Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:56

Ik vind het vooral jammer dat er een compleet topic met posters is die TS haar steun betuigen, maar dat zij zich uiteindelijk uit het veld laat slaan omdat er 2 mensen hun twijfels hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:02

En dat laatste geloof ik dus niet.
Zo kwam ze al die keren daarvoor ook niet over en ineens die gekke post die niet in lijn zat met haar eerdere berichten waarin ze juist mondiger werd.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:16

Dat snap ik dus ook niet spatter!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:50

Hoi Ts, ik heb inmiddels het hele topic gelezen. Ondanks dat je niet meer wil reageren, hoop ik dat je dit nog wel leest.

In eerste instantie dacht ik bij je openingspost; ik snap ergens zijn angst wel, maar op een gegeven moment moet hij gewoon die stap durven nemen om naar zijn ouders te gaan.

Maar na vele berichten verder dacht ik: Je probeert zo ontzettend hard om het hem naar de zin te maken, je doet zo je best om je te verantwoorden voor alles (ook hier in dit topic), en je geeft jezelf veel te veel de schuld van alles. Waarom doe je dat? Waar komt het vandaan? Ik krijg namelijk het idee dat je jezelf verliest in deze relatie. Misschien zou het eens opluchten en duidelijkheid geven om met een therapeut te gaan praten? Al is het alleen om voor jezelf het een en ander op een rijtje te zetten.

Daarnaast vind ik het gedrag van je vriend ook niet prettig om te horen. Hij lijkt heel veel controle te hebben over je leven, en jij past je steeds aan als er iets misgaat. Ongeacht geloof/cultuur, gaat een relatie waarin 1 persoon zich steeds aanpast, uiteindelijk altijd kapot.

Daarnaast vind ik zijn reactie op jouw bericht ook erg, toen ik mijn vriend vertelde dat ik twijfels had; is hij nog nooit zo snel bij me geweest. Dat zou iedereen toch doen als hij/zij denkt een toekomst samen te zien?

Ik wens je veel sterkte met de situatie, en hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:05

danzzz schreef:
Dit is nou een mooi moment voor een moderator opmerking die ons allemaal verteld dat er contact is geweest en dat alles ok is.
meer willen we niet eens weten (denk ik)

Hier ben ik het roerend mee eens!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:22

TS heeft voor zover ik het begrepen heb (via PB) besloten niet meer op bokt te posten, omdat ze dit via haar mobiel deed en inderdaad bang was dat haar partner achter dit topic zou komen en dat dan pas echt de poppen aan t dansen zouden zijn....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:25

Ik hoop voor TS dat ze een wijze keuze maakt! Als ik bang moest zijn voor mijn vriend dan had ik ermee gestopt. Niemand hoort bang te zijn in een relatie op wat voor een manier dan ook!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:26

elibeest schreef:
TS heeft voor zover ik het begrepen heb (via PB) besloten niet meer op bokt te posten, omdat ze dit via haar mobiel deed en inderdaad bang was dat haar partner achter dit topic zou komen en dat dan pas echt de poppen aan t dansen zouden zijn....

Dan zou ik sowieso kappen met die gozer...

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:26

elibeest schreef:

Vreemd dat ze zich dan zo afmeldt:
Envoler schreef:
Aangezien er zoveel twijfels zijn aan mijn verhaal en eerlijkheid stop ik met posten en reageren in dit topic.
Dit was voor mij een plek om mijn hart te luchten als anoniem persoon zonder invloeden van mensen die ons kennen. Heel erg jammer dat ik mijn steun nu ergens anders moet gaan zoeken. Ik voel me niet op mijn gemak bij mensen die aan mij twijfelen, ik twijfel immers al genoeg aan mezelf en het leven dat ik leid.
Bedankt voor de reacties en de mensen die mij met de beste bedoelingen een hart onder de riem hebben gestoken en daarbij ook hun verhalen hebben gedeeld.

Maar goed... Ook ik hoop van harte dat het allemaal goedkomt!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:03

Het klinkt misschien egoistisch maar ik vind het altijd zo vervelend dat ik zelf zo met vragen blijf zitten. Ik leef dan altijd erg mee met iemand , check regelmatig of er updates zijn en opeens is het klaar. Net als het topic over het meisje waar haar vriend haar mishandelde. Iedereen leeft mee en geeft goede adviezen en opeens pats boem hoor je er nooit meer wat van.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:09

ja klopt, dat gevoel heb ik ook.
Ik vind bovenstaande uitleg wel meer begrijpelijk dan de 2 vraagtekens tussen super veel meelevende berichten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:16

Ik denk dat TS in een heel moeilijke situatie zit en ik hoop dat ze er uit geraakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:29

Ayasha schreef:
Ik denk dat TS in een heel moeilijke situatie zit en ik hoop dat ze er uit geraakt.

