Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:22

Hilli schreef:
Mirim, overtuigen of zenden gaat echt niet alleen over het geloof. Zou je erop zitten te wachten als er iemand maandelijks/jaarlijks (aan)belt of sta je bijvoorbeeld ook in het bel-me-niet-register?

Ik begrijp je vraag na mijn bovenstaande antwoord op de vraag van Birdy niet helemaal .

En nee, ik sta niet in het bel-me-niet-register.

Cookies

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:43

Ik heb een paar jaar geleden JG aan de deur gehad bij mij thuis. Ik wist nog niet zo goed hoe het intercomsysteem werkte in de flat, dus had op de deur open gedrukt. Die arme dames waren helemaal naar de derde verdieping gelopen (ik heb geen lift in de flat) En toen heb ik ze vriendelijk verteld dat ik geen belangstelling had. Ik vond het wel sneu voor ze dat ze helemaal voor Jan Doedel naar boven gelopen waren. Maar ze grapten dat ze hun sportmoment weer gehad hadden.

Verder heb ik ook in Zweden en Noorwegen JG aan de deur gehad. Ook daar gewoon verteld dat ik geen belangstelling had en ze gingen weer op weg.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:56

Cookies schreef:
Ik heb een paar jaar geleden JG aan de deur gehad bij mij thuis. Ik wist nog niet zo goed hoe het intercomsysteem werkte in de flat, dus had op de deur open gedrukt. Die arme dames waren helemaal naar de derde verdieping gelopen (ik heb geen lift in de flat) En toen heb ik ze vriendelijk verteld dat ik geen belangstelling had. Ik vond het wel sneu voor ze dat ze helemaal voor Jan Doedel naar boven gelopen waren. Maar ze grapten dat ze hun sportmoment weer gehad hadden.

Verder heb ik ook in Zweden en Noorwegen JG aan de deur gehad. Ook daar gewoon verteld dat ik geen belangstelling had en ze gingen weer op weg.

Zou wat zijn als ze blijven kamperen voor je deur......Sta je denk ik ook even glazig te kijken bij het opzetten van de tent. :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:17

Mirim volgens mij werd de vraag meer bedoeld als in wat zou jij, als JG er van vinden als iemand (en ik noem even iets extreemste voor de beeldvorming) Satanisme komt prediken? Zou je dat, indien het ondanks je nee bedankt kom maar niet meer, als het bij herhaling gebeurd (heb je je al bedacht?) niet toch ook als storend ervaren?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:34

Nee , niet als storend.
Maar het zou dan van mij natuurlijk ook wel heel hypocriet zijn om dat als storend te ervaren en zelf wel langs de deur gaan.
Ik vind eens in de zoveel tijd eens een deur open moeten doen voor iemand die mij bezoekt om wat voor reden dan ook helemaal geen punt.
Er is al eerder gezegd dat als je geen bezoek aan de deur wilt je dit gewoon kunt vermelden.
Er wordt gesproken over een jaarlijks bezoek om na te vragen of je nog steeds niet bezocht wil worden, maar in de praktijk zal dat niet jaarlijks gebeuren.
En de keren dat het mij gebeurd is dat ik bij iemand aanbel die geen bezoek wenst resulteerde eigenlijk meestal in een gezellig gesprek.
Als ik de reacties hier lees dan moet ik bijna de conclusie trekken dat veel paardenmensen eigenlijk helemaal niet zo aardig zijn. Of ik kom nooit bij bokkers aan de deur misschien.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:00

Waar denken jullie het recht vandaan te halen om mensen in hun privé sfeer lastig te vallen? Dat vraag ik mij oprecht af. Ik ben altijd beleefd aan de deur maar het stoort mij bijzonder dat men mij daarmee lastig valt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:06

Tazzey schreef:
Waar denken jullie het recht vandaan te halen om mensen in hun privé sfeer lastig te vallen? Dat vraag ik mij oprecht af. Ik ben altijd beleefd aan de deur maar het stoort mij bijzonder dat men mij daarmee lastig valt.

