Buitenlandse liefde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:44

Lekker makkelijk voor hem. Hij zit comfortabel in jouw huis, hoeft geen rekeningen te betalen en heeft enkele maanden de tijd om iets nieuws te zoeken. Hij zal echt geen haast hebben om te vertrekken :x

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:48

Melleke24 schreef:
Goof schreef:
En je hebt hem zelf aangezegd dat hij een paar maanden de tijd heeft voordat hij het huis uit moet zijn. Laat hem die tijd dan ook nemen.

Ik zeg toch ook niet dat hij die tijd niet krijgt. Ik zeg gewoon dat ik had gehoopt dat hij uit zichzelf zou vertrekken. Ik betaal nog steeds alle rekeningen van mijn huis waar hij nu in verblijft terwijl ik er niet ben.

Als ie nu gratis kan wonen? Hoe gemotiveerd om een ander huis te zoeken denk je dat hij is..? Buiten dat het verdraaid lastig is om wat te vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:02

In Belgie is het blijkbaar iets anders geregeld.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:09

Ik zie ook niet in waarom er gedacht wordt dat hij nu ineens snel het huis gaat verlaten. Hij woont al 8 jaar gratis, ik snap wel dat hij geen haast heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:26

Heb jij al die jaren alles alleen betaald dan??

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:02

Zo simpel is het niet. Als ze idd de contracten voor stroom en water op wilt zeggen dan kan ze die opzeggen met eindstanden ,die krijg je alleen door naar binnen te gaan en samen de standen op te nemen en hem het contract over te laten nemen.Daar moet hij voor tekenen
Als hij echt zo moedwillig is als de ts zegt. Dan kan ze beter alles blijven betalen die 3 maanden of 2 als hij die van de ts aanneemt en even bloeden voor die tijd.
Contracten afsluiten en weer aansluiten kost je ook geld.
Ts heeft keuze's gemaakt die haar goed recht zijn. Maar hij heeft nu eenmaal recht om die paar maanden zijn zaken op orde te krijgen en een andere woning te vinden.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 12:05

Anoniem schreef:
Heb jij al die jaren alles alleen betaald dan??

Ja altijd. Af en toe ging hij eens boodschappen doen maar ik betaalde altijd alles alleen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:21

Dan heb je het dus niet alleen betaald. Voor de wet is het zo, dat ook al doet hij maar 1 keer boodschappen, hij meebetaalt. Bijzonder banketstaaf, maar dat is wel hoe het werkt. Het vervelende is nu dat je geen poot hebt om op te staan.

Wat ik ook niet helemaal snap is dit: je zegt dat je 24 bent, en begrijp ik nu goed dat jullie 8 jaar al samen wonen? In jouw eigen huis? Of begrijp ik dit verkeerd?

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 12:24

Avalanche81 schreef:
Dan heb je het dus niet alleen betaald. Voor de wet is het zo, dat ook al doet hij maar 1 keer boodschappen, hij meebetaalt. Bijzonder banketstaaf, maar dat is wel hoe het werkt. Het vervelende is nu dat je geen poot hebt om op te staan.

Wat ik ook niet helemaal snap is dit: je zegt dat je 24 bent, en begrijp ik nu goed dat jullie 8 jaar al samen wonen? In jouw eigen huis? Of begrijp ik dit verkeerd?

We hebben eerst even bij mijn ouders ingewoond maar daarna heb ik de kans gekregen om een huis te kopen en dat heb ik dan ook gedaan. En dan is hij lez verhuisd.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:17

Ts je hebt er goed aan gedaan deze relatie te verbreken. Echter ben je al die jaren wel akkoord gegaan met hoe het was. Om nu te verwachten dat hij ineens vertrekt, en ermee zit dat je alles betaald terwijl je er niet meer zit nu is logisch, maar niet vreemd. Al die jaren is het gegaan zoals het ging, je kan niet verwachten dat het ineens allemaal gaat zoals je hoopt. Even op je tanden bijten en daarna met een nieuwe start beginnen. En voortaan op je strepen gaan staan, je eigen grenzen beter aangeven en niet over je heen laten lopen. Goede les voor de toekomst.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:16

