Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:07

Kaus schreef:
Juridisch loket bellen is zeker nog een idee! Kijken of zij hun keuze kunnen verantwoorden inderdaad.

De buren zijn nu constant aan het samenspannen wat mij ook erg nerveus maakt. Ik hoor ze nu bijvoorbeeld constant heen en weer lopen tussen hun woningen. Elk geluidje dat wij nu dus maken ben ik bang dat het te luid is.

Mijn vriend gaat kijken of hij de auto van zijn ouders mag lenen zodat we overdag wat uitstapjes kunnen maken met de honden. Laat ik mijn werk even links liggen en gewoon samen ontspannen :)

Fijn, even ontspanning hebben jullie echt nodig in deze bizarre situatie. Ik heb enorm met je te doen.

Misschien kan je het juridisch loket ook vragen je uit te leggen wat een handige aanpak is. Wat zijn bijvoorbeeld strafbare gedragingen waar de politie écht iets mee kan/moet en wat niet (schreeuwen is bijvoorbeeld niet strafbaar, maar bedreigen wel). Dan weet jij waar je de nadruk op moet leggen als je met de politie in gesprek gaat.

Jullie hielden al een nauwgezet logboekje met ondersteunend videomateriaal bij toch?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 15:09

linnie050 schreef:
Als de andere buren nu ook heen en weer lopen naar de bewuste buurman neem ik aan....?

Kan je daar geen gesprek mee aanknoppen en vragen of de overlast echt zo erg is?
En wat horen zij dan?
Of valt daar ook niet normaal mee te praten?

Ik heb weleens volgens mij Ruzie met de buren gekeken. Dan hadden ze ook geen idee dat je elk geluid zo goed hoort.

Nou, dat zijn dus de buren die zeggen dat de plas van ons is. Dat zijn, en daar bedoel ik niks raars mee, ik hoop dat jullie dit begrijpen, opgefokte, met een zeer kort lontje, buitenlanders. Die hebben volgens mij de gebruikelijke communicatienormen en waarden niet helemaal door. Helaas dus geen optie. Zij stonden eerst wel aan onze kant, zij hadden ook last van de buurman. Maar nu kotsen zij ons ook uit.

Het verhaal van de urgentie snap ik hoor. Maar ik hou wat dat betreft dan liever het kleine beetje zoekduur dat ik heb en dan tijdelijk eerst anders ga wonen dan dat ik in een zelfde type wijk terecht kom of ergens midden in een appartement boven de stad. Dan sla ik dus liever dat af en neem ik een aanbod van deze zelfde woningbouw over een paar maanden/jaar aan.

Poeh, mediation weet ik eigenlijk niet. Maar ik wil eerlijk gezegd niet echt meer kijken naar oplossingen. Ik ben er klaar mee. Ik wil niet in gesprek met de buurman. Dit is geen standaard persoon waar je mee kan communiceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:20

Mediation kan wel heel goed duidelijk maken dat hij geen 'standaard persoon is waarmee valt te communiceren'. Dus misschien is het juist wel een kans?

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:24

En als je door beide buren hun brievenbus nu eens een kaartje en een doos chocola gooit met iets in de trand van:

Sorry voor alle overlast. Het moet vast heel moeilijk voor jullie zijn.

En dan niet op spottende wijze, maar heel begrijpend enzo. Mensen vinden het lastiger om boos op iemand te zijn wanneer ze begrip (ook al is dat onterecht) en vriendelijkheid ontvangen.

Het valt te proberen. Boos blijven en terugschelden maakt het in ieder geval alleen maar erger.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:25

Ik denk dat het probleem is dat die mensen geen leven hebben en de hele dacht gefocusst zijn op wat andere mensen fout doen. Misschien moet je eens een buitenhuiseactiviteit voor ze zoeken... mijn god..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:26

Pffff .... ik heb echt met je te doen Kaus. We hebben zelf jarenlang in een bizarre situatie gezeten vanwege een vol idioot van een buurman. Wij hebben helaas dus heel veel ervaring. We hebben zelfs in het programma Gestalkt gezeten maar dit soort idioten zijn zo knettergek en volhardend dat ze eigenlijk nergens anders van worden.
Nou heb ik niet alles gelezen maar is de regel Wet aanpak Woonoverlast al ter sprake gekomen?
Deze wet is ingegaan op 1 juli 2017 en is bedoeld voor o.a. dit soort situaties.

