Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 00:00

Ik heb toevallig nu 7 jaar een relatie met de beste vriend van m'n ex :o

Mijn vriend heeft overigens toen hij doorhad dat hij mij leuk vond, "toestemming" aan zijn vriend/mijn ex gevraagd of hij het oké vond als hij mij zou daten.

Ik denk inderdaad dat communicatie de key is hierin, zonder communicatie weet je niet hoe je vriend(in) nog in haar oude ralatie staat en of ze er al helemaal overheen is

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 00:54

Het is toch over tussen die 2? Jullie gaan toch niet vreemd :+

Als jullie elkaar leuk vinden lekker verder gaan, had ze het niet uit moeten maken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 01:46

Ayasha schreef:
Ik vind het wel interssant hoe de ex als een 'bezit' wordt gecategoriseerd eigenlijk, als hier nu iemand zou posten dat ze verliefd is maar haar ex niet wil dat ze op die gevoelens in gaat omdat het een vriend van hem is. ben ik benieuwd wat de reacties zouden zijn, :)

Want dat is wat indirect gebeurt. Jongen is verliefd op TS maar zijn ex is boos en dat is blijkbaar reden genoeg om de relatie 'ongewenst' te vinden.

Ik vind het een heel ander verhaal en niet te vergelijken wanneer de andere twee beste vriendinnen zijn. Dat kan het voor gevoel en gevolgen gewoon totaal anders maken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 02:40

Ze was toch klaar met hem en hij met haar. Het is zeker niet handig gelopen maar gevoelens van verliefdheid kunnen vrij plots en sterk zijn en jullie hebben haar niet willen kwetsen. Dat weet ze denk ik wel. Het is jammer dat ze blijft hangen in haar jaloerse en rancuneuze gedrag. Dat is ook een keuze hè! Een ex is nou eenmaal geen bezit en heeft ook alle recht op nieuw geluk. Net als zij en net als jij! Je hebt geprobeerd om er met haar over te praten maar dat wil ze niet. Respecteer dat en laat het los. Geniet van elkaar en maak er iets moois van!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 05:00

Wat een aanstellerig gedoe van die vriendin vind ik. Een ex is een ex, het is al lange tijd over. Jullie zijn beide volwassen en we leven in een vrij land. Als zij er emotioneel over is dan kan je nog proberen een gesprek aan te gaan met haar maar verder mooi de eer aan jezelf houden.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:24

Wat een heftige en overdreven reacties hier zeg #) een ex is inderdaad geen bezit, en zij heeft het zelf uitgemaakt + het is een jaar geleden.. TS trek je niks aan van de mensen die hier zo heftig reageren hoor, ik vind het niet zo raar wat er gebeurd is. En ja misschien had je het van tevoren moeten bespreken met je vriendin, maar ja..

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:38

Woew 500+ berichten... Het maakt wel wat los hier!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:53

Ex...dan is het hartstikke uit en mag hij gaan met wie hij wil.
Jammer dat je beste vriendin jou je geluk niet gunt. Misselijke streek om je in de club achter te laten, je fiets kwijt te maken, je voor schut te zetten in de app groep en je midden in de nacht aan je lot over te laten. Mooie beste vriendin...not.
B lijkt me een prima gast. Hij ving je op en zorgde voor je, je sliep op de logeerkamer en hij heeft niet meteen mis/gebruik van je gemaakt.
Ik zou zeggen, heel veel geluk samen!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:56

Met zo'n aantrekkingskracht snap ik niet eens dat je in de logeerkamer bent gaan slapen <<) <<)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:01

Ik denk ook dat het met fatsoen te maken heeft.
Als het echt je beste vriendin is doe je zoiets niet.
Je weet niet wat zij met hem meegemaakt hebt, dus elke keer als jullie uitgaan zit zij weer met hem opgescheept. Of zou je dan niet meer met haar uitgaan als die trammelant niet gebeurt was? Want dan is het niet je echte goede vriendin. Ik denk ook dat het er aan ligt hoe hecht jij en je vriendin waren.
Als het echt heel close was dan doe je zoiets niet. Zie je elkaar maar eens in de 2 maanden alleen met stappen, ja dan klinkt het anders.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:16

Citaat:
Je weet niet wat zij met hem meegemaakt hebt

Ja, want beste vriendinnen praten nooit over hun relaties onderling.