Saskia9 schreef:
Ts je hebt er goed aan gedaan deze relatie te verbreken. Echter ben je al die jaren wel akkoord gegaan met hoe het was. Om nu te verwachten dat hij ineens vertrekt, en ermee zit dat je alles betaald terwijl je er niet meer zit nu is logisch, maar niet vreemd. Al die jaren is het gegaan zoals het ging, je kan niet verwachten dat het ineens allemaal gaat zoals je hoopt. Even op je tanden bijten en daarna met een nieuwe start beginnen. En voortaan op je strepen gaan staan, je eigen grenzen beter aangeven en niet over je heen laten lopen. Goede les voor de toekomst.

En in een volgende relatie de lasten eerlijk verdelen.

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:35

Avalanche81 schreef:

Wat een aparte regel eigenlijk. Waarom werkt dat zo? En waar ligt dan de grens? Als je helemaal gratis bij iemand inwoont en je haalt één keer een paar donuts die je dan vervolgens deelt met degene die de boel betaalt, heb je dan ineens meer recht op dat huis? Of wanneer de yoghurt een keer op is en je fietst naar de winkel, ben je dan ineens iemand die meebetaalt? Is dit ook in Nederland zo? Waar kan ik hier meer informatie over vinden? :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:43

Elsa7 schreef:
Wat een aparte regel eigenlijk. Waarom werkt dat zo? En waar ligt dan de grens? Als je helemaal gratis bij iemand inwoont en je haalt één keer een paar donuts die je dan vervolgens deelt met degene die de boel betaalt, heb je dan ineens meer recht op dat huis? Of wanneer de yoghurt een keer op is en je fietst naar de winkel, ben je dan ineens iemand die meebetaalt? Is dit ook in Nederland zo? Waar kan ik hier meer informatie over vinden? :')

Een goede notaris kan je hierover informeren. Huwelijkse voorwaarden, samenlevingscontracten, testamenten, gemeenschap van goederen.
Als je alles strikt gescheiden houden zul je jaarlijks met je partner moeten verrekenen en alle bonnetjes moeten bewaren.

Ook al ben je al 20 jaar getrouwd op huwelijkse voorwaarden en denk je dat dat afdoende is omdat bijvoorbeeld huis/hypotheek op naam van A staan, mocht B toevallig al die jaren de hypotheeklasten betaald hebben, dan stellen die huwelijkse voorwaarden niet meer zoveel voor.
Als partner duurzaam en aantoonbaar heeft bij gedragen aan kosten van het levensonderhoud, verkrijgt partner rechten.
(Nederlandse situatie, aangezien het een woning in België betreft kan het voor ts heel anders zijn, los van het feit of het een Nederlandse of Belgische hypotheek betreft)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:54

Ik denk toch dat hier een taak is voor de ouders van ts. Ze is nu 24 en heeft al 8 jaar een relatie en een koophuis? Maar op je 16de ben je (in Nederland althans) nog minderjarig en kunt nog geen koophuis zelf bezitten en niemand mag een relatie met je hebben wegens je minderjarigheid! Dus die ex van haar was toch al illegaal bezig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:04

Woning is sinds 21e in bezit van ts met (financiële?) hulp van ouders en grootouders.
Als woning dusdanig beschreven bij de notaris, dat partner van ts geen rechten heeft of aanspraak kan maken op de woning.
Zeker als ts alle lasten tav woning voor haar rekening heeft genomen.
Dan staat ze juridisch veel sterker.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:39

Julie halen dingen door elkaar.Het recht van wonen en eigendom.
Het recht op daar te wonen heeft hij verworven door zich er mogen in te schrijven als woonadres.En hij draagt door boodschappen dan ook mee in de gezamelijke kosten.

De woning is gewoon van ts en ze mag hem ook vertellen dat hij een andere woning moet zoeken omdat de relatie niet werkt.
Wat niet mag, is zeggen ik wil dat je morgen mijn woning uit gaat.
Hij heeft gewoon recht daar nog 3 maand te verblijven na een aangetekende opzegging.Gewoon omdat iemand de tijd krijgt een woning te zoeken.En hij kan als hij moedwillig is dit ook nog wel eens rekken als hij kan laten zien dat hij wel gezocht heeft maar niks gevonden bv.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:19

Zertab schreef:
Saskia9 schreef:

En in een volgende relatie de lasten eerlijk verdelen.

