[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kesje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:59

Oh dear... Ik ging vanmiddag even naar een grote dierenspeciaalzaak voor wat dingetjes. Mijn hemel, wat een drukte, geen idee of er een actie bezig was, of dat dit een normale zaterdagdrukte is, maar.... Wow :wow:
Ik vond vroeger (nog steeds) de dierenwinkel een fantastisch uitje, en deze is ook echt wel mega. Dus ik geef ze eigenlijk ook wel gelijk :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:22

Ik zit in de trein en er zaten net een paar kinderen van een jaar of 11 voor me. Ik ben gewoon maar naar de stiltecoupe gegaan, wat een herrie -O- kijk je hoeft in de normale coupe echt niet muisstil te zijn maar er werd echt geklierd, geroepen, geduwd en weet ik het wat. Ze reisden overigens zonder volwassene. Ik zit nu dus in de stiltecoupe van hetzelfde rijtuig maar hoor ze nog steeds, dik 12 stoelen en een glasplaat verderop :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:49

Ik zat net bier te drinken in Utrecht.. en me af te vragen waarom mensen met kinderen bedenken daar lekker te gaan zitten. Die toko is het geluk hebben een plaatsje te krijgen. En dan zitten er 2 van die jong op een stoel aan de ranja. Maar goed, tafel stukje verder die beide aan de witte wijn gingen vond ik ook een bijzondere keuze maken :')

Koters konden iig niet overal heenrennen door de drukte, dus zaten iig braaf aan tafel zich te vervelen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:03

Ik meld me ook, geen kinderen en daar ook nooit de behoefte aan gehad. Voor mijn man hoeft het ook niet.

Neefjes vind ik wel leuk, maar die kunnen terug als ze lastig worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:51

Ik heb net voor een stuk of 30 kinderen hun lol 3u lang in de koude zitten verkleumen, maar voor een keer vond ik het niet erg want had er ook plezier aan.
(Ben gaan schrijven op een dressuurwedstrijd).

Dacht relax thuis te komen, zijn die van de buren weer in een krijscrisis. Nou, dan ga ik maar lekker stofzuigen. Hoef ik dat morgen niet te doen en hoor ik hun gejengel niet meer :P

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:36

Ik had daarstraks een soort blackout met een moeder op de parkeerplaats op de appie over haar koter op het parkeerterrein.
Echt even kortsluiting hahahah

Wat kinderen al niet met je doen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 01:00

Ik was vanavond bij een maatje van me thuis die dus helemaal into de family babyboom zit, zo hadden ze een soort telraam staan waarmee ze de geboorte van een neefje konden aftellen. Kadootje van schoonzus van mijn vriend :') is dat echt wat baby's met je doen, dat je ervan overtuigd bent dat iedereen er net zo hard op zit te wachten als jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 01:12

Magrathea schreef:
Ik was vanavond bij een maatje van me thuis die dus helemaal into de family babyboom zit, zo hadden ze een soort telraam staan waarmee ze de geboorte van een neefje konden aftellen. Kadootje van schoonzus van mijn vriend :') is dat echt wat baby's met je doen, dat je ervan overtuigd bent dat iedereen er net zo hard op zit te wachten als jij?
Zo had mijn nicht lopen klagen bij haar eerste zwangerschap dat mijn zusje en ik niet geïnteresseerd waren omdat we niet constant juichend haar buikfoto’s ontvingen die ongevraagd werden gestuurd. Eh, nee, en dus? Ik vroeg niet of zij zwanger wilde worden. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:52

Ja, dat vind ik ook zo bijzonder. Ook dat zwangere vrouwen met hun kleding die dikke toeter willen benadrukken. Brrrr... foeilelijk, hou het lekker voor jezelf.

Gisteren was ik in een meubelzaak en dat schijnt ook een speelgoedwinkel te zijn voor kinderen. Ik had daar net een showroommodel van een fauteuil gekocht, want het was de laatste in heel Nl. Dus ik sta te wachten op degene die de hondjes komt brengen, wil een ventje nog even lekker raggen op mijn net aangekochte stoel. Dus ik zei netjes dat het geen speelgoed was en hij blijft toch bezig. Moeder keek me ook heel wazig aan. Uhm ... dat je thuis op de bank mag springen en doen, betekent niet dat je dat in een winkel ook mag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:11

Fitzroy schreef:
Ja, dat vind ik ook zo bijzonder. Ook dat zwangere vrouwen met hun kleding die dikke toeter willen benadrukken. Brrrr... foeilelijk, hou het lekker voor jezelf.

