Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:39

Ja hoor :j

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:55

Das het hele concept. Frankrijk, Spanje, België, Nederland, Luxemburg (en ik dacht sinds kort zelfs Italië), kan je overal kopen en verkoper, want de verzending scheelt amper.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:00

tengeltje11 schreef:
Das het hele concept. Frankrijk, Spanje, België, Nederland, Luxemburg (en ik dacht sinds kort zelfs Italië), kan je overal kopen en verkoper, want de verzending scheelt amper.

Ik krijg al helemaal doem scenario’s in mijn hoofd dan. Zeker omdat het maar om 2 euro gaat :')

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:15

L_iek schreef:
tengeltje11 schreef:

Ik krijg al helemaal doem scenario’s in mijn hoofd dan. Zeker omdat het maar om 2 euro gaat :')

Mijn eerste verkoop via Vinted was aan iemand in Parijs. Ging allemaal heel vlot zonder problemen, ze had het pakje al na 3 dagen. MIjn pakjes naar Nederland of Belgie zijn soms veel langer onderweg.

Sommige dingen zijn in een ander land ook goedkoper heb ik gemerkt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:16

Ah, thanks dan durf ik het aan. Verbazingwekkend hoe snel de verkoop gaat... heb al redelijk wat verkocht in 1 ochtend.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:32

Hier ook voor het eerst naar buitenland verzonden, ging prima! :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:55

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:10

Mijn pakjes zijn allemaal vorige week verzonden en hebben wat vertraging, het is druk bij Homerr en DPD denk ik

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:11

Nou ik heb Homerr net geschrapt uit mijn verzendopties. Punt zit hier zo'n 10km verderop en heb nu al 2 keer voor een dichte deur gestaan, wat een getrut joh zo....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:32

Hier ook enkel mondial en Bpost, de rest is veel te veel gedoe

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:36

tengeltje11 schreef:

Werkt dat Mondial wel handig?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:41

DPD en DHL zitten bij de buren, die hebben een winkel met zo’n punt.
Mondial is kwartiertje rijden maar wel bij een tankstation die vrijwel altijd open is. Homerrr nog nooit geprobeerd.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:48

L_iek schreef:
tengeltje11 schreef:

Werkt dat Mondial wel handig?

Zelf vind ik dat de beste manier van verzenden, goedkoopste en hier heel makkelijk ophalen en verzenden. Bv de andere Bpost heeft heel idiote openingsuren(dag 1-3-5 enkel de namiddag, dag 2-4 de voormiddag, slaat nergens op vind ik)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:31

Homerr is bij ons gelukkig hier aan de rand van het centrum dus die is voor mij heel makkelijk. Mondial is bij een tankstation langs de snelweg waar ik ook niet ver voor hoef te rijden dus dat scheelt allemaal enorm en DPD en DHL zijn ook allemaal in Oosterhout dus ik kan overal mee verzenden.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:59

Ik verzend zelf alleen met DHL of DPD. Homerr zit hier niet in de buurt en Mondial Relay zit ik een half uur voor in de auto en vaak ook nog eens een kwartier in de rij bij een tankstation waar het meestal best druk is en ze traag werken :') , daar heb ik voor die kleine bedragjes geen zin in. DPD en DHL is hier op loopafstand dus dat kan ik meestal de dag van bestellen nog of de dag erna meteen versturen.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:10

Niet Vinted gerelateerd maar marktplaats. Ik heb net iets verkocht en de koper zegt het rechtstreeks te hebben overgemaakt (van ING naar Rabo). Ik zie echter niets op mijn rekening, terwijl een paar uur geleden een overboeking van de ING binnen een paar seconden zichtbaar was. Iemand hier ervaring mee en gebeurt het vaker dat zoiets langer duurt..? Het gaat niet om een groot bedrag (< 50 euro) dus volgens mij zou dat direct zichtbaar moeten zijn?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:24

Palmboom95 schreef:
Niet Vinted gerelateerd maar marktplaats. Ik heb net iets verkocht en de koper zegt het rechtstreeks te hebben overgemaakt (van ING naar Rabo). Ik zie echter niets op mijn rekening, terwijl een paar uur geleden een overboeking van de ING binnen een paar seconden zichtbaar was. Iemand hier ervaring mee en gebeurt het vaker dat zoiets langer duurt..? Het gaat niet om een groot bedrag (< 50 euro) dus volgens mij zou dat direct zichtbaar moeten zijn?

