Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:35

MoniqueT schreef:
Kaja schreef:
Wel eens bij stilgestaan dat mensen willen voorkomen om bij een eventuele lock down uren in de rij moeten staan om eten en drinken te kopen? Want dat is wat we zien in Italië en Spanje.

Dat dus. Wij zitten in Spanje en hebben zaterdag voor dik 600 euro boodschappen ingeslagen, waaronder heel veel drinkwater (want niet te drinken hier uit de kraan). We hopen zo minstens twee weken of hopelijk langer de deur niet eens uit te hoeven. Ik ga liever één keer flink boodschappen doen, dan elke dag of om de dag mezelf bloot te stellen aan het virus of anderen te kunnen besmetten. We zijn vorige week uit Amerika gekomen en proberen alle contact met anderen te vermijden, niet alleen voor onze eigen veiligheid.

Dat water lijkt me echt verschrikkelijk. Wat hebben wij dan geluk dat je het gewoon uit de kraan kan drinken, dus drinken heb je dan wel. De rest trouwens ook verschrikkelijk hoor, al jullie maatregelen, maar iets simpels als water waar ik niet eens stil bij sta...

Ik moet dus wel elke dag of om de dag, omdat ik dus niet alles kan krijgen in 1 keer (of 2 of 3 keer). Ik probeer nu telkens te gaan als ze een lading binnen krijgen, maar op de één of andere manier werkt het niet. Ik heb altijd een voorraadje, maar daar komen altijd nog normale boodschappen bij die ik nu niet te pakken krijg. Ook wel omdat ik geen oneindig budget heb. Ik ga liever helemaal niet meer.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:36

Ik heb nog half brood in de vriezer zo zijn er vast meer... En dan ga je om brood en fruit dan ligt er bijna niks meer. Ja de grotere dure zak mandarijnen das iets tenminste en gelukkig paar biologische bananen. Brood is echt op in de avond na mijn werk. En anders zondag maar om 9 uur even kijken.

En hamsteren heb ik niet gedaan. Maar het was misschien wel handig als je Frankrijk ziet. Of Italië lang in de rij staan en die.lockdown

De chips was ook weg vooral een merk en paprika... En zo paar meer dingen wat best opvalt.

Vooral lastig straks als mensen geen loon krijgen...
Laatst bijgewerkt door Christiene op 17-03-20 13:38, in het totaal 3 keer bewerkt

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:37

Kaja dat soort emo-betogen met 'jullie jullie jullie' draagt ook weinig bij aan enige verbondenheid. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje hoor.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:37

Stral schreef:
Dat is geen paniekzaaien, Volvo Trucks sluit zag ik. Ik zie ook veel restaurants en frituren die nu afhaal deden enkele dagen daar ook mee stoppen: als het niet door de overheid beslist wordt doen ze het dus zelf. Terecht ook.

ja mijn man werkt voor Volvo trucks en zit vanaf volgende week thuis, echter niet vanwege corona direct. Simpelweg omdat er geen leveringen meer binnen komen :+ (Zweden)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:39

Citaat:
Volgens dit plaatje heb je bij corona geen last van keelpijn of bijna niet, laat de arts van het amc nu gezegd hebben dat het meestal met keelpijn begint.

Tussen zelden en vaak zou ik ook meestal zetten, maar dat is min interpretatie.
Dan klopt het toch?
Ik vind het meest opvallend dat de loopneus mist, die hoort er dus echt niet bij??

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:40

bigone schreef:
Ik verbaas me wel over mensen die al drie symptomen hebben en dan nog nadenken of ze wel naar een afspraak of niet cruciaal werk gaan ? Onder welke steen hebben die gezeten _-:( ook hier op bokt terwijl er al dagelijks word gewaarschuwd.

Sommigen moeten door.... Zorginstelling waar ik stage loop en onder cruciaal beroep valt gaat ook door. En daar zijn de regels net iets anders. Bij hoesten en verkoudheid gewoon komen totdat je koorts krijgt dan is het thuis blijven.

Tja heel veel eigenaren van winkels dreigen met ontslag als je niet op komt dagen. Dan is het ook niet gek dat mensen alsnog gaan werken want geen werk is geen inkomen en geen inkomen niet rond kunnen komen of financieel in de problemen komen.

