Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 00:00

Hij was berucht in Rdam. Straten waar hij huizen had, verloederde enorm. En daarna Fort Oranje ook.
Nee, het zijn lekkere jongens!
En dan maakt Willem nog de vergelijking met het dragen van een Joden-ster. En zijn volgers vinden het allemaal best.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 00:06

Met pa die 14 miljoen beurde kun je je wel wat uitspattingen veroorloven. Maar ze zijn allemaal wantrouwend tegen de overheid en wanneer je zo opgegroeid ben snap ik zijn manier van doen , betekend nog steeds dat ik er geen enkel begrip voor heb en het ronduit schandalig vind welke vergelijkingen hij maakt die nergens op slaan .

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:11

Ik werd een aantal maand terug op mijn eigen Facebook notabene uitgemaakt voor nsb’ er want “ ik geloofde alles wat het RIVM zegt”.
Sommige mensen slaan echt eng door.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:50

Ik vind zowiezo dat als bepaalde groepen zoals een viruswaanzin of een BLM donaties gaan vragen je al weet hoe laat het is.
Dat klopt dan gewoon niet!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:53

Popstra schreef:
Ik vind zowiezo dat als bepaalde groepen zoals een viruswaanzin of een BLM donaties gaan vragen je al weet hoe laat het is.

Ik vind een groepering als Black lives matter toch van hele andere aard dan viruswaanzin. Die 2 kan je echt niet vergelijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:59

Sorry, niet het topic gelezen verder, iets teveel om te lezen, maar de dames die zich hebben laten testen op Corona, wat was voor jou de reden om het te doen?

Ik heb hooikoorts, sowieso al maanden aan het snotteren op en af, niezen etc. Dus dat zie ik niet als een aanleiding om te gaan testen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:02

Rennie89 schreef:
Sorry, niet het topic gelezen verder, iets teveel om te lezen, maar de dames die zich hebben laten testen op Corona, wat was voor jou de reden om het te doen?

Ik heb hooikoorts, sowieso al maanden aan het snotteren op en af, niezen etc. Dus dat zie ik niet als een aanleiding om te gaan testen.

Wanneer je je zelf goed kent snap ik dat maar wees wel voorzichtig .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:05

Ik heb zelf geen koorts, dus dan maak ik mij zelf nog geen zorgen. Aan het begin van deze pandemie had ik het wel na een bezoek aan Antwerpen (laatste weekend dat België open was) en toen wel thuis gezeten tot ik geen koorts meer had. Maar vind het lastig hoor, werk zelf op de luchthaven, verlof geven ze praktisch niet en om mij ziek te melden omdat ik moet wachten op een uitslag die hoogstwaarschijnlijk niks is vind ik ook wat. Edit; werk overigens in een vitaal beroep

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:08

Dan werk je dus wel op een hoogst risicovolle plaats dus zou ik het zekere voor het onzekere nemen . En je hoeft geen koorts te hebben bij Corona en je werkgever zal er toch mee in moeten stemmen dat je even thuisblijft tot je de uitslag hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:11

Risicovol is het zeker, maar alles wat ik nu heb aan “klachten” kan volledig door de hooikoorts komen en door het warme weer. En op mijn werk hebben ze nu echt weinig mensen omdat ca 1/4 van alle werknemers of thuis zit, ziek is of omdat ze geen contractverlenging hebben gekregen, daarom is het zo lastig. En begreep dat het soms wel tot 5 dagen kan duren eer je de uitslag hebt?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:16

Rennie89 schreef:
Ik heb zelf geen koorts, dus dan maak ik mij zelf nog geen zorgen. Aan het begin van deze pandemie had ik het wel na een bezoek aan Antwerpen (laatste weekend dat België open was) en toen wel thuis gezeten tot ik geen koorts meer had. Maar vind het lastig hoor, werk zelf op de luchthaven, verlof geven ze praktisch niet en om mij ziek te melden omdat ik moet wachten op een uitslag die hoogstwaarschijnlijk niks is vind ik ook wat. Edit; werk overigens in een vitaal beroep

Heb je medicatie tegen allergie? Ik snotter al maanden en zo maar heb nu een speciale neusspray van kno arts gekregen en ookal zijn mijn klachten niet helemaal weg (snotter nog pakje zakdoekjes weg iedere ochtend) merk ik wel verlichting.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:20