Dat denk ik ook! Hoop dat de druk vanuit haar vriend niet zo groot wordt dat ze zelfs niet meer op bokt kan. Op die manier zal ze helemaal vervreemden :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:50

TS heeft mij een PB gezonden. Dit bericht is samen met haar op gesteld. Zij heeft hiervoor dus toestemming gegeven om dit in exact deze bewoording te plaatsen.

Er is een beetje een complicatie bij gekomen in die zin dat TS zwanger blijkt te zijn.
Dat heeft de boel extra op scherp gezet en het is daarom dat TS even niet meer wil posten omdat ze eerst dit "uit gepraat" wil hebben (wat de uitkomst ook mag zijn betreffende hun relatie.) zonder risico te lopen dat er nog iets bij komt dat ruzie uit lokt. Jullie zullen vast begrijpen dat dit nieuws al voor wat discussie gezorgd heeft en moeilijk te bespreken is gezien hij simpelweg ook erg in de war is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:55

Och jeetje zeg! TS heel veel sterkte! Hoop dat je er wat er ook besloten wordt er goed uitkomt.

Ayasha bedankt voor het doorgeven van de update.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:58

Bedankt voor het berichtje Ayasha (en ts natuurlijk).
Dit maakt het allemaal nog wel even een stuk lastiger zeg. Ik hoop dat je een fijne oplossing vind voor jezelf (of dat nou met of zonder hem is). Sterkte ermee!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:58

Op je tenen lopen in een relatie, niet zeker zijn van een toekomst, zwanger zijn....

TS: laat die man zitten! I.p.v dat hij je steunt als je zwanger bent en jullie samen naar de best passende oplossing kijken gaat hij weer zitten discussieren en is het slecht bespreekbaar. Hij was er zelf bij, dus dat het op zijn minst bespreekbaar is lijkt mij zeer redelijk!
Ga verder met je eigen onafhankelijke leven. Met of zonder het kind, met of zonder Allah: het maakt niet uit. Als je maar weer jouw leven terug krijgt. :(:)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:59

Snap dat ts het moeilijk heeft, lijkt me enorm moeilijk als je zwanger blijkt te zijn.
Veel sterkte ts, hopelijk komen jullie er samen uit.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:02

Ik lees al een hele tijd mee en ben blij dat er nu een update is.
Wat een wending, heel veel sterkte en wijsheid toegewenst TS!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:05

TS... Ik neem aan dat je meeleest...

Voor veel mensen zal jouw zwangerschap als een ongelukje gekwalificeerd worden. In de islam wordt hier anders over gedacht.

Doe voorzichtig en denk goed na over jouw veiligheid en de veiligheid van je kind. Sterkte!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:33

TS ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!
Alleen jij weet het beste wat je moet doen.

Ik hoop dat je kunt genieten van je zwangerschap, met of zonder partner.
Ik vermoed dat je ouders wel voor je klaar zullen staan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:36

Ik vind de combinatie van zo'n partner en zwangerschap een recept voor ellende..

Ik hoop voor TS dat alles op zijn pootjes terecht komt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:41

Ik zou bijna zeggen ga opzoek naar zo'n tehuis waar hij je niet kan vinden of waar zijn familie je niet kan vinden. Als hij dit vertelt zou het best kunnen dat ze iemand op je afsturen ofzo...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:55

Ik lees al vanaf het begin mee,getwijfeld om dit te vertellen,maar ga het nu toch doen.
toen ik opgenomen was in een GGZ instelling kwam er een vrouwtje bij ons op de afdeling die 20 haar een soort van gevangen heeft gezeten in haar eigen huis.
helemaal afgesloten van de buitenwereld.
in die tijd heeft ze 6 kinderen gekregen,waar ze natuurlijk voor moest zorgen.
verder had ze niks te vertellen,moest de doen wat haar man zei.
nu heeft ze dus eindelijk weten te ontsnappen,met haar 6 kinderen.
maar veilig zijn ze nog steeds niet.

Lieve TS kies voor jezelf en je kind,hoe moeilijk ook,hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:33

Tjongje jonge wat een toestand. Ik wens je veel wijsheid TS.