Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:maaike5581 schreef:Staat ook duidelijk aangegeven als je je coupon code van het kruidvat kaartje gaat verzilveren :
[ [url=m/HvzhrN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ah, das balen! Het leek me al onwaarschijnlijk mooi!
Shadow0 schreef:Wat ik dan wel een beetje flauw daaraan vindt is dat als je een reis tijdens de spits begint maar die voor een deel buiten de spits valt, je voor het hele stuk vol tarief betaalt. Zo valt het wel steeds in het voordeel van de NS uit. (Bij die Kruidvatkaartjes snap ik het nog een beetje, maar bij in- en uitchecken kan dat gewoon verrekend worden.)
Cilli96 schreef:Gebeurd het wel eens dat een wissel verkeerd staat en een trein dus verkeerd rijd oid? Zo ja, hoe lossen jullie dit op?
Vjestagirl schreef:Cilli96 schreef:Gebeurd het wel eens dat een wissel verkeerd staat en een trein dus verkeerd rijd oid? Zo ja, hoe lossen jullie dit op?
Ja, dat gebeurd. Dan wordt er gekeken hoe we de trein alsnog naar de juiste bestemming kunnen krijgen. Het kan zijn dat hij op het volgende station alsnog de goede 'afslag' kan nemen, of dat hij terug moet naar een plek vanaf waar dit nog kan.
Castilja schreef:Vjestagirl schreef:Ja, dat gebeurd. Dan wordt er gekeken hoe we de trein alsnog naar de juiste bestemming kunnen krijgen. Het kan zijn dat hij op het volgende station alsnog de goede 'afslag' kan nemen, of dat hij terug moet naar een plek vanaf waar dit nog kan.
Maar kan het dan niet gebeuren dat 2 treinen elkaar tegemoet rijden en dat het echt gevaarlijk wordt?!
Gloa schreef:Castilja schreef:.
Maar kan het dan niet gebeuren dat 2 treinen elkaar tegemoet rijden en dat het echt gevaarlijk wordt?!
Gloa schreef:Marijke_1995 schreef:Ik lees sinds het begin van dit topic mee en heb al wat vragen beantwoord gekregen, maar nu parkeerde ik vanavond mijn auto toevallig bij het Railcenter in Amersfoort! Wat googlewerk levert me vooral op dat het een centrum is voor opleidingen? Zijn jullie er wel eens te vinden? Je ziet ook echt een spoorwegovergang enzo, heel tof!
Railcenter is een opleidingslocatie voor spoorwerkers. Dus de mensen die buiten aan de baan werken.
De NS heeft een stukje verderop richting het station een eigen opleidingslocatie waar oa 2 hele grote simulatoren staan.
Danielleeee_ schreef:Vandaag, en ik heb het wel eens eerder gezien, zag ik een Duitse trein langs Almere rijden. Maar het lijkt me niet dat er een traject is waarbij een internationale trein via Almere rijdt.
Rijdt de Duitse trein om via Almere als er bijvoorbeeld werkzaamheden zijn op zijn eigen traject?
Ik zag namelijk dat er wel werkzaamheden zijn bij Amsterdam/Weesp/Naarden Bussum, wat normaal ook binnen een stukje internationaal traject valt als ik het goed heb.
Gloa schreef:Nee hoor 1 machinist die door rood gaat is al genoeg om op een verkeerd spoor met een tegentrein terecht te komen.
Er is veel beveiliging maar je kan door rood rijden nooit voor 100% voorkomen.
Janneke2 schreef:Gloa schreef:Nee hoor 1 machinist die door rood gaat is al genoeg om op een verkeerd spoor met een tegentrein terecht te komen.
Er is veel beveiliging maar je kan door rood rijden nooit voor 100% voorkomen.
En er is automatische trein beveiliging, maar die werkt niet als de trein langzamer dan 40 km/u rijdt.
Danielleeee_ schreef:Danielleeee_ schreef:Vandaag, en ik heb het wel eens eerder gezien, zag ik een Duitse trein langs Almere rijden. Maar het lijkt me niet dat er een traject is waarbij een internationale trein via Almere rijdt.
Rijdt de Duitse trein om via Almere als er bijvoorbeeld werkzaamheden zijn op zijn eigen traject?
Ik zag namelijk dat er wel werkzaamheden zijn bij Amsterdam/Weesp/Naarden Bussum, wat normaal ook binnen een stukje internationaal traject valt als ik het goed heb.
Weet iemand heel toevallig nog antwoord op mijn vraag? Ik ben stiekem wel erg benieuwd
Steeph schreef:Waarom heeft Tilburg een spoor 4 met perron maar is die ongenummerd en ongebruikt?
fohadie schreef:Ik heb toch ook een vraag aan de machinisten en/of conducteurs onder ons: WAAROM wordt er pas omgeroepen in welke trein je zit als de trein al onderweg is? Dan moet je wachten tot het volgende station tot je er pas uit kan. Handiger zou zijn om het om te roepen VOOR de trein vertrekt.
Nu tot drie keer toe meegemaakt dat er op het bord een andere trein stond. Er was een spoorwijziging maar die werd niet omgeroepen. Dus ga je er vanuit dat de trein waar je instapt ook de trein is die op het bord staat. Zo ben ik eens in Belgie gestrand terwijl ik dacht de ic direct naar Rotterdam te hebben vanaf Breda.
fohadie schreef:xPabloBokt schreef:Geen vraag maar ook geen ergernis dus ik zet hem maar hier.. zit in de trein naar school (IC Den Haag) en voel hem vertrekken. HC over de intercom: "dames en heren welkom in de Intercity naar Maastricht.. grapje" en ik hoor hem grijnzen door de intercom. Dagelijkse hartverzakking gehad maar kan er wel om lachen
Ik heb toch ook een vraag aan de machinisten en/of conducteurs onder ons: WAAROM wordt er pas omgeroepen in welke trein je zit als de trein al onderweg is? Dan moet je wachten tot het volgende station tot je er pas uit kan. Handiger zou zijn om het om te roepen VOOR de trein vertrekt.
Nu tot drie keer toe meegemaakt dat er op het bord een andere trein stond. Er was een spoorwijziging maar die werd niet omgeroepen. Dus ga je er vanuit dat de trein waar je instapt ook de trein is die op het bord staat. Zo ben ik eens in Belgie gestrand terwijl ik dacht de ic direct naar Rotterdam te hebben vanaf Breda.
fohadie schreef:Steeph schreef:Waarom heeft Tilburg een spoor 4 met perron maar is die ongenummerd en ongebruikt?
Ze hebben enorm vertraging in Tilburg. Helaas is het nog steeds niet klaar maar de bedoeling is dat dit wel in gebruik genomen gaat worden.
@Danielle, er was wel al antwoord gegeven op je vraag? Dit kwam idd door werkzaamheden.
fohadie schreef:Ik heb toch ook een vraag aan de machinisten en/of conducteurs onder ons: WAAROM wordt er pas omgeroepen in welke trein je zit als de trein al onderweg is? Dan moet je wachten tot het volgende station tot je er pas uit kan. Handiger zou zijn om het om te roepen VOOR de trein vertrekt.
fohadie schreef:Steeph schreef:Waarom heeft Tilburg een spoor 4 met perron maar is die ongenummerd en ongebruikt?
Ze hebben enorm vertraging in Tilburg. Helaas is het nog steeds niet klaar maar de bedoeling is dat dit wel in gebruik genomen gaat worden.