Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:09

Ik probeer dat ook altijd naar mijn man toe om het netjes te houden tyleysmiley! Maar volgens mij weten onze mannen wel hoe we het liever zouden zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:12

Ik hou me niet altijd in, soms flapt er wat uit voor ik er erg in heb :o Maar dan moet het wel heel hoog zitten op dat ogenblik.

En eerlijk, hoe mijn schoonvader me de laatste keer benoemd heeft tijdens zijn uitbarsting? Dat laat ik me door niemand zeggen. Dus tjah O:)

Mijn vader is overleden in 2007, veel te vroeg en geheel onverwacht. Hij was toen 58 jaar. Ik bevestig dat zoiets een flink gat achterlaat, dat ik me nu veel bewuster ben hoe ik met mijn moeder nu omga en dergelijke. Ik relativeer veel sneller maar ben zelf ook wel duidelijker geworden.
Om exact die reden geef ik mijn vriend nog alle vrijheid om wel het contact met zijn ouders te onderhouden. Willen ze bij hem thuis langskomen? Mij goed, zolang de kans krijg om me uit de voeten te maken. Ik wil gewoon NIET in 1 ruimte zitten met die ******. Maar ze zullen mij er nooit op kunnen betrappen of aanwijzen dat ik de reden ben tot verbreking van contact. Mocht dat ooit gebeuren, dan zal dat ofwel vanuit mijn schoonvader komen ofwel vanuit mijn partner zelf.

Het zijn inderdaad je ouders, je hebt er maar 1 paar van. Maak er het beste van.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:29

Ik heb mijn man nooit verteld wat voor een streek zijn moeder mij geleverd heeft toen ze al half op sterven lag.En zal dat ook nooit vertellen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:30

Het geclaimd van schoonmoeders herken ik wel, voor ieder achterlijk ding bellen of hij dat nu per direct wilt komen doen.
En echt hij is nooit te beroerd om iemand te helpen maar ook bij hem heeft ze een grens bereikt.

Maar soms ook van die valse achterbakse dingen.
Gaat hij een keer gelijk uit zijn werk langs om het te doen (oh wat is ze dan blij dat die eerst bij haar is ipv thuis). Ik zeg hij heeft gelijk, scheelt een keer heen en weer rijden.
Dan maar drammen of hij blijft eten. Waarop hij steevast zegt " nee ik eet thuis met mijn vrouw en kinderen".
Nou dan is ze zielig en blijft drammen.
Vroeger danste hij naar de pijpen van zijn moeder maar nu niet meer.
Ze zei wel eens tegen mij hij " hij is zo hard geworden". Nee hoor hij is volwassen geworden en heeft een eigen leven.
Ja maar zie hem niet zo vaak. Nou heel eerlijk, als hij wel komt heb je altijd weer wat hij voor je moet doen. Is nooit eens gewoon gezellig een bakkie.
Tien begon ze, ja maar hij komt zo weinig en belt ook weinig.
Ja weet je, je weet waar we wonen en je hebt zijn telefoonnummer.
Waren niet de antwoorden waar ze op zat te wachten.

Altijd klagen en zeuren overal over. En heeft iemand iets, heeft zei het ook maar dan 10x erger. Maar ze kan er weg slecht tegen dat ik dat negeer of een klote opmerking geef.
Klein voorbeeld. Ik had het 2 rugoperaties gehad incl zooitje ijzerwerk. Net weer een beetje mobiel aan het worden na 3mnd in een gipscorset.
Zegt ze, ik heb zo'n last van mijn rug daar kan jij je geen voorstelling van maken.
Waarop ik antwoord, Nee dat kan ik idd niet. Is ze boos, mag ik niet mee spotten. Ja duh ik weet toch niet wat jij voelt? Pfff

Mijn vader overleed plotseling. Veel te jong overleden (57).
Ging ze zitten huilen met de verwachting dat ik haar ging troosten. Ik dacht eerst wtf is dit. Ja ze miste haar vader ook zo.... Tuurlijk kunnen er daardoor herinneringen hierdoor boven komen, maar was al 30 jaar terug.
Toen het verwijt dan mijn vader ouder geworden is dan haar vader.
Nou geloof mij, ik kookte

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:38

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:40

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:41

Zeuren over gezondheid doet schoonpa ook, en bij hem is het inderdaad ook altijd erger dan bij een ander.
Je moet ook niet bedenken om bijvoorbeeld iets af te zeggen dat je had afgesproken als je ziek bent. Wordt je niet in dank afgenomen, al lig je halfdood bijna tussen de wormen zeg maar. Maar andersom moet je alles maar accepteren en tolereren.

