Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:17

pmarena schreef:
Doe dat (ver-)oordelen dan ook eens een keer niet, gun iemand gewoon zijn algemene mening dat die ergens van schrikt of iets zelf niet vind kunnen, zonder daar meteen op de persoon spelend over te gaan miepen en chargeren -O-

Je mammapunten krijg je volgens mij pas als je baby een jaar is en niet theoretisch meer is, dan weet iedereen inclusief jijzelf pas hoe het bij jullie nu eigenlijk echt gaat lopen :P Of misschien pas in de fase van Pien, dat ze daadwerkelijk gelukkig en goed terecht gekomen zijn? :)

Appelstroop voor borstcompressen ja...? Nooit van gehoord? Moet dat bloot op de tiet..? Lekkere plakzooi zal dat geven lijkt me? := Ik ken alleen de koolbladeren variant :P

Hier voor de zekerheid NannyCare geitenmelkpoeder in huis gehaald voor als de BV niet zou lukken en màn wat een redding in nood was dat in die hel van bevalling en kraamtijd :=

Maar je kan veel zeggen over BV versus FV.... het laatste is wel even een poepie duurder en constant die flessen schoonmaken en alles paraat hebben voor als baby aanslaat dat word je toch vrij snel beu :P

Ja dat moet bloot op de tiet, ga maar proberen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:18

Klopt.. de opmerking: oh maar dan zijn ze zo makkelijk! Lekker in de kinderwagen en dan samen uit eten.. onze aap krijste in de kinderwagen alles bij elkaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:22

Waarom zou ik dat in hemelsnaam gaan proberen?
Flauw dat je er geen normaal antwoord uit kan persen, ik stel ook maar een goed bedoelde vraag -O-

Tulandro: in veel gevallen werkt het ongetwijfeld ook zo :j Daarom is het ook een mooie theorie :D
Dat de praktijk toch soms anders is willen veel mensen pas geloven als het hen zelf overkomt :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:39

Onze oudste Kon nergens mee naar toe. Raakte totaal van de wap. 2de en 3 de totaal geen probleem. Ieder kind is anders. Ik was 100 % zeker dat vliegen super zou gaan. Paar slokjes drinken met op stijgen daarna slapen, wakker maken en rest voeding met dalen zo dat oortjes mooi open bleven. Deze kleintjes gaan via aparte gordel op schoot van mama. Met mijn dochtertje had ik dat nooit kunnen bedenken. Ieder kind is anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:46

Hè, hebben / hadden ze baby-gordeltjes aan boord? Dat is ook een tak van sport waar ik niks van weet, nu word ik toch wel nieuwsgierig hoe je zo'n mini op schoot bij mamma in hemelsnaam vast zou moeten maken :=

Dat vind ik ook wel het mooie aan kinderen, dat ze zo verschillend kunnen zijn, zelfs uit precies dezelfde 2 ouders :)

Wij staan er vaak echt van te kijken hoe makkelijk alles maar gaat bij veel babies, dat ze zomaar overal slapen enzo, inderdaad volgens de boekjes opbouwende honger-signalen geven en niet vanuit slapen direct beginnen te krijsen alsof de wereld vergaat, direct na het drinken plat neergelegd kunnen worden, dat de geluidjes daadwerkelijk voorkomen in het lijstje van de Dunstan baby-taal :P , ze blijven zitten spelen waar mensen ze neerzetten, met het speelgoed dat ze krijgen, ze vlot hun hapjes naar binnen werken soms zelfs zonder te morsen... echt je kijkt je ogen uit als je zelf een wat intensiever kind hebt :P

lizy29

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:48

Die gordels rijg je door je eigen gordel heen en klik je dan vast om je kind heen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:50

En dat zit ook nog min of meer comfortabel bij zo'n mini?

Je ziet wel eens van die baby-bakjes langskomen voor in een vliegtuig, dat lijkt me ook wel praktisch als je een aantal uren onderweg bent.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-08-17 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:50

Leuk zo een topic! Hier een halfbakken ontaarde natuurlijke opvoedende moeder. Ik doe vooral wat ik zelf makkelijk vind :+

BV, check. Inmiddels is zl 2 jaar dus de who norm is gehaald. Flessen stonden mij erg tegen, ook met het hechting verhaal en het is gewoon niet net zo goed als bv. Daarbij is het altijd bij de hand en een perfect troost middel.