Dat recht heeft iedereen gewoon hoor := het is niet verboden om aan te bellen en een gesprek aan te gaan.

We blijven in een cirkeltje en steeds dezelfde vragen komen voorbij :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:07

Tazzey schreef:

Dan moet je maar een sticker bij je bel plakken volgens wat mensen in dit topic, en wil je ze ook niet op je erf/terrein dan moet je maar een bel installeren met intercom bij de poort. :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 19:26

lijkt mij een goed plan, als de JG's die poort betalen :D
Mirim, geen bezoek van JG's aan de deur willen staat niet automatisch gelijk aan niet aardig zijn.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:38

Jis_ schreef:
Cookies schreef:

Zou wat zijn als ze blijven kamperen voor je deur......Sta je denk ik ook even glazig te kijken bij het opzetten van de tent. :D

Ik werkte (en woonde) in Zweden op een camping, ze mochten rustig voor de deur kamperen hoor. _O-

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:20

Kinke schreef:
lijkt mij een goed plan, als de JG's die poort betalen :D
Mirim, geen bezoek van JG's aan de deur willen staat niet automatisch gelijk aan niet aardig zijn.

Dat bedoelde ik ook niet.
Als iemand geen bezoek wil is dat prima. Ik ken zat mensen die geen bezoek willen, maar verder erg aardige mensen zijn. Ook voor jehovah’s Getuigen binnen hun kennissenkring.
Ik bedoelde dat hier heel onvriendelijke reacties loskomen ...en zoveel onvriendelijke reacties krijg je niet als je langs de deuren gaat.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:25

Cookies schreef:
Jis_ schreef:

Ik werkte (en woonde) in Zweden op een camping, ze mochten rustig voor de deur kamperen hoor. _O-

Hahaha!!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:25

verootjoo schreef:
Tazzey schreef:

Dat recht heeft iedereen gewoon hoor := het is niet verboden om aan te bellen en een gesprek aan te gaan.

Maar normaal gezien blijft iemand die te horen krijgt 'niet welkom/geen interesse' ook weg (en bovenmatige ongewenste interesse wordt beloond met een straatverbod, maar dat gaat veels te ver voor JG). Daar zit het verschil 'm in ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:03

verootjoo schreef:
Tazzey schreef:

Het feit dat het niet verboden is houdt niet in dat je dat mag misbruiken. Want zelfs na een aantal malen vriendelijk af te wijzen blijven ze terugkomen. Ik vind het toch behoorlijk hardleers om eerlijk te zijn. En waarom je dezelfde vragen voorbij ziet komen komt misschien door het feit dat er gewoonweg geen bevredigend antwoord op komt?
Dus nogmaals, waarom blijven jullie mensen lastigvallen als die al meerdere malen hebben aangegeven daar geen behoefte aan te hebben. Dat is overigens iets wat bij wet wel verboden is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:13

Ibbel schreef:
Citaat:
Ik wil een kleine nuance aanbrengen hierin: het gaat er niet om hoe WIJ het zien, het gaat erom hoe God het ziet en wat hij er in de bijbel over zegt.

Dit blijft voor mij het grote niet-te-begrijpen:

God heeft a) die bijbel niet geschreven en b) hoe weet je dat wat jouw kerk beweert nou precies letterlijk die wil van God is? De paus beweert een direct lijn naar God te hebben, maar jullie dus kennelijk ook.

Ik begrijp écht de stelligheid (en daarmee de arrogantie) niet om geloof als waarheid te verkondigen.

Als je zou zeggen: we gelóven dat wat wij doen de wil van God is, zou ik er echt een heel stuk minder moeite mee hebben. Maar dat keiharde: het is de wil van God, hij zegt dat wij dit of dat moeten doen... Mijn eerste reactie dan echt: joh, wanneer heb je god voor het laatste gesproken, en als je 'm weer spreekt, stuur 'm dan even zelf langs.

Ibbel je hebt mij doen begrijpen dat ik het misschien niet helemaal goed heb verwoord. In ieder geval bedankt daarvoor.
Het geschreven woord is in dat opzicht best wel eens lastig.