Goh wat weten we allemaal goed hoe het moet. Toch hebben vele bokkers een soortgelijke ervaring als ts en hebben vaak veel minder snel doorgepakt en nog veel minder grenzen aangegeven. Ik althans. En ja ik wist ook wel hoe het zou moeten, maar ja in een ongelijkwaardige relatie lopen de dingen nou eenmaal soms anders.

Ts verwacht helemaal niet dat hij nu uit zichzelf snel het huis verlaat. Maar natuurlijk had ze dat gehoopt. Omdat je hoopt dat het mee zal vallen, ook al is dat in de praktijk vaak niet zo. Als je al 8 jaar lang moeilijk of te weinig je grenzen aangeeft, is het niet logisch dat jullie van haar verwachten dat ze het nu even allemaal perfect aanpakt.
En hoe te verwachten het ook is dat ex-vriend nog even lekker verder profiteert van het huis, hoe frustrerend dat toch ook is.

Ts: ik zou nu gewoon de rekeningen blijven betalen, om niet extra olie op het vuur te gooien. Wacht de termijn af die je hem gesteld hebt en sta dan op je strepen.
Ik hoop van harte dat je huis dan nog heel is, zo niet, kun je aangifte doen van vernieling. Op dit moment heb je het uit handen gegeven en kan je ben ik bang moeilijk nog onder controle houden wat hij doet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:22

tienus63 schreef:
Elsa7 schreef:

Een goede notaris kan je hierover informeren. Huwelijkse voorwaarden, samenlevingscontracten, testamenten, gemeenschap van goederen.
Als je alles strikt gescheiden houden zul je jaarlijks met je partner moeten verrekenen en alle bonnetjes moeten bewaren.

Ook al ben je al 20 jaar getrouwd op huwelijkse voorwaarden en denk je dat dat afdoende is omdat bijvoorbeeld huis/hypotheek op naam van A staan, mocht B toevallig al die jaren de hypotheeklasten betaald hebben, dan stellen die huwelijkse voorwaarden niet meer zoveel voor.
Als partner duurzaam en aantoonbaar heeft bij gedragen aan kosten van het levensonderhoud, verkrijgt partner rechten.
(Nederlandse situatie, aangezien het een woning in België betreft kan het voor ts heel anders zijn, los van het feit of het een Nederlandse of Belgische hypotheek betreft)

Klopt. Maar het gaat dan dus niet over één keer boodschappen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:25

Er is toch geen sprake van een huwelijk? Gewoon iemand die bij haar, in haar eigen huis, is ingetrokken? Een huis waar zij aantoonbaar zelf de vaste lasten voor betaald heeft?
Dan gaan een paar boodschappen echt geen verschil maken, hij moest immers zelf ook eten?!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:05

Als je het topic doorleest is er al meerdere keren uitgelegd hoe het zit in België.

—> Bescherming van de gezinswoning.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:38

En als zo'n kerel dan agressief tegen je wordt kun je hem dus niet buitenzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:43

Is ook al meerdere keren uitgelegd. Dit kan als je bewijs hebt van de dokter + politie en dit gaat dan via het vredegerecht. Afhankelijk van de regio duurt dit weken tot maanden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:45

Naïef wel. Als het mijn huis was, had ik het toch allemaal anders geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:50

Zertab schreef:
Naïef wel. Als het mijn huis was, had ik het toch allemaal anders geregeld.

Pfff. Waarom moet jij altijd zulke negatieve tonen zetten in alle topics? Volgens mij heb je ook al stuk of 3x gezegd dat je hier weg ging maar doe dat dan ook als je alleen maar commentaar hebt en niets geloofd.

Goed bezig ts. Doe rustig aan. Je hebt hem de tijd gegeven dus die gaat hij ook nemen uit gemak. Kun je zo lang bij je vriendin blijven? En gaat dat verder goed daar? Geen irritaties oid?