Kind altijd bij me, check. Altijd, (bijna) overal. En als ik er niet ben is papa er. Zl gaat mee met m'n werk (HUS, in een doek op m'n rug en tegenwoordig het laatste stukje zelf lopen. Ik voel me er niet goed bij als hij ergens anders is waar wij niet zijn. Dus we gaan even wat minder uit eten maar ik maak in de avond lekker wat hapjes voor m'n partner en mijzelf op de bank.

Samen slapen, halve check. Tot 11 maanden. Daarna sliep hij de nachten door en wilde niet direct meer melk als hij wakker werd. Dus (bij gebrek aan een ledikant, dat moest nog kocht worden := ) een matras op de grond gelegd in z'n kamer en daar heeft hij heerlijk geslapen. In de ochtend stond z'n speelgoed klaar en hebben we heerlijk uit kunnen slapen omdat hij ging spelen.

Rapley, check. Dit is trouwens wel te goed gelukt.. meneer is een vreetzak en eet alles wat je hem voorschotelt. Van kippenbouten tot sushi, van Indisch tot Hollandse pot. Alleen geen pannenkoeken.. die lust meneer alleen met mamamelk en geen koeienmelk :roll:

Verder ben ik ooit begonnen met suikervrij en alles zelf bakken.. Pff wat een werk. Wij snoepen gewoon lekker, maar met mate.

Het moederschap vind ik heerlijk. Natuurlijk vind ik het ook lekker als hij slaapt maar ik zou geen dag zonder hem willen. Ik geniet met volle teugen en zou het achteraf zeker niet anders hebben gedaan. Sommige verklaren me voor gek, sommige zijn jaloers op de combi dat ik werk én fulltime moeder ben.. ach, iedereen z'n ding. En dit is die van mij. Of ik het goed doe hoor ik wel als hij volwassen is :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:54

Bij pannekoeken en mamamelk in 1 zin moet ik altijd denken aan die uitzending van Paul de Leeuw waarbij hij (zogenaamd?) aan het publiek rolletjes pannekoek van moedermelk uit ging delen :P

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:54

pmarena schreef:

Je ziet wel eens van die baby-bakjes langskomen voor in een vliegtuig, dat lijkt me ook wel praktisch als je een aantal uren onderweg bent.

Afbeelding
Dat kleine lusje haal je door je eigen riem en dan klik je je baby vast net zoals jezelf.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:55

pmarena schreef:

Ik heb met onze dochter gevlogen toen ze al een maand of 9 was dus goed zelf kon zetten. Het stilzitten is niet haar ding en ik had al een redelijke buik door 2.0 dus was wel blij dat de vlucht maar een kleine anderhalf uur duurde.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:55

Haha ze zijn echt heel lekker. Iets zoeter dan van koeienmelk. En ze vullen enorm

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:59

Wij hadden een ticket geboekt voor gup vorig jaar naar Florida. Autostoel gehuurd die mee mocht in het vliegtuig. Hij heeft er prinsheerlijk in gezeten en geslapen. 10 uur op schoot had voor alle partijen vervelend geweest. Autostoel was hij gewend dus geen enkel probleem. Hij is enorm zoetjes geweest

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:01

lieveli schreef:
Het is denk ik het belangrijkst dat we niet over elkaar oordelen.

Ook hier staat de cosleeper klaar en ik slaap al weken met een antroposifisch pokkepoppetje in bed, ik drink een liter frambozenthee per dag, er ligt appelstroop in de vriezer om straks borstkompressen te maken en we betalen ons blauw aan Grimm speelgoed.

Hoeveel mamapunten krijg ik nu? Is dat hoe het werkt?

Je maakt het zelf erger zo...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:04

pmarena schreef:
Wij gingen juist de eerste tijd zowat nergens naartoe, dat was echt geen doen met meneertje die elk moment panisch om een fles gillend wakker kon worden :(:) Ieder kind is toch weer anders :)

Ik riep voorheen ook om het hardst dat we onze kleine gewoon lekker overal mee naartoe zouden nemen, omdat je dan makkelijke kinderen krijgt *\o/* Is ook wel zo, maar ook is het theoretisch geneuzel en word je in het echt keihard op de feiten gedrukt dat het wel eens heel anders kan lopen :=

Dit ja.. Mijn kind zou gewoon mee naar stal en lekker slapen langs de bak in de kinderwagen.

Hij is wel eens mee geweest maar slaapt nooit en gilt alleen moord en brand.. gezellig samen op stal :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:12

MaritB schreef:
lieveli schreef:
Het is denk ik het belangrijkst dat we niet over elkaar oordelen.