We geloven dat wat wij doen de wil is van God omdat we geloven dat de bijbel het woord van God is.
Daarom heb ik de nuance ook aangebracht en daarbij de bijbel als door ons aanvaarde autoriteit aangehaald.
Daarbij geloven en aanvaarden we de bijbel voor de volle 100%, van Genesis tot Openbaring.
Daarbij geloof ik ook dat wat ik vertel op basis van wat ik uit en over de bijbel heb geleerd waarheid is.
Dat is ook logisch, want als ik niet achter mijn verhaal zou staan, zou ik daar niet kunnen staan.
Ik zou je willen vragen om alles wat ik in dit topic heb verteld vanuit dit perspectief te zien.

Wij geloven dat de bijbelschrijvers door God geinspireerd werden om de bijbel te schrijven. God gebruikte daarvoor zijn heilige geest. De bijbel maakt dat onder andere duidelijk in 2 Petrus 1:21. Daar staat dat de schrijvers namens God spraken ‘zoals zij door heilige geest werden meegevoerd'. Mensen zijn de schrijvers; God is de auteur.
Argumenten die wij daarvoor overtuigend vinden zijn:
- wetenschappelijke nauwkeurigheid: de bijbel beschrijft o.a. de drie fasen van de waterkringloop, al lang voordat mensen het basisproces wetenschappelijk konden verklaren; koning David beschreef in de psalmen op een poetische wijze dat de ontwikkeling van het embryo volgens een bepaald boek of plan plaatsvond, 3000 jaar voordat men meer begon te begrijpen over genetica en de genetische code.
- de bijbel voorspelt de toekomst nauwkeurig: De bijbel voorspelde bijvoorbeeld ver van tevoren heel gedetailleerd wanneer, hoe en in welke mate een koninkrijk of stad zou opkomen of vallen.
- de bijbel beantwoordt belangrijke levensvragen: Waarom er zoveel kwaad en lijden in de wereld is; wat er gebeurt als we dood gaan, waarom we eigenlijk bestaan.
De hierboven genoemde voorbeelden zijn maar een paar van de vele voorbeelden die de bijbel bevat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:22

Babootje schreef:
- de bijbel voorspelt de toekomst nauwkeurig: De bijbel voorspelde bijvoorbeeld ver van tevoren heel gedetailleerd wanneer, hoe en in welke mate een koninkrijk of stad zou opkomen of vallen.
- de bijbel beantwoordt belangrijke levensvragen: Waarom er zoveel kwaad en lijden in de wereld is; wat er gebeurt als we dood gaan, waarom we eigenlijk bestaan.
De hierboven genoemde voorbeelden zijn maar een paar van de vele voorbeelden die de bijbel bevat.

Zou je van de twee bovenstaande punten eens goede voorbeelden kunnen noemen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:29

The Simpsons voorspelt ook de toekomst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:30

Relaxed schreef:
Goof schreef:
Ik zou ook kijken voor een gepaste sticker.
Aan de andere kant; als ze echt maar 1x per jaar komen, wat is dan de moeite om even 'geen interesse, fijne dag verder' te zeggen?

Nou idd, ik dacht dat het om een hoge frequentie ging, maar wat is nou 1x per jaar? :+

Ik heb een sticker bij de bel, geen idee of ze hier uberhaupt komen eigenlijk, nog niet meegemaakt. Als ik wel per ongeluk open doe, zeg ik dat ik geen interesse heb en doe de deur weer dicht ;)

Nou inderdaad dit. Om je verhaal op bokt te zetten kost meer tijd dan even de deur open te doen en zeggen dat je geen interesse hebt. En er zijn stickers die je bij de bel kunt plakken. Heb je gelijk geen "last" meer.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:05

Goof schreef:
Babootje schreef:

Zou je van de twee bovenstaande punten eens goede voorbeelden kunnen noemen?

