Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AfricanLady schreef:Mischien had de ex eerder haar verantwoordelijkheid moeten nemen door hem op de hoogte moeten stellen van de zwangerschap en überhaupt de bevalling.
Hij rent hier niet voor weg.
Zodra de test haar te realistisch werd begon ze zelf wat terug te trekken ineens.
Hij wil prima zijn verantwoordelijkheid nemen maar vertrouwt haar voor geen meter en met recht.
Het is alleen jammer dat er een kind bij betrokken is.
En hij vroeg toen niet voor niks om een vaderschapstest als hij niet zeker was dat hij de vader zou zijn.
Want hij was niet de enige man toen in het beeld.
Dus erg betrouwbaar is die ex niet.
Dus haar als heilige en ik snap haar wel gaat bij mij niet zo op ze heeft kansen genoeg gehad.
Citaat:Hij wil prima zijn verantwoordelijkheid nemen maar vertrouwt haar voor geen meter en met recht.
capopjekop schreef:Hij vertrouwt haar niet maar kan dat controleren door de test. Dat kost je hooguit 200 euro en dan heb je zekerheid. Maar hij kiest er zelf voor om in onzekerheid te blijven en het een open zenuw te laten. Hij houdt nu de deur open voor zijn ex, want ze kan hem ontblokken en weer contact zoeken zodra ze wil en dan weet hij nog steeds niet of het wel of niet zijn kind is.
luxx schreef:Kun je als man eigenlijk zo'n test eisen, dus zonder medewerking van de moeder?
Kristy1998x schreef:Als hij haar niet vertrouwt neem dan je verantwoordelijkheid en doe een test!! Zo weet je het zeker. Je vriend kan zeker nog wel vruchtbaar zijn geweest in die periode, hij steekt hem er zelf in, zoek dan ook uit of dat kind van jou is of niet. Dat hij haar niet vertrouwt is geen excuus om geen test te doen en zekerheid uit te sluiten, ook voor jezelf. Tevens vind ik dat de moeder hier niet in te verwijten is, wie weet wou ze jullie relatie niet in de weg zitten, wist ze niet dat ze zwanger was tot het moment daar was, was ze bang etc etc. Ik krijg ook niet het idee dat ze uit is op geld, en zo ja; hier heeft ze al het recht op. Je hebt namelijk SAMEN een kind, dus bent ook SAMEN financieel verantwoordelijk voor het kind. Dus dat zij eventueel allimentatie zou willen, nu of in de toekomst, is in mijn ogen meer als logisch. Aan je vriend de vraag of hij liever allimentatie geeft zonder een test te hebben gedaan of een test doet en zeker weet dat het om zijn kind gaat waar hij allimentatie aan kwijt is. Ik acht de kans heel groot dat het wel om zijn kind gaat en moeder dus niet vreemd is gegaan tijdens hun relatie. Nogmaals is er 1 manier om hier achter te komen; neem je verantwoordelijkheid en DOE die test ipv alles op de moeder af te schuiven en haar in twijfel te stellen. Hier heb je geen recht op als je zelf geen zekerheid wilt hebben d.m.v een test. Ik begrijp de moeder hierin heel goed. Zijn zaakje daaronder werd ook gebruikt toen hun onveilig bezig waren in de periode waarin de bevruchting plaats heeft gevonden, is het dan zo moeilijk om dat zaakje even bij de lurven te pakken en voor zekerheid te gaan? Ipv alles maar afschuiven en beoordelend zijn naar de moeder? Sorry TS ik snap dat dit een rare situatie is maar testen is het enigste wat hierin antwoord bied. En dat is nou net wat je vriend niet wil, vind ik heel apart. Je wilt toch weten hoe het er voor staat en wat je kan verwachten?
Dit is geen aanval op jou maar een grote irritatie factor t.o.v je vriend. Sorry maar als dit de potentiële vader van mijn kind zou zijn in zo'n situatie dan was ik heel snel vertrokken en had ik dus inderdaad ook geblokkeerd. Of je wilt zekerheid of je wilt het niet, of je wilt het kind of je wilt het niet. Niet? Prima dan houd het op. Ben daar misschien heel hard in maar dit is niet hoe je met zo'n situatie omgaat in mijn ogen.Citaat:Hij wil prima zijn verantwoordelijkheid nemen maar vertrouwt haar voor geen meter en met recht.
Cayenne schreef:luxx schreef:Kun je als man eigenlijk zo'n test eisen, dus zonder medewerking van de moeder?
Nee, de vader kan dat niet, maar de moeder wel: https://vaderschapstest.nu/kan-ik-een-v ... afdwingen/
AfricanLady schreef:Hij wil prima zijn verantwoordelijkheid nemen maar vertrouwt haar voor geen meter en met recht.
Roosch schreef:Als ze hem eerder verteld had over de zwangerschap was de baby er ook nog steeds geweest. Het is niet als.. Dan..
Als hij jou zwanger maakt en jullie gaan iets later uit elkaar wil jij ook dat ie dit goed doet.
Inderdaad, struisvogelpolitiek..
AfricanLady schreef:Mischien had de ex eerder haar verantwoordelijkheid moeten nemen door hem op de hoogte moeten stellen van de zwangerschap en überhaupt de bevalling.
Hij rent hier niet voor weg.
Zodra de test haar te realistisch werd begon ze zelf wat terug te trekken ineens.
Hij wil prima zijn verantwoordelijkheid nemen maar vertrouwt haar voor geen meter en met recht.
En hij vroeg toen niet voor niks om een vaderschapstest als hij niet zeker was dat hij de vader zou zijn.
Want hij was niet de enige man toen in het beeld.
Dus erg betrouwbaar is die ex niet.
Dus haar als heilige en ik snap haar wel gaat bij mij niet zo op ze heeft kansen genoeg gehad.
elnienjo schreef:Roosch schreef:Als ze hem eerder verteld had over de zwangerschap was de baby er ook nog steeds geweest. Het is niet als.. Dan..
Als hij jou zwanger maakt en jullie gaan iets later uit elkaar wil jij ook dat ie dit goed doet.
Inderdaad, struisvogelpolitiek..
Als ze het hem eerder had verteld had hij haar wellicht nog kunnen motiveren het weg te laten halen.
Hoe duur kost 'n vaderschapstest nu helemaal? Bovendien, als blijkt dat zij gelogen heeft, dan zijn die kosten sowieso voor haar.
Roosch schreef:Dat is nou eenmaal niet gebeurd.
Die kleine is er. En als ie de vader niet is, dan is het toch zo opgelost? Testje en hij heeft er niks meer mee te maken.
Motiveren weg te halen, ik vind het wel een aparte keuze van je woordgebruik trouwens. Het is er nou eenmaal en het zou zijn kind kunnen zijn. En dat zegt iemand met een hekel aan kinderen en geen kinderwens.
elnienjo schreef:Roosch schreef:Dat is nou eenmaal niet gebeurd.
Die kleine is er. En als ie de vader niet is, dan is het toch zo opgelost? Testje en hij heeft er niks meer mee te maken.
Motiveren weg te halen, ik vind het wel een aparte keuze van je woordgebruik trouwens. Het is er nou eenmaal en het zou zijn kind kunnen zijn. En dat zegt iemand met een hekel aan kinderen en geen kinderwens.
Hoezo is dat een rare keuze? Als je bijtijds op de hoogte wordt gesteld van 't ongelukje, kun je op haar in beginnen praten en hopen dat ze een andere keus maakt dan het op de wereld zetten.
(wat gedeeltelijk wel al het geval is)