Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pocca_Locca schreef:Nou ik waag te betwijfelen of iedereen die dat wil, gewoon een familie weekend kan boeken met meer dan 20 man tegelijk..
bigone schreef:Pocca_Locca schreef:Nou ik waag te betwijfelen of iedereen die dat wil, gewoon een familie weekend kan boeken met meer dan 20 man tegelijk..
Verdiep je nu eens een keer voor je ongefundeerde kreten lanceert . Die kerel huurt al anderhalf jaar onafgebroken dit complete hotel af dus is het inmiddels een woonhuis volgens de regels in Duitsland .
En dat heeft niets te maken met de huidige mogelijkheden.
Bloodymary schreef:Hou eens op over die Thai. Het gaat hier over de NL's economie.
MizzMontana schreef:Bloodymary schreef:Hou eens op over die Thai. Het gaat hier over de NL's economie.
Ben het met je eens dat we discussie over die Thai nu wel kunnen skippen. Maar de economische corona crisis gaat al langer niet meer alleen over Nederland.
Niet alleen de social distancing zoals we die in NL hebben maar ook het sluiten van de luchtruimen wereldwijd heeft een stroomversnelling ingezet wat betreft het verlies van inkomsten in de toeristische sector en de internationale handel.
Alles is zo onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wat denk je bijvoorbeeld van de internationale paarden handel. Klanten kunnen niet meer komen kijken, internationale concoursen gaan niet door waardoor je je paard niet in de picture kan rijden.
Dit werkt al zo ver door dat ik om me heen hoor dat fokkers hun merrie niet laten dekken, etc etc.
Bloodymary schreef:Ja, maar die verschijnselen zijn er dan dus niet bij de werknemer zelf en er is geen sprake van WTV/NOW. Dat is mijn vraag.
MizzMontana schreef:Bloodymary schreef:Ja, maar die verschijnselen zijn er dan dus niet bij de werknemer zelf en er is geen sprake van WTV/NOW. Dat is mijn vraag.
Dan valt het denk ik onder opgelegde maatregelen door de overheid en mag je je werknemer niet ziek melden volgens arboned.
https://www.arboned.nl/coronavirus/faq
Bloodymary schreef:MizzMontana schreef:
Dan valt het denk ik onder opgelegde maatregelen door de overheid en mag je je werknemer niet ziek melden volgens arboned.
https://www.arboned.nl/coronavirus/faq
Inderdaad, die had ik nog niet gezien. Dus dan zal de werknemer vakantiedagen op moeten opnemen of onbetaald verlof.
Pocca_Locca schreef:Ik las net een bericht dat er gewoon gevoetbald mag worden ( weliswaar zonder publiek, maar toch) zou dat alleen voor het betaald voetbal gelden, of mogen we gewoon lekker in het park voetballen met z’n 22 -en?
De Corona maatregelen gelden niet voor voetbalwedstrijden..