Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yentaah

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:14

Wat is het beste moment op de dag om jezelf te wegen?
Hebben geur- en kleurstoffen calorieën?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:31

Het beste moment is een vast moment, bijvoorbeeld iedere dag/week/maand 's ochtends om 08.00. Dan kun je namelijk ook vergelijken. Tijdstip maakt daarbij niet uit volgens mij, al heeft vaak na het opstaan 's ochtends de voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:44

's ochtends nadat je naar de wc bent geweest is het voordeligst :))

Waarom draag ik eigenlijk niet zo vaak jurkjes? Ze staan me geweldig.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:58

Lente schreef:

Omdat jurkjes hartstikke stom zijn!

:+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:59

Omdat het er bijna nooit weer voor is? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:11

Danique schreef:
Kan je kaas en kipfilet (voor een nacht) buiten de koelkast bewaren en daarna weer opeten? Ik heb in mijn gedeelde kamer helaas geen koelkast en vind het zo zonde om dat wat ik niet op eet, weg te gooien. Zeker omdat ik ook nog brood over heb waar het op kan...

Kaas kan prima hoor, in een kaaspapiertje blijft het langer goed. Blokken kaas hoeven vaak eigenlijk niet eens in de koelkast, in een winkel mag het ook buiten de koeling verkocht worden als er geen minimumtemperatuur op de sticker staat. Met vlees zou ik geen risico's nemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:14

Steeph schreef:
Lente schreef:

Omdat jurkjes hartstikke stom zijn!

:+

Ik heb geen rokken en jurkjes. Stomme kleding. Net als schoenen met enige verhoging. Ook nog slecht voor je. Met een hielspoor moet je puur natuur lopen. Bij normale voeten zoals ik heb ook nooit steunzolen.
Blootvoets is het best maar gaat vaak niet. Thuis altihd op sokken. Heerlijk.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:17

Hier zijn vast mensen die iets doen met (arbeids)recht. Is er in de wet een grens opgenomen tussen vrijwilligerswerk en werk?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:42

Met betrekking tot de eenden, wij hebben al vijf jaar lang elk jaar een eend in de knotwilg zitten.
Ze bouwt daar elke keer haar nest, maar we hebben nog nooit de kuikentjes gezien -:(-

Er liggen gewoon op een dag een stel lege schalen, en that's it

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:55

Weggevlogen Ger :P

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:11

Maar Ik wil ze nog een keer zien voor ze de sloot induiken |o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:12

gerlindie schreef:

In een knotwilg en alleen schalen... :') Denk niet dat die ooit de sloot in duiken hoor... :P
Ik heb vorig jaar een valk een volwassen zwaluw zien vangen. Dus reken maar niet dat die eendenkuikentjes de ruige natuur overleven :P

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:25

gerlindie schreef:

Dan zit er maar één ding op: zelf in de knotwilg ernaast gaan kamperen, en vergeet je verrekijker niet :+

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:20

Sannert schreef:
_Karlijn schreef:
Zou je ook een emballagebon krijgen als je gewoon een vol kratje bier uit de winkel haalt en het apparaat inschuift? <<) (Niks van plan hoor, wil ook niemand op ideeën brengen maar het kwam ineens in me op. Kan me haast niet voorstellen dat winkels daar niks op bedacht hebben maar ik vond het toch een goeie ingeving _O- )

Je kan een krat niet inleveren als er dopjes op zitten. Vriend had eens dopjes terug geduwt op lege flessen en ze in de krat gezet. Ik kon dus mooi eerst de dopjes eraf halen voordat ik de krat kon inleveren. -O-

Als er nog bier/vocht in het flesje zit accepteert de machine ze niet, dus nee dat gaat niet :p

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:15

Kan een Teek verder leven in de maag van een hond? mijn hondje heeft een volgezogen teek opgegeten [gadver]. Men zegt dat het gevaarlijk kan zijn,is dat echt zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:22

De dierenarts kan je dat wel vertellen. Ik denk dat het vooral vanwege de ziektes gevaarlijk kan zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:43

Lijkt me sterk dat een teek het maagzuur overleeft en de gifstoffen worden opgenomen in het bloed? Normaal gesproken bijt een teek zich juist vast in de huid en zuigt bloed en doet er iets in terug toch?

