Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:08

Wij hebben met onze bruiloft ook 1 stel 'uit elkaar gehaald'. :o Hij is een vriend/kennis van mijn vriend en zijn vriendin... tja. Ga er hier maar niet verder op in. Hij was alleen voor de avond uitgenodigd en zij was helemaal niet. Helaas was ze er wel van uit gegaan dat ze was uitgenodigd waar we een week voor de bruiloft achter kwamen. Drama :o . Uiteindelijk zijn ze beide niet gekomen, wat ik compleet begrijp.

Een ander stel hebben we met de tafelschikking uit elkaar gehaald. Van tevoren gevraagd, geen probleem vond ze, als ze maar wel met bekende zat. Zij zat aan de tafel met een gedeelte van de vriendengroep en hij zat aan de hoofdtafel met een ander deel van de vriendengroep. Iedereen met een belangrijke 'rol' zat aan de hoofdtafel (ceremoniemeesters, getuigen, ouders en oma).

Blijft lastig hoor, je wilt niemand kwetsen maar toch ook zelf de dag van je leven hebben.

Moeilijke situati TS, hoop dat het allemaal een beetje losloopt. Veel succes voor jouw lief.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:11

Ik ben ooit degene geweest die zijn partner moest thuislaten, ik was überhaupt getuige van de bruid ;). Mijn toenmalige vriend lag zowel bij mijn vriendin niet goed in de markt als bij een aantal andere genodigden (o.a. zijn ex die ook een vriendin van mij en de bruid was). Dus hij bleef thuis, niemand had er problemen mee dat ik een relatie met hem had, maar niemand stond om zijn gezelschap te springen. Dus ik heb een vriend mee genomen als date om in de suite te lopen, vriendlief heeft een avondje met pizza en bier gehad en bruid + gehele vriendenkring was tevreden ....

Ik zou ik jouw plaats trouwens gewoon helemaal niet gaan, je vriend kan zich daar echt wel amuseren. Maar jij voegt weinig toe voor het bruidspaard en je voelt je er vast ook niet welkom. Dus voor het geld van de cadeau zou ik een wellnessavondje met een andere vriendin boeken :D

Ik heb toen trouwens gewoon de melding gekregen dat ik uitgenodigd was, dus gewoon uitnodiging op mijn naam, en de rest van de vriendenkring kreeg er eentje voor x en y :+

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:12

Maar misschien heeft M (de bruidegom) de vriend van TS wel een heel ander gevoel bij de vriendschap. Vriend vind zich zelf de beste vriend van M., maar misschien vind M. de vriend maar zozo, maar te lang met elkaar om gegaan om zomaar gedag te zeggen. En vind hij de relatie dus minder waard dan de 'gewone' vrienden waar je het over hebt die wel allebei zijn uitgenodigd. Of hij vind zijn vriendschap met vriend van TS dus minder waard dan de vriendschap tussen R. en de ex.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:13

janouk schreef:
Het is toch niet zo moeilijk te snappen. De ex vriendin is een goede vriendin van de bruid.en zij voelt zich ongemakkelijk bij ts. De bruid kiest ' voor haar vriendin ( de ex vriendin) de hele dag op haar bruiloft erbij te hebben en wil geen spanningen op deze dag tijdens intieme plechtigheid.

Dit is denk ik waarom ze inderdaad met zo'n slap excuus aankwamen

Ir111

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:14

@Belsje, fijn om te lezen dat het ook anders kan! :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:14

lieveli schreef:
Het is echt heel laf, wees dan gewoon eerlijk. Ik zou je vriend lekker laten gaan, zelf voor de eer bedanken en voortaan maar focussen op andere mensen binnen die groep.

Precies dit. Geen energie meer insteken. Wat een excuus... :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:16

Franciska15 schreef:
Ik heb even meegelezen en eerlijk gezegd vind ik het ronduit belachelijk.
Tafelschikking? Serieus.. Als je iemand er bij wilt dan kan er een stoel bij. Je weet hoeveel vrienden je hebt en je kan hierin geen onderscheid maken door stellen uit elkaar te halen. Helemaal niet als het maar bij een stel gebeurd.
Om het op geld of tafelschikking te gooien vind ik dan weer een slecht excuus. Die ene persoon kan er heus wel bij.

