Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:36

volgende stap is juridische stappen
dwangsommen etc komen pas aan de orde als er een uitspraak is die dat oplegt

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 11:48

Sonja_vR schreef:
volgende stap is juridische stappen
dwangsommen etc komen pas aan de orde als er een uitspraak is die dat oplegt

Dit klopt inderdaad. Mogelijk gaat onze advocaat nog bellen met hun advocaat waarom ze zo blijven vasthouden aan dat stuk grond terwijl ze daar geen argumenten voor hebben. Daarna dagvaarden. Dan kunnen ze alsnog toegeven. Als ze dat niet doen dat gaan we naar de rechter.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:01

Ts wat heb jij een geduld nodig.
Sommige mensen hebben echt een flinke plaat voor hun kop.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:02

Dat duurt dus allemaal nog wel een poos als zij de bende blijven blokkeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:23

TS ik hoop van harte dat ze nog eens toegeven voor het een rechtszaak is geworden
maar ik ben er bang voor :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:25

Ik denk dat ze gewoon vast blijven houden aan hun eigen gedachten. Anders ga je geen plantjes poten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:49

Jeetje, wat een plaat voor hun kop heb je dan als buren :=
Maar de aanhouder wint! En jullie staan gewoon in je recht dus ik zou idd ook volhouden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:47

Het lijkt bijna goede tijden slechte tijden wel hahah sorry kon het niet laten.
Ik lees al tijdje stil mee, want echt advies heb ik niet maar ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Ik ben in ieder geval wel verbaasd over die schutting/plaat/ hele boekenkast die ze voor hun hoofd hebben.Dat mensen zo dwars kunnen zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:54

Waarschijnlijk weten de buren ook best dat ze uiteindelijk zullen verliezen.
Maar dan hebben ze wel 100% eruit gehaald wat ze kunnen om jullie hierin dwars te zitten en tijd te rekken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:56

Plus nog extra kosten Barbet, als TS door een rechter in het gelijk wordt gesteld en zij hebben de eis dat de tegenpartij in de gemaakte kosten worden verantwoordelijk gesteld, kan de rechter daar een bepaald bedrag voor vast stellen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:32

Wat een ongelooflijk koppige (of heel naïeve) mensen zeg.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:39

Koppig. Naïef zijn ze niet, dat geloof ik niks van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:41

Zonnebloemen snap ik , die kan ze vanaf de andere kant zien straks :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:33

wemkelover schreef:
Het lijkt bijna goede tijden slechte tijden wel hahah sorry kon het niet laten.
Ik lees al tijdje stil mee, want echt advies heb ik niet maar ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Ik ben in ieder geval wel verbaasd over die schutting/plaat/ hele boekenkast die ze voor hun hoofd hebben.Dat mensen zo dwars kunnen zijn.

Ik denk meer aan een schuilkelder... Van gewapend beton.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 14:18

We hebben een reactie van ze ontvangen. Ze gaan niet ontruimen omdat ze nog steeds van mening zijn dat het stuk van hun is. Dit baseren ze op een notariële akte die aangeeft dat beide percelen even groot zouden zijn na de splitsing (van het eerdere grotere perceel). Wij zijn het eens met die akte alleen zijn wij van mening dat de percelen even groot zijn als de strook er bij ons bij zit. De buren zeggen dat het 50/50 is als die strook bij hun hoort. Opmeten hebben ze trouwens niet gedaan. Het is gewoon zo omdat ze het zeggen.

Als wij naar de perceeloppervlaktes kijken die gebaseerd zijn op kadaster gegevens zouden de percelen ongeveer even groot zijn als de strook bij ons hoort. (Wat hij nu volgens het kadaster ook doet).

Ze gaan er nu vanuit dat het kadaster het toen der tijd foutief heeft ingemeten. En het kadaster doet er nu opeens niet meer toe omdat de akte juridisch toch voor gaat.

En als we desondankt al het aangedragen bewijs alsnog verder willen dan moeten we maar dagvaarden.

:+ Dussss dat gaan we doen. Al zal dat best even tijd in beslag nemen ivm vakanties. Het gaat weer een lange zit worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:23

Hebben ze te veel aan de maïskolven gesnoven ofzo :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:24

Dat moet je dit soort volk geven: het zijn net lemmings. Als ze eenmaal hun route ingeprogrammeerd hebben kan niks ze ervan af brengen.

Vraag: Kun je bij dit soort zaken jouw juridische kosten op hen verhalen als je wint?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:29

Toevallig meester visser zitten kijken. Ging gisteren ook over landje pik :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:29

Cowboy ik heb net een soortgelijke zaak gehad, de rechter heeft ons een bepaald bedrag toegewezen voor de gemaakte kosten plus de kosten van de griffierechten, in mijn geval was het bedrag lang niet dekkend maar dat geeft niet, wij hebben gewonnen en daar ging het ons om. Een rechter kan dus bepalen hoe hoog dit bedrag zal zijn, maar het is zeker verstandig dat de advocaat van TS er om vraagt dat als zij in het gelijk worden gesteld dit wordt mee genomen in de beslissing.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:35

meggiemeg schreef:
Cowboy ik heb net een soortgelijke zaak gehad, de rechter heeft ons een bepaald bedrag toegewezen voor de gemaakte kosten plus de kosten van de griffierechten, in mijn geval was het bedrag lang niet dekkend maar dat geeft niet, wij hebben gewonnen en daar ging het ons om. Een rechter kan dus bepalen hoe hoog dit bedrag zal zijn, maar het is zeker verstandig dat de advocaat van TS er om vraagt dat als zij in het gelijk worden gesteld dit wordt mee genomen in de beslissing.

Ik ben zelf (althans: het bedrijf waar ik voor werk) eens gedaagd door een ontslagen medewerker voor een volstrekte stierenpoep zaak. Ging helemaal nergens over. Toen hebben we op voorhand aangegeven: niet doen en als je het toch doet en je verliest je zaak dan verhaal ik elke Euro van mijn juridische kosten op jou. En aldus geschiede.

Vandaar dat ik het vraag/suggereer. Dit lijkt me -voor zover ik het snap- ook zo'n volstrekte stierenpoep zaak.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 14:44

Dit is al met de eerste sommering aangegeven. Maar het werkt inderdaad zo als meggiemeg aangeeft. Je krijgt wel wat maar niet alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:51

Oh TS, ik zou echt mijn varkens dan op die strook gaan zetten eenmaal het van jou is. Als ze dan wat te klagen hebben gewoon aangeven dat je ze helpt met hun tuin te bemesten aan de andere kant van de draad. Hoe koppig kunnen mensen zijn.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:08

Gisteren toevallig ook de landjepik zaak bij mr. Visser doet uitspraak gezien. De mensen die er ook grond van de buren bij hadden genomen waren en zijn er ondanks alle bewijs en de uitspraak ook gewoon 200% van overtuigd dat ze gelijk hadden. Echt ongelooflijk.... Ik snap niet hoe zulke mensen denken. En zelfreflectie hebben ze ook nog nooit van gehoord.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:12

Ze hebben echt een gewapend betonnen plaat voor hun hoofd.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:22

Fijn dat je ons op de hoogte houdt en wederom sterkte en succes met de lange adem. Zo jammer dit.