De gemeente cq. burgemeester kan deze wet toepassen. Een vereiste is dat je eerst geregeld geklaagd hebt bij de politie en woningbouwstichting. Als dat niets uithaalt dan kan je richting gemeente een klacht indienen en een beroep doen op de Wet Woonoverlast.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:26

Ik zou als ik jou was toch kijken of je werk kan maken van het bewijzen dat jullie honden niet plassen, want op dit moment lijkt vooral dat stukje verhaal zich het meest tegen jullie te keren.

Want daardoor zijn de andere buren boos op jullie en daardoor krijgt de politie ook de indruk dat jullie met zijn allen een stel aso's bij elkaar zijn waardoor ze geen partij willen kiezen....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:27

Ik vind het echt bizar dat twee setjes buren en de politie zo kunnen doen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:32

Ik ben het eens met Pmarena; want alles goed en wel maar ik kan mij best voorstellen dat de politie ook denkt het zal wel, als jullie meerdere buren tegen je hebben. Wat ook wel eens heel fout kan zijn gevallen, is dat jullie de politie er constant bij halen, dat moet je om het maar even op zijn Rotterdams te zeggen; "niet flikken gewoon".

Probeer uit te zoeken wie het plassen doet en ga dan met die informatie in gesprek met die buren die daar overigens terecht een probleem van maken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:43

Pfoeh jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat jullie vlot iets anders kunnen vinden. Jammer dat de woningbouw zo weinig meewerkend is hierin. Welke regio zoek je iets?

Heb ooit een psychopatische benedenbuurman gehad, daar hoefden we ook maar iets te laten vallen en hij zat al met stokken op het plafond (onze vloer) te rammen. Die trok soms de stroom / gas eruit (hoofdschakelaar zat bij hem). Weet helaas hoeveel spanning dat kan opleveren. Heeft daarna nog best even geduurd voordat ik niet meer schrok als er iets op de grond viel. Maar goed die gek was wel iets minder gek dan jullie buurman.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 15:50

MML, je bedoelt richting de buren? Dat valt ook niet goed hoor. Vooral omdat beide buren nogal fan zijn van drugs. Had alleen niet verwacht dat ze het allemaal zo zouden laten escaleren.

Er is gelukkig al een week niet geplast in de gang. De buren denk vast nu dus dat hun bedreigingen hebben geholpen :Y) Nou prima, hebben wij er geen last van in elk geval.

Ik wacht even het gesprek met de wijkconsulent af om te kijken welke rechten we hebben. Wijkconsulent is gelukkig erg aardig en begripvol dus die zal ons vast ook willen helpen.

We zoeken woningen in Friesland en Groningen. Bij voorkeur niet in een al te afgelegen gat :+

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:53

Je kunt bij Woonfriesland ook voor een spoedmodel kiezen. Dit zijn vaak wel woningen die rond de €600 pm zitten, maar hier kun je gelijk in.
Dit heb ik toentijds ook samen met mijn ex gedaan, daar hoef je niet lang voor ingeschreven te staan.
Dat was alleen wel in een gat, naast Gorredijk :P Overigens konden we toen gewoon huurtoeslag krijgen (alleen verdienden wij te veel om dat te krijgen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:54

Resistance schreef:
En als je door beide buren hun brievenbus nu eens een kaartje en een doos chocola gooit met iets in de trand van:

En dan niet op spottende wijze, maar heel begrijpend enzo. Mensen vinden het lastiger om boos op iemand te zijn wanneer ze begrip (ook al is dat onterecht) en vriendelijkheid ontvangen.

Het valt te proberen. Boos blijven en terugschelden maakt het in ieder geval alleen maar erger.

Ik quote mezelf even... ik denk weldegelijk dat dit iets uit zou kunnen halen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 15:56

Oh, ja sorry had ik even overheen gelezen. In het begin zijn we heel begripvol met de buurjongen in gesprek geweest. Wij dacht namelijk dat wij ook écht overlast veroorzaakte. Maar zelfs als we stil op de bank zaten, boven waren of zelfs weg waren had meneer klachten. Nadat de buurman dan gekalmeerd was bood hij zijn excuus aan (hij heeft zelfs toen aangeboden een nieuw vloerkleed voor ons te kopen omdat de hond dat elke keer onder zeek van angst als hij aan de deur stond te slaan). Maar de volgende nacht stond hij er weer te schelden en te tieren.