Gelukkig kan ik dat heel goed relativeren. Ik werk elke dag met ouderen en da's nou eens een kwaaltje wat ze allemaal wel hebben :))
Tegen elkaar "opbieden" met kwaaltjes is hier dagelijkse kost :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:43

tyleysmiley schreef:
Kiki, ik dacht dat mijn man enigst kind was, maar volgens mij, is jouw man zijn broer, die moeten dezelfde moeder hebben als ik het zo lees

Denk dat ze drieling zijn ofz. Dit is echt hoe mijn schoonmoeder kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:45

Iets wat me wel opvalt (ook aan mijn eigen schoonvader): ze zijn allemaal veel ouderwetser in hun visie op familie, gezin en opvoeding...
Ik begrijp best wel dat dat in mijn situatie de reden is dat het niet klikt, maar het lijkt me best verrassend dat dat de rode draad eigenlijk zou zijn?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:52

Paardenfan25 schreef:
Omg, moeders die kapper- en doktersbezoeken regelen voor hun meerderjarige zoon of zelfs meegaan....
Moet toch ook in de zoons zelf beetje zitten? Ik krijg mijn zoon van 17 ook niet naar kapper, maar na dit gelezen te hebben bel ik nooit meer, dan maar een matje {:)-:(

Toen mijn man ik en net samenwoonden en hij de griep had is hij met zijn mama naar de dokter geweest en heeft hij lekker daar een weekje zitten uitzieken :D niets erg aan toch?

Sowieso slaapt mijn man nog bijna wekelijks bij zijn vader thuis, meer om praktische redenen, maar ik vind het alleen maar fijn dat ze zo een goede band hebben.

Mijn mama zou ook mijn boterhammen maken mocht ik thuis wonen :=

Ik vind het wel grappig dat mensen dat vervelend vinden! Ik vind het pas erg als ze het niet willen opgeven of hetzelfde van mij verwachten.

Sommige zijn wel echt erg zeg...

Wij hebben in de familie ook nog enkele echt ouderwetse koppels. Die ene vent heeft nog nooit zelf zijn bord eten opgeschept...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:59

Tylesmiley, helaas wel herkenbaar. Mijn man was 21 en zijn vader was net voor zijn neus onverwacht overleden. Toen ik hem leerde kennen was het 3 maanden later. Ze claimde hem heel erg en eerst snapte ik dat. Maar het ging alleen maar om haar. Zij moest getroost en wilde aandacht. Hij had ook verdriet en daar is ze aan voorbij gegaan. Wat ze wel deed is mij helemaal tekst en uitleg geven hoe mijn vriend was, wat hij voelde, hoe hij zich gedroeg etc etc Maar ondertussen praatte en huilde hij bij mij wel en had zij helemaal geen idee wat er in hem om ging.

Nog als zij belt, hoor je hem antwoord geven; ja goed of dit en dat en daarna hoor ik haar aan 1 stuk door over haar. Ze schreeuwt ook zodat ik meeste wel hoor, maar sluit me ervoor af.

Ze heeft verder geen kinderen of kleinkinderen, maar het ligt allemaal niet aan haar. Onze zoon noemt haar niet eens oma.

Mijn moeder kan ook wel zielig doen. Mijn vader was ook pas 57, maar het is niet onze schuld. Als wij als gezin weg wilden, liet ze haar jaloezie wel merken. Verteld dan dat zij niemand heeft om ergens heen te gaan.
Wij hebben haar dus vrijwel altijd overal mee naartoe genomen, maar dan nog is het niet goed genoeg.