Toevallig laatste week mijn pilletjes niet genomen van Kruidvat maar ik kan inderdaad vragen of er een mogelijkheid is voor een neusspray. Of kan je deze ook bij Kruidvat halen? Ik kan het maandag zeker navragen. Ik heb het vooral in de ochtend het ergste inderdaad en bij deze warme dagen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:26

Rennie89 schreef:

Ik heb mij laten testen 2 week geleden. Ik heb ook hooikoorts / allergieën klachten dus eigenlijk standaard een snotneus of dat ik moet niezen. De reden om mij te laten testen was dat ik een voorhoofdsholteontsteking had en na 3 dagen lichte koorts erbij kreeg en dus ook snot maar dat heb ik al standaard. En omdat ik in de zorg werk vond ik het wel nodig als was het maar voor de zekerheid. Negatief gelukkig voelde mij na 2 dagen ook weer helemaal goed. Voor mij was de aanleiding dus echt de koorts want dat komt niet voor bij allergieën of hooikoorts

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:30

lenaa_tje schreef:
Popstra schreef:

Ik vind een groepering als Black lives matter toch van hele andere aard dan viruswaanzin. Die 2 kan je echt niet vergelijken.

Ze zijn minimaal even extreem, agressief en eng!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:36

@zebrastreep, dank je wel! Zo denk ik er idd ook over en ik houd mijn temperatuur inderdaad ook in de gaten, was vanmorgen 37,1. Wel iets hoger dan normaal maar valt niet onder verhoging en ook vrij logisch met dit hete weer :+ iedereen is een stukje warmer haha. Ik houd m’n temperatuur gewoon in de gaten en zodra ik boven de 37,5 uit kom dan ga ik wel bellen voor een test.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:51

Rennie89 schreef:
Risicovol is het zeker, maar alles wat ik nu heb aan “klachten” kan volledig door de hooikoorts komen en door het warme weer. En op mijn werk hebben ze nu echt weinig mensen omdat ca 1/4 van alle werknemers of thuis zit, ziek is of omdat ze geen contractverlenging hebben gekregen, daarom is het zo lastig. En begreep dat het soms wel tot 5 dagen kan duren eer je de uitslag hebt?

Dus omdat je werkgever zijn personeel de laan uitstuurt laat jij je niet testen?
Als die werkgever net zo loyaal was aan jou als jij aan hem, dan drong hij juist aan op een test. Of had hij testmogelijkheden georganiseerd voor zijn personeel.
Sowieso zou hij je eigenlijk niet moeten toestaan om te werken zonder test, met deze symptomen.

Via de GGD kan het inderdaad lang duren. Maar mijn moeder is laatst getest, zij had diezelfde avond al een uitslag :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:53

@elnienjo maar het was mij ook al wel bekend dat jij het racisme debat onzin vindt :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:07

@achterom, ik snotter al maanden met mijn hooikoorts, Corona houd naar mijn weten geen maanden aan :+ ik had verhoging / koorts rond 16 maart en toen ook een week thuis gebleven tot ik geen verhoging meer had. Toen had mijn werkgever iets als “corona verlof” maar toen was testen nog niet mogelijk. Ik houd m’n temperatuur gewoon eff in de gate, moet vannacht werken en dat zal een rustige dienst zijn. Neem thermometer wel mee. Ik heb altijd een lage temperatuur van mijzelf en als ik een hoge temperatuur heb (boven 37,5) dan neem ik het zeker wel serieus.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:11

Achterom schreef:
Rennie89 schreef:

Dus omdat je werkgever zijn personeel de laan uitstuurt laat jij je niet testen?
Als die werkgever net zo loyaal was aan jou als jij aan hem, dan drong hij juist aan op een test. Of had hij testmogelijkheden georganiseerd voor zijn personeel.
Sowieso zou hij je eigenlijk niet moeten toestaan om te werken zonder test, met deze symptomen.