Hoe weet je dat het maar een persoon is? De TS heeft toch niet de hele gastenlijst gebeld, kan best zijn dat ze er nog wel wat meer geschrapt hebben. Je kan ook wel bezig blijven met die "ene" persoon, want als je nog een uitzondering voor Pietje maakt moet dat ook voor Jantje en zo blijf je bezig. Op een gegeven moment is er toch gewoon een budget of een maximum waar je echt niet meer over heen wilt of kan. En waarom zou je ook voor iemand die je maar een beetje meh vind :=
Je kan zo'n zaal ook wel gaan bellen en vragen of er bij een feest geen 5 stoelen bij kunnen maar wellicht staan er wel al gewoon extra stoelen en zitten die ook al gewoon vol >;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:18

Het gaat niet om die ene persoon maar om het feit dat TS de vriendin van de beste vriend van de bruidegom is en overdag niet welkom is terwijl gewone vrienden met aanhang wel de hele dag welkom is. Dat is een heel duidelijk statement en eentje die je naar mijn mening niet mag maken. Heel onfatsoenlijk in mijn ogen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:19

Het "probleem" is dus helemaal niet de uitnodiging voor de bruiloft, dat is de aanleiding. De issue is dus dat TS in de vriendengroep wordt getolereerd, niet is geaccepteerd. Dan is het voor mij heel simpel: wat vriendlief doet moet hij zelf weten, het zijn tenslotte zijn vrienden (en dat meen ik ook echt), maar ik zou er geen energie meer insteken. Dus ga ik wat leukers doen op het moment dat er verplicht opzitten en pootjes geven is bij verjaardagen, babyshowers en wat voor andere ongein er nog meer zij. En lekker weekendjes weg met alleen mijn eigen vent.

Aan die bruiloft zou ik geen woord meer vuil maken (nou ja, vier: vriendlief een fijne dag wensen).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:20

Amandavd schreef:
Het gaat niet om die ene persoon maar om het feit dat TS de vriendin van de beste vriend van de bruidegom is en overdag niet welkom is terwijl gewone vrienden met aanhang wel de hele dag welkom is. Dat is een heel duidelijk statement en eentje die je naar mijn mening niet mag maken. Heel onfatsoenlijk in mijn ogen.

Precies dit.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:20

Er is werkelijk geen enkele locatie die moeilijk doet over 1 persoon extra. Zo'n bruiloft verdienen ze zat op! Hooguit is het lastig voor het stel met hun tafelschikking. Dat er een extra tafel bijkomt ofzo. Tsja..

De mail had ik persoonlijk niet gestuurd, maar kan het me ook wel voorstellen dat je dat even vanuit irritatie/boosheid doet.

Als ik M aan de telefoon zou hebben zou ik ook gewoon aangeven dat hij vooral je vriend hiermee kwetst. Dit is een dikke F-you naar hem. Zou nog respectlozer zijn overigens als ze je vriend in de tafelschikking naast zijn ex zetten. Maar da's een ander verhaal.

Ik zou kijken wat je vriend doet en als hij besluit alleen 's avonds te gaan met jou gewoon met opgeheven hoofd hun drankrekening maximaliseren en er met de leuke mensen die er zijn een gezellig feest van maken. Uiteindelijk is het hun bruiloft, lopen zijn alleen maar rond en hoef je hen niet meer te spreken dan gefeliciteerd? Was het een mooie dag. Goh leuk ja. Ik ga een drankje halen, doei!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:23

Mocht de ex van de vriend van TS er problemen mee hebben zegt dat meer over die ex dan wat anders. Ze zijn niet voor niets exen denk ik dan en iedereen is volwassen en het lijkt me dat het best op te brengen is om voor zo'n dag normaal en volwassen gedrag te tonen. Dus spanningen zijn nergens voor nodig want de groep daggasten bestaan uit meer mensen dan alleen TS-haar vriend- die ex vriendin en het bruidspaar.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:23

Amburtjoz schreef:
Als IK in deze situatie had gezeten zou ik mijn vriend laten gaan (de dag en de avond) en zou ik zelf vriendelijk bedanken. Als ze van iedereen ook de partners hebben uitgenodigd en ik ben blijkbaar 'teveel' (volgens hun ivm tafelschikking) dan zoeken ze het maar uit. Zielig. Vriendlief mag prima de hele dag gaan omdat het zijn beste vriend betreft, dat gun ik hem. Maar ik ga er dan wel vanuit dat VL even een hartig woordje met zijn beste vriend spreekt over dat dit toch niet echt helemaal de normale gang van zaken is en hij het niet prettig vind dat zijn vriendin niet is uitgenodigd (want dat lijkt me normaal als je een gezonde relatie hebt).

Ik vind het wel vreselijk te lezen dat je vriend zo voor deze keuze wordt gesteld en dat is nou niet echt een goede vriendschap.

