Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:47

Elin_ schreef:
maximuss schreef:
Een woord voor dergelijke mensen: orgaandonor. Vroeg of laat plakken ze tegen de vangrail (liefst zonder onschuldige slachtoffers) en kunnen er orgaantjes uitgedeeld worden :-)...

Jeetje wat een zieke reactie zeg.
Ik schaam me meer voor jou reactie dan voor de actie van ts haar vriend

Gezien maximuss degene is die ervoor zorgt dat het leed nog een positieve keerzijde kent.... Hier geen plaatsvervangende schaamte.

Shirley

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:53

Vergeet niet dat ook een hardrijder mensen heeft die van hem houden en dus verdriet hebben in zo'n geval -O-

Het is nog altijd iemands zoon of vriend of vader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:00

Die mogen zéker verdriet hebben. Misschien gaat dat verdriet in zekere zin nog wel dieper want iedereen heeft medelijden met de familie van het slachtoffer maar niemand met die van de dader.

En kan je iemand nog met een open geweten herinneren om de mooie dingen als hij met zijn val anderen meesleept?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:02

Toch is wat zij schrijft wel de bikkelharde waarheid.
En dat zouden de mensen die altijd veel te hard rijden (en dan heb ik het niet over 10 km) best eens mogen beseffen.

En ja die hardrijder mag dus ook beseffen dat hij dan ook door zijn toedoen familie achterlaat in de familie opvangkamer waar ik het over had, en ja de familie confronteert met orgaandonatie waar. maximuss het over had
En ja, met wat pech ook familie van van waar hij tegen op klapte door zijn "stoere" gedrag.
Wat zo zit het uiteindelijk wel.

Nee daar kan familie van een hardrijder niets aan doen.
Maar de werkelijkheid blijft het uiteindelijk wel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:04

Dat weet ik niet.
Heb het gelukkig nooit ervaren.

Denk dat woede en verdriet dan strijden om de eerste plaats, maar dat het verdriet toch uiteindelijk overwint...

En zou me ook heel schuldig voelen naar de nabestaanden van de slachtoffers, ook al kon ik er zelf niks aan doen ;(

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:08

bruintje123 schreef:
Toch is wat zij schrijft wel de bikkelharde waarheid.
En dat zouden de mensen die altijd veel te hard rijden (en dan heb ik het niet over 10 km) best eens mogen beseffen.

En ja die hardrijder mag dus ook beseffen dat hij dan ook door zijn toedoen familie achterlaat in de familie opvangkamer waar ik het over had, en ja de familie confronteert met orgaandonatie waar. maximuss het over had
En ja, met wat pech ook familie van van waar hij tegen op klapte door zijn "stoere" gedrag.
Wat zo zit het uiteindelijk wel.

Nee daar kan familie van een hardrijder niets aan doen.
Maar de werkelijkheid blijft het uiteindelijk wel.

De hardrijder zelf leest dit niet, alleen de vriendin van de hardrijder. Stoer hoor, om dan zulke zieke opmerkingen te maken als maximuss deed. Doel? TS zich nog rotter laten voelen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:10

Nee hoor. Ik heb dat doel niet, dat maak je er zelf van.
Gewoon de discussie die een verloop heeft.

Ts kan natuurlijk ook voor kiezen om haar vriend dit wel te laten lezen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:11

bruintje123 schreef:
Nee hoor. Ik heb dat doel niet, dat maak je er zelf van.
Gewoon de discussie die een verloop heeft.

Ts kan natuurlijk ook voor kiezen om haar vriend dit wel te laten lezen.

Ik vroeg ook niet wat jouw doel was, ik vroeg wat het doel van een zieke opmerking als die van maximuss was.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:17

Ik vind het helemaal prima dat iemand met de waarheid geconfronteerd wordt.

Maar wat mij vooral tegen de borst stoot is de smiley achter haar zin. Dat maakt het erg laconiek en respectloos.

