Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:20

detos240 schreef:
Wij hebben een melkveehouderij bedrijf. Kom zo min mogelijk buiten ons bedrijf.
Boodschappen laat ik bezorgen. Alleen moest ik vandaag wel heen. Zou gisterenavond bestellen....
En toen zat de bezorgdienst al geheel vol t/m komende zaterdag! Best balen zo.
Moet nu dus een week van te voren plannen wat ik nodig heb om het de week erop te laten bestellen.
Wij zijn toch voorzichtiger geworden. Als een van ons ziek wordt........ wie doet dan de beesten?
Abeos heeft het ook verschikkelijk druk ............

Ja dat is heel lastig. Ik heb voor de zekerheid twee sloten gereserveerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:23

MoniqueT schreef:
Electra, vergelijk het even met een autoverzekering. Je bent voor van alles en nog wat verzekerd, maar als jij dronken achter het stuur stapt, hoeft de verzekering niet uit te betalen. Want dronken achter het stuur is de wet overtreden.

Als de regering dus vandaag bepaalt dat je niet op de fiets, te paard, step of wat dan ook de straat op mag, dan overtreedt je dus de wet en hoeft je verzekering niet uit te betalen. En als de uitzondering is dat je wel op de fiets naar je werk mag, dan mag dat inderdaad wel. Maar het rondje op de racefiets dus niet. Dat soort beperkingen kan iedere regering invoeren in noodsituaties.

En inderdaad: in Nederland zal fietsen voor werk niet snel verboden worden, maar voor recreatie wellicht wel.

Dat weet ik, maar dat staat ook in de voorwaarden: verzekeraar betaalt niet uit bij eigen schuld.

Maar goed, ik ga deze discussie stoppen.
Wij zijn hier niet in Spanje. ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:26

MoniqueT schreef:
Dit hele verhaal begon bij paardrijden, vallen en aanspraak maken op medische hulp. Misschien nu gewoon even niet verstandig.

Mezelf maar even gequote.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:29

MoniqueT schreef:
MoniqueT schreef:
Dit hele verhaal begon bij paardrijden, vallen en aanspraak maken op medische hulp. Misschien nu gewoon even niet verstandig.

Mezelf maar even gequote.

Je herhaalt de situatie in Spanje.
Dat is verwarrend, ik kan wel iedere x de situatie in Griekenland vertellen, maar dat is niet relevant.

In Nederland mag je gewoon nog paardrijden...….. in ieder geval eigen paarden.
Manegeleven ligt helemaal stil hier.

Paardrijden en fietsen is niet verboden in Nederland.

mylittlejoy

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:31

Het is niet verboden, maar een beroep op gezond verstand om nu het risico niet op te zoeken zodat de al overwerkte artsen zich kunnen richten op de coronapatiënten mag best, toch?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:34

Ik merk hier in het dorp dat het na het Amber alert veel stiller is op straat. Ook in de Plus houd iedereen afstand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:34

marleen_usar schreef:
Ik merk hier in het dorp dat het na het Amber alert veel stiller is op straat. Ook in de Plus houd iedereen afstand.

NL alert

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:51

Hier rijdt gewoon de Regiotaxi nog, wel met minder chauffeurs maar ze rijden wel!
Mogen alleen met een busje rijden en dan nog maar 1 persoon tegelijk dus de chauffeurs lopen wel risico.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:52

mylittlejoy schreef:
Het is niet verboden, maar een beroep op gezond verstand om nu het risico niet op te zoeken zodat de al overwerkte artsen zich kunnen richten op de coronapatiënten mag best, toch?

Jij snapt het. En wat niet is, kan nog komen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:33

Fijn deze nieuwe maatregelen. Ik ga ook sowieso de politie bellen als ik mensen samen zie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:36

Kimbers schreef:
Fijn deze nieuwe maatregelen. Ik ga ook sowieso de politie bellen als ik mensen samen zie.

