Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Doorgaan schreef:Mijn dochter vertelde dat ze heel aardig was en met haar had gezwommen en daarna onder de douche geweest was en haar haartjes had gewassen.
Op dat moment brak ik. Ik was zo boos. Een onbekende vrouw die mijn kind naakt heeft gewassen.
Ik heb de kinderen in de auto gezet en ben naar huis gegaan. Ex zei nog dat ik een grote fout maakte, maar ik zei dat we dit niet hadden afgesproken. Nu zijn ze thuis bij mij en ex laat niks van zich horen.
) best begrijp, sta ik in de volle 100% achter ts.
. Ik denk dat dit bij je ex ook heel natuurlijk gelopen is. Ik vind het zelf nog steeds lastig om naakt te zijn bij zijn dochter, wij douchen bijv nooit samen, maar dat ligt ook bij mij (wij hebben al jaren een relatie, maar dat terzijde) Ik ben zelf gewoon wat preuts opgevoed. Ik kan me indenken dat anderen vrijer zijn. Dat een andere man eventueel met je kinderen zou douchen, zou voor mij om die reden anders voelen. Jij als vrouw bent er voor de verzorging. Maar stel je vindt een partner die lekker met je zoon kan voetballen, of hem leert timmeren in de schuur, ik noem maar iets, dan zou dat ook niet zo vreemd zijn. Op deze leeftijd is naakt iets heel anders dan seksueel. Stel dat je dochter bij de ouders van een vriendinnetje waren wezen zwemmen, had je het dan ook raar gevonden dat die moeder jouw kind ook ff meegedoucht had? Bij ons komt dat toch wel regelmatig voor namelijk. Ik denk dat je even stoom moet afblazen en je teleurstelling moet verwerken. Maar ook naar binnen kijken, wat heeft je nu zo gekwetst? Dit voorval of is het emmertje overgelopen zoals prrr zo mooi omschrijft. Neem er rustig even de tijd voor. Doorgaan schreef:Alles kan me momenteel gestolen worden. Ik geloof niet dat ik eerder zo kwaad was.
En dat opa oma verhaal gaat nu wel anders worden. Ik ben dit zo vreselijk zat.
Ik heb me altijd zo netjes gedragen, ben overal altijd in mee gegaan. Deed altijd alles uit liefde voor de kinderen en vergat werkelijk meerdere keren mezelf. Dat gaat nu echt anders worden.
LukieBradley schreef:Nou ts, ondanks dat ik de reacties van de ‘tegenstanders’ (sorry voor de uitspraak even) best begrijp, sta ik in de volle 100% achter ts.
Deze jarenlange slopende situaties en voorvallen en alles daar om heen maakt dat ts nu zo gereageerd heeft.
Dat komt echt niet door dit ene dingetje hoor, het is een schat van een vrouw en ik sta volledig achter haar.
De koek is ergens ook wel een x op.
. Lalidan schreef:De actie van de ex kan nog zo verkeerd zijn, maar dat maakt de reactie van TS nog niet goed. Je kind heeft het naar haar zin op de camping met papa, verteld in haar onschuld iets leuks dat ze gedaan heeft, en ineens wordt mama woest en stopt haar kinderen in de auto en neemt ze mee naar huis, weg van de camping en weg van papa. Wat denk je dat dát met een kind doet?
Bovendien, hoe nu verder? Mogen de kinderen papa nou helemaal niet meer zien? Denk jij dat zo'n kind niet 1 en 1 bij elkaar optelt en op 3 uitkomt?
En alsjeblieft, kijk uit dat dit nou niet een rol gaat spelen bij de beslissing wel/niet naar opa en oma.
Ik snap de emotie, echt waar, maar de reactie van de moeder is in dit geval schadelijker voor het kind dan wat de vader gedaan heeft. En ik hoop, en ben daar met alles wat ik in dit topic gelezen heb eigenlijk ook wel van overtuigd, dat het belang van de kinderen toch (weer) voorop komt te staan. En ja, daarmee bedoel ik dus óók voor de emoties van mama.
Shalimar schreef:Lalidan schreef:De actie van de ex kan nog zo verkeerd zijn, maar dat maakt de reactie van TS nog niet goed. Je kind heeft het naar haar zin op de camping met papa, verteld in haar onschuld iets leuks dat ze gedaan heeft, en ineens wordt mama woest en stopt haar kinderen in de auto en neemt ze mee naar huis, weg van de camping en weg van papa. Wat denk je dat dát met een kind doet?
Bovendien, hoe nu verder? Mogen de kinderen papa nou helemaal niet meer zien? Denk jij dat zo'n kind niet 1 en 1 bij elkaar optelt en op 3 uitkomt?
En alsjeblieft, kijk uit dat dit nou niet een rol gaat spelen bij de beslissing wel/niet naar opa en oma.
Ik snap de emotie, echt waar, maar de reactie van de moeder is in dit geval schadelijker voor het kind dan wat de vader gedaan heeft. En ik hoop, en ben daar met alles wat ik in dit topic gelezen heb eigenlijk ook wel van overtuigd, dat het belang van de kinderen toch (weer) voorop komt te staan. En ja, daarmee bedoel ik dus óók voor de emoties van mama.
Dit, echt. Hou je emoties bij je kinderen vandaan. Je deed het zo goed.