--
Nog even een positief bericht vanuit Groningen waar de 21 jarige studente het virus had.

https://www.gic.nl/nieuws/herstelde-gro ... hSBSyd91qA

Vorige week maandag werd het virus bij haar vastgesteld en ze is alweer zo goed als beter haast 1,5 week later. Wel blijft ze nog even binnen wat een verstandig besluit is. Iemand die nadenkt over anderen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:42

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:43

Anne, ik doel daarmee alleen op mensen die niet in cruciale beroepen zitten maar met deze symptomen zich afvragen of ze nog wel naar oma of met een vriendin afspreken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:45

Hmmm. Volgens dit plaatje ben in niet besmet. Zal ik de microbioloog geloven of een plaatje op internet....

Dit soort plaatjes zijn gevaarlijk vind ik. Zo krijg je dat mensen denken niet besmet te zijn terwijl ze het wel zijn met alle gevolgen van dien.[/quote]

Wat mis je dan aan symptomen raket??
Want ik vind dat best schokkend aangezien deze nb van ANP komt. Zou je van mogen verwachten dat het klopt.

Jammer overigens dat je gelijk zo denigrerend reageert, nergens voor nodig, we doen allemaal ons best dit serieus te nemen en mensen te waarschuwen.[/quote]

Ik twijfel niet aan de goede intenties. Maar zo'n plaatje vind ik gevaarlijk. Want dan gaan besmette mensen contacten hebben omdat ze niet besmet zijn of alleen maar verkouden zijn. De enige test die zekerheid geeft is een kweek. Alle andere dingen zijn natte vingerwerk. En nu er nog nauwelijks gekweekt wordt maakt het dat lastig. Mijn huisarts was overigens ook van mening dat het waarschijnlijk geen covid was. Dus ook mensen buiten de standaard zijn besmet.

Ik heb veel keelpijn, een volle hoest, spierpijn, misselijk en nooit koorts gehad. En aangezien de longarts een ziekenhuisopname nodig vond beschouw ik het niet als mild.

Ik ben bang voor de schijnveiligheid die dit soort dingen opleveren.

En ik ben het beu niet op te knappen. Fijn dat het niet slechter gaat, maar ik ben het beu.

corine1981

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:49

Ja maar dat testen gebeurt dus amper helaas...

Ik blijf het lastig vinden allemaal.

Ik hoop dat je snel opknapt raket.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:50

Nog steeds geen verbetering dus Raket? Wat een ellende...

Ik ben afgelopen dagen heel veel bezig geweest met afstemmen en communicatie. Ik maak deel uit van het crisisteam op het werk, maar ik ben inmiddels wel thuis omdat ik niet helemaal fit ben (en omdat ik de boel niet vertrouw). Gisteren moest ik wel want ik had van het weekend even een halve liter ranja over mijn laptop gekiept :=

Het is momenteel aanpoten en hard werken, maar uiteindelijk hoop ik dat dat hele virus gewoon verdwijnt. Maar met de huidige aanpak heb ik er een hard hoofd in :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:51

corine1981 schreef:
Is deze al gedeeld??
Misschien handig voor de mensen die twijfelen bij ziekte.
[ [url=m/vPkeqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind het ook gek dat bij griep blijkbaar geen diarree kan zijn :=
Zou dit schema niet voor waar aannemen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:52

Zolang je mensen op straat ziet, verspreidt het virus zich.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:52

raket schreef:
corine1981 schreef:
Is deze al gedeeld??

Hmmm. Volgens dit plaatje ben in niet besmet. Zal ik de microbioloog geloven of een plaatje op internet....

Dit soort plaatjes zijn gevaarlijk vind ik. Zo krijg je dat mensen denken niet besmet te zijn terwijl ze het wel zijn met alle gevolgen van dien.

Eens met je.

Het zou een leidraad kúnnen zijn voor wanneer je de huisarts belt.

Maar met klachten gewoon écht échte thuis blijven.

(Ik heb net ook een buurman gevraagd om even een brood mee te nemen, omdat ik wat milde klachten heb)

Los daarvan en mínstens zo belangrijk, hoe is het met je vandaag?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:53

Edit, lees nu jouw laatste bericht ook.

Ik hoop echt dat je snel gaat opknappen nu!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:54

raket schreef:
corine1981 schreef:
Is deze al gedeeld??

Dit soort plaatjes zijn gevaarlijk vind ik. Zo krijg je dat mensen denken niet besmet te zijn terwijl ze het wel zijn met alle gevolgen van dien.

