Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:00

De beste les in vloeken achter het stuur heb ik ooit gekregen van een Britse collega (jaja, die beleefde Britten...) waar ik naast zat terwijl we tijdens de spits Brussel uit moesten vanuit het centrum :+

Mooiste verwensing: DICK FOR BRAINS! :))

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:02

@Sonja_vR: dat laatste dus. Ik hou me wel in als er anderen bij zijn (met uitzondering van mijn vriend, die is me inmiddels gewend), want dan voel ik me er zelf ook ongemakkelijk bij. Maar soms doet iemand gewoon zo iets ongelooflijk doms dat je dat even moet benadrukken. :+

@Ibbel hahaha die is mooi _O- zoiets zeg ik ook vaak zat als er weer eens zo'n opgefokte persoon op de weg zit. Dan zeg ik, 'die rijdt met z'n l*l in plaats van met z'n hersenen'.

Jenara

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:09

Hahaha ja herkenbaar, dat vloeken achter het stuur :p

Mijn favoriet: "Als je zo graag traag rijdt, neem dan het openbaar vervoer!! Laat de autosnelweg aan mensen die SNEL WEG willen zijn!"

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:11

Schrok trouwens wel even vandaag. Vrouw wilde een vrachtwagen inhalen maar bleef uiteindelijk naast de vrachtwagen rijden en reed helemaal rechts van haar rijbaan, ze zat echt bijna tegen de vrachtwagen aan. :=
Is er een manier om zoiets aan te geven bij zo'n persoon? Want nog een stukje naar rechts en die auto zou aan gort gereden zijn.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:14

Oh dat zie ik ook heel vaak gebeuren. Ik denk niet dat er echt een manier is om dat aan te geven. Ik hou dan meestal maar extra afstand en zodra ik de kans heb schiet ik er voorbij. Zelfpreservatie :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:14

Ibbel schreef:
De beste les in vloeken achter het stuur heb ik ooit gekregen van een Britse collega (jaja, die beleefde Britten...) waar ik naast zat terwijl we tijdens de spits Brussel uit moesten vanuit het centrum :+

Mooiste verwensing: DICK FOR BRAINS! :))

Britten kunnen fantastisch schelden idd :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:17

Het accent maakt het af voor mij :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:30

Knobhead

:') Laatst in een video hoorde ik iemand "Oh you absolute MOOSE!"

Overigens roep ik ook heel wat af in de auto :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 17:38

Gisteren weer een ergernis...
Ik woon boven een winkelcentrum en om mijn auto te parkeren is er een grote parkeerplaats maar de toegangsweg is uiteraard vaak druk.
Soms zijn mensen aan het parkeren en moet je even wachten tot je er langs kunt. Geen probleem, maar regelmatig zijn er mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn ofzo en die gaan precies in de weg gewoon stilstaan zonder dat daar een ( zichtbare) reden toe is en blokkeren dan de hele boel |o

Gisteren was dat dus aan de hand. Rijd die persoon een stukje en ik dacht mooi dan slaat die linksaf en gaat daar een plaatsje zoeken, nee gaat die na 3 meter weer stilstaan. Toen heb ik op mijn toeter gedrukt Pff durft die nog te zwaaien naar de binnen spiegel ook! Die persoon reed toen eindelijk wel gewoon verder tot die niet meer in de weg stond.

Hoe moeilijk ken het wezen hè...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:43

Sommige mensen :')

Hier een paar weken terug ook zoiets. Ik draai bij ons achteruit de oprit af en kom daardoor wat scheef op de weg te staan, zodat mijn vader (op krukken) makkelijk in kan stappen. Ja dat duurt nou eenmaal even wat langer met een nieuwe heup. Persoon die (pittig hard) aan kwam rijden, vond het te lang duren en rijd over de stoep achter mij langs. Prima, als jij geen 10 seconden kan wachten, maakt mij niet uit. Op het moment dat hij achter mij langs gemanoeuvreerd is, is mijn vader ingestapt en rijd ik ook weg. Achter hem aan dus. Blijkbaar was hij daarover NOT amused, want toen ging hij ineens random stilstaan. In de hoop dat ik om hem heen zou gaan waarschijnlijk. Nuchter dat ik ben, zet ik mijn auto ook stil, in zijn vrij en wacht rustig af. Hij zag dat in zijn spiegel en toen reed ie verder _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 23:22

Echt... die heeft gewoon niet verder gekeken dan zijn neus lang is... Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij slechts heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:43

Regen en dan naar de winkel , vandaag liep ik in de stromende regen door de winkelstraat (moest en zou even naar de action ) . En dan al die lui die half op de stoep of helemaal op de stoep de auto gooien ,snel naar de winkel rennen en dan weer snel terug . Stel je voor he dat je nat word omdat je verder moet lopen >;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:03

Mensen die niet opletten en bijna met hun auto vol op de achterkant op jouw auto botsen...