Het was voor ons fijn als zij bijv op de hondjes paste als wij dan als gezin naar vrienden gingen of iets leuks doen. Dat kan dan allemaal. Maar daarna werd het tegen je gebruikt, dus doen we niet meer. En het is echt niet dat we haar lieten zitten verder. Maar gewoon eens een keertje. Verder belde ik haar elke dag, gingen samen boodschappen doen etc etc. Voor het verbreken van contact is dat niet het enige geweest natuurlijk.

Op dit moment mis ik haar ook niet en weet niet of ik ooit spijt krijg. Ik vind dat wel de consequentie die ik moet aanvaarden als het zo blijft.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:00

Mijn verhaal staat al heel wat pagina's terug. Ik ben gezegend met lieve ouders die ook al mijn exen voor zoete koek slikten ook al vonden ze ze 3 x niks, als ik maar gelukkig ben.

Ik las net bij Varekaj dat je je man nooit wil beperken in het zien van zijn ouders. Zo probeer ik er ook in te staan. Mijn man mag zo vaak als hij wil naar zijn moeder en de kinderen ook, als ik er maar niet bij hoef te zijn. Helaas kun je daar nog zo vrij in zijn, mijn schoonmoeder liegt echter tegen iedereen dat ze haar zoon en de kleinkinderen niet mag zien van mij. Sommige mensen geloven dat zelfs en dan word ik erop aangesproken en zelfs uitgescholden door één van haar beste vrienden. Ze liegt echt over alles tegen hun, wat ik al niet heb gehoord. een half jaar terug had ze de telefoon van een vriend genomen (ik heb haar overal geblokkeerd) en belde ze mij op dat ze aangifte ging doen van stalking. Ik zou gezegd hebben dat zij 1000,- per maand van de rekening van haar zoon (mijn man) zou stelen???? Ik dacht echt hoe komt ze erop. Ik heb haar geadviseerd dat ze zich liet opnemen in een kliniek. Ook al negeer ik haar 100% praat ik niet over haar, zet ik niets over haar op facebook oid. Helemaal niets, toch blijft ze dingen verzinnen om mij maar zo zwart mogelijk te maken bij haar zeer beperkte vriendengroepje. Laat mij toch met rust vraag ik dat, ik laat haar ook met rust. Jij haat mij, ik haat jou, prima, jij leeft daar en ik hier laten we elkaar gewoon negeren en dan is het prima, maar ze blijft bezig.

Ik zal ook niet negatief praten over mijn schoonloeder waar onze kinderen bij zijn. Onze dochter is dol op haar oma. Echter toen 3 weken terug aan de eettafel waar mijn man bij zat mijn dochter vroeg of ik niet met haar naar Omi wilde omdat ze altijd zo gemeen deed tegen papa ging het licht wel uit. Ik heb mijn man gedwongen zijn moeder hierop aan te spreken. Als ze gemeen wil doen doet ze dat maar wanneer de kids er niet bij zijn. Ik was woest. De komende maanden zal ze ze inderdaad weinig zien en dan kan ze lekker tegen haar vriendjes vertellen dat ik de kinderen niet aan haar laat zien. Oh wat hoop ik dat die snel tussen 6 planken ligt...

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:01

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:02

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:02

Zal ik jullie blij maken met wat anekdotes van mijn lieve ex-schoonmoeder, is namelijk wel leuk leesvoer voor buitenaf!

- Geen wasmachine in huis mogen plaatsen, want ex zijn dure kleding mag alleen naar de stomerij aangezien ik het toch zal verpesten en zij op deze manier een redden had om 4x per week het huis binnen te komen.

- Toen mijn ex op zakenreis was, bleef er een vriendinnetje bij mij slapen omdat we uit gingen in Rotterdam. We lagen zondagochtend om 10.00 dus nog lekker te slapen toen ik wakker schrok van mijn schoonmoeder naast me die stond te krijsen wat dat te betekenen had? Vervolgens de vraag waar de autosleutels en horloges van mijn ex waren... Met andere woorden, ik vertrouw je niet met die spullen.