In mijn opinie ten minste.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:19

Je quote mij, met als vraagteken, doel?
Dus denk ik ook dat je ook mij het doel vraagt.

Maar ook wat maximuss schrijft vind ik niet ziek. Maar het is gewoon zo.
Maar dat komt denk ik dat wij er mee te maken hebben.
Wij zien die realiteit voorbij komen.

En ja, misschien is dat wel wat ja, dat ts, of elk ander hier dat aan een grove hardrijder laat lezen.
Al zie en voel je dan de echte emotie niet die je wel in het echt hebt.
Het verdriet van de mensen die binnen komen als ze net te horen hebben gekregen dat hun geliefde is gestorven bij een ongeval.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:29

bruintje123 schreef:
Je quote mij, met als vraagteken, doel?
Dus denk ik ook dat je ook mij het doel vraagt.

Maar ook wat maximuss schrijft vind ik niet ziek. Maar het is gewoon zo.
Maar dat komt denk ik dat wij er mee te maken hebben.
Wij zien die realiteit voorbij komen.

En ja, misschien is dat wel wat ja, dat ts, of elk ander hier dat aan een grove hardrijder laat lezen.
Al zie en voel je dan de echte emotie niet die je wel in het echt hebt.
Het verdriet van de mensen die binnen komen als ze net te horen hebben gekregen dat hun geliefde is gestorven bij een ongeval.

Ik quote jou omdat jij geen problemen met die post had, dat hardrijders dat zouden moeten beseffen, terwijl de hardrijder in kwestie dit helemaal niet leest.
Ik begrijp echt het doel van zo'n opmerking niet in een topic waar praktisch iedereen tegen hard rijden is, behalve dus het opzettelijk kwetsen van TS.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:39

Mendel schreef:
Ik vind het helemaal prima dat iemand met de waarheid geconfronteerd wordt.

Maar wat mij vooral tegen de borst stoot is de smiley achter haar zin. Dat maakt het erg laconiek en respectloos.

In mijn opinie ten minste.

Weet je wat laconiek en respectloos is. Meerdere mailen als een idioot rijden, ver boven de maximale snelheid.
Totaal geen rekening houdend met de slachtoffers die je kan maken of het verdriet dat je je familie en vrienden aan kan doen, of deken aan het werk dat de hulpdiensten moeten verrichten om jou uit de vangrail te peuteren. Die mensen hebben wel wat beters te doen zoals mensen te helpen die echt hulp nodig hebben na een ongeluk. En niet een of andere mafkees die meent zo hard te moeten rijden zonder ook maar aan de gevolgen te denken.

Hem de hand boven het hoofd houden vind ik net zo sneu
Geen excuus, rijbewijs afpakken want blijkbaar leert hij het toch niet

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:42

Shirley schreef:
Vergeet niet dat ook een hardrijder mensen heeft die van hem houden en dus verdriet hebben in zo'n geval -O-

Daar heb je tegenwoordig reclames van hier op tv.
Dan zie je een ongeluk gebeuren en terwijl de bestuurder bijvoorbeeld door het raam vliegt, vliegt er een hele groep mensen achteraan die ze eigenlijk meenemen.
(Uiteraard is alles niet echt maar het gaat om de boodschap erachter)

Of nu met de feestdagen iemand die met drank op slingerend over een weg rijd, links naast de weg raakt en vervolgens recht het ravijn in knalt (met weer die hele groep mensen die van de berg af rolt)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:50

Diablo schreef:
Ik quote jou omdat jij geen problemen met die post had, dat hardrijders dat zouden moeten beseffen, terwijl de hardrijder in kwestie dit helemaal niet leest.
Ik begrijp echt het doel van zo'n opmerking niet in een topic waar praktisch iedereen tegen hard rijden is, behalve dus het opzettelijk kwetsen van TS.