Dus dat ga ik niet doen helaas...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:57

Resistance schreef:
Resistance schreef:

Je bedoelt de overlast die zij denken te hebben van die plassende honden? Dan geeft ts iets toe wat niet gebeurt, lijkt me knap stom.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:07

Resistance schreef:

Ik zou er niet op rekenen. Dit zijn geen normale mensen die iets te snel klagen. Je kunt geen normale reacties verwachten. Zij willen het helemaal niet bijleggen of uitspreken.

Wij hebben in ons (koop)appartement ook zo'n buurman gehad. Laag-functionerend, alcoholist en drugsgebruiker. Die draaide midden in de nacht loeiharde muziek, schold iedereen uit die kwam klagen en heeft meerdere bewoners bedreigd en zelfs aangevallen. Echt niet dat een briefje en chocolaatje iets had geholpen hoor, dat had hij gezien als bewijs van schuld. Jullie zeggen sorry dus ik had gelijk en nu heb ik nog meer recht om jullie lastig te vallen.

De pest is dat de politie vaak ook weinig kan. Bedreiging is bijvoorbeeld lang niet altijd strafbaar, iets als 'pas op of je krijgt een klap voor je bek' is niet genoeg voor een aanhouding. Terwijl het natuurlijk wel bedreigend is als iemand dat tegen je schreeuwt.

TS, misschien kan je de wijkagent eens uitnodigen voor een gesprek. Want het lijkt nu tegen jullie te werken dat er 2 buren klagen en dat de buurman aan de deur heel vriendelijk lijkt. En als ze op een melding afkomen heb je ook niet de kans om rustig alles uit te leggen denk ik. In een gesprekje kan dat wel, en met wat mazzel komt de buurman dan ook tijdens het gesprek voor je deur staan schelden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:09

Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-04-18 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:11

Ik denk dat dat inderdaad een goede move is: wijkagent spreken, zelf verzoeken om mediation en als er dan geen land mee te bezeilen valt wordt dat vanzelf wel duidelijk...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 16:12

Die huurstunt website is een beetje raar :7 Om überhaupt de woningen te mogen bekijken ben je al twintig euro kwijt. Zal eerst eens even de ervaring daarover lezen voordat ik me daarvoor inschrijf.

Wijkagent heeft een terugbel verzoek staan maar tot op heden nog niet gebeld.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:22

Ik heb zo met je te doen... Wij hebben ook zulke mensen om ons heen gehad in de flat, was blij dat ik daar weg mocht, wat een opluchting was dat!
Denk ook echt dat verhuizen de enige oplossing is, hopelijk kunnen jullie snel iets vinden...

Ik trok bij mijn vriend in. Op een zaterdagmiddag ben ik wat plankjes op gaan hangen, beetje sfeer brengen in een mannenhuis en daar ging de bel. Was de schuin onderbuurvrouw die stond te blazen aan de deur dat ik het niet kon maken om zoveel herrie te maken op zaterdagmiddag, dat ik dan eerst alle bewoners persoonlijk op de hoogte moest stellen of het wel uitkwam en dat ze de Tour de France niet kon volgen op TV. Ik stond haar gewoon sprakeloos aan te kijken, dacht eerst nog dat ze een grapje maakte. Mens bleef tegen me aan tieren en toen m'n vriend aan me kwam vragen wat er aan de hand was, kon ik alleen maar uitbrengen: 'ze kan de Tour de France niet volgen'. Hij zei: 'koop maar een koptelefoon' en deed de deur dicht. Hij kende haar al even.

Het toppunt was dat we midden in de nacht gebons en gekrijs bij de voordeur hoorden. Mijn vriend z'n bed uit om te kijken wat er aan de hand was. Stond een mevrouw van onze verdieping volledig te flippen aan de deur dat we die poedersuiker honden niet de hele nacht op het balkon moesten laten blaffen. Wut...? Die beesten liggen te slapen, net als wij tot 2 minuten geleden, kom maar kijken. Ze had de politie gebeld, zij werd (al gillend en trappend) weggeleid, wij in gesprek met de politie, ik wist niet wat me overkwam, joh! Volgende ochtend stond ik met haar in de lift en zei ze: 'wat een lekker weertje he, dit wordt een mooie dag' (ja echt!). Ik keek haar aan en zei alleen maar: 'wat een lef', wát een maftoeter! Ze bleek tegen haar buurvrouw gezegd te hebben dat het blijkbaar een hond aan de andere kant was van mensen waar ze goed mee kon, inmiddels had ze daar ook al mee gesproken en och... 'kon gebeuren'.