Ook hier staat de cosleeper klaar en ik slaap al weken met een antroposifisch pokkepoppetje in bed, ik drink een liter frambozenthee per dag, er ligt appelstroop in de vriezer om straks borstkompressen te maken en we betalen ons blauw aan Grimm speelgoed.

Hoeveel mamapunten krijg ik nu? Is dat hoe het werkt?

Je maakt het zelf erger zo...

Hallo mosterd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:13

Ben 6dg in t ziekenhuis geweest door keizersnede, dinsdagmiddag naar huis en s avonds zat ik al op een terrasje. De avond er na bij bij een ijsjeszaak. T was buiten beter dan binnen en hebben gene tuin.
Totdag hij een jaar was ofzo gingen we ook vaak uitgebreid op restaurant, zolang hij zijn melk op tijd kreeg, was hij content en sliep hij voor de rest.
Nu is hij 2 en gaat dit niet meer zo vlot.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:15

MaritB schreef:
pmarena schreef:
Wij gingen juist de eerste tijd zowat nergens naartoe, dat was echt geen doen met meneertje die elk moment panisch om een fles gillend wakker kon worden :(:) Ieder kind is toch weer anders :)

Ik riep voorheen ook om het hardst dat we onze kleine gewoon lekker overal mee naartoe zouden nemen, omdat je dan makkelijke kinderen krijgt *\o/* Is ook wel zo, maar ook is het theoretisch geneuzel en word je in het echt keihard op de feiten gedrukt dat het wel eens heel anders kan lopen :=

Dit ja.. Mijn kind zou gewoon mee naar stal en lekker slapen langs de bak in de kinderwagen.

Hij is wel eens mee geweest maar slaapt nooit en gilt alleen moord en brand.. gezellig samen op stal :P

Het leek allemaal zo leuk & simpel in theorie :')

Weet je waar ik dan altijd wel een beetje van baal. Dat de mensen die wel de stinkende mazzel hebben dat zij wel die super makkelijke baby hebben, in de meeste gevallen zo lopen te pochen dat het toch echt alleen maar te danken is aan hun eigen uitmuntende no-nonsens opvoed-skills.

Dat haalt echt het slechtste in me boven, ik geniet er echt van als 1 van de kinderen daarna dan wel ineens zo'n portret is waarbij alles ineens totaal anders werkt, zodat ze eindelijk een beetje met hun neus uit de wolken worden getikt en beseffen dat ze toch inderdaad vooral ook mazzel hadden die eerste keer / keren :D

Ik ben ook zo ontzettend dankbaar dat de onze geen hekel heeft aan autorijden. En heel lief zelf kan spelen. Nu komt dat natuurlijk ook vooral doordat we daar zelf veel aandacht hebben besteed om dat voor elkaar te krijgen O:) (welnee, ook gewoon een groot aandeel stinkende mazzel)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:20

Dat is ook zo. [naam] was extreem gemakkelijk. Heeft letterlijk de eerste 7 maanden enkel gegeten en geslapen. Op den duur was ik er zelfs bezorgd over, of dat wel normaal was. Ben er ook mee naar de kinesist mee moeten gaan want hij liep wat achter in zijn ontwikkeling. Denk ook voor een stuk omdat hij zoveel sliep.
Ben nu zwanger van de 2de en benieuwd of dat het hetzelfde gaat zijn of misschien wel het omgekeerde. In mijn buik is hij al wel veel actiever dan [naam] was en ben nog maar 17 weken ver.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:23

Ik nam zl dan wel overal mee naartoe.. in de draagdoek. Overal schreeuwde meneer moord en brand, maar in de doek was alles goed. Enorme mazzel mee gehad. Kinderwagen nooit gebruikt maar de doeken zijn nog steeds heilig.

