Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:31

Of dan verkoop je je paard en eindigt de relatie een maand later... sta je daar ook zonder vriend en paard. Het is maar net welke keuze je wil maken, welk risico je wil nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:34

Jans schreef:
En dan krijgt je paard een maand later koliek/ongeluk/weetikveelwat en sterft. En dan heb je je partner de deur al gewezen. Die komt dan echt niet terug om je te troosten.

Nee, dan heb je niet je partner de deur gewezen maar de zak hooi die je deed kiezen goed wetende dat het je hart zou breken en die dat niet interesseerde.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:35

Ayasha schreef:
Jans schreef:
En dan krijgt je paard een maand later koliek/ongeluk/weetikveelwat en sterft. En dan heb je je partner de deur al gewezen. Die komt dan echt niet terug om je te troosten.

Nee, dan heb je niet je partner de deur gewezen maar de zak hooi die je deed kiezen goed wetende dat het je hart zou breken en die dat niet interesseerde.

Precies. En die waarschijnlijk nog blij zal zijn ook als het paard sterft. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:36

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:41

Imre schreef:
Ayasha schreef:

Precies. En die waarschijnlijk nog blij zal zijn ook als het paard sterft. :x

Dat dus.
Iedereen zoekt iets anders in een relatie en dat is maar goed ook want anders zouden we allemaal vechten om dezelfde kerel. Maar iemand die me zou laten kiezen tussen de paarden en hem, dat is niet wat ik zoek. :) Dus dan ben ik gewoon ballast kwijt geraakt. En waarschijnlijk geldt dat voor veel meer mensen die zouden kiezen voor hun paard. Prioriteiten stellen. De een heeft andere prioriteiten dan de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:42

Resistance schreef:
Bij dit topic moet ik weer even aan de reacties van pffffaard in dit topic denken:

[PP] Paarden en relatie

:')

Wauw, hoe bedoel je alles en iedereen over een kam scheren? _O-

Daantjuh88

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:58

Wat een dilemma. Ik zou hier ook diep ongelukkig van worden, maar de keus is lastig. Ik ben gezegend met een vriend die (na een half jaar geen paard te hebben waar ik mee kon rijden, wel jaarlingen en afgekeurde merrie op stal) op een avond riep, Danielle we gaan weer een paard zoeken. Ik word gek van jou als je geen paard hebt.

In mijn date fase heb ik enkele beginnende scharrels gehad die gelijk lieten weten dat paarden geld slurpende mormels zijn, die heb ik gelijk aju gezegd! Kan gewoon niet zonder mijn beestjes.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:00

Daantjuh88 schreef:
Wat een dilemma. Ik zou hier ook diep ongelukkig van worden, maar de keus is lastig. Ik ben gezegend met een vriend die (na een half jaar geen paard te hebben waar ik mee kon rijden, wel jaarlingen en afgekeurde merrie op stal) op een avond riep, Danielle we gaan weer een paard zoeken. Ik word gek van jou als je geen paard hebt.

In mijn date fase heb ik enkele beginnende scharrels gehad die gelijk lieten weten dat paarden geld slurpende mormels zijn, die heb ik gelijk aju gezegd! Kan gewoon niet zonder mijn beestjes.

Mijn man zei precies hetzelfde. Ik ben blij met mn kerel!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:02

Ayasha schreef:
Jans schreef:

amen :P

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:10

Wat een l**. Sorry TS, ik kan het echt niet anders zeggen...

Ik heb niet alle reacties gelezen hoor, maar ik kan hier echt met mijn verstand niet bij. Mijn vriend en ik hebben ook alles 'gescheiden'. Mijn paard is 'mijn paard'. Hij is ook geen paardenman, maar toen ik een half jaar geen paardje op stal had staan, zei hij: Ik ben blij als er straks weer een paard staat, ik verveel me te pletter.

Hij is altijd mee naar stal. Helpt een beetje met poetsen, uitmesten, opstappen enz. en verder zit hij lekker te internetten langs de bakrand of in de wei. Het hebben van een paard is een 'way of life' en als je vent dat niet kan/wil accepteren, zou voor mij de keuze makkelijk zijn.

Ik snap dat ik makkelijk praten heb, maar ik zou mijn geluk niet laten afhangen van iemand die mij dat geluk niet gunt!

Succes in ieder geval, ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk dit voor je moet zijn.. -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:12

_Bianca schreef:

Ik heb niet alle reacties gelezen hoor, maar ik kan hier echt met mijn verstand niet bij. Mijn vriend en ik hebben ook alles 'gescheiden'. Mijn paard is 'mijn paard'. Hij is ook geen paardenman, maar toen ik een half jaar geen paardje op stal had staan, zei hij: Ik ben blij als er straks weer een paard staat, ik verveel me te pletter.

Hij is altijd mee naar stal. Helpt een beetje met poetsen, uitmesten, opstappen enz. en verder zit hij lekker te internetten langs de bakrand of in de wei. Het hebben van een paard is een 'way of life' en als je vent dat niet kan/wil accepteren, zou voor mij de keuze makkelijk zijn.

Ik snap dat ik makkelijk praten heb, maar ik zou mijn geluk niet laten afhangen van iemand die mij dat geluk niet gunt!

Succes in ieder geval, ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk dit voor je moet zijn.. -O-

Ik zou gek worden van een kerel die iedere dag om me heen hangt op stal. Heeft hij zelf niets beters te doen? Sporten, hobby's, vrienden??

