Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Ik heb inmiddels contact gehad. Vanwege geloofsovertuiging en volgen van de bijbel houden zij vast aan het principe 'vrouwen dragen geen broeken'. Ze vindt het spijtig dat ik dat als probleem zie.
Dreamybol schreef:Ik zou graag willen weten waar in de bijbel die zin over het dragen van een rok staat
ik zit dus ook gewoon op zondag met broek in de kerk
volgens mij heeft men ooit de broek gewoon ontwikkeld omdat het makkelijker was met paardrijden...
de mode ontwikkelde zich. Soms in rare outfits...en uiteindelijk de broek. Maar dat kun je de schrijver van het bijbelboek deutronomium niet kwalijk nemen
Goof schreef:Ik heb inmiddels contact gehad. Vanwege geloofsovertuiging en volgen van de bijbel houden zij vast aan het principe 'vrouwen dragen geen broeken'. Ze vindt het spijtig dat ik dat als probleem zie.
Goof schreef:Anjali kun je mij aangeven wat jij gepaste kleding vindt voor op de koffie gaan bij iemand?
En nee, ze is niet gereformeerd.
En nee, ik wil niet iets anders dragen (tenzij oo een bruiloft oid), ik wil geaccepteerd worden zoals ik ben. Net zoals zij dat wil.
Beatje, ik had mijn genderneutraliteit er gewoon meteen in moeten gooien
verootjoo schreef:Goof schreef:Ik heb inmiddels contact gehad. Vanwege geloofsovertuiging en volgen van de bijbel houden zij vast aan het principe 'vrouwen dragen geen broeken'. Ze vindt het spijtig dat ik dat als probleem zie.
Sjonge... ik volg dezelfde bijbel en heb nog nooit gelezen dat vrouwen een rok moeten dragen en mannen een jurk en al helemaal niet dat vrouwen die in je huis komen ook een rok aan moeten.
Eigenlijk vind ik het nog verdrietig ook om te lezen dat er mensen zijn die dat blijkbaar oprecht geloven. Het mooie van het christelijk geloof vind ik juist dat Jezus ons leert om iedereen en zelfs onze vijanden lief te hebben zoals we onszelf liefhebben, en elkaar nooit te veroordelen om de keuzes die we maken. Juist omdat niemand perfect is en ook zeker wijzelf als christenen niet perfect zijn. Het geloof is zoveel meer dan het navolgen van menselijke regels; het is gewoon jammer dat het nu gereduceerd wordt tot alleen maar een oppervlakkige opeenvolging van regels en wetten, terwijl de bijbel, zeker het nieuwe testament nou net niet gaat om regels en wetten.
Maar goed, het is hier geen theologische discussie.
( Maar, ik loop bijna altijd in werkkloffie, een keer wat anders is ook leuk :p) Anoniem schreef:Maar er zit toch een verschil tussen roken of een broek aan hebben? Roken kan schade opleveren aan de gezondheid van de meerokers (baby).
Ik moet de eerste persoon nog meemaken van iemand die in dezelfde ruimte een broek ipv een rok droeg..
in plaats van helemaal niet