Ik denk dat het "meenemen" pas aan opvoeden kan liggen als de kinderen wat ouder zijn.. en je ze kan vertellen hoe ze zich moeten gedragen +:)+ dat praten is toch wel erg makkelijk :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:29

Ik hoorde een poos geleden inderdaad ook van iemand wiens baby echt zo'n modelbaby was van eigenlijk alleen maar heel zoet 3 uur slapen, flesje, spelen, luiertje, eten....eigenlijk altijd vrolijk, nooit huilen, nooit wat raars doen... als ik dat hoor dan klinkt dat hemels vergeleken met die stress van het handen vol hebben aan onze kabouter want man-man wat een berg werk hadden we daar aan :P

Maar zij vond het allemaal maar saai. Daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen. Zo heeft alles toch zijn voor- en nadelen :)

Ik vind het nu echt leuk, dreumes richting peuter, nu is het een echt mensje :+:

Dat praten en zelf dingen kunnen doen vind ik véél makkelijker :j
Ik kies echt 100.000 keer een peuter-meltdown boven dat getob met zo'n zielig babietje dat zich eigenlijk nooit comfortabel voelde in ons geval :(:)

Die van ons was in de buik trouwens super lief. Hield me zelden of nooit wakker, over het algemeen rustig maar natuurlijk wel af en toe een gek kwartiertje ofzo. Hij is gewoon heel slecht uit die waardeloze bevalling en kraam tijd gekomen, veels te veel stress en medicatie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:41

pmarena schreef:
Weet je waar ik dan altijd wel een beetje van baal. Dat de mensen die wel de stinkende mazzel hebben dat zij wel die super makkelijke baby hebben, in de meeste gevallen zo lopen te pochen dat het toch echt alleen maar te danken is aan hun eigen uitmuntende no-nonsens opvoed-skills.

Dat haalt echt het slechtste in me boven, ik geniet er echt van als 1 van de kinderen daarna dan wel ineens zo'n portret is waarbij alles ineens totaal anders werkt, zodat ze eindelijk een beetje met hun neus uit de wolken worden getikt en beseffen dat ze toch inderdaad vooral ook mazzel hadden die eerste keer / keren :D

:j . Mijn zusje is pedagoge en had 2 modelkinderen. 2.0 bij ons was zeer heftig (snot kroop te vaak tegen de ramen omhoog, sneu voor kind en ouders). Duidelijk was dat zij als pedagoge zo goed bezig was :)) . En toen kwam bij beiden 3.0. Die van ons "mijnheertje evenwicht", die van haar ....... laat ik het zo formuleren "zette haar pedagogische skills behoorlijk onder druk" := . En ik vond het vind het heel slecht van mij maar nog steeds schrijf ik dit met een grote glimlach op :o . Ik gunde het haar zo, want mèn wat gaf ze me een slecht gevoel over mijzelf toen wij zo aan het tobben waren. Haar arogante houding was echt iets wat ik toen goed kon gebruiken :(:) (maar niet heus). Maar net als bij ons, is ook dat kindje een geweldige leuke man geworden....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:44

Hier met 2 eigenlijk nog steeds een extreem makkelijk kind. Mag alleen maar hopen dat 2.0 net zo makkelijk gaat worden. We zullen het gaan beleven.
Hij heeft uiteraard zijn buien, maar ja als je zo klein bent kan het allemaal best moeilijk zijn.
Ben nu ik zwanger ben er erg blij mee dat hij goed zelf kan spelen en nog lekker een lange middagdut doet zodat ik wat kan rusten tussendoor

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:57

Nou precies dat dus Pien :j Ik ben er ook niet trots op dat ik dat zo voel, vandaar dat dat het slechtste in me boven haalt dat je een ander het echt hartgrondig gunt om een stukje extra levenswijsheid op te doen :D

Wat balen voor je dat je dat hebt gehad toen.....kan je er inderdaad net niet bij hebben want als het niet fijn loopt kan je toch al zo gaan twijfelen over of je dingen op 1 van de andere 1001 manieren moet gaan doen.

Pas dan kom je er denk ik ook achter hoeveel keuzes je eigenlijk kan maken.... voorheen leek het zo simpel: als je het maar zó doet dan krijg je een fijn kind :j En dan komt de werkelijkheid, en oef! Hoe ga je het dan aanpakken...

Hier gelukkig weinig gezeur in het echte leven, hoewel het bij anderen allemaal wel een stuk makkelijker ging. Maar als je soms dingen hoort of leest hoe makkelijk veel mensen er over denken...

Middagdutten zijn heerlijk inderdaad +:)+ Die van ons wil meestal niet maar heeft het echt nog wel nodig en slaapt meestal wel een uurtje of 2 met vaak nog een vermoeide pappa of mamma er bij want meneer slaapt nog steeds niet alle nachten door, ouwe hongerlap :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:00

Ik ben ook heel blij dat hij nog een goede middagdut doet, vandaag zelfs 4u aan een stuk en mama dus ook.
Zal in januari wel varen voor hem want dan gaat hij naar school.