present schreef:Wolfwomen schreef:Zelf heb ik ooit een x in een relatie de gedachte gehad vreemd te willen gaan.Hier schrok ik zo van dat ik ben na gaan denken wat hierachter zou kunnen zitten. Het antwoord hierop heeft mij doen beslissen de relatie te beëindigen. Dat wat ik miste was geen tijdelijke zaak waar je overeen kunt komen. Zodoende heb ik niemand onnodig gekwetst op dat moment en ben ik trouw gebleven aan hoe ik wil zijn in een relatie voor mijn lief.
Wil je kwijt wat het dan was wat je miste? Ik vind dit een interessant punt, want ik denk eerlijk gezegd dat er weinig relaties zijn waarin de behoeften van beide partners altijd voor 100% vervuld worden. Ik denk wel dat het vaak gezegd wordt en dat we het graag willen geloven, maar ik betwijfel of het in de praktijk bestaat. Als het al bestaat dan denk ik niet voor lang. Je ontwikkelt je immers ook en nooit exact in dezelfde richting en in hetzelfde tempo. Maar is dat erg? Iets missen wil niet zeggen dat de hele relatie ineens niets meer waard is. Soms is het heel gezond om niet alles te krijgen wat je wilt. En soms nodigt het uit tot creativiteit.
Wij waren echt maatjes, het broer en zus koppel. Ik voelde helemaal geen vlinders of verliefdheid meer. Hij was lief en ik hield wel van hem, maar meer als dat was er niet. Ook was het niet een man die zijn vrouw probeert te verleiden zeg maar. Dus ik wist ook dat hij mij nooit meer in vuur en vlam zou kunnen zetten en dat heb ik toch echt wel nodig in een relatie.
Ik weet nu wel dat koppels als deze heel lang of misschien wel een heel leven goed kunnen gaan. Wij hadden gedurende relatie maar 1 keer een heel klein beetje woorden gehad. Het was een heel lastige beslissing de relatie te beëindigen. Nu kan ik zeggen het is de juiste beslissing geweest. Maar toen was ik er nog niet helemaal zeker van. We hadden nml een goed leven samen.
Niemand zag het aankomen, wij waren ook het bekende koppel waarvan je nooit zou denken dat die uit elkaar zouden gaan. Veel mensen hebben er verdriet van gehad.
Het andere uiterste: de koppels die elkaar afkraken waar iedereen bij is of in vreemdgegaan wordt.
Mocht er iets zijn dan moet je dat gewoon in een relatie open op tafel kunnen neerleggen. Als dat al niet zo is dan klopt er al iets niet in de onderlinge band die je met elkaar hebt.