Normaal ben ik niet zo van het klikken. Maar dit virus is echt iets dat koste wat kost bestreden moet worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:40

mylittlejoy schreef:

Sinds wanneer is fietsen naar je werk een risico? Het ging namelijk vooral over fietsen naar je werk. ;) Dat doen ze in Spanje niet, maar in Nederland wel.
Net bij de nieuwe maatregelen is niets over fietsen (of paardrijden)?gezegd.

Ik vind al die vergelijkingen met andere landen (die het veel beter doen, volgens sommige bokkers) sowieso irritant. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:41

Loretta schreef:
Kimbers schreef:

Normaal ben ik niet zo van het klikken. Maar dit virus is echt iets dat koste wat kost bestreden moet worden.

Jezus ...... doe normaal..... klikken .... NSB- praktijken. Spreek mensen zelf aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:42

Bellen zou ik ook niet doen maar mensen aanspreken is ook niet altijd makkelijk.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:45

NSB, serieus?

Ik ga een groep van 30 wat ik hier in de wijk zie dus echt niet persoonlijk aanspreken. Zelfs een kleiner groepje kan de rambam krijgen. Als het nu nog niet duidelijk is dan gun ik ze die boete van harte.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 23-03-20 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:45

Anoniem schreef:
Bellen zou ik ook niet doen maar mensen aanspreken is ook niet altijd makkelijk.

Nee dat klopt. Ligt ook aan je toon.
Maar klikken..... omdat je buren misschien in de tuin binnen 1.5 m. Met elkaar aan de wijn zitten....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:46

Kimbers schreef:
NSB, serieus?

Ja serieus.... politie bellen Omd at je mensen met elkaar ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:48

Electra63 schreef:
Anoniem schreef:

Nee dat klopt. Ligt ook aan je toon.
Maar klikken..... omdat je buren misschien in de tuin binnen 1.5 m. Met elkaar aan de wijn zitten....

Och nee, dat zou ik ook zeker niet doen hoor.
Maar er zijn wel situaties waarin aanspreken niet altijd handig is. Of je kan een grote bek verwachten bijvoorbeeld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:53

Kimbers schreef:
NSB, serieus?

Ik ga een groep van 30 wat ik hier in de wijk zie dus echt niet persoonlijk aanspreken. Zelfs een kleiner groepje kan de rambam krijgen. Als het nu nog niet duidelijk is dan gun ik ze die boete van harte.

Normaal geef ik dingen niet graag aan. Maar een grote uitbraak in mijn buurt zit ik ook niet op te wachten ook al zit ik binnen. Uiteindelijk krijgt de hele omgeving er last van.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:36

Electra..NSB? We hebben het hier over ieders gezondheid..

Laat ze een fikse boete krijgen! Deze club is niet onder de indruk van de politici.. van de media.. van influencers. Waarom dan wel van Truus van de hoek?

Politie of gemeente bellen lijkt mij prima. Niet om te klikken maar om levens te redden..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:03

Vanmiddag zegt iemand ik ben gezond dus ik krijg het niet, hoe dom kan een mens zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:06

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

Jezus ...... doe normaal..... klikken .... NSB- praktijken. Spreek mensen zelf aan.

Dan heb jij nog nooit een klap gehad toen je iemand aansprak.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:10

IMJ schreef:
Electra..NSB? We hebben het hier over ieders gezondheid..

Laat ze een fikse boete krijgen! Deze club is niet onder de indruk van de politici.. van de media.. van influencers. Waarom dan wel van Truus van de hoek?

Politie of gemeente bellen lijkt mij prima. Niet om te klikken maar om levens te redden..

Dat is ook mijn gedachte. Normaal heb ik een gruwelijke hekel om mensen erbij te lappen. Maar voor de bestrijding van dit virus moet echt alles op alles gezet worden.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:16

MarlindeRooz schreef:
Loretta schreef:

Dan heb jij nog nooit een klap gehad toen je iemand aansprak.

Dit.. En tegenwoordig weten ze je ook nog snel te vinden als je een telefoontje pleegt om te klikken. :=

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:18

Dan maar anoniem bellen