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:47

Waarom vergeet ik om korte broeken en slippers aan te doen met warm weer en heb ik nu een bruine streep tussen mijn broek en schoenen?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:43

Ik heb weer een eet-vraag :Y)

Ik wil graag een recept net koude pannenkoeken om mee te nemen. Ik ben donderdag van 7 's ochtends tot 10 's avonds van huis en heb beschikking over een koelkast. Graag iets wat ik 's ochtends klaar kan maken, mee kan nemen, in de koelkast kan gooien en 's avonds zonder al te veel moeite kan opeten :D

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:54

Steeph schreef:

Ik wil graag een recept net koude pannenkoeken om mee te nemen. Ik ben donderdag van 7 's ochtends tot 10 's avonds van huis en heb beschikking over een koelkast. Graag iets wat ik 's ochtends klaar kan maken, mee kan nemen, in de koelkast kan gooien en 's avonds zonder al te veel moeite kan opeten :D

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... t-rozijnen

DIT is echt mjam! Ik zou zelf magere kwark doen i.p.v volle kwark. Ze zijn warm en koud lekker!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:13

Steeph schreef:

https://www.youtube.com/watch?v=zrEkj2rgr14&t=42s
DEZE! hemels!! en vegan :D

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:22

Hoe worden kunstmatige smaakstoffen gemaakt? Waar maken ze dat van?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:26

LilChar schreef:
Steeph schreef:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... t-rozijnen

DIT is echt mjam! Ik zou zelf magere kwark doen i.p.v volle kwark. Ze zijn warm en koud lekker!

Macs schreef:
Steeph schreef:

https://www.youtube.com/watch?v=zrEkj2rgr14&t=42s
DEZE! hemels!! en vegan :D

Dankjewel!

Chasingmood schreef:
Hoe worden kunstmatige smaakstoffen gemaakt? Waar maken ze dat van?

Bijvoorbeeld bananenolie word gemaakt door twee "esters" te laten reageren. Voor andere weet ik het niet precies

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:57

Kuggur schreef:
Niet het drukverschil maar ionisering zou best verantwoordelijk kunnen zijn voor het afgaan van brandalarms door onweer.
Niet alle rookmelders zijn optisch, het is ook het beste beide typen in huis te hebben.

Ionisatiemelders zijn sinds 2002 niet meer toegestaan in Nederland. Dus de kans dat het er eentje is vrij klein en als hij het wel is zou ik hem vervangen want de gemiddelde levensduur van een melder is 10 jaar. Hij zou natuurlijk het nog prima kunnen doen, maar los daarvan zijn ionisatiemelders minder goed in het detecteren van smeulbranden en dat zijn de meest voorkomende branden in woningen.

Rookmelders detecteren smeulbranden sneller en dat is maar goed ook, want de meeste gebruikte meubelen van deze tijd geven een hoop brandbare en giftige stoffen af.

In keukens en nabij een houtkachel (en soms nabij een kleine badkamer) zou je een hittemelder (of combimelder) kunnen prefereren. Deze geeft namelijk minder loze meldingen op stoom, damp, rook uit je houtkachel ect. Maar een hitte melder komt wat later in melding als een rookmelder. Dus daar waar het niet noodzakelijk is zou ik een rookmelder toepassen. Vooral omdat rook de grootste bedreiging is bij brand, de meeste slapende mensen zijn allang gestorven door CO/rookinademing voordat de brand (het vuur dus) überhaupt bedreigend is.

In studentenhuizen (met 5 of meer kamers) is het verplicht (afhankelijk hoe de brandscheidingen lopen) om rookmelders volgens NEN2555 toe te passen in de gang en/of kamers. Dit zijn rookmelders die op het stroomnet zitten en een batterij/accu hebben. Dus heb je een rookmelder met alleen batterij zou ik toch je huisbaas aan de mouw trekken. Of, als hij niet wil luisteren, de veiligheidsregio/brandweer.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:02

Oh dus daarom heb ik zo een lelijk brandalarm op mijn kot, dat buisje is dan voor elektriciteit?
Afbeelding