Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:17

Ik had ergens half november een nieuwe telefoon besteld. Die kwam maar niet. Dus na 1,5 week ongeveer een klacht ingediend. Die wilde ze niet in behandeling nemen. Mocht pas na 2 weken. Dus na 2 weken geen telefoon wel een klacht. Zouden ze binnen 6 werkdagen op reageren. Vandaag op dag 5 telefoontje, We gaan een onderzoek starten en dat duurt ongeveer 2 weken. Dan ben je dus gewoon 5 weken verder.

Ongelooflijk...

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:23

Mijn pakket is donderdag door de DHL bezorger leeggeroofd... -O- Daar ging mijn nieuwe Desigual tas. Kreeg via FB een berichtje van iemand uit hetzelfde dorp dat bij haar in de afval container een lege doos met mijn adres erop lag. Dat was dus mijn lege pakket dat die avond bezorgd had moeten worden. Staat zelfs op haar beveilingingscamera, maar is best nog een gedoe om het geregeld te krijgen met DHL en Zalando, waar het pakket vandaan kwam. Echt zo brutaal!! -:(-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:57

Veulen84 schreef:
Ik had ergens half november een nieuwe telefoon besteld. Die kwam maar niet. Dus na 1,5 week ongeveer een klacht ingediend. Die wilde ze niet in behandeling nemen. Mocht pas na 2 weken. Dus na 2 weken geen telefoon wel een klacht. Zouden ze binnen 6 werkdagen op reageren. Vandaag op dag 5 telefoontje, We gaan een onderzoek starten en dat duurt ongeveer 2 weken. Dan ben je dus gewoon 5 weken verder.

Ongelooflijk...

WannabeAnky schreef:
Mijn pakket is donderdag door de DHL bezorger leeggeroofd... -O- Daar ging mijn nieuwe Desigual tas. Kreeg via FB een berichtje van iemand uit hetzelfde dorp dat bij haar in de afval container een lege doos met mijn adres erop lag. Dat was dus mijn lege pakket dat die avond bezorgd had moeten worden. Staat zelfs op haar beveilingingscamera, maar is best nog een gedoe om het geregeld te krijgen met DHL en Zalando, waar het pakket vandaan kwam. Echt zo brutaal!! -:(-

Dit is dus ook exact de reden waarom ik mijn nieuwe telefoon op black friday gewoon persoonlijk ben gaan halen bij de Mediamarkt.

Dat soort dingen laat ik niet versturen, is zo diefstal gevoelig!

Ik hoop dat je die telefoon ooit nog gaat zien Veulen84, maar ben bang dat jouw telefoon hetzelfde lot heeft ondergaan als de tas van Wannabeanky.

Er is één geluk voor jou (en een pech voor de webshop) is dat de webshop verantwoordelijk is voor het te leveren item totdat jij dat ontvangen hebt. Komt het pakket niet meer boven water, dan behoor je een nieuw toestel van de webshop te krijgen.

Geld óók voor die tas, niet geleverd = nieuwe ontvangen op kosten van de webshop.

Belachelijk eigenlijk, dat andere niet van jouw spullen af kunnen blijven! Verzenden zou veilig moeten zijn, maar dat is het tegenwoordig niet echt meer.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:00

mvdende schreef:
Veulen84 schreef:

Ongelooflijk...

WannabeAnky schreef:

Dit is dus ook exact de reden waarom ik mijn nieuwe telefoon op black friday gewoon persoonlijk ben gaan halen bij de Mediamarkt.

Ik hoop dat je die telefoon ooit nog gaat zien Veulen84, maar ben bang dat jouw telefoon hetzelfde lot heeft ondergaan als de tas van Wannabeanky.

Er is één geluk voor jou (en een pech voor de webshop) is dat de webshop verantwoordelijk is voor het te leveren item totdat jij dat ontvangen hebt. Komt het pakket niet meer boven water, dan behoor je een nieuw toestel van de webshop te krijgen.

Geld óók voor die tas, niet geleverd = nieuwe ontvangen op kosten van de webshop.

Belachelijk eigenlijk, dat andere niet van jouw spullen af kunnen blijven! Verzenden zou veilig moeten zijn, maar dat is het tegenwoordig niet echt meer.