Kwam een fietser van rechts in een wijk dus die heeft voorrang ik reed ook netjes 30 en remde af. Was ook wel een beetje plots maar ik wist ook niet wat de fietser ging doen. Meneer/mevrouw achter mij kwam half naast mij staan vol op de rem. Ik dacht eerst die schiet ervoor bij en knalt dan vol op de fietser. Gelukkig niet gebeurd maar ook hij het wegrijden vertoonde deze persoon vreemd rijgedrag. Hopelijk let hij/zij de volgende keer wat beter op voor en op rechts.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:43

Net met een veewagen op pad geweest en weer gevaarlijke capriolen gezien. Mensen die op het laatste moment hard voorbij rijden en dan voor je vol in de remmen gaan. Of mensen die dicht achter de wagen blijven plakken en gaan toeteren als het niet snel genoeg gaat.

De wagen was zwaar beladen (stond een comtois van +/- 1000 kilo in). En had dus een langere remweg en een langere opstart bij het wegrijden.

Zo wie zo mensen zonder geduld die de hele weg opeisen kan ik niet tegen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:23

Lijkt me eng hoor met een trailer en paard rijden...

Vannacht weer een taxi die raar reed. Ik kom aangereden met vlotte snelheid, zie een auto een taxi inhalen, gaat meteen naar rechts, gaat de taxi opeens naar links terwijl ik daar aan kom rijden :+ tweebaansweg was het overigens. Dus die taxi links rijden, ik nog wachten op dat die inhaalt en gepaste afstand houden, blijft die links hangen. Uiteindelijk ging die toch weer achter de auto die hem had ingehaald en kon ik er langs, haalde hij toch die auto in en bleef achter mij aanrijden op de middelste baan (inmiddels driebaansweg en ik op rechterbaan). Echt zo fiets doelloos.... uiteindelijk ging die weer langzamer rijden en zag ik hem niet meer maar vond het wel een heel rare actie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:29

Domino_2006 schreef:
Net met een veewagen op pad geweest en weer gevaarlijke capriolen gezien. Mensen die op het laatste moment hard voorbij rijden en dan voor je vol in de remmen gaan. Of mensen die dicht achter de wagen blijven plakken en gaan toeteren als het niet snel genoeg gaat.

De wagen was zwaar beladen (stond een comtois van +/- 1000 kilo in). En had dus een langere remweg en een langere opstart bij het wegrijden.

Zo wie zo mensen zonder geduld die de hele weg opeisen kan ik niet tegen.

Zo herkenbaar. Net ook met paard op pad. Mensen die er toch nog gauw even voor willen terwijl wij op de voorrangsweg al netjes 80 rijden. Maar zien een trailer en krijgen dan ineens haast ofzo? Maar dan wel als ze op de N weg voor je rijden stug 65 gaan rijden. Of even verderop waar je 100 mag (wij dus niet) ons inhalen terwijl er een inhaalverbod is daar. Maar ja trailer he, daar moet je langs.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:33

Pffff.... Vanmorgen hier in Zwolle: N35 (ring Zwolle), deel waar je 70 mag. Persoon met aanhanger op de rechterbaan hield het op 50. Hmpf... Dus ik er omheen gereden. Rij weer op de rechterbaan, aangezien ik 2 kruisingen verderop rechtsaf moest, blijft er iemand op de baan links van mij plakken (andere bestuurder), ook met 50. En rechts inhalen mag niet... 2 banen opschuiven naar links en dan passeren was geen optie, gezien mijn afslag rechts snel naderde. Dus ik ook maar op de rem, maar bij het eerstvolgende verkeerslicht toch echt met 70 weggestoven om bij de volgende afslag rechtsaf te slaan... Ergerde me wel eventjes daar... 50 waar je 70 mag... Gaspedaal zit niet voor niks in de auto... Of kies een andere route als 70 je te snel gaat...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 07:06