Zolang jij geen geld hebt verstuur je niet lijkt me..

Daarom vind ik MP betaalverzoek zo fijn en verkopen via Vinted.. dan heb je dit dus niet..
Misschien heeft koper je gegevens verkeerd ingevoerd? Of gewoon niet betaald in de hoop dat je het evengoed opstuurt

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 00:00

Ik heb vandaag ook een en ander erop gezet (vooral nieuwe oorbellen etc). Verbazingwekkend al veel verkocht. Wel allemaal kleine prijsjes, maar anders had ik het toch weggedaan. Hier zit een winkeltje en dat is zowel Voor Homerr, DPD, DHL als MR, dus dat is super fijn. Post NL zit er naast. Het maakt voor mij echt niet uit waar het mee verzonden wordt. Naar mijn werk kan ik via 2 wegen en als ik pakketjes heb, neem ik deze weg altijd. Het scheelt qua tijd misschien 2 minuutjes.

@Palmboom95, meestal staat het er bij mij direct op vanaf Rabobank naar ING, in ieder geval wel bij kleine bedragen...

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 01:08

Nou ben benieuwd... Vanavond kocht iemand een bundel met alleen maar kleding en schoenen waar ik heel erg van twijfelde ze uberhaupt erop te zetten, wel alle mankementen genoemd en foto's erbij dus opzich zou alles dan aan de verwachtingen moeten voldoen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:47

corinep schreef:
Nou ben benieuwd... Vanavond kocht iemand een bundel met alleen maar kleding en schoenen waar ik heel erg van twijfelde ze uberhaupt erop te zetten, wel alle mankementen genoemd en foto's erbij dus opzich zou alles dan aan de verwachtingen moeten voldoen.

Als je alles erbij hebt gezet lijkt me dat geen probleem toch? Al helemaal niet als je goede foto’s van de mankementen hebt gemaakt.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:10

_Kellyy schreef:
corinep schreef:

Als je alles erbij hebt gezet lijkt me dat geen probleem toch? Al helemaal niet als je goede foto’s van de mankementen hebt gemaakt.

Ja lijkt mij ook maar heb zelf ook wel eens gehad dat ik een bundel samenstelde en minder goed had gekeken bij de omschrijving van de "extra" artikelen waardoor sommige dingen toch tegenvielen, bij nogmaals bij het artikel kijken kwam ik erachter dat ik het had kunnen weten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:16

Hier ook hoor, maar dat is ook ‘het spel’.
Nu heb ik bv mezelf voorgenomen om altijd hele goed te kijken en er de tijd voor te nemen, maar al meermaals gehad dat in de tijd dat ik aan het kijken was, het kledingstuk ondertussen verkocht was.... dus soms is het gewoon ook kiezen tussen risico en soms een tegenvaller, of geen(minder risico) natuurlijk....(met dan dingen die je mist ook).

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:23

Begrijpelijk hoor, maar dan is het eigenlijk de “fout” van de koper: die heeft niet goed gelezen/foto’s bekeken. Hoewel het natuurlijk wel fijn is als een koper gewoon tevreden is.

Sowieso blijft het altijd even afwachten vind ik. Wat iemand als “heel goed” beschouwt, kan voor de ander toch weer anders zijn, alhoewel ik er tot nu toe geen klachten over heb.

Hier gaat het aardig hard met de verkoop. Nu al 3 pakketjes verkocht. Die gaan zo op de post. Kleding moet ik er ook even op gaan zetten, nu staan er vooral oorbellen op en andere dingetjes in de categorie home.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:29

Zei ik hier ook al.
De beschrijving vanuit vinded bij ‘heel goed’, is iets als ‘in duidelijk gedragen staat, maar nog prima in orde’
Persoonlijk vind ik dat meer een beschrijving voor ‘goed’, maar dat is idd voor ruime interpretatie vatbaar...

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:34

Precies dat inderdaad. Bijvoorbeeld iets wat 3 keer gedragen is, zou ik normaal niet onder nieuw zonder prijskaartje zetten (want het is niet nieuw), maar ook niet onder heel goed (want geen gebruikssporen). Ik vind dat best lastig.