Meh ja. Maar Desigual is niet in zoveel winkels meer te koop, niet in de buurt althans. Dan moet ik daar echt speciaal voor naar de andere kant van NL, dus dat bestel je dan al gauw online. Helaas kan je vaak ook niet kiezen qua bezorger, want ben sowieso al geen fan van DHL... Maar dit slaat echt alles ja.

Hopelijk lost Zalando het op met DHL.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:11

WannabeAnky schreef:
mvdende schreef:

Meh ja. Maar Desigual is niet in zoveel winkels meer te koop, niet in de buurt althans. Dan moet ik daar echt speciaal voor naar de andere kant van NL, dus dat bestel je dan al gauw online. Helaas kan je vaak ook niet kiezen qua bezorger, want ben sowieso al geen fan van DHL... Maar dit slaat echt alles ja.

Hopelijk lost Zalando het op met DHL.

Die tas had ik ook gewoon online besteld hoor! Erg raar dat dát gestolen wordt. Maar ken dan ook het hele merk niet.

Telefoons en andere elektrische apparaten hoor je vaker van dat die gestolen worden tijdens het verzenden.

Dat soort dure dingen zou ik dus niet zo snel online bestellen. Iig de dingen die erg gewild zijn. Een slowcoocker bijvoorbeeld zal niet zo snel ontvreemd worden, een doos met daarin Samsung dan weer wel.

Eigenlijk is het te triest voor woorden, juist ook in deze corona tijd, waarin juist hard geroepen wordt om online te bestellen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 08-12-20 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:13

mvdende schreef:

Ik denk ook niet dat die telefoon nog boven water komt. De webwinkel wil geen nieuwe sturen voordat de postnl officeel heeft verklaart dat ie onvindbaar is. Dus nu moet ik dus gewoon wachten omdat de postnl dat blijkbaar pas na 4 a 5 weken wil doen.

Ik wil nog steeds goed corona gedrag vertonen en niet onnodig gaan winkelen. Paardlief is op mijn telefoon gaan staan, dus online een nieuwe bestellen leek logisch. Nou iets minder dus.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:18

Veulen84 schreef:
mvdende schreef:

Ik denk ook niet dat die telefoon nog boven water komt. De webwinkel wil geen nieuwe sturen voordat de postnl officeel heeft verklaart dat ie onvindbaar is. Dus nu moet ik dus gewoon wachten omdat de postnl dat blijkbaar pas na 4 a 5 weken wil doen.

Ik wil nog steeds goed corona gedrag vertonen en niet onnodig gaan winkelen. Paardlief is op mijn telefoon gaan staan, dus online een nieuwe bestellen leek logisch. Nou iets minder dus.

Bij dit soort dingen kan dat corona mij gestolen worden. Ik ga echt geen nieuwe telefoon op laten sturen. Die ga ik zelf halen, corona of niet.

Het was ook best druk bij de Mediamarkt toen, maar jammer dan!

Hopelijk krijg je snel van postNl een "all clear" dat het pakket definitief verdwenen is en stuurt de webshop een nieuwe op. Of vraag of je de nieuwe telefoon ter plekke mag gaan ophalen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 06:50

WannabeAnky schreef:
Nee joh :oo! Schandalig.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:43

Veulen84 schreef:

Ongelooflijk...

Ik kom als mee lezer binnen vallen. Als je per toeval betaald hebt via Paypal of creditcard dan kun je wel je geld terug laten halen.

Ik heb een soortgelijke situatie gehad en toen mijn geld alvast terug gehaald. Pakket is nooit meer boven water gekomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:16

Staat alleen de lege doos weggooien op de camera met de bezorger? Dan heb je soort van bewijs in ieder geval.

Hier is al 1,5 week een klein plat brievenbus pakje met track en trace zoek. -O- De stichting waar ik het gekocht heb heeft hem netjes naar een post inname punt gebracht maar daarna :o? een week later meldt post pas dat hij is aangemeld bij hun. En sinds dien niks meer van vernomen. De stichting is er ook achterheen maar komt ook geen steek verder. Het betreft alleen een gelimiteerde oplage die nu op is. ;( -O- ik hoop dat het nog opduikt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:23

Ik bestel telefoons altijd online. Misschien geluk, maar in de 15 jaar of langer heb ik er 1 in de winkel gehaald bij 1e abonnement, de rest allemaal online. Hoewel sommige met een aparte koerier kwamen, dat is nog wat veiliger, heb ik ook gewoon postnl enzo als bezorger gehad.