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:23

Nou idd, ik moet er niet aan denken dat mijn man steeds mee gaat, het is mijn hobby en ik ben graag alleen met mijn paard. De mijne wil gelukkig ook niet mee, die vindt het prima zo. Ik vind ook dat het belangrijk is dat je apart van elkaar dingen hebt die je graag doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:25

Precies, ik vind het supergezellig als m'n vriend af en toe meegaat hoor! :D
Maar mijn Horse-time is ook mijn Me-time, dus ik vind het ook heerlijk om even alleen op stal rond te hangen zonder mijn vriend/vriendinnen/ouders of whatever :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:27

_Bianca schreef:

Dus bij jou & paard hangen de hele dag is wel goed (terwijl die daar dus eigenlijk geen hol te doen heeft), maar als je de hele dag samen thuis (of ergens anders hangt) is het onwenselijk en moet ie maar zelf hobies zoeken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:30

_Bianca schreef:
ik zou mijn geluk niet laten afhangen van iemand die mij dat geluk niet gunt!

Dit dus!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:35

JPS schreef:
_Bianca schreef:
ik zou mijn geluk niet laten afhangen van iemand die mij dat geluk niet gunt!

Dit dus!

Wie weet zeggen TS haar vriends vrienden wel precies hetzelfde. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:36

Nagini schreef:
JPS schreef:

Dit dus!

Wie weet zeggen TS haar vriends vrienden wel precies hetzelfde. :j

En de enige conclusie die je daaruit kan trekken is dat hun "geluk" gewoon niet te combineren is. En dan is het wellicht het meest eerlijk om elkaar respectvol los te laten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:41

Ben ik het mee eens Ayasha :j

Zeker als er niet gecommuniceerd wordt zodat ze elkaar beide gelukkig kunnen maken.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:56

Lastige situatie hoor... Ik kan je echter geen advies geven... Maar gerust moeilijk want jij houd van je paard en hij gunt jou deze niet..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:21

Persoonlijk denk ik dat er gewoon veel meer achter zit. Ts geeft ook aan dat ze verwacht dat hij de stekker eerder uit de relatie trekt dan zij en misschien is ze daar toch wel erg bang voor. Maar je hele leven vormen naar de persoon waar je mee samen woont, daar word je ook niet echt gelukkig van.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:40

mijn vriend heeft ook totaal niks met paarden!! maar hij weet wat het voor me betekend! vooral me paard die ik nu heb. soms zegt hij wel eens, wanneer gaan we eens met de trailer op pad?? wel lang geleden dat je wedstrijd heb gereden...

Hij weet dat ik daarvan gelukkig wordt

ik vroeg een keer: wanneer vind jij mij het leukst?

hij: wanneer je stinkend en wel terug ben van je paard, dan ben je zo happy en ontspannen. (toen stond ik wel even raar te kijken)

zo vind hij varen heel leuk. dus ik ga zo nu en dan mee met varen, de hond mee. Terwijl ik vroeg helemaal niks met varen had. En dat terwijl mijn hele leven me ouders al een caravan +boot bij het water hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:44

hier inderdaad hetzelfde... mijn man heeft echt niks met paarden, althans het rijden en alles erom heen vond hij vreselijk. Hij gaat ook echt niet mee op wedstrijd.... maar wel af en toe mee "paardjes aaien". :+ Vraagt wel geregeld hoe het is en of ik binnenkort nog wedstrijden heb oid. En natuurlijk miepte die ook weleens als ik veel en lang weg was :P
Maar hij gunde mij het altijd wel, en toen ik vorige maand Uni in moest laten slapen was hij er bijvoorbeeld ook voor me.

Het ligt bij TS ook niet aan het paard... maar aan de gebrek aan onderlinge communicatie en elkaar een eigen leven en interesses gunnen imo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:33

Of aan zijn angst dat hun kinderwens op deze manier nog niet vervuld kan worden en hij problemen voorziet zowel financieel als in tijd als er kinderen gaan komen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:39

Napie schreef:
Of aan zijn angst dat hun kinderwens op deze manier nog niet vervuld kan worden en hij problemen voorziet zowel financieel als in tijd als er kinderen gaan komen

Brrrrr...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:54

Hier een man die vroeger erg gedreven was in de paardensport (internationaal jumping) en die er helemaal mee gestopt is. Hij wilde er eigenlijk niks meer mee van doen hebben en toen leerde wij elkaar terug kennen na 15 jaar. :))
Hij gaat niet mee naar stal, ook niet mee op wedstrijd, de enige keren dat hij is komen kijken was toen ik een nieuw paard mee op wedstrijd nam, toen kwam ie mee (uit zichzelf) als mentale steun en om te helpen. Dat was toen ook door omstandigheden vermoed ik. De eerst volgende keren dat ik vermoed dat ie het niet zal kunnen laten om toch eens te komen zal denk ik zijn als ons zelf gefokte veulen haar debuut maakt. Van mij moet ie niet komen (liever niet zelfs want we hebben een behoorlijk verschil van visie op rijden en omgang met paarden. :') ) maar hij is stiekem toch wel trots op die zelfgefokte hamburger.
Hij vraagt wel naar de wedstrijden maar net zoals ik vraag hoe het op de cross was (rallycross) dus gewoon interesse in elkaars dag. Als iets niet lukt kan ik bij hem "uithuilen" net zoals hij zijn frustraties kan uiten over zijn hobby als het niet lukt. Meer moet dat niet zijn, gewoon elkaars passie respecteren en elkaars leven naast de relatie en je komt al een heel eind.