Maak je niet te druk TS, laat ze maar lekker gaarkoken daar. :(:)

Dit zou ik dus ook niet, weten dat je niet welkom bent dus niet gaan.
Ik denk dat me man overdags zou gaan en s'avond lekker naar huis komen en een gezellige avond ervan maken saampjes.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:25

Maar wat maakt het verschil dan in het ene moment niet welkom zijn en vervolgens later op wel. Je bent welkom of niet.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:25

Sees schreef:
Franciska, alhoewel ik vermoed dat het in de situatie van TS niet per se aan de tafelschikking ligt (maar hopelijk hoort ze dat vanavond van M, kan het dus wel degelijk dat er geen enkele stoel meer bij kan, zoals bij ons, waarom is dat zo moeilijk te geloven?

Waar een wil is, is een weg. Je haalt geen stel uit elkaar.
Ik denk dat de ex en Ts best een dagje met elkaar zouden kunnen zonder elkaar de haren uit te trekken. Ken ze beide niet, maar zou moeten kunnen dacht ik zo.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:26

Maflinger_S schreef:
Het "probleem" is dus helemaal niet de uitnodiging voor de bruiloft, dat is de aanleiding. De issue is dus dat TS in de vriendengroep wordt getolereerd, niet is geaccepteerd. Dan is het voor mij heel simpel: wat vriendlief doet moet hij zelf weten, het zijn tenslotte zijn vrienden (en dat meen ik ook echt), maar ik zou er geen energie meer insteken. Dus ga ik wat leukers doen op het moment dat er verplicht opzitten en pootjes geven is bij verjaardagen, babyshowers en wat voor andere ongein er nog meer zij. En lekker weekendjes weg met alleen mijn eigen vent.

Aan die bruiloft zou ik geen woord meer vuil maken (nou ja, vier: vriendlief een fijne dag wensen).

Zo zou het voor mij ook zijn.

Moet zeggen dat ik ook ooit niet op een bruiloft ben uitgenodigd omdat ik 'de ex' ben die ze er niet bij wouden hebben. Mijn ex en ik kunnen prima door 1 deur maar zijn vorige vriendin had grote problemen met mij (eerst niet, tot ze er achter kwam dat wij 2.5 jaar een relatie hebben gehad). Dit is op de klippen gelopen en sinds een tijdje had hij een nieuwe vriendin.

Om geen akward situatie te creëren hebben ze mij aangegeven dat ze hen wel uitnodigden en mij niet.
Vond ik niet nodig, ben niet zo moeilijk en mijn ex ook niet. Zijn huidige vriendin kenden ze nog niet goed genoeg om in te schatten maar is een ongelooflijk tof wijf. Die had geen scene gemaakt, die weet wel dat zij nr 1 is en ik was en nooit weer wordt.

Maar dit was voor mij voldoende in combi met net na de bruiloft geen geboortekaartje van hun kindje om mij niet meer welkom te voelen en dus ook geen contact meer op te nemen.

In dit geval is het vriendlief zijn vriend, ga maar schat! Maar ik blijf lekker thuis en ga mijn eigen ding doen.
Zou niet meer bellen, niet mailen, noppes. Gewoon afzeggen per app voor alle festiviteiten en klaar.

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:27

Jeetje wat een nare situatie zeg! Lijkt me sterk dat zo'n locatie moeilijk doet over 1 persoon extra.. Als ik in hetzelfde schuitje zou zitten dan denk ik dat ik s'avonds niet was gegaan... Erg rot ook voor je vriend die nu voor zo'n poedersuiker keuze staat, dit zou mijn vriend echt niet waarderen. :(

Ik snap de reacties van sommige mensen echt niet, leef je eens in in de situatie! Je zou zelf ook erg gekwetst zijn als dit jou zou overkomen!!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:28

In dit geval zouden mijn man en ik alleen gaan op het dagdeel waarvoor we samen uitgenodigd zijn.

Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit meegemaakt, wij ontvangen regelmatig internationale uitnodigingen maar daarbij is gewoon de regel: "Heeft iemand een partner, ongeacht of je deze persoon wel of niet kent, dan is deze altijd genodigd voor hetzelfde programma" gewoon etiquette.
Zo hadden wij 7 jaar geleden een 45-jarig jubileum incl. een midweek weg, mijn partner en ik waren pas 2,5 week bij elkaar maar de organisatoren stonden erop dat ik hem mee zou brengen. En zo geschiedde.