En fatsoen. Als je echt fatsoen hebt dan dump je je vriendin niet acuut op het moment dat ze je (onbedoeld) kwetst. Als je echt fatsoen hebt dan haal je zo iemand niet door het slijk in een appgroep. Als je echt fatsoen hebt gooi je niet iemands spullen op straat. Als je echt fatsoen hebt verstop je elkaars fietsen niet.

Als je echt fatsoen hebt moet je gewoon over zulke dingen kunnen praten. Dan tik je haar op de schouder en zeg je. Loop even mee. 'Ik vind het echt niet fijn dat je met m'n ex staat te zoenen. Je kwetst me en het maakt me verdrietig en misschien zelfs boos'

DAN heb je fatsoen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:28

Helaas is niet iedereen een robot die zo gemakkelijk hun gevoelens onder controle kan houden. Ik snap best dat de vriendin is weggegaan en boos is geworden. Op dat moment zou ik ook even alles moeten verwerken (in mijn eentje). Dat overdreven gedoe had niet gehoeven nee, maar ach, het is gebeurd. Beide weer iets geleerd denk ik dan maar. :Y)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:29

Nou ja... geleerd ... als je daarna ook twee maanden je telefoon niet kan opnemen als "beste" vriendin?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:31

Fatsoen zit van twee kanten. Spullen uit het raam kijlen vind ik ook niet getuigen van fatsoen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:10

Jildau schreef:
Ayasha schreef:
Ik vind het wel interssant hoe de ex als een 'bezit' wordt gecategoriseerd eigenlijk, als hier nu iemand zou posten dat ze verliefd is maar haar ex niet wil dat ze op die gevoelens in gaat omdat het een vriend van hem is. ben ik benieuwd wat de reacties zouden zijn, :)

Want dat is wat indirect gebeurt. Jongen is verliefd op TS maar zijn ex is boos en dat is blijkbaar reden genoeg om de relatie 'ongewenst' te vinden.

Zijn ex verbied hem te daten met haar vriendin. Hoewel als zo iemand je beste vriendin is die je midden in de nacht buiten sluit en je fiets jat wetende dat je geen telefoon hebt, heb je geen vijanden nodig.

Ik vind het een heel ander verhaal en niet te vergelijken wanneer de andere twee beste vriendinnen zijn. Dat kan het voor gevoel en gevolgen gewoon totaal anders maken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:26

Kinke schreef:
Palmera schreef:
Laat ik de vraag eens anders stellen:
"Waarom gunnen jullie je vriendin en je ex geen goede tijd samen?" :)

Aangezien dit blijkbaar een moeilijke vraag is gooi ik hem er nog maar eens een keer in.

Omdat er ten eerste nog een miljoen single mannen zijn en ik niet begrijp waarom ze dan persee voor mijn oude boterham moet kiezen.. Het is dan gewoon klaar tussen de "vriendin" en mij. En als het na een aantal maanden uit is dan hoeft ze ook niet terug te komen :wave:

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:29

Dan nog een andere vraag aangezien hier alles normaal is aangezien het toch je ex is

Is het dan ook prima als je moeder of zus er iets mee aan knoopt? Gebeurt ook vaak genoeg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:30

Ik zou geen fan zijn van het leeftijdsverschil tussen mijn moeder en mijn ex'en maar als ze daar gelukkig van wordt moet ze dat vooral doen. Een zus heb ik niet. := Zou mijn broer dat doen dan zou ik alleen maar blij zijn voor 'm al zou ik dan even verrast zijn. :') Noch mijn broer noch mijn exen hebben ooit enig "teken" gegeven dat ze mogelijk een andere geaardheid hebben dus... :P

