Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 08:28

present schreef:
Wolfwomen schreef:
Zelf heb ik ooit een x in een relatie de gedachte gehad vreemd te willen gaan.Hier schrok ik zo van dat ik ben na gaan denken wat hierachter zou kunnen zitten. Het antwoord hierop heeft mij doen beslissen de relatie te beëindigen. Dat wat ik miste was geen tijdelijke zaak waar je overeen kunt komen. Zodoende heb ik niemand onnodig gekwetst op dat moment en ben ik trouw gebleven aan hoe ik wil zijn in een relatie voor mijn lief.

Wil je kwijt wat het dan was wat je miste? Ik vind dit een interessant punt, want ik denk eerlijk gezegd dat er weinig relaties zijn waarin de behoeften van beide partners altijd voor 100% vervuld worden. Ik denk wel dat het vaak gezegd wordt en dat we het graag willen geloven, maar ik betwijfel of het in de praktijk bestaat. Als het al bestaat dan denk ik niet voor lang. Je ontwikkelt je immers ook en nooit exact in dezelfde richting en in hetzelfde tempo. Maar is dat erg? Iets missen wil niet zeggen dat de hele relatie ineens niets meer waard is. Soms is het heel gezond om niet alles te krijgen wat je wilt. En soms nodigt het uit tot creativiteit.

Wij waren echt maatjes, het broer en zus koppel. Ik voelde helemaal geen vlinders of verliefdheid meer. Hij was lief en ik hield wel van hem, maar meer als dat was er niet. Ook was het niet een man die zijn vrouw probeert te verleiden zeg maar. Dus ik wist ook dat hij mij nooit meer in vuur en vlam zou kunnen zetten en dat heb ik toch echt wel nodig in een relatie.

Ik weet nu wel dat koppels als deze heel lang of misschien wel een heel leven goed kunnen gaan. Wij hadden gedurende relatie maar 1 keer een heel klein beetje woorden gehad. Het was een heel lastige beslissing de relatie te beëindigen. Nu kan ik zeggen het is de juiste beslissing geweest. Maar toen was ik er nog niet helemaal zeker van. We hadden nml een goed leven samen.

Niemand zag het aankomen, wij waren ook het bekende koppel waarvan je nooit zou denken dat die uit elkaar zouden gaan. Veel mensen hebben er verdriet van gehad.

Het andere uiterste: de koppels die elkaar afkraken waar iedereen bij is of in vreemdgegaan wordt.

Mocht er iets zijn dan moet je dat gewoon in een relatie open op tafel kunnen neerleggen. Als dat al niet zo is dan klopt er al iets niet in de onderlinge band die je met elkaar hebt.

Mungbean

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:33

Vote for Pedro!

Superpony, helemaal met je eens. Je bent 2 individuen met eigen levens. Je matched nooit 100% en spreekt juist voor de relatie dat je elkaars makken accepteerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:01

present schreef:
Tegen mijn man bijvoorbeeld ben ik wel eerlijk, maar niet altijd zo open als ik wel zou willen zijn. Dan zouden we geen gesprek meer hebben.

Deze zin begrijp ik niet helemaal..
waarom zou 'open zijn' het gesprek stoppen?

Overigens, zeggen dat kleding leuk staat bij iemand terwijl ik dat niet vind, dat doe ik echt al jaren niet meer .. :') Als iemand om mijn mening vraagt dan geef ik die eerlijk.. dan ga ik niet een banketstaaf zitten houden.. daar kan ik zo slecht tegen..

Net zoals ik het heel slecht kan handelen als iemand met een murf als een oorwurm loopt en je vraagt "is er wat" en ze zeggen dan "nee hoor, niks".. nou trek je hoofd dan in de plooi.. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:09

Cer schreef:
present schreef:
Tegen mijn man bijvoorbeeld ben ik wel eerlijk, maar niet altijd zo open als ik wel zou willen zijn. Dan zouden we geen gesprek meer hebben.

Overigens, zeggen dat kleding leuk staat bij iemand terwijl ik dat niet vind, dat doe ik echt al jaren niet meer .. :') Als iemand om mijn mening vraagt dan geef ik die eerlijk.. dan ga ik niet een banketstaaf zitten houden.. daar kan ik zo slecht tegen..

