Maflinger_S schreef:Het "probleem" is dus helemaal niet de uitnodiging voor de bruiloft, dat is de aanleiding. De issue is dus dat TS in de vriendengroep wordt getolereerd, niet is geaccepteerd. Dan is het voor mij heel simpel: wat vriendlief doet moet hij zelf weten, het zijn tenslotte zijn vrienden (en dat meen ik ook echt), maar ik zou er geen energie meer insteken. Dus ga ik wat leukers doen op het moment dat er verplicht opzitten en pootjes geven is bij verjaardagen, babyshowers en wat voor andere ongein er nog meer zij. En lekker weekendjes weg met alleen mijn eigen vent.
Aan die bruiloft zou ik geen woord meer vuil maken (nou ja, vier: vriendlief een fijne dag wensen).
Zo zou het voor mij ook zijn.
Moet zeggen dat ik ook ooit niet op een bruiloft ben uitgenodigd omdat ik 'de ex' ben die ze er niet bij wouden hebben. Mijn ex en ik kunnen prima door 1 deur maar zijn vorige vriendin had grote problemen met mij (eerst niet, tot ze er achter kwam dat wij 2.5 jaar een relatie hebben gehad). Dit is op de klippen gelopen en sinds een tijdje had hij een nieuwe vriendin.
Om geen akward situatie te creëren hebben ze mij aangegeven dat ze hen wel uitnodigden en mij niet.
Vond ik niet nodig, ben niet zo moeilijk en mijn ex ook niet. Zijn huidige vriendin kenden ze nog niet goed genoeg om in te schatten maar is een ongelooflijk tof wijf. Die had geen scene gemaakt, die weet wel dat zij nr 1 is en ik was en nooit weer wordt.
Maar dit was voor mij voldoende in combi met net na de bruiloft geen geboortekaartje van hun kindje om mij niet meer welkom te voelen en dus ook geen contact meer op te nemen.
In dit geval is het vriendlief zijn vriend, ga maar schat! Maar ik blijf lekker thuis en ga mijn eigen ding doen.
Zou niet meer bellen, niet mailen, noppes. Gewoon afzeggen per app voor alle festiviteiten en klaar.