Ik zie dat dus niet als opzettelijk kwetsen van TS. Ik kijk daar dus compleet anders tegen aan.
Ik zie dat als vertellen wat werkelijkheid is.
En dit topic is zo lang dat niet alles precies en alleen maar tegen de ts geschreven wordt maar veel meer in een algemeen.

Daarnaast weet jij niet eens zeker dat de vriend het niet leest er zijn wel meer mensen dan alleen de ts-en die bokt lezen.
En misschien wordt er nu wel iemand anders wakker en denkt: ja dat zou ik kunnen zijn. Ook zo'n kwal van een hardrijder die dadelijk zoveel verdriet doet aan mijn naaste. En nu zijn gaspedaal voortaan wat minder ver indrukt. Wie weet.
Laten we het hopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:55

palousa_boy schreef:
Shirley schreef:

Daar heb je tegenwoordig reclames van hier op tv.
Dan zie je een ongeluk gebeuren en terwijl de bestuurder bijvoorbeeld door het raam vliegt, vliegt er een hele groep mensen achteraan die ze eigenlijk meenemen.
(Uiteraard is alles niet echt maar het gaat om de boodschap erachter)

Of nu met de feestdagen iemand die met drank op slingerend over een weg rijd, links naast de weg raakt en vervolgens recht het ravijn in knalt (met weer die hele groep mensen die van de berg af rolt)

Dat is wel to-the-point gevonden :j

Het geeft altijd een schok als je plotseling te horen krijgt dat iemand overleden is, maar in de context dat het al z'n vierde motor is die hij total-loss reed, mag je niet meer verbaast zijn. Ik was dat althans niet.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:07

Elin_ schreef:
maximuss schreef:
Een woord voor dergelijke mensen: orgaandonor. Vroeg of laat plakken ze tegen de vangrail (liefst zonder onschuldige slachtoffers) en kunnen er orgaantjes uitgedeeld worden :-)...

Jeetje wat een zieke reactie zeg.
Ik schaam me meer voor jou reactie dan voor de actie van ts haar vriend

Knoerthard maar wel realiteit.
Ik zou willen dat meer mensen zo recht voor de raap waren in dit soort situaties.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:48

Ts deelt haar verdriet en onmacht, en jullie zieke geesten geven haar nog een trap na. Bah. Alsof zij hier iets aan kan doen.

Jullie doen net of zij die jongen aanmoedigt. om jezelf op de borst te kunnen kloppen. Voor wie maak je die orgaandonor opmerking nou eigenlijk

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:55

Gypsy schreef:
Ts deelt haar verdriet en onmacht, en jullie zieke geesten geven haar nog een trap na. Bah. Alsof zij hier iets aan kan doen.

Jullie doen net of zij die jongen aanmoedigt. om jezelf op de borst te kunnen kloppen. Voor wie maak je die orgaandonor opmerking nou eigenlijk

Jij kunt die opmerking te grof vinden, het klopt wel. Hardrijders zijn doodrijders, punt. Net zoals alcoholisten in het verkeer. En ts , die heeft haar mening duidelijk gegeven dus hoezo kwetsend naar haar. Dit soort opmerkingen kunnen alleen de ogen openen en zijn ook zo bedoeld voor zover het nog niet duidelijk is. Ts vind dat haar vriend iets goed verkeerd heeft gedaan en dit was al de zoveelste keer. Dat is hun probleem. Maar haar vriend kan ook een groot probleem voor anderen worden door zijn imo onverantwoordelijke gedrag en grondige zelfoverschatting dus wil ts langer van hem genieten dan zal er toch een gedragsverandering plaats moeten vinden. En als dat via boomklever/petjesvolk/van de straat schrapen opmerkingen moet dan moet dat maar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:57

"jullie zieken geesten"

Zo zeg, wat een drama maak jij zeg.
TS is hier al twee dagen niet meer actief in het topic en dan ineens is alles nog aan haar persoonlijk gericht.
Natuurlijk.
Een topic heeft een verloop en niet alles is altijd precies gericht op persoon.
Maar ja er komen dingen voorbij zoals het is, realiteit. Hardrijders zijn doodrijders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:07