Hier ben ik serieus nieuwsgierig naar. Vooral die laatste. Waarom is er volgens de bijbel zoveel kwaad en lijden in de wereld? En waarom bestaan we?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:56

Op deze vraag zou ik graag antwoord geven ( aan de hand van de bijbel ) maar ik weet niet of het goed valt om het binnen dit topic te doen.
Dit topic is gestart door iemand die per se geen bezoek aan de deur wil en nu zijn er minimaal twee getuigen die aan het woord zijn over hun geloofsovertuiging . Dus nu is er ook al een soort van ‘bezoek’ via internet . Begrijp je wat ik bedoel?
Mocht het geen probleem zijn geef ik ( of babootje of iemand anders ) vast graag antwoorden op jouw vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:02

mirim schreef:
Op deze vraag zou ik graag antwoord geven ( aan de hand van de bijbel ) maar ik weet niet of het goed valt om het binnen dit topic te doen.
Dit topic is gestart door iemand die per se geen bezoek aan de deur wil en nu zijn er minimaal twee getuigen die aan het woord zijn over hun geloofsovertuiging . Dus nu is er ook al een soort van ‘bezoek’ via internet . Begrijp je wat ik bedoel?
Mocht het geen probleem zijn geef ik ( of babootje of iemand anders ) vast graag antwoorden op jouw vragen.

Misschien is het een idee om een apart discussietopic over dit soort zaken te openen? Dan hoeft het niet hier in het topic van TS, die geopend is met een andere insteek. Ik ben er ook erg benieuwd naar, vind het heel interessant.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:10

Ik ben het met Mirim eens. Je bent zo geneigd gewoon antwoord te geven op vragen, maar ik kan me voorstellen dat we Kinke ermee irriteren als ze al zo duidelijk aangeeft ons niet aan de deur te willen zien. En dat is ook echt niet de bedoeling.

Misschien dan een topic "Jehova's, bedankt voor het bezoek maar... (antwoorden op vragen) o.i.d.?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 09:16

Het geeft in ieder geval aan hoe het in jullie systeem zit :D
Off topic irriteert me niet hoor, maar ik denk wel dat het handiger is om een apart topic te maken, dit topic gaat tenslotte ergens anders over.
Wat door dit topic wel duidelijk is geworden voor mij, is dat jullie, sorry voor de uitdrukking, erg hardnekkig zijn in jullie huisbezoekjes. Ik had toch wel een beetje hoop dat er van de kant van JG's toch ook wel eens een antwoord langs zou komen dat jullie enigszins snappen dat mensen die niet geloven niet op jullie bezoekjes zitten te wachten. Ipv daarvan krijg je dan reacties als "ik krijg ook wel collectanten aan de deur, die sta ik vriendelijk te woord' of van soortgelijke strekking.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:23

Kinke schreef:
Het geeft in ieder geval aan hoe het in jullie systeem zit :D
Off topic irriteert me niet hoor, maar ik denk wel dat het handiger is om een apart topic te maken, dit topic gaat tenslotte ergens anders over.
Wat door dit topic wel duidelijk is geworden voor mij, is dat jullie, sorry voor de uitdrukking, erg hardnekkig zijn in jullie huisbezoekjes. Ik had toch wel een beetje hoop dat er van de kant van JG's toch ook wel eens een antwoord langs zou komen dat jullie enigszins snappen dat mensen die niet geloven niet op jullie bezoekjes zitten te wachten. Ipv daarvan krijg je dan reacties als "ik krijg ook wel collectanten aan de deur, die sta ik vriendelijk te woord' of van soortgelijke strekking.

Ik denk om heel eerlijk te zijn, dat als ze zouden snappen dat het vervelend is, ze het ook gewoon niet zouden doen :+ Ik heb er altijd een hekel aan als mensen ongevraagd aan mijn deur bellen, dus zou zelf ook nooit ongevraagd langs iemand gaan.
Over ongevraagd aanbellen gesproken, gisteravond weer een collectant aan de deur gehad ;(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 09:24

dat weet ik niet, iets beseffen betekent niet automatisch niet meer doen :)