Via de GGD kan het inderdaad lang duren. Maar mijn moeder is laatst getest, zij had diezelfde avond al een uitslag :j

Er worden ook nog veel mensen geweigerd hoor! Ik werd in eerste instantie ook geweigerd voor een test want je hebt voorhoofdsholteontsteking dus niet nodig regel het maar met je huisarts. Dus de tweede keer heb ik gezegd ja nu is er wel snot en toen kon het opeens wel. Het was dat de huisarts zo aardig was om mij te temperaturen even tussendoor. Anders had ik dus geen test kunnen krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:26

Ik had het vandeweek ook. Was een nachtje weggeweest, naar het mauritshuis geweest en toen ik de dinsdag thuis kwam had ik het benauwd. Heb toen mijn puffer gepakt en getempt. Geen verhoging maar denk de overgang van type lucht.
Had ik het de volgende dag nog benauwd gehad dan had ik zeker gebeld.

Maar dit vind ik van mijzelf gewoon een moeilijk punt. Moet ik nou iedere keer als ik het benauwd heb aan de telefoon hangen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:36

purny schreef:
Ik had het vandeweek ook. Was een nachtje weggeweest, naar het mauritshuis geweest en toen ik de dinsdag thuis kwam had ik het benauwd. Heb toen mijn puffer gepakt en getempt. Geen verhoging maar denk de overgang van type lucht.
Had ik het de volgende dag nog benauwd gehad dan had ik zeker gebeld.

Maar dit vind ik van mijzelf gewoon een moeilijk punt. Moet ik nou iedere keer als ik het benauwd heb aan de telefoon hangen?

Eens. Zo had ik 3 dagen na de test een mevrouw die alle kanten op hoestte en snotterde. Inmiddels zit ik op 5 dagen na op de 2 weken en voel me gelukkig nog helemaal goed. Dag erna begon ik ook met hoesten door gewoon teveel stress. Zodra ik er niet aan dacht was het spontaan verdwenen. Dacht toen wel moet ik nu weer bellen? Maar niet gedaan aangezien het ook zomaar weg was als ik er niet aan dacht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:40

Ik denk dat dit ook gewoon een moeilijk punt is voor veel longpatiënten. Bel ik wel of bel ik niet?
Ik heb bijna nooit koorts dus als ik koorts heb gaan er bij mij echt alarmbellen af. Zelfde als ik mijn koffie niet meer drink...
(laatst had ik een ontsteking onder mijn kies, koffie weggegooid. mijn vader zei dat als ik mijn koffie niet meer dronk het foute boel was)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:41

Jeetje, dat stuk over Duitsland, dat vind ik wel heftig hoor. Dat mensen blijkbaar de gordijnen dichtdoen rond etenstijd, omdat ze bang zijn aangegeven te worden, bah. Vergelijkingen met WWII gaan uiteraard altijd mank, maar daar was men ook bang aangegeven te worden. Ik vind dat enge praktijken.

Om nog maar niet te spreken over de schade die zo'n kind oploopt. Ga dan als gezin volledig in quarantaine, denk ik dan. Daar zullen de meeste mensen minder problemen mee hebben.

Als ik me ziek meld op het werk, word ik door mijn manager direct doorverwezen voor een covid test. Ik werk in de kinderopvang. Gelukkig nog niet nodig gehad, geen symptomen, maar een collega met flinke hooikoorts klachten is wel getest bijvoorbeeld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:45

Ik werk in de ouderenzorg, mijn werkgever heeft dus een eigen teststraat ingericht waar nog steeds dagelijks collega's getest worden. En op het moment dat iemand snotterend rondloopt wordt diegene daar op aangesproken.
En ja, sommige collega's zijn al meerdere malen getest. Tja, het is niet anders... dat testen is niet fijn, maar het idee dat je mogelijk collega's of cliënten besmet is nog veel minder prettig. Dus dan maar testen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:50

Morrie schreef:
nu we het toch over kinderen hebben:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1340352 ... -telegraaf
Dan is het beleid hier een zachtgekookt eitje!

Dit is echt stemmingsmakerij _O- Er werd duidelijk uitgelegd dat dit sowieso bijna nooit gaat voorkomen. Het wordt alleen ingezet wanneer de ouders niet kunnen voorkomen dat hun kind een ander besmet. In huis kunnen ze dus ook prima samen leven en wordt het kind niet uit huis geplaatst als het aan de keukentafel zit te eten. Het gaat alleen om gevallen waar de ouders bijvoorbeeld 0,0 controle over het kind hebben omdat het steeds wegloopt. Er is dus sowieso meer aan de hand voordat een kind uit huis wordt gehaald. Echt drama om niks dat artikel, vrijwel alle kinderen blijven gewoon thuis bij de ouders :n