Je gaat ook gewoon aan jezelf twijfelen. Ik durfde op den duur de bank niet meer af, zelfs niet op sokken over het kleed te lopen of de WC door te trekken, want het was gelijk pure hysterie om ons heen. De woningbouwvereniging is met mensen in gesprek gegaan en heeft bewoners er middels een brief en bijeenkomst op geattendeerd dat je in een flat nou eenmaal leefgeluiden hebt. Dit was een flat uit de jaren '70 en deze mensen woonden er vanaf het allerbegin, wat ze blijkbaar superieur maakte ofzo.

Wij kochten vrij vlot daarna een huis, ik had er niet langer willen zitten. Nogmaals, ik hoop dat jullie snel wat vinden, want deze stress doet niemand goed. En blijven melden zolang je daar nog woont!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:25

En dat er niet meer geplast is maakt het hele verhaal wel iets duidelijker, dat heeft je psycho buurman gedaan om medestanders te krijgen, je andere buren dus. Nu niet meer nodig dus stopt meneer met piesen. Toch wel een stel zielige figuren. Meid, trek die voordeur open en bek ze even flink af. Gewoon zeggen dat je hem wel hebt zien plassen bij de lift om jullie in een kwaad daglicht te zetten(en dan vooral wanneer de andere buren er ook bij staan) Die doen je echt lichamelijk niets aan en lachen zich kapot dat ze je zo bang hebben gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:30

bigone schreef:
En dat er niet meer geplast is maakt het hele verhaal wel iets duidelijker, dat heeft je psycho buurman gedaan om medestanders te krijgen, je andere buren dus. Nu niet meer nodig dus stopt meneer met piesen. Toch wel een stel zielige figuren.

Zulke stellige aannames vind ik ook wel een heel klein beetje psycho hoor. :oo

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:34

Kaus schreef:
Poeh, mediation weet ik eigenlijk niet. Maar ik wil eerlijk gezegd niet echt meer kijken naar oplossingen. Ik ben er klaar mee. Ik wil niet in gesprek met de buurman. Dit is geen standaard persoon waar je mee kan communiceren.

Ik snap dat je er niet om zit te springen. Maar het kan zijn (dat was in uitzonderlijke gevallen dus ook bij die coöperatie waar ik werkte) dat als het op niks draaide er voor 1 van de partijen naar iets anders gekeken werd. Maar goed, ik weet niet of jouw woning coöperatie dat doet en of het iets gaat brengen. Want het lijkt mij dat de coöperatie het dan al had aangeboden.

Het laat wel zien dat jullie welwillend zijn (ook richting de ander buren zou dat een optie zijn) en als het werkt hoef je niet weg. En die ene waar ik werkte had ook contacten bij de Politie. En die lijntjes lopen net wat anders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:56

safina schreef:
bigone schreef:
En dat er niet meer geplast is maakt het hele verhaal wel iets duidelijker, dat heeft je psycho buurman gedaan om medestanders te krijgen, je andere buren dus. Nu niet meer nodig dus stopt meneer met piesen. Toch wel een stel zielige figuren.

Och, bij mij is 1+1=2 het is echt te toevallig dat de andere buren nu zich ook tegen ts en vriend keren door dat plassen. En nu buur links en rechts in één keer dikke partners in crime zijn houd het plassen op. Toeval bestaat niet zeggen ze dus is dit mijn conclusie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:10

bigone schreef:
safina schreef:

Och, bij mij is 1+1=2 het is echt te toevallig dat de andere buren nu zich ook tegen ts en vriend keren door dat plassen. En nu buur links en rechts in één keer dikke partners in crime zijn houd het plassen op. Toeval bestaat niet zeggen ze dus is dit mijn conclusie.

Zouden die twee buurmannen dan ook allemaal van die paranoïde ideeen over TS hebben? Want dan is het niet zo gek dat het allemaal escaleert, als je vanalles over elkaar bedenkt en dat meteen ook voor waarheid aanneemt. :')

TS, sommige gemeenten hebben ook een speciaal meldpunt voor overlast. Of buurtbemiddeling. Je zou nog even kunnen uitzoeken of dat ook voor jouw gemeente geldt? En of ze wat voor je kunnen betekenen?