Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:56

TS, ik vraag me af waar jij nu écht gelukkig van word? Wat is jouw ideale toekomst?

-Over 15 jaar ben je nog samen met je vriend. Die - met tussenpozes van proberen af te kicken en beloftes- nog steeds verslaafd is en nog steeds met uitzondering van hier en daar eens een verloren maandje geen werk heeft. Hij kan op jou rekenen want jij wil hem niet in de steek laten. Hij heeft dankzij jou een dak boven zijn hoofd, eten, geen zorgen. Jij werkt jezelf wel in het rond en onthoudt je van alle luxe zodat je het allemaal kan betalen. En je houdt vast aan zijn belofte, dit keer doet hij zijn best en binnenkort heeft hij ook werk en kunnen jullie verder. Ja, nu voor echt.

-Over 15 jaar ben je aan het kijken naar de foto van je jongste die op je bureau staat en die je samen met je nieuwe vriend hebt. Of je bent geen moeder maar je zoekt nog eens wat info over de site die jullie gaan bezoeken tijdens jullie verre reis deze zomer. Elke dag als je thuiskomt is het een warme welkom. Je ex? Geen idee waar die is. Leeft hij op straat? Heeft hij zijn leven gebeterd? Heeft hij vriendin nummer 7 die hij leegzuigt en die geloofd in "ware liefde"? Goh geen idee. Hoe zag hij er eigenlijk ook weer uit?

Het punt is, het is heel nobel als je iemand wil "redden" (want dat wil je in feite, jij bent bang dat zonder jouw barmachtige hulp je vriend een verloren ziel is), maar de meeste mensen doneren dan iets aan een goed doel of doen wat vrijwilligerwerk, ze gaan niet voor 1 project hun hele leven opofferen, niet om de ander per se te helpen maar gewoon om ervoor te zorgen dat het project in leven blijft.

Jij moet voor jezelf uitmaken of je bij hem bent omdat je hem graag ziet en hij zo goed voor je is en je een leuke toekomst ziet, of omdat je bang bent dat hij helemaal fout gaat als ook jij hem in de steek laat.
Is het dat tweede, denk dan aan jezelf.
Is het dat eerste, ga nog eens opnieuw na wat je eigenlijk allemaal in de relatie hebt gestoken, en wat je ervoor hebt teruggekregen. En vraag je dan opnieuw af waarom je bij hem bent.

edit: hoe gaat het met het geld pinnen? Heeft hij nog steeds je pinpas?

IMJ

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:11

Sterk zijn.
Voor jezelf kiezen! Net zoals die 2 ook doen.

Kies voor je eigen geluk. Dat kan je ook zeggen. Wij halen het slechtste in elkaar boven. Ik ben niet gelukkig. Ik moet voor mijzelf kiezen en vertrek per direct.

Ik zou zelf mijn koffer al gepakt hebben. Direct weg. Geen weg terug. En dat zal heus niet makkelijk zijn..moedig zijn ts!even doorpakken! Uiteindelijk krijg je geen spijt!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:21

Wanneer? Vanavond? Even berichtje sturen; kunnen we praten vanavond.

Dan weet ie al wel hoelaat is.

Als een pleister er vanaf trekken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:28

Ik denk inderdaad ook dat je voor de korte pijn moet gaan. Anders maak je het in je hoofd nog erger dan het is.

Stuur hem inderdaad al een berichtje dat je met hem wil praten vanavond, dan kan je er zelf ook niet meer onderuit en moet je hem ook minder overvallen op het moment zelf. Kijk ook of je al bepaalde voorbereidingen kan/moet treffen (ga je daarna meteen naar je ouders? Wil je al spullen inpakken?). Misschien al je ouders op de hoogte brengen dat je vanavond bij hen zal blijven, bijvoorbeeld.

Ik begrijp dat het iets is waar je heel erg tegenop kijkt, want natuurlijk geef je om hem. Maar denk eraan dat je nu even aan jezelf moet denken en doen wat voor jou het beste is. Hij is je verantwoordelijkheid niet. Jij wel. Succes :(:) :*

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:30

TS, dit is jouw kans nu je schoonmoeder die baan niet krijgt. Als je het nu langer rekt moet je straks met hem opnieuw ergens settelen en wordt de uitweg weer lastiger voor jezelf. En: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Wees dapper, en kijk over een paar maanden terug op de sterke vrouw die je bent en de juiste keuze die je hebt gemaakt. Succes! :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:48

Nagini schreef:
Wanneer? Vanavond? Even berichtje sturen; kunnen we praten vanavond.

Dan weet ie al wel hoelaat is.

Als een pleister er vanaf trekken.

