Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:PSvanLot schreef:Pfff dit is echt geen doen hier.
Ikzelf zit voor mijn leerlingen allerlei opdrachten te maken, voor ieder leerjaar heb ik enkele klassen en zit tot mijn nek in het werk voor de examenleerlingen. Teams wil niet meewerken en het gaat allemaal nog niet zo handig.
Mijn kinderen moeten werk van groep 5 doen en willen constant vragen stellen... gelukkig zijn we aan het laatste item en hebben ze vanmiddag vrij.
Volgens mij woon jij hier in de buurt. Je mag ze ook wel hier brengen een paar ochtenden. Voor niets.
Kunnen ze mooi hier aan de keukentafel hun huiswerk doen samen met die van mij.
Speeltuin voor de deur, bos om de hoek.
Saskia9 schreef:Keet, ik heb ook zo'n kind, zit ook op speciaal onderwijs en normaal gezien is het voor die doelgroep moeilijker om thuis te doen wat op school ook gedaan wordt. Structuur kwijt, het klopt niet etc etc.
Ik ben hier eerlijk geweest, verteld wat er aan de hand is en waarom er thuis zitten. Dat schoolwerk belangrijk is en deze weken niet meegerekend zijn wbt stof missen.
Dus dat er echt iets gedaan moet worden. Hier zijn we samen gaan zitten, en in overleg besproken wat gedaan moet worden en hoe dat ingekleed kan worden. Zo heeft hij het gevoel inspraak te hebben en is dan werkwilliger dan wanneer ik opdraag dat iets gewoon moet omdat het moet zegmaar.
Misschien kun je er iets mee?
Keet schreef:Saskia, hoe oud is die van jou? Gup is 4 en die begrijpt dat echt niet
Delphi schreef:Ik zou het mezelf inderdaad ook niet moeilijk maken met kinderen uit de kleuterklas en huiswerk. Ergens vind ik het zelfs erg apart dat daar huiswerk voor gegeven wordt!
Lees lekker voor, kijk iets leerzaams op tv of de tablet, laat ze meehelpen met koken en boontjes of aardappels tellen. Spaghetti letters benoemen voor ze gekookt worden. Lekker kleuren en daarbij kleuren benoemen. Zoek op internet leuke dingen die je in de natuur (tuin) kunt doen. Ik denk dat er genoeg dagelijkse dingen zijn die al educatief genoeg zijn voor een kleuter. De strijd van huiswerk zou ik dan echt niet aangaan bij kleuters.
Jillz1 schreef:Nou helaas gaat thuis onderwijs hier niet werken.
Zoon van 14 heeft sowieso nooit motivatie. Ik MOET echt 3 dagen vd week werken, bij thuiskomst staat door drie thuiszitters alles overeind thuis en dan verwacht men van school dat ik na avondeten nog een avondje ruzie ga maken met ze.
Nou nee, met alle respect, ik heb tegen zoonlief gezegd " of je gaat zelf aan school werken of je gaat een jaartje overdoen. Ik moet zelf ook in de crisis overeind blijven en de stress rondom thuisonderwijs kan ik er niet bij hebben.
Jillz1 schreef:Ik vind het heel knap dat de scholen hier zo snel oplossingen in bieden.
Maar ik vind wel dat er nogal gemakkelijk door onze school gedaan wordt om ouders als thuis juf om meester in te zetten.
Mijn man en ik werken gewoon buitenhuis. En zoals ik al heb gezegd heb ik toch het bij de kinderen zelf neergelegd. Drie weken ruzie om school is ook niet wenselijk om de crisis door te komen.