JPitty schreef:
Pffff.... Vanmorgen hier in Zwolle: N35 (ring Zwolle), deel waar je 70 mag. Persoon met aanhanger op de rechterbaan hield het op 50. Hmpf... Dus ik er omheen gereden. Rij weer op de rechterbaan, aangezien ik 2 kruisingen verderop rechtsaf moest, blijft er iemand op de baan links van mij plakken (andere bestuurder), ook met 50. En rechts inhalen mag niet... 2 banen opschuiven naar links en dan passeren was geen optie, gezien mijn afslag rechts snel naderde. Dus ik ook maar op de rem, maar bij het eerstvolgende verkeerslicht toch echt met 70 weggestoven om bij de volgende afslag rechtsaf te slaan... Ergerde me wel eventjes daar... 50 waar je 70 mag... Gaspedaal zit niet voor niks in de auto... Of kies een andere route als 70 je te snel gaat...

Moet zeggen dat het op de ring niet overal zo duidelijk staat aangegeven waar je 70 mag en waar je 50 mag.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:03

Als ik daar rij en ik kijk goed om mij heen zie ik overal wel borden. Maar kan zijn dat op moment dat jij daar reed net even een was omgewaaid, omvergereden of weet ik veel wat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:15

De borden staan er inderdaad, en nee ze waren niet omgewaaid, maar een deel is 50 op die weg en een deel is 70, elke x meter heb je weer wegwijsborden waarbij je goed wilt voorsorteren en zeker in de ochtend is dat rot. Al is het natuurlijk wel dat je snelheidsverschil ziet tussen diegene die 50 rijdt en anderen die 70 rijden. Ik snap wel dat het frustrerend is hoor, maar kan me op dat stuk wel begrijpen dat daar fouten gemaakt worden. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:52

Als jij daar de weg kent, gaat om het stuk tussen de Mc aan de Ceintuurbaan en de kruising net ná het ziekenhuis. Vandaag trouwens bij het ophalen van mijn autootje geen ergernissen gehad in verkeer. Wel een hele hoop politieauto's overal, waarvan er eentje zonder sirene of zwaailicht wel door rood licht reed.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:01

JPitty schreef:
Als jij daar de weg kent, gaat om het stuk tussen de Mc aan de Ceintuurbaan en de kruising net ná het ziekenhuis. Vandaag trouwens bij het ophalen van mijn autootje geen ergernissen gehad in verkeer. Wel een hele hoop politieauto's overal, waarvan er eentje zonder sirene of zwaailicht wel door rood licht reed.

Ja, bekend stukje. :D Dat stukje voor de grote gele M is nog 50, als je al eerder op de ring reed, kan het wel verwarrend zijn als je niet bekend bent.

Ik had laatst daar vlak bij in die indische buurt een fietser vlak voor de auto. Niet kijken, fiets ervoor gooien. Heb getoeterd maar kreeg een arrogante blik terug. :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:06

Jeetje. Indische buurt is vlak achter de macD. daar. Zit zelfs een fietstunneltje... Sommige figuren snap je echt niet he...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:02

Vandaag eff moeten seinen naar een cooper op de linkerbaan. Kon allang naar rechts en het verkeer op de middelste baan ging even hard zij het niet harder :+ en gezien ik van doorrijden hou even op tijd seintje gegeven en ze snapte het gelukkig. Verder geen irritaties, weinig verkeer op weg naar werk rond 3:45 op de A4 dus geen irritaties, terugweg is het wel vrij druk maar kan alsnog gewoon doorrijden. Afentoe iemand die last minute ging inhalen maar dat maakt in principe niet uit daar hou ik gewoon rekening mee :D

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:17

Vanochtend ook weer een heerlijke ergernis gehad of nouja 2. Toevallig beide Nederlanders op de autobahn. Allereerst een vrouw die zo 120 reed en haar auto zo voor een auto gooide die 160/170 reed ipv ff gas los te laten. Dat dat geen ongeluk werd is te danken aan een droog wegdek en goed werkende remmen. Dan zou je denken dat mevrouw er wat van heeft geleerd maar een paar km verderop doet ze het weer en dan ook ver van te voren zodat ze wel ff die vrachtauto kan inhalen voordat degene met 40km/h meer op de teller haar inhaalde |o
En op de terugweg een zelfde geval met een busje die schat ik 140 reed. Knalde hem ook zo naar links terwijl er iemand met heel wat meer aan kwam

Bij zulke mensen ben ik gewoon bang om er achter te blijven