Met alcohol rijden en te hard rijden is appels met peren vergelijken! Vind dat echt niet kunnen. Ik rijd vaak rond 03:00 op de snelweg en dan is er geen kip op de weg. Ik rijd dan ook 140 hoor... soms 145 mocht ik iemand inhalen (je mag op dat tijdstip 130 daar) , harder kan mijn aygo ook niet echt aan gok ik :') maar ik rijd ook overdag waar je 100 mag (zelfde weg) wel 120/130 als het verkeer het toelaat. Ben ik nu net zo gevaarlijk als een alcoholist is het verkeer? Dacht het niet. Je hebt mensen die te hard rijden en mensen die roekeloos rijden, daar zit een groot verschil kn!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:23

Al degene die zieke geest roepen: kom maar eens mee om de stukken motorrijder te zoeken in het midden van de nacht of om een reanimatie te doen op het derde rijvak van de snelweg op iemand die uit een wagen geslingerd is. Of hou maar eens een geknelde chauffeur aan de praat waarvan je weet dat hij/ zij gaat sterven door interne bloedingen van zodra hij los is, gewoon omdat je die laatste momenten draaglijk wilt maken... Dit is de realiteit en is dus dagelijkse kost...
Ik weet niet in welk rijk van regenbogen en eenhoorn sommigen hier leven maar enige realiteitszin zou wel op zijn plaats zijn...

In België trok er vroeger een spoedarts het land rond met een voordracht en bijhorend beeldmateriaal van ongevallen om dergelijke waaghalzen te bekeren...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:29

Maar dan rij je 15 km te hard. Dat is toch heel wat anders dan dat je dan 180 rijdt en je 50 te hard rijd.
Mensen kunnen dat verschil niet inschatten van wat jij er sneller aankomt.
En jij hebt ook minder tijd om daar weer op te reageren.

En natuurlijk op een verlaten snelweg om 3 uur in de nacht is dat ook veel minder roekeloos dan in de spits proberen overal tussendoor te zoefen zoals je sommige ziet doen.
Maar elk weekend zie je de berichten van vaak de jonge mensen toch weer staan in de krant die met hoge snelheid het leven toch weer hebben gelaten. En die dachten allemaal dat het wel kon.
Dus ook dan is het roekeloos, al dacht je van niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:44

lifaya schreef:
Met alcohol rijden en te hard rijden is appels met peren vergelijken! Vind dat echt niet kunnen. Ik rijd vaak rond 03:00 op de snelweg en dan is er geen kip op de weg. Ik rijd dan ook 140 hoor... soms 145 mocht ik iemand inhalen (je mag op dat tijdstip 130 daar) , harder kan mijn aygo ook niet echt aan gok ik :') maar ik rijd ook overdag waar je 100 mag (zelfde weg) wel 120/130 als het verkeer het toelaat. Ben ik nu net zo gevaarlijk als een alcoholist is het verkeer? Dacht het niet. Je hebt mensen die te hard rijden en mensen die roekeloos rijden, daar zit een groot verschil kn!

De mensen die met een glas teveel op rijden, redeneren exact zo. Verder is te snel rijden door het exponentieel toenemende risico sneller meer risico dan teveel drinken wat evenredig gaat.

Het is simpel BEIDEN roekeloos risicos nemen met de rechten van anderen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:48

Als je alcohol hebt reageer je trager....
Als je te snel rijd gaat alles sneller.....

Appels en peren, het is fruit

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:48

Maximuss heeft zeer zeker een punt! En dat kun je grof gebracht vinden, dat kan dat is jouw gevoel. Maar de waarheid is hard, soms keihard.
En ze bedoeld niet alleen specifiek TS haar vriend, maar algemeen voor alle figuren die rijden als een bezetene