Net zoals ik het heel slecht kan handelen als iemand met een murf als een oorwurm loopt en je vraagt "is er wat" en ze zeggen dan "nee hoor, niks".. nou trek je hoofd dan in de plooi.. :+

Of zuchten. Niks zeggen en zuchten _O-

Ts, dat maatjesgevoel herken ik, m'n eerste vriendje is inmiddels gewoon een goede vriend, zo zijn we veel leuker.

Wat ik wel mis in coronatijd is echt met z'n tweeën eruit. Even naar Londen ofzo, of zelfs al de stad in :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:12

MarcoBorsato schreef:
Of zuchten. Niks zeggen en zuchten _O-

Ja maar echt.. :roll:

_O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:14

Ts hoe oud zijn jullie kinderen eigenlijk?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:18

Hou op, zit net foto’s te kijken komen er foto’s van het strand in Benidorm voorbij ;(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:24

chanicha schreef:
ANWB stelletje, hou op hoor :')
Ik zeg weleens tegen mijn man dat we dezelfde fiets moeten kopen met zo’n kaarthouder voorop, dezelfde fietstassen en jassen en heel blij kijken _O- _O-
Allergisch ben ik daarvoor :roll:

Als ik beloof mee te gaan fietsen krijg ik hem
wel zover.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:36

Nouuuu ik de mijne niet hoor :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:37

We zijn een keer gaan wadlopen in dezelfde windjacks maar daar trok ik de grens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:40

Ik probeer de mijne nog steeds een keer mee te krijgen met een tandemritje... _O- inclusief matchende outfits... Lijkt me ge-ni-aal _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:41

Ik zeg fooooootooooo’s :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:44

Hier lijken we soms wel een anwb koppel als we gaan hiken :') and I don't care. Het is meer dat we beide een zwarte regenjas hebben of soms beide dezelfde kleur trui wat dan eigenlijk toeval is. Als je dan ook dezelfde kleur broek aan hebt, wandelstokken(wou ik eerst niet, maar wat een verademing in de bergen) en beide hiking schoenen dan lijk je al gauw een anwb koppel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:46

Ach beter een ANWB koppel dan een bejaard stel worden dat compleet langs elkaar heen leeft en elkaar niet meer ziet. :))
Laat ons dan maar een ANWB-stel worden. Hebben zaterdag geoefend. 40km gefietst en ik had zijn fleece jas aan. _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:48

Je bent niet goed in je hoofd. 40 km.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:50

MarcoBorsato schreef:
Je bent niet goed in je hoofd. 40 km.

Was niet de bedoeling trouwens. Was ook nog eens op een OV-fiets. :7

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:51

Cer schreef:
Ik probeer de mijne nog steeds een keer mee te krijgen met een tandemritje... _O- inclusief matchende outfits... Lijkt me ge-ni-aal _O-

_/-\o_

Ik vind het heerlijk als ik zo'n stel zie!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:00

40 km :wow: knap hoor!
Ik doe het in ieder geval niet na!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:12

Zijn we ook een ANWB koppel als we samen gaan longboarden?

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:28

superpony schreef:
Maar er werd ook gezegd; hoe doe je dat als je eerst je man helemaal niks vond? er kan natuurlijk iets groeien. Het is niet voor niks dat mensen die met elkaar werken soms verliefd worden na een tijdje. Je leert elkaar dan kennen en dan valt uiterlijk bijv weg.
Als je eerst een band krijgt en gevoelens kan je echt wel een intense relatie met iemand krijgen.

Dat begrijp ik, maar ik struikelde over het woord eikel. Waarschijnlijk zou ik dat woord gewoon minder snel gebruiken. Voordat ik zo over iemand denk heeft hij zich echt misdragen, of mijn intuïtie slaat alarm. In beide gevallen zie ik daar geen liefde meer uit ontstaan.

Wolfwomen schreef:
Niemand zag het aankomen, wij waren ook het bekende koppel waarvan je nooit zou denken dat die uit elkaar zouden gaan. Veel mensen hebben er verdriet van gehad.

Dankjewel voor je verhaal. Ik kan me voorstellen dat je heel erg getwijfeld hebt. Goed dat je gehandeld hebt en fijn dat je nu kunt concluderen dat je de juiste beslissing genomen hebt.