Wij hadden op onze eigen bruiloft ook zoiets: De beste vriend van mijn man had sinds enkele weken een vriendinnetje, beste vriend was uitgenodigd als daggast en uiteraard mocht zijn vriendinnetje ook gewoon mee. Een jaar later liep het stuk, maar ze staat nog steeds vereeuwigd op alle trouwfoto's. Sommigen vinden dat raar, maar ik lig daar dus echt niet wakker van. Op dat moment was het heel gezellig, en dat is de voornaamste herinnering.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:28

meggiemeg schreef:
Mocht de ex van de vriend van TS er problemen mee hebben zegt dat meer over die ex dan wat anders. Ze zijn niet voor niets exen denk ik dan en iedereen is volwassen en het lijkt me dat het best op te brengen is om voor zo'n dag normaal en volwassen gedrag te tonen. Dus spanningen zijn nergens voor nodig want de groep daggasten bestaan uit meer mensen dan alleen TS-haar vriend- die ex vriendin en het bruidspaar.

Ik zie zijn ex op verjaardagen ook dus daar ben ik onderhand wel aan gewend. Ja, het is raar, het blijft de ex van mijn vriend. Maar hey, daar zal ik vast niet enige in zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:30

TS, als je je vriend overdag laat gaan en zelf 's avonds aansluit ben jij de morele winnaar. Zorg dat je er super uitziet, ga naar dat feest en vermaak je met je vriend en met de mensen die jij kent. Feliciteer bruid en bruidegom zonder een woord vuil maken aan dat uitnodigingengedoe. Hoe meer aandacht je eraan besteedt, des te groter wordt het. Het zal best dat de bruid dit heeft bedacht uit loyaliteit richting haar vriendin cq. ex van jouw vriend, maar laat dat van je afglijden. Probeer erboven te staan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:32

Als ik het andersom bekijk en ik al 2,5 jaar samen zou zijn met een man die ook gewoon mee ging met weekendjes weg met de vriendengroep e.d. en hij zou alleen voor de avond uitgenodigd zijn had ik mijn beste vriendin even flink de waarheid gezegd en was ik alleen savonds gekomen.
Wat een lapzwans is die bruidegom dat hij zijn beste vriend in zo'n situatie brengt. Zal me overigens ook niets verbazen als vriend van TS op de tafelschikking naast zijn ex blijkt te zitten...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:33

Kinke schreef:
Lizzyy schreef:
Die zit in een onwijze rotsituatie. Die weet het zelf ook niet. Zwart/wit gezegd is het zo: als hij de hele dag gaat, laat hij mij zitten (want ja, zo voel ik dat wel eerlijk gezegd) maar als hij de avond gaat laat hij zijn beste vriend zitten. Hij wil geen uitspraak doen, maar hij neigt ervoor om de avond te gaan. Maar hij vind dat ook weer niet kunnen tegenover zijn beste vriend. Maar hey, overdag gaan vind hij weer niet kunnen tegenover mij. Snap je het nog :+

Maar goed, ik laat mijn vriend zelf kiezen. Het is zijn keuze en al moeilijk zat zonder dat ik hem ook nog ga pushen.

Wat wordt er toch slecht gelezen…..nogmaals….dit is wat de TS er over zegt. Zij is dus niet degene die vindt dat haar vriend haar in de steek zou laten door wel te gaan, dit is wat haar vriend zelf vindt.
Lezen mensen…..lezen!!!!!!!
|o

Volgens mij moet je zelf lezen. Ts heeft echt gezegd dat ze zichzelf gepasseerd voelt (of iets in die bewoording) als haar vriend de hele dag zou gaan :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:35

Wat ben ik blij met onze bruiloft daar waren alle setjes welkom ook de partners van collegas die ik helemaal niet ken. Alles lekker door elkaar en ontspannen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:36

Lizzyy schreef:
meggiemeg schreef:

Ik zie zijn ex op verjaardagen ook dus daar ben ik onderhand wel aan gewend. Ja, het is raar, het blijft de ex van mijn vriend. Maar hey, daar zal ik vast niet enige in zijn.

En daar is nooit iets in voorgevallen op die verjaardagen? Zo nee dan zou ik niet weten waarom iemand daar moeilijk over zou moeten doen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:38

@ belsje: ik ga ervanuit dat het in jouw situatie al op voorhand geweten was dat jouw partner niet "gewenst" was alvorens de uitnodigign in de bus stak en jullie ook nog niet samenwonend waren.

ik kan best begrijpen dat het bruidspaar TS liever niet willen op hun feest, maar dan was het alleszins correcter om dit aan hun beste vriend persoonlijk te zeggen dan 2 aparte uitnodigingen te versturen.