Als nu uitgerekend díe man haar "ment to be" man is welk recht heb jij dan om haar dat te ontzeggen? Omdat je hem al eens afgelekt hebt? Je territorium al gemarkeerd hebt?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:40

shilady schreef:
Dan nog een andere vraag aangezien hier alles normaal is aangezien het toch je ex is

Is het dan ook prima als je moeder of zus er iets mee aan knoopt? Gebeurt ook vaak genoeg

Ik zou het alleen vervelend vinden als het op een nare manier uit zou zijn gegaan en ik mijn ex nooit weer zou willen zien. Dan is het wat onhandig. Maar in het geval van een 'normale' breakup, tjah..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:52

shilady schreef:
Omdat er ten eerste nog een miljoen single mannen zijn en ik niet begrijp waarom ze dan persee voor mijn oude boterham moet kiezen.. Het is dan gewoon klaar tussen de "vriendin" en mij. En als het na een aantal maanden uit is dan hoeft ze ook niet terug te komen :wave:

Maar omdat er nog andere mannen zijn mag ze dus niet voor deze kiezen? Dat is toch nog steeds geen uitleg? Waarom mag ze deze dan niet kiezen? Omdat jij dat niet aankan oid?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:57

shilady schreef:

Dus als jij verliefd wordt en het gevoel borrelt al wat langer denk jij: 'fiets mijn happiness, de buurjongen en al die miljoenen anderen zijn er ook nog'? En wat als die persoon ook verliefd wordt op jou? En wat als het gevoel niet zomaar weg gaat?

Ik begrijp dat niet... Waarom zou je elkaar het geluk niet gunnen? Als jij niet blij kon worden met iemand, waarom mag ik het dan niet proberen als het goed voelt?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:57

shilady schreef:

Zus is geen probleem :n
Mijn zus heeft zelfs een tijdje bij mijn ex in huis gewoond, die hadden niks, maar als ze wel wat hadden gehad dan was ik verbaasd geweest (ze zijn elkaars type niet bepaald) maar dan had ik het ze zeker gegund :j

Ik ken trouwens 2 zussen, de oudste heeft ooit een keer met een jongen gezoend waar de jongste zus ondertussen alweer 2 kinderen van heeft.
Mijn ex heeft ook zoiets gedaan, eerst een relatie met de ene zus, nu al jaren gelukkig met de andere zus (die veel beter bij hem blijkt te passen). Iedereen happy :j

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:18

shilady schreef:

Jup prima :')

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:23

Evelijn schreef:
Nou ja... geleerd ... als je daarna ook twee maanden je telefoon niet kan opnemen als "beste" vriendin?

Het is maar hoe pissig je bent.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:34

TS, ik stond aan de andere kant van het verhaal en wil je een hart onder de riem steken.
Drie jaar geleden gingen mijn ex en ik uit elkaar na een relatie van 1,5 jaar, we woonden samen en het ging niet meer. Kort daarna kreeg ik een relatie met zijn beste vriend (al 25 jaar). Mijn ex had het hier vreselijk moeilijk mee, hij voelde zich verraden en kon met die gevoelens juist bij zijn 2 beste maatjes niet terecht.
Toen na een half jaar mijn moeder ernstig ziek werd kwam het contact langzaam maar zeker weer tot het oude. Beide hebben elkaar en mij ontzettend gesteund in die tijd en we spraken regelmatig met zijn 2en of 3en iets af. Na 3 jaar is ook de relatie met zijn beste vriend nu voorbij en ook daarin steunen we elkaar weer. Ik zie beiden als mijn beste vrienden en ook zij zijn weer helemaal oké met elkaar.
Wat hierin wel belangrijk is geweest is dat wij vanaf het begin heel eerlijk tegen elkaar zijn geweest in dat het een ontzettende naaistreek was, maar dat onze vriendschap én relatie evenredig belangrijk voor ons waren. Hij had het te respecteren, maar we zijn niet in de verdediging gegaan, omdat voor ons gevoel hij alle reden had om boos te zijn.
Ik wil niet zeggen dat het altijd zo hoeft te gaan maar bij ons heeft tijd en respect uiteindelijk gezorgd voor een nog hechtere vriendschap.