Het zou alleen beter zijn als er geen herkenbare dozen gebruikt worden. Mijn telefoon moest gemaakt worden en Daar werd benadrukt of geen doos te gebruiken waaruit op te maken was dat het een telefoon oid was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:35

Hier zelfs de bedrijfscomputer laten leveren. Was tijdens de lockdown dat enkel supermarkten open mochten dus we konden niet echt anders...

Gsm’s komen hier altijd in doorzichtige doosjes, koerier moet inbellen dat hij bij jou staat en dit aflevert en jij moet dit bevestigen. Een goed systeem vind ik zelf. Heb tot nu toe wel enkel gsm’s besteld bij een providor.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:08

Veulen84 schreef:

Ongelooflijk...

En is het al wel door de leverancier aangeboden aan PostNL? Of ligt het nog bij de leverancier?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:24

Hier zijn mijn twee paar Nike schoenen ook nooit aangekomen (dpd) -O- als onvindbaar verklaart... Wel bijzonder dat online stond dat het bezorgd was, maar toen ik belde gelijk als "kwijt" werd bestempeld. Heb gelukkig geld terug gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:39

PostNL gaat op zoek naar mijn pakket.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:57

Hier wachten we nog steeds op een pakketje wat 28-11 al is verzonden. Gelukkig stuurt de verzender het opnieuw op.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:47

Mijn bestelling kwam vandaag binnen, paar dagen later dan aangegeven maar ben blij zat dat hij er is. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:55

Mijn pakje zat net in de brievenbus maar is volgens de post.nl nog steeds zoek. Ze hebben het daar lijkt het niet echt onder controle of zo 8)7 maar ik ben blij dat het er is omdat het ook niet meer is na te bestellen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:02

karuna schreef:
Mijn pakje zat net in de brievenbus maar is volgens de post.nl nog steeds zoek. Ze hebben het daar lijkt het niet echt onder controle of zo 8)7 maar ik ben blij dat het er is omdat het ook niet meer is na te bestellen.

Dat hebben wij ook steeds!
Ook pakjes die helemaal niet in een sorteercentra zijn gescand, maar wel worden bezorgd :?

Maar daar kan ik niet zo wakker van liggen.
Als ze niet scannen, komen ze ook niet op de factuur :')
Compenseert de zoekgeraakte zendingen weer een beetje..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:59

magda_90 schreef:
Ik kom als mee lezer binnen vallen. Als je per toeval betaald hebt via Paypal of creditcard dan kun je wel je geld terug laten halen.

Ik heb een soortgelijke situatie gehad en toen mijn geld alvast terug gehaald. Pakket is nooit meer boven water gekomen.

Ideal, dus ik ben afhankelijk van de (behoorlijk grote) verkoper. :(

Bloodymary schreef:
En is het al wel door de leverancier aangeboden aan PostNL? Of ligt het nog bij de leverancier?

Ja, er was een werkende track-and-trace code. Vanaf 20 november heeft die steeds aangegeven, je pakket wordt vandaag bezorgd tussen .. en ... Ergens rond de 25ste/26ste veranderde de status niet meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:08

Onderzoek naar een pakket duurt 21 dagen :wow: .

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:30

_San87_ schreef:
Onderzoek naar een pakket duurt 21 dagen :wow: .

Pffff echt?! -O- Zalando is voor mij afgelopen maandag (als het goed is...) een onderzoek gestart bij DHL vanwege mijn gestolen tas, en die zeiden dat het normaal 2 dagen duurt voor ze wat horen. Mogelijk door de drukte wat langer, maar ik hoop toch niet 21 dagen zeg -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:40

Als ik jullie klachten lees valt mijn klacht wel mee.

Dhl bezorger die niet aanbelt maar het voor de deur gooit en weg loopt.
Ik was thuis. Toevallig had mijn man onze ring deurbel op bewegingen melden gezet.
Dus hij kreeg bericht dater iemand bij de voordeur was.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:29

Postnl Een velletje kerstzegels kost 17,20

Pfff....

En de DHL pakketbezorgster die vanmiddag een pakket kwam brengen ze had zo,n haast dat ze struikelde bijna over een tegel bij ons.
En dat terwijl we genoeg licht aanhadden.
Mijn man zei nog kijk uit... er kon ook geen woord vanaf bij haar. :oo

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:53

Heb je ook aangifte gedaan?
En staat de bezorger echt op de camera?