Dit inderdaad, als hij niet goed hints kan opvatten misschien zelfs bij zetten 'dit kan zo niet meer' of iets in die aard.
Ik heb het ook zo gedaan. Het was niet zo drastisch als bij jou maar ik voelde me niet meer goed in de relatie, opgesloten. Het is een opluchting hoor, als je eenmaal doorzet

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:53

Iemand die zo goed kan manipuleren als de vriend van de TS kan prima hints oppakken, geloof me. Maar hij zal geregeld zo doen alsof hij ze niet begrijpt als hem dat zo uitkomt.
Het maakt echt niet zoveel uit hoe je het doet, als je het maar doet.
Wees niet zo voorzichtig met zijn gevoelens, dat is hij ook niet met de jouwe (integendeel).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:00

Kuggur schreef:
Iemand die zo goed kan manipuleren als de vriend van de TS kan prima hints oppakken, geloof me. Maar hij zal geregeld zo doen alsof hij ze niet begrijpt als hem dat zo uitkomt.
Het maakt echt niet zoveel uit hoe je het doet, als je het maar doet.
Wees niet zo voorzichtig met zijn gevoelens, dat is hij ook niet met de jouwe (integendeel).

In toevoeging hierop: gezien hij dit in het verleden ook deed toen jij twijfelde aan de relatie, zou het me niet verbazen dat hij na een "we moeten praten" smsje zal proberen om de situatie om te keren en te doen alsof het allemaal jouw fout is, zodat jij niet degene kan zijn die het uitmaakt.

Sta sterk in je schoenen en blijf overtuigd van je gelijk. Geef hem niet de macht om te doen alsof dit allemaal jouw fout is. Hij heeft dingen gedaan die niet oké zijn, jij bent in je recht om er een einde aan te maken om jezelf een beter leven te gunnen. Laat hem dus zeker niet over je heen lopen of jou ervan overtuigen dat dit op een of andere manier jouw fout is, want dat is het niet.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:05

Liever vandaag dan morgen. Zou echt zo snel mogelijk met hem gaan zitten. Z'n schoonmoeder is niet jouw probleem, die kan dan de zaakjes met haar zoon opknappen, dat zoekt ze maar lekker zelf uit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:23

Lekker makkelijk dat het straks jouw probleem wordt. Hopelijk is dit voor jou een stuk achter de deur om het heel snel af te handelen zodat jij niet straks met hem zit opgescheept, even heel bot gezegd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:38

Heb je iemand die jou steunt en kan helpen in deze situatie?
Ik ben het eens met andere tips om het zo snel mogelijk te zeggen.
Slecht nieuws gesprekken zijn nooit leuk, en er is nooit een goed moment om op te wachten.
Je zult dat moment zelf moeten maken.

En dan ook consequenties aan verbinden. Dus het is goed als je je spullen dan snel kunt verhuizen.
Zijn er contracten/ voorzieningen waar je rekening mee moet houden?
Misschien kan je iemand inlichten, zodat deze persoon je kan helpen.
Veel sterkte gewenst.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:54

En slecht nieuws is meteen t nieuws brengen.

Ik zou zeggen/beginnen met: "ik wil een punt achter onze relatie zetten omdat: (zelf invullen)... je hoeft het hier niet mee eens te zijn maar dat zijn mijn redenen. "

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:03

Ts, je schoonmoeder heeft haar zoon tenminste door en die is wel verstandig, wegwezen dus en voor haarzelf kiezen. Zou jij ook moeten doen en wel vandaag nog, spullen bij elkaar pakken, zorgen dat je pin en bankrekening voor hem onbereikbaar zijn. wachtwoorden van je mail en Facebook per direct veranderen. En je ouders bellen dat je er aan komt, heel hard rennend. Ik denk je wel te kunnen voorspellen wat er met je hopelijk exvriend gaat gebeuren. Die heeft binnen zeer korte tijd een nieuwe vriendin die hij kan plukken.

Even in je profiel gekeken, prachtige meid die echt wel veel meer verdient dan ze nu krijgt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:06

Sterkte ts!
Je weet wel.wat je wil en wat je voelt.
Laat je niet ompraten uit medelijden of schuldgevoel. Niet nodig, je doet niets verkeerd. Een relatie beëindigen die niet goed is, is alleen maar het juiste wat je kunt doen, en voor iedereen beter.
Leuk is het niet, maar noodzakelijk om je leven weer leuk te maken wel.
Je hebt al zoveel met hem doorstaan, dit ene nare gesprek redt jij ook nog wel ;)

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 14:08

MarjanB schreef:
Heb je zelf onderdak? Sterkte!

Ik zou gelukkig bij mijn ouders terecht kunnen en bij mijn zus.
En eventueel zou ik ook tijdelijk bij een vriendin van mij kunnen logeren.

Mijn ouders zijn er van op de hoogte dat het niet goed in mijn relatie gaat en weten dat ik binnenkort waarschijnlijk weer thuis kom wonen.
Al besluit ik midden in de nacht dat ik weg ga, ik mag altijd komen van ze. :)

Kwanyin schreef:
TS, ik vraag me af waar jij nu écht gelukkig van word? Wat is jouw ideale toekomst?

edit: hoe gaat het met het geld pinnen? Heeft hij nog steeds je pinpas?