- Ze had mijn was in vuilniszakken gepropt en naar de wasserette gebracht en de man die daar werkt verteld dat alleen ik die spullen mocht ophalen en ik het zelf moest betalen. Tevens heeft zij daar gezegd dat ik vies ben in huis en dat ze me niet haar schoondochter mogen noemen, maar de vriendin van haar zoon. Toen ik mijn was kwam halen heeft die man mij op het hart gedrukt dat ik heeeeel hard moest wegrennen van die familie.

- De eerste kerst samen vertellen dat mijn ex geen kinderen kon krijgen terwijl dit niet waar was. Hij slikte pilletjes tegen haaruitval en dan kan je even wat minder vruchtbaar zijn, dat was het enige.

- Folders in huis neerleggen over dieten voor mijn ex omdat ze vond dat hij te dik was geworden door mij en hij moest gaan lijnen. Want toen zij voor hem kookte was hij nog gewoon slank.. (ex bestelde bijna elke dag KFC op zn werk, is niet mijn problem).

- Wanneer ze kwam schoonmaken samen met de schoonmaakster (lees: de schoonmaakster kwam controleren) zette ze al mijn spulletjes weg in de badkamer en zette ze het in een apart tasje naast mn bed...

- Na het optuigen van de kerstboom kwam ik de volgende dag thuis, had ze alle ballen anders gehangen in de boom :')

- Post its plakken op de gangdeur dat ik die dicht moest doen en post its plakken in de koelkast op producten die ik op de markt had gekocht en waarvan ik weet wanneer ze weg moeten.

- Elke keer dat ze was geweest, de accesoires anders zetten in huis op de manier hoe zij het mooier vond. Wat dus resulteerde in een stille strijd met haar, continue alles terug zetten.

En de klapper was toch wel dat ik mijn laatste spulletjes 2 weken geleden op wilde halen en dat alle sloten waren veranderd, terwijl ik niet eens met ruzie uit elkaar ben gegaan en mn ex zelfs nog gewoon normaal spreek.

Als ik dit nu allemaal zo lees, dan denk ik.. hoe de F.UCK heb ik dit zo lang volgehouden?!!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:15

Woooow die laatste. Maar waarom geven jullie ze een sleutel dan! Ik zou echt zeggen dat ze gwn moeten aanbellen als ze willen langskomen mijn deur gaat op slot later gewoon hoor. Wil lekker kunnen doen en laten in Mn huis zonder dat er ineens familie aan de deur staat. Is helemaal niet erg maar je komt toch niet zomaar binnen dan haha

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:17

k_m schreef:
Woooow die laatste. Maar waarom geven jullie ze een sleutel dan! Ik zou echt zeggen dat ze gwn moeten aanbellen als ze willen langskomen mijn deur gaat op slot later gewoon hoor. Wil lekker kunnen doen en laten in Mn huis zonder dat er ineens familie aan de deur staat. Is helemaal niet erg maar je komt toch niet zomaar binnen dan haha

Het huis was van mijn ex en zij had de sleutel al voor ik daar kwam. En mijn ex was zoooo’n moederskindje dat er gewoon niey over te praten was. Achteraf had ik er toen gelijk mee moeten kappen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:34

yeentll schreef:
k_m schreef:

Het huis was van mijn ex en zij had de sleutel al voor ik daar kwam. En mijn ex was zoooo’n moederskindje dat er gewoon niey over te praten was. Achteraf had ik er toen gelijk mee moeten kappen.

Ugh die maffies lopen dus ook rond in de hoeksche waard :wow:
Vreselijk :Y)

Hier ook wel de nodige vervelende schoonmoeder (schoonouders eerder) gehad bij ex vriend, de beste mensen gingen op een gegeven moment zelfs zijn beste vrienden betalen om mij weg te werken :Y) Inderdaad achteraf had ik er veel eerder mee moeten stoppen, ik wilde toen alleen graag om alles heen kijken, maar ex gaf juist gehoor aan alle negatieve berichten en dan is 200 km afstand niet makkelijk. :roll:

Inmiddels bijna 3 jaar happy samen met mijn huidige vriend :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:48