Gisteren was ik in een meubelzaak en dat schijnt ook een speelgoedwinkel te zijn voor kinderen. Ik had daar net een showroommodel van een fauteuil gekocht, want het was de laatste in heel Nl. Dus ik sta te wachten op degene die de hondjes komt brengen, wil een ventje nog even lekker raggen op mijn net aangekochte stoel. Dus ik zei netjes dat het geen speelgoed was en hij blijft toch bezig. Moeder keek me ook heel wazig aan. Uhm ... dat je thuis op de bank mag springen en doen, betekent niet dat je dat in een winkel ook mag.

Als je hem net zelf gekocht had zou ik hem eraf gevloekt en getrokken hebben.
Vind dat ook niet normaal als een winkel het toestaat dat er zo met hun spullen om gegaan wordt. Er hangen anno nu overal bewakingscamera's. Laat maar iemand bij het verlaten van de winkel een boete uitdelen aan ouders van dit soort terrorkids als die zich op beeld op de meubels misdroegen. En uiteraard een waarschuwingsbord bij de ingang plaatsen dat dit gebeurt. 'ns Kijken of de ouders hun tuig dan nog steeds los laten. Koters zouden aangelijnd moeten worden in openbare gelegenheden tot ze zich normaal kunnen gedragen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:09

Gisteren wel een leuk kindje meegemaakt. Mijn vader moest even iets bespreken met een klant over zaken. Ik liep rond over ons terrein en zag ineens het dochtertje van de klant naar haar papa kijken en braaf in de auto gaan zitten met de deur dicht omdat haar vader zakelijk in gesprek was.

Zo lief! Als ik dan vergelijk met andere kinderen op ons plein die het hier zien als een grote speeltuin.

We delen ook altijd snoepjes uit aan de kinderen. De meest3 zijn superschattig en beleefd maar waar ik van achterover val zijn de ouders. Laatst ook eentje die zijn kind vooruit stuurde met de woorden 'vraag maar aan de mevrouw of je nog een zakje snoepjes mag' ja sorry hoor, op=op. Als later zijn geld op is gaat die het dan ook bij papa bojvragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:02

Ouders zijn inderdaad vaak het ergste bij dat soort dingen. “Wil je er twee? Zeg dan gewoon dat de andere voor je zusje is.” :roll:

elnienjo schreef:
Fitzroy schreef:

Als je hem net zelf gekocht had zou ik hem eraf gevloekt en getrokken hebben.
Vind dat ook niet normaal als een winkel het toestaat dat er zo met hun spullen om gegaan wordt. Er hangen anno nu overal bewakingscamera's. Laat maar iemand bij het verlaten van de winkel een boete uitdelen aan ouders van dit soort terrorkids als die zich op beeld op de meubels misdroegen. En uiteraard een waarschuwingsbord bij de ingang plaatsen dat dit gebeurt. 'ns Kijken of de ouders hun tuig dan nog steeds los laten. Koters zouden aangelijnd moeten worden in openbare gelegenheden tot ze zich normaal kunnen gedragen.
Al vloekend en tierend zo’n kind eraf sleuren vind ik nou ook niet bepaald normaal gedrag. :o Zeker niet in het openbaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:22

Alles wat Elnienjo zegt met 2 emmers zout nemen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:23

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:30

Arme griet, verkracht en zo bekend.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:35

Shaggy09 schreef:
Ik kwam dit net tegen op Facebook. Echt ik ben in shock.

https://www.ad.nl/buitenland/rusland-pi ... ~a4a4b7fb/

Als ze inderdaad verkracht is en dan dat kleine jong haar alternatieve veilige waarheid is dan gaat er dadelijk een enorme psychlogische beerput open -O-

Hoe dan ook weer sneu dat je blijkbaar op je 10/13e nog nooit sexuele voorlichting gehad hebt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:38

Wat een vreselijk verhaal. Beide kinderen zijn hoe dan ook slachtoffers. Intens sneu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:41

Ben ik dan de enige die het vooral sneu vindt dat men vindt dat seksuele voorlichting nodig is op die leeftijd? Wat los staat van dit bericht gezien ze er vrij zeker van zijn dat de jongen niet de vader is toch?

