal geen optie meer nu. Dus je kunt daar wel over speculeren, maar daar heb je weinig meer aan in deze situatie - ook al had je idd dan nog de mogelijkheid gehad iets eraan te doen. Al blijft die keus uiteindelijk vooral bij de moeder liggen dan, maar dan hadden ze idd misschien wel toen al normaal kunnen proberen te communiceren en afspraken maken. Maar je weet gewoon niet wat er dan was gebeurd, als ze wel eerder was komen aandraven en er nog andere opties waren geweest. Nu in ieder geval niks meer aan te doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:59

Ik vind wel dat de moeder van de kleine eerder aan de bel had kunnen trekken, op het moment dat ze ontdekte dat ze zwanger was was een heel mooi moment geweest, niet pas op het moment dat de kleine al een aantal weken oud was. Dat er daarna heel veel is gebeurt en gezegd en juist ook NIET is gedaan maakt dit alles er niet makkelijker op. Het enige verstandige is dat er wel degelijk een test wordt gedaan, dan weet iedereen waar die aan toe is. Dan weet de vriend van TS of hij een vader is of niet, kan hij alvast er rekening mee gaan houden dat er een moment kan komen dat er wel om een financiële bijdrage gevraagd gaat worden als de moeder van het kind bijvoorbeeld in de bijstand komt.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich hier maar bij neer kan leggen, dat dit niet in je achterhoofd blijft knagen, is de kleine nu wel of niet van mij, mis ik niet heel veel als het wel zo is.
Je kunt nu wel zeggen het is veel geld, klopt maar dat is wel een gevolg van een actie die er is geweest.
Door nu dan maar te zeggen de twijfel is alleen maar groter geworden omdat de moeder van de kleine nu alle contact verbreekt is wel heel makkelijk roepen dan maar niet. Zo werkt het in de grote mensen wereld echt niet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:04

Wat moeder had moeten doen staat hier los van. Het kind is er nou eenmaal.

Dan kan er lang en breed gesproken worden over wat moeder had moeten doen maar dat heeft geen enkele zin.

Niet dat ik goedkeur wat ze gedaan heeft. Absoluut niet. Maar het topic heet niet "ik ben zwanger van mijn ex wat moet ik doen".

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:05

Wat een trieste situatie is dit. Weten dat er mogelijks een kind van je ergens rondloopt, maar niet zeker zijn, dat lijkt me heel slopend. Ik ga ervan uit dat dit verhaal idd dubbelop gekleurd is en dat er nog veel meer speelt dan we hier lezen. Maar zo lang er ook maar een mini kans is dat het zijn kind is en er dan zo snel zijn handen vanaf trekken... ja een grote held is het dan niet voor mij.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:08

meggiemeg
Wat mening geven betreft en in hindsight: Ik ben ook van mening dat de moeder eerder aan de bel had moeten trekken, absoluut! Maar het is niet gebeurd idd, dus je schiet er weinig mee op om het nog te hebben over 'als, dan had je...'Want daar is gewoon nu niks meer aan te veranderen, dus dan moet je kijken naar wat er nu Wel kan. Maar het maakt het er idd niet gemakkelijker op nee, dat is waar.

--

Algemeen:
En als hij idd zijn verantwoording wil nemen en duidelijkheid wil, zal er toch echt een test moeten komen ja.
Nog los van het voor hemzelf doen; het zou fijn zijn als er ook wat meer aan het kind wordt gedacht ipv dat er dan gezegd wordt 'ja er zijn genoeg kansen geweest nu'. Al snap ik wel een beetje waar TS zelf vandaan komt, maar zo zwart/wit ligt het gewoon niet vind ik en zeker niet voor haar vriend. TS staat er alsnog als 'vriendin zijnde van' toch weer een stapje verder vanaf. Het is eventueel Zijn kind namelijk en niet de hare dus uiteindelijk is dat iets waar TS d'r vriend toch echt vooral bij stil moet staan (& TS voor haarzelf moet beslissen of ze hiermee door wil blijven gaan. Maar TS haar denken en beweegredenen zouden gewoon niet hetzelfde moeten zijn als die van haar vriend natuurlijk, die eventueel de vader is van het kind en wil weten of hij dat ook daadwerkelijk is en veel 'korter' op de situatie staat aangezien het om Zijn leven/toekomst gaat hier). Het gaat hier niet om een bankstel uiteindelijk en daar lijkt af en toe toch maar in verhouding weinig aan gedacht te worden krijg ik het idee @TS. Ik snap dat het voor jou moeilijk is ook, en je dan zo'n dingen denkt als 'gemiste kansen', maar uiteindelijk is iedereen er gewoon het beste bij gebaat als die test er komt. Gemiste kansen zijn er alleen als die test er Niet komt. Daar is gewoon niemand bij geholpen. Ik kan me ook niet voorstellen hoe het moet zijn in jouw schoenen nu, en wat ik dan alsnog echt zou denken en doen, maar als je idd verder wil met hem en de situatie nu is zoals ie is, zou ik van mezelf hopen dat ik mijn vriend in dit geval toch blijf motiveren om die test te doen.

Alleen wel jammer als zij het communiceren nu Zo vreselijk moeilijk maakt, want zo blijft het maar tijd kosten voordat je stapjes verder komt, terwijl het allemaal ondertussen al gedaan had kunnen zijn geweest, als in: test gedaan en uitslag krijgen.

Maar idd, het is een hele trieste situatie zo en ik hoop echt van Harte dat die test er alsnog snel kan gaan komen, zodat er van daaruit gekeken kan worden hoe iedereen verder kan en zodat hopelijk vooral het kind hier niet flink de dupe van wordt -O- (wat gedeeltelijk wel al het geval is)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-03-21 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:12

Arm, arm kind...

Ik snap niet dat je vriend zo passief is hierin. Voor mij zou dat (nog los van het feit dat hij mogelijk een kind heeft) een gigantische afknapper zijn.