Cer schreef:
present schreef:

Openheid komt in vele gradaties, het is niet dat je open of niet open bent. Van mij mag het genadeloos direct zijn. Ik houd van een beetje ongemak, laat het maar moeilijk zijn. Mijn man verdraagt dat niet goed, die wordt dan stil en als ik niet oppas slaat hij helemaal dicht. Ik heb dus moeten leren doseren om ervoor te zorgen dat er een gesprek blijft. Dat werkt voor ons, maar het heeft in de loop der jaren natuurlijk wel iets gedaan met de balans.

En zo zijn het volgens mij vaak de dingen die maken dat je op iemand valt die verderop in de relatie de uitdagingen vormen. Iemand is heel lief, maar wel een beetje slap. Heel ambitieus, maar nooit thuis. Of juist een oase van rust, die nooit van zijn plek komt. Superbetrouwbaar, maar iets té voorspelbaar. Of een waanzinnig goede verleider, maar niet alleen bij jou. Mijn man bijvoorbeeld is ontzettend lief en gemakkelijk, laat mij in alles vrij en is met weinig tevreden, allemaal waardevolle eigenschappen die een duurzame relatie bevorderen. Of zoals eerder werd geschreven 'alles gaat vanzelf' en 'het voelt niet als werken'. Maar ondertussen ben ik wel diegene die altijd maar de koers moet bepalen en dat is soms eenzaam. Ik besefte pas echt hoe eenzaam toen ik diezelfde eenzaamheid in iemand anders zag. Volgens mij is het vaak zo dat zulke dingen pas aan het licht komen nadat er enorm in de relatie is geïnvesteerd. Vaak zijn er ook kinderen in het spel. Mensen schrikken, want er zit ineens een barstje in de liefde. Dan komen die verwachtingen weer om de hoek kijken dat de liefde perfect zou moeten zijn. Vaak stopt het dan. Ik denk dat door die valse verwachtingen veel relaties stuklopen en dat dat eigenlijk heel jammer is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:46

Ik geloof niet zo in de eerste indruk. Vind dat ook zonde. Je kan echt een rotdag hebben en iemand ontmoeten die jou dan toch niet helemaal ziet zoals je doorgaans bent. Een flapuit met een grote mond die eigenlijk een veel zachter iemand blijkt te zijn. Ik noem maar wat. Iemand kan je verrassen bij een 2e ontmoeting denk ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:00

Citaat:
het is niet dat je open of niet open bent. Van mij mag het genadeloos direct zijn. Ik houd van een beetje ongemak, laat het maar moeilijk zijn. Mijn man verdraagt dat niet goed, die wordt dan stil en als ik niet oppas slaat hij helemaal dicht.

Huh? Maar open is helemaal niet gelijk aan ongemakkelijk of genadeloos? Het is 'openheid' .. niet 'lelijk doen'.. ?

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:14

Cer schreef:
Citaat:
het is niet dat je open of niet open bent. Van mij mag het genadeloos direct zijn. Ik houd van een beetje ongemak, laat het maar moeilijk zijn. Mijn man verdraagt dat niet goed, die wordt dan stil en als ik niet oppas slaat hij helemaal dicht.

Huh? Maar open is helemaal niet gelijk aan ongemakkelijk of genadeloos? Het is 'openheid' .. niet 'lelijk doen'.. ?

De waarheid, of wat je voor de waarheid houdt, kan zelf heel goed pijnlijk of ongemakkelijk zijn. Daar kun je dan een beetje omheen draaien om de ander te ontzien, maar je kunt het ook gewoon zeggen zoals je het ziet. Ik vind dat van een grote schoonheid, jij noemt het misschien lelijk doen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:16

Je kan de waarheid brengen als een olifant in een porseleinen kast, of met takt brengen.
Beide is nog steeds de waarheid, het is aan de brenger of deze graag mensen kwetst of niet...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:19

Zonder in achtneming met het gevoel van de ander de waarheid serveren vind ik zéker geen grote schoonheid maar gewoon poedersuiker. Waarom zou je een vervelend gesprek expres vervelender maken terwijl dat helemaal niet nodig is?