Het is een trieste situatie. Als de jongen idd nog niet vruchtbaar is (en artsen gaan niet liegen lijkt me?) dan lijkt het haast alsof de jongen haar een soort van in bescherming genomen heeft?
In dat op zicht zegt dat wel veel over wat voor man er in die jongen verscholen zit. <3
Daar kunnen veel volwassen kerels nog wat van leren dan.

Maar voor het meisje... Ja... Dat is gewoon heel, heel treurig...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:46

Shaggy09 schreef:
Ik kwam dit net tegen op Facebook. Echt ik ben in shock.

https://www.ad.nl/buitenland/rusland-pi ... ~a4a4b7fb/

Is abortus daar niet toegestaan? banketstaaf zeg dat ze die baby blijkbaar moet uitbroeden ook al is het al met 2 maanden ontdekt. Zou mooi 'n vliegticket naar een pro-abortusland regelen en zien dat ze er vanaf geraakt. Da's goedkoper dan een kind opvoeden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:47

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die het vooral sneu vindt dat men vindt dat seksuele voorlichting nodig is op die leeftijd? Wat los staat van dit bericht gezien ze er vrij zeker van zijn dat de jongen niet de vader is toch?

Eh nee? :D
Er tenminste vanuitgaande dat het woord ‚niet‘ mist in je zin.

Citaat:
Hoe dan ook weer sneu dat je blijkbaar op je 10/13e nog nooit sexuele voorlichting gehad hebt.

Elnienjo, als je het gelezen hebt dan weet je dat het meisje zelf geen abortus wil.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-01-20 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:48

Zij vindt het sneu dat ze het nog niet gehad hebben. Ik vind het raar dat het op die leeftijd kennelijk al nodig gevonden wordt..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:49

Nee je bent niet de enige die dat vind, ben ik het ook mee eens. Geen idee hoe ze er daar mee omgaan.

[Edit] verkeerd gelezen. Ik ben voorstander van "vroege" voorlichting, passend bij de leeftijd. En dat is al voor het tiende jaar. Niet omdat het nodig is, maar ook vooral omdat het niet nodig is er te voorzichtig mee om te gaan waardoor het onderwerp een bepaalde lading krijgt. Dat is gewoonweg nergens voor nodig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:51

Ayasha schreef:
Zij vindt het sneu dat ze het nog niet gehad hebben. Ik vind het raar dat het op die leeftijd kennelijk al nodig gevonden wordt..

Hûh?
Vind je 10 jaar te vroeg voor sexuele voorlichting?
Op school begint dat in NL toch zo rond de 8 jaar of zo?

Ik was rond mijn 10e inderdaad nog niet voorgelicht en ik neem mijn ouders dat kwalijk eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-01-20 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:51

Ayasha schreef:

Het is een trieste situatie. Als de jongen idd nog niet vruchtbaar is (en artsen gaan niet liegen lijkt me?) dan lijkt het haast alsof de jongen haar een soort van in bescherming genomen heeft?
In dat op zicht zegt dat wel veel over wat voor man er in die jongen verscholen zit. <3
Daar kunnen veel volwassen kerels nog wat van leren dan.

Maar voor het meisje... Ja... Dat is gewoon heel, heel treurig...

Nee natuurlijk niet, iedereen vind het volgens mij wel sneu.
Het is ontzettend triest dat zoiets kan gebeuren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:52

Sizzle schreef:
Ayasha schreef:

Hûh?
Vind je 10 jaar te vroeg voor sexuele voorlichting?
Op school begint dat in NL toch zo rond de 8 jaar of zo?

Eerste keer dat wij dat kregen was in groep 6 meen ik, ik was toen 9. In groep 8 krijg je het
nogmaals maar dan uitgebreid, dan wordt het meer een wekelijks vak. Toen was ik 11.
Normale leeftijden in mijn ogen.