HAHA WAT mensen betalen om jou weg te werken wtf man! wat erg allemaal :+

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:49

k_m schreef:
HAHA WAT mensen betalen om jou weg te werken wtf man! wat erg allemaal :+

Ja was echt heel erg, die mensen hadden geld teveel en vonden ook (ja letterlijk) dat ik niet voldoende geld had, dus dat ik het wel om het geld zou doen. Ehh ja tuurlijk :Y) als ik maar gelukkig ben, ook al woon ik onder een brug :+ Ex riep ook toen mijn vader overleed dat hij dat niet aan kon, toen heb ik hem per direct de deur uitgeschopt, mijn vader is in 3,5 maand overleden, erg plots hersentumoren, en dan mij niet willen steunen en het echt niet aankunnen.. Dan kan je niet op iemand bouwen in mijn ogen, terwijl ik op dat moment zo hard even iemand nodig had, mijn moeder stortte ook compleet in (logisch) dus er kwam een groot deel op mijn schouders als enig kind.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:10

Yeentl, Respect dat je dat hebt volgehouden. Ik geloof dat ik achter tralies had gezeten. Natuurlijk is het anders als je er middenin zit, maar ik vind het knap als je zoveel kan accepteren voor een relatie.

Het lastige van een vrij verse relatie is wel dat je ook niet alles direct hard wil aankaarten.

Na 25jr als ik er wat verkeerds uitfloep, komen we daar wel overheen. Maar in het begin meteen dat en goede vrede bewaren is echt moeilijk.

Wij hadden overigens ook wel snel ruzie erover, maar gek genoeg overleefd, terwijl ik best pittig was erover. Ik denk ook omdat mijn man het zelf ook zag en hij bij mij steun vond.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:41

ik ben blij dat ik geen schoonfamilie heb als ik hier sommige verhalen lees of die van vrienden hoor die wel schoonfamilie hebben.

maar die halen het vaak niet bij de verhalen die ik hier lees.

wel zijn verjaardagen vaak al apart omdat schoon moeder en moeders dan ruzie krijgen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:50

tyleysmiley schreef:
Kiki, ik dacht dat mijn man enigst kind was, maar volgens mij, is jouw man zijn broer, die moeten dezelfde moeder hebben als ik het zo lees

Maak er maar een drieling van! Het klinkt ook precies zoals de moeder van mijn man.

Kreeg een keer de opmerking: wat heb jij toch een bewerkelijk huishouden... Gaf als antwoord: jij blij dat het de mijne is en dat ik het bij mag houden, nog voordat ze met haar vinger langs de bovenkant van de deurpost langs wilde gaan zei ik dat ik wel een doekje voor haar wilde pakken... Nooit meer een opmerking over gekregen (ze is daarna nog maar 1x geweest)

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:58

Haha wauw, wat een herkenbare dingen komen er voorbij. Ongelooflijk ja hoe schoonouders kunnen zijn..

Momenteel erger ik me vooral aan de opmerkingen over dingen doen met ‘het gezin’ en ‘met zn vijven’. Waar ik dus niet bij hoor. Ik ben tot nu toe ook de enige aanhang, hoop dat zn siblings binnenkort ook serieuze relaties krijgen en zijn ouders het meer accepteren/als normaal zien dat ik er ben en er bij hoor.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:59

Anekdotes kunnen we vast een heel dik boek van maken met zijn allen.
Ik was de eerste 2 jaar niet welkom, draag geen rok dus dat kon niet. Na 4 jaar relatie werd er op mijn man ingepraat of we niet beter uit elkaar konden gaan als we toch niet gingen trouwen. Mijn naam was niet leuk dus werd ik anders genoemd. Reageerde daar natuurlijk niet op. Werd niet tegen mij gepraat als we daar kwamen, kreeg geen drinken in geschonken maar het doei zeggen werd net iets te hard en enthousiast gezegd, kerstkaart was alleen voor mijn man op de enveloppe, mijn verjaardag weten ze nog steeds niet na 20 jaar. Kom er nog altijd niet, ben niet van plan om voor iemand anders een rok te gaan dragen, ben blijf dezelfde persoon dus kleding veranderd daar niets aan. Ga niet mee doen aan schijnheiligheid.