Pfoe, goede vraag.
Op het moment zou ik graag een eigen plekje willen.
Maar dan écht helemaal eigen, dus voorlopig geen relatie oid haha.
Een leuke baan, of een opleiding gaan doen.
Al weet ik niet of dat haalbaar is als ik een eigen plekje heb.
Ik zou graag de band met mijn ouders willen verbeteren en weer graag mijn vrienden groep opbouwen.

Hoe mijn leven er nu uit ziet?
Ik werk 20uur per week bij de supermarkt.
In principe niks mis mee, maar word hier niet gelukkig van.
Als ik thuis ben, zit ik een beetje te netflixen of een beetje te internetten.
Mijn vriend zit dan vaak te gamen of gaat naar zijn "vrienden".
En verder ga ik twee keer per week naar mijn verzorgpaardjes.
Mijn vroegere vrienden zie ik nooit meer.
Die vrienden zijn ook bevriend met mijn ex, en daarom wil mijn vriend niet dat ik die mensen spreek.

Met de pinpas gaat het wel iets beter gelukkig.
Hij gebruikt hem nog heel afentoe.
Van de week vroeg hij of hij even geld voor zijn tandartsrekening kon betalen.
Dit geld heeft hij niet dus vond ik dat wel oké omdat het al een afbetaling van zijn schulden is.
Ik zag dat hij ook €150 naar zijn eigen rekening overmaakte.
Toen ik vroeg waar dat voor was, zei hij "ja straks besluit je vandaag of morgen weg te gaan, en dan kan ik mijn rekeningen niet betalen, daar heb ik geen zin in".
Daar was ik wel even stil van..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:12

Meen je dat laatste!!!! Wat gvg kl77tzak, meis, je bent veel te lief. Die had van mij alle hoeken van de kamer gezien indien hij dat geld niet meteen terug had geboekt. Heb jij zijn pinpas?? Nu terugboeken mocht het nog niet opgeblowd zijn. En nu alles inpakken en gewoon gaan.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:12

CurlyCoat schreef:
[ "ja straks besluit je vandaag of morgen weg te gaan, en dan kan ik mijn rekeningen niet betalen, daar heb ik geen zin in".

Get. Out.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:13

Citaat:
Ik zag dat hij ook €150 naar zijn eigen rekening overmaakte.
Toen ik vroeg waar dat voor was, zei hij "ja straks besluit je vandaag of morgen weg te gaan, en dan kan ik mijn rekeningen niet betalen, daar heb ik geen zin in".
Daar was ik wel even stil van..

Pardon???
Sorry TS maar het is nu wel klaar denk je niet?
Vandaag nog je spullen pakken.
Hoe? Nou hij weet toch dat je al weg gaat
Ik zou zeggen dat juist die 150 euro de druppel was en je nu dan ook echt vertrekt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:15

Dus hij schrijft geld van jouw rekening over naar de zijne? Is hij wel helemaal goed in zijn hoofd? 8)7 Alsof het jouw schuld is als hij zijn rekeningen niet kan betalen?

Het gebrek aan verantwoordelijkheid van die jongen is wonderbaarlijk groot. Ik hoop dat je weet dat dat jouw verantwoordelijkheid niet is.

Ga weg. Echt. Hoe sneller, hoe beter. Je bent meer waard dan dat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:17

Serieus? Is hij helemaal bedonderd! Echt, mijn bek valt open. Wat laat jij je makkelijk bespelen zeg.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:18

Ik hoop dat je met die laatste opmerking door hebt dat hij je keihard gebruikt.....? 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:22

Omg wat een sukkel zeg. Wegwezen daar, hij jat gewoon geld van je.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:22

Omg, en niet eens stiekem ofzo :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:25

OMG. Pak je spullen en ga naar je ouders. Wat een hufter.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:26

Ja Ts, in jouw ideale toekomst rep je met geen woord over je vriend. Geen woord komt erin voor waar je hem in ziet.
Maar in je huidig leven meldt je wel dat er iemand blijkbaar idioot genoeg is om te denken dat jij (! JIJ?!) verantwoordelijk bent om ZIJN (?!!!!????!!!!) Schulden af te betalen!

HUH??????

Jep, straks is het jouw fout als je wegbent en hij zit in de oliebol met zijn schulden want hij kan door jouw vertrek jouw geld niet meer gebruiken om zijn schulden af te betalen. Stel je voor.
Ik hoop echt dat het nu eens tot het diepste van je hersenen doordringt dat jij je hele toekomst gewoon letterlijk met de riolering aan het wegspoelen bent en elke cent die je had kunnen gebruiken om je toekomst op te bouwen nu gewoon weggaat om een of andere nietsnut zijn schulden te betalen.

Echt, maak die exelijst. Kom onder ogen hoeveel persoonlijk geld waar JIJ keihard voor hebt moeten werken gewoon is weggegeven. Het is nog niet laat om het een halt toe te roepen, maar je moet het wel NU doen.