Nou idd. Volgens dit plaatje heb ik verschijnselen van covid, griep en verkoudheid. Weet trouwens zeker dat het geen verkoudheid is want daar word ik nooit zo ziek van.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:01

Ik begreep dat keelpijn verkoudheid wel degelijk horen bij Covid. Koorts hoeft niet bij milde verschijnselen. Daarom zo ontzettend moeilijk te volgen. Waren er maar meer testen. Ik zou best willen weten of we het misschien al (mild) hebben gehad.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:03

Het is toch ook zo dat veel klachten overlappen met elkaar...
Ik zou diarree scharen onder buikgriep en dat is geen influenza.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:06

bigone schreef:
Anne, ik doel daarmee alleen op mensen die niet in cruciale beroepen zitten maar met deze symptomen zich afvragen of ze nog wel naar oma of met een vriendin afspreken.

Ik zeg wel afspraken met vrienden af voorlopig sowieso tot en met 6 april. Maar dat doe ik meer voor mijn stage. Voor mijzelf tja dat overleef ik wel vind het ook niet echt een tijd om gezellig wat te gaan doen met vrienden.

Opa en oma's ga ik nou even niet heen. Ook omdat een van mijn oma's longkanker heeft en de gevolgen van een virus dan niet best zijn.

Vandaag ga ik nog even langs mijn paard maar dat zet ik dan ook even stop weet er bescherming van de zwakkere doelgroepen.

Baal ik er van ja een beetje maar wat is 3 weken op een mensenleven denk ik dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:08

Terwijl er in Italie heel veel corona patienten ook aan de diarree waren, ik hoop dat gewoon de richtlijnen gevolgd worden, neusverkouden, loopneus, hoesten, keelpijn, thuisblijven en uitzieken, voor onmisbare beroepen dus zorg komt daar koorts nog bij.
En of het nu buikgriep, gewone griep , verkoudheid of corona is, dat zal alleen een test kunnen vaststellen. Tot het zover is(als dat al gebeurt)uitzieken en thuisblijven.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:09

Is er iemand in België die wat weet over verplicht naar huis door je werk?

Mijn vriend werkt voor de provincie, in de kippen branche. Zij kregen maatregelen dat er minder personeel tegelijkertijd aanwezig moest zijn en hebben bijvoorbeeld allemaal een dag minder op de planning staan deze week. Dit zou eerst gedopt gaan worden, en nu is mijn vriend lichtelijk over de zeik omdat ze waarschijnlijk nog minder ingepland gaan worden, en al die dagen van hun verlof ingetrokken gaan worden. Dit kan toch niet zomaar lijkt me of?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:09

bigone schreef:
Terwijl er in Italie heel veel corona patienten ook aan de diarree waren, ik hoop dat gewoon de richtlijnen gevolgd worden, neusverkouden, loopneus, hoesten, keelpijn, thuisblijven en uitzieken, voor onmisbare beroepen dus zorg komt daar koorts nog bij.
En of het nu buikgriep, gewone griep , verkoudheid of corona is, dat zal alleen een test kunnen vaststellen. Tot het zover is(als dat al gebeurt)uitzieken en thuisblijven.

Absoluut met je eens.

Met verhoging koorts ook gewoon thuis blijven.
Hoesten, kuchen snotteren, koppijn, spierpijn, etcetera etcetera.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:16

dakplaat schreef:
Kaja dat soort emo-betogen met 'jullie jullie jullie' draagt ook weinig bij aan enige verbondenheid. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje hoor.

Wie de schoen past, trekke hem aan.
Het enige wat ik graag zou zien, is dat sommige het bekijken vanuit een ander perspectief.
Niets emo aan, want het irriteert me mateloos!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:18

Nog even terugkomend op een paar pagina's terug waar men zei : ' Bokt neemt het serieuzer dan de buitenwereld' , dit topic is natuurlijk geen representatieve afspiegeling. Hier posten vooral bokkers die dit onderwerp boeiend vinden.

Als je je er juist niks van aantrekt, ga je ook niet hier alles lezen en mee posten :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:23

Inderdaad Ruitje. Je zou heel bokt moeten bekijken, waar er ook mensen vragen stellen of ze bijvoorbeeld nog op vakantie kunnen en dan alsnog, wie zegt dat er niet een % is dat niks